ال ای دی اوال (oval LED)

10/10

ال ای دی اوال چیست؟

ل ای دی اوال یا “Oval LED”نوعی از ال ای دی است که برخلاف ال ای دی های معمولی دارای سطح مقطع بیضوی می باشد. به نسبت ال ای دی کلاهی، کلاهک ال ای دی اوال مات تر بوده و رنگ آن در حالت خاموش هم قابل تشخیص است. زاویه پخش نور ال ای دی اوال در حدود 130 درجه می باشد که از این لحاظ بر ال ای دی کلاهی برتری دارد و باعث می شود در طول نور روز تابلوهای ال ای دی اوال حتی از زاویه های بسته و کنار، دید بهتر و نور قابل توجهی داشته باشند. از دیگر مزایای ال ای دی اوال می توان به طول عمر بالا، مقاومت قابل توجه در برابر ضربه، و مصرف برق پایین اشاره کرد.

ال ای دی اوال مات و روشن ایران آداپتور

ال ای دی اوال HG

ال ای دی اوال یکی از بهترین نوع ال ای دی در تولید تابلو های روان جهت استفاده در محیط های باز است. شرکت HG با تولید محصولات با کیفیت و قیمتی رقابتی سالها در بازار ایران فعالیت داشته و با توجه به کیفیت و قیمت همواره مورد توجه مشتریان محترم بوده است. 

بیشتر بخوانید:

تفاوت ال ای دی oval و ال ای دی کلاهی

ال ای دی کلاهی در زبان انگلیسی “ straw hat led ”نامیده می شود که کلمه “straw hat” به معنی نوعی کلاه حصیری می باشد و به علت شباهتی که بین این ال ای دی و آن کلاه وجود داشت به آن led کلاهی گفته شده است.

 در مورد ال ای دی اوال نیز کلمه “oval” در زبان انگلیسی به معنی “بیضی” می باشد و از آنجایی که سطح مقطع led های اوال بیضی شکل است این نام را بر رویشان گذاشته اند. از نظر شکل ظاهری ال ای دی های کلاهی به مانند اکثر led های دیگر دارای سطح مقطعی دایره ای شکل هستند. کلاهک آنها نیز بی رنگ است و در حالت خاموش نمی توان از ظاهرشان متوجه شد که نورشان چه رنگی است.

 اما همانطور که گفتیم ال ای دی های اوال سطح مقطعی بیضی شکل دارند و کلاهک آنها به رنگ نوری است که از خود متصاعد می کنند. همچنین به نسبت ال ای دی کلاهی، کلاهک ال ای دی اوال مات تر بوده و رنگ آن در حالت خاموش هم قابل تشخیص است.

 زاویه پخش نور ال ای دی اوال در حدود 130 درجه می باشد که از این لحاظ بر ال ای دی کلاهی برتری دارد و باعث می شود در طول نور روز تابلوهای ال ای دی اوال حتی از زاویه های بسته و کنار، دید بهتر و نور قابل توجهی داشته باشند. از دیگر مزایای ال ای دی اوال می توان به طول عمر بالا، مقاومت قابل توجه در برابر ضربه، و مصرف برق پایین اشاره کرد.

مقایسه ال ای دی اوال و ال ای دی کلاهی ایران آداپتور

از نظر زاویه دید led های اوال زاویه دید بیشتری نسبت به led های کلاهی دارند و این امر در طول روز که نور طبیعی بیشتر است باعث می شود که اگر با زاویه (از کنار) به تابلوهایی که با ال ای دی اوال ساخته می شوند نگاه کنید نور بهتری داشته باشند. البته در شب و یا حتی سایه این تفاوت چندان به چشم نمی آید. از نظر زیبایی نور ال ای دی های کلاهی دارای نوری درخشان تر هستند و حتی زمانی که تابلو خاموش باشد جلوه خوبی دارند در حالی که تابلو های ساخته شده با ال ای دی اوال در حالت خاموش این ویژگی را ندارند. از نظر قیمت نیز در کیفیتی برابر led های کلاهی قیمت کمتری نسبت به led های اوال دارند. حال شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که با توجه به مزایا و معایبی که ذکر شد بهتر است در ساخت تابلو led ثابت چه نوع ال ای دی ای به کار رود؟ هر چند که این موضوع به سلیقه و نظر تابلوساز و مشتری مربوط می شود اما می توانیم بگوییم که مطابق تجربیات ما و آمارهایی که از همکاران سراسر کشور در اختیار داریم حدود 70 درصد تابلوهای ثابت با ال ای دی کلاهی و تنها 30 درصد آنها با ال ای دی اوال ساخته می شوند. ال ای دی اوال قرمز HG معمولا از لنز مات (Diffused ) ساخته شده و زاویه باز تری نسبت به LED کلاهی دارد که این ویژگی باعث می شود تا تابلو هایی که با این نوع LED ساخته می شوند از زاویه های کنار هم دیده شوند که این مطلب بیشتر برای نور مستقیم آفتاب صدق می کند. ال ای دی اوال نور ملایم تر اصطلاحا نرم تری نسبت به کلاهی به شما می دهد.

دیگر محصولات ایران آداپتور :

ال ای دی اوال تابلو ثابت

تابلو روان ال ای دی قیمت کنترل

ولتاژ ال ای دی oval

ال ای دی اوال قرمز با کد فنی D34 :

اوال قرمز معمولا با ولتاژ 2 ولت تا 2.2 ولت می باشند و جریان آن 15 تا 20 میلی آمپر می باشند.

ال ای دی اوال سبز با کد فنی D34 :

ولتاژ کاری ال ای دی اوال سبز رنگ 3 ولت تا 3.2 ولت می باشد و جریان هر کدام از ال ای دی ها معمولا 15 تا 20 میلی آمپر می باشند.

ال ای دی اوال آبی با کد D34 :

ولتاژ ال ای دی اوال هم 3 ولت تا 3.2 ولت می باشد و ال ای دی های اوال مصرف بیشتری نسبت به ال ای دی های کلاهی دارند و ال ای دی اوال آبی 15 تا 20 میلی آمپر می باشند.

ال ای دی اوال سفید با کد D34 :

ولتاژ هر کدام از ال ای دی های اوال سفید 3 ولت تا 3.3 ولت می باشد با جریان مشخص 15 تا 20 میلی آمپر.

ال ای دی اوال صورتی با کد D34 :

ولتاژ کاری ال ای دی اوال صورتی 3 ولت تا 3.3 ولت می باشند و جریان هر ال ای دی 15 تا 20 میلی آمپر می باشد.

دمای نوری ال ای دی oval

ال ای دی اوال قرمز با کد فنی D34 :

دمای نور اوال قرمز با کد فنی D34 معمولا 620 نانومتر تا 625 نانومتر می باشد و کلوین هر ال ای دی اوال 1200 تا 1400 ام سی دی (MCD) می باشد.

ال ای دی اوال سبز با کد فنی D34 :

دمای نوری ال ای دی سبز اوال 520 نانومتر تا 522.5 نانومتر می باشد. کلوین ال ای دی سبز اوال 3500 تا 4000 ام سی دی (MCD) می باشد و برای ساخت تابلوهای تبلیغاتی بیشتر از ال ای دی اوال سبز رنگ استفاده میکنیم.

ال ای دی اوال آبی با کد D34 :

دمای نوری ال ای دی 465 تا 467.5 نانو متر می باشند و کلوین که شدت نور هر ال ای دی می باشد 600 تا 800 ام سی دی (MCD) می باشد.

ال ای دی اوال سفید با کد D34 :

دمای نوری ال ای دی های سفید 400 میلی آمپر می باشند و با شدت نوری 2500 تا 3000 ام سی دی (MCD)

ال ای دی اوال صورتی با کد D34 :

دمای نوری هر ال ای دی 397 نانو متر می باشد و با شدت نوری 600 تا 800 ام سی دی (MCD).

جهت کسب اطلاع از جدیدترین قیمت ها و مشاوره تخصصی رایگان پیش از خرید می توانید با متخصصان ما تماس بگیرید

فروش عمده ال ای دی اوال در ایران آداپتور