فیلتر

ال ای دی نواری تراکم ۱۲۰ ۵ میل سبز

26,000 تومان
1
** قیمت ال ای دی های نواری بصورت متری بوده و هر بسته دارای ۵ متر ال ای دی نواری میباشد ** ال ای دی نواری، مجموعه ای از چراغ های ال ای دی می باشند که در قالب نوار طراحی شده اند. به ال ای دی های نواری، ال...

ال ای دی نواری تراکم ۱۲۰ ۵ میل بنفش

26,000 تومان
1
** قیمت ال ای دی های نواری بصورت متری بوده و هر بسته دارای ۵ متر ال ای دی نواری میباشد ** ال ای دی نواری، مجموعه ای از چراغ های ال ای دی می باشند که در قالب نوار طراحی شده اند. به ال ای دی های نواری، ال...

ال ای دی نواری تراکم 120 5 میل آبی

26,000 تومان
1
** قیمت ال ای دی های نواری بصورت متری بوده و هر بسته دارای ۵ متر ال ای دی نواری میباشد ** ال ای دی های نواری معمولا به صورت متری در فروشگاه ها به فروش می رسند. قیمت ال ای دی ها با توجه به نوع چیپ ال ای...

ال ای دی نواری تراکم 120 5 میل آفتابی

تماس بگیرید
1
** قیمت ال ای دی های نواری بصورت متری بوده و هر بسته دارای ۵ متر ال ای دی نواری میباشد ** برخی ال ای دی ها از نوع چسبی می باشند که پشت آن ها چسب تعبیه شده است و استفاده از آن ها بسیار راحت تر از ال...

ال ای دی نواری تراکم 120 5 میل سفید

تماس بگیرید
1
** قیمت ال ای دی های نواری بصورت متری بوده و هر بسته دارای 5 متر ال ای دی نواری میباشد ** امروزه بسیاری از افراد در قسمت‌های مختلف ساختمان از این ریسه‌های نورانی نواری استفاده می‌کنند خرید ال ای دی نواری باعث ایجاد روشنایی و زیبایی منحصر به فردی...

ال ای دی 5050 مهتابی

تماس بگیرید
3
-تراکم ریسه 60 عدد LED در یک متر -رول 5 متری نوع ال ای دی: SMD5050 مهتابی بدون روکش

ال ای دی نواری 5050 آفتابی

تماس بگیرید
3
-تراکم ریسه 60 عدد LED در یک متر -رول 5 متری -نوع ال ای دی: SMD5050 آفتابی بدون روکش

ال ای دی نواری 5050 انبه ای

تماس بگیرید
1
-تراکم ریسه 60 عدد LED در یک متر -رول 5 متری -نوع ال ای دی: SMD5050 انبه ای بدون روکش

ال ای دی نواری 5050 آبی

تماس بگیرید
5
-تراکم ریسه 60 عدد LED در یک متر -رول 5 متری -نوع ال ای دی: SMD5050 آبی بدون روکش

ال ای دی نواری 5050 قرمز

تماس بگیرید
4
-تراکم ریسه 60 عدد LED در یک متر -رول 5 متر -نوع ال ای دی: SMD5050 قرمز بدون روکش

ال ای دی نواری 5050 انبه ای

تماس بگیرید
3
-تراکم ریسه 60 عدد LED در یک متر -رول 5 متری -نوع ال ای دی: SMD5050 انبه‌ای روکش دار

ال ای دی نواری 5050 قرمز

تماس بگیرید
2
-تراکم ریسه 60 عدد LED در یک متر -رول 5 متری -نوع ال ای دی: SMD5050 قرمز روکش دار

ال ای دی نواری

ال ای دی نواری که نام دیگر آن ریسه ال ای دی است و به LED شلنگی نیز معروف است .یک مدار انعطاف پذیر است که توسط دیودهای تابش دهنده سطحی نصب شده روی آن (LED های SMD) و سایر اجزای سازنده که معمولاً دارای چسب در قسمت پشت می باشند تشکیل شده است.

 

ریسه ال ای دی چیست؟

متغیرهای موجود در روشنایی ال ای دی نواری شامل مقاومت در برابر آب ، رنگ ، چسب ، انتخاب SMD ، ولتاژ راه اندازی، نوع کنترل و ثابت و متغیر بودن ولتاژ ورودی آن می باشد. نوار LED بدون پوشش به هیچ عنوان مقاومت در برابر ورودی آب را ندارد، اما ممکن است به عنوان IP20 در بعضی موارد مقاومت در برابر برخورد فیزیکی را داشته باشد.

ال ای دی متری به طور کلی قابلیت ولتاژ کم و ایمنی برای لمس پوست را دارد. نورپردازی نوارهای مقاوم در برابر آب برای محافظت از مدار در برابر تماس مستقیم با آب در یک گرما دهنده اپوک

سی یا سیلیکون پوشانده شده است و می تواند IP65 ، IP67 یا با اتصالات بسته شده مناسب IP68 باشد. نوارهای LED و روکش شده و بدون پوشش دارای پشتیبان چسب دو طرفه هستند تا بتوانند به دیوارها ، میزها ، درها و غیره بچسبند.

نور پردازی سقف با ریسه ال ای دی

جهت خرید ال ای دی در رنگ های مختلف و انواع ال ای دی خطی ، ال ای دی کلاهی ، ال ای دی نواری کلیک کنید.

کاربرد LED نواری

در گذشته  به LED نواری led متری هم گفته میشد که صرفاً در نورپردازی در کارها و کاربردهای روشنایی تزئینی مورد استفاده قرار می گرفتند. افزایش کارایی این نوع LED ها و SMD های با قدرت بالاتر باعث شده است از چراغ های نوار LED در برنامه هایی مانند روشنایی کار با روشنایی بالا ، تعویض لامپ های روشنایی فلورسنت و لامپ هالوژن ، کاربردهای روشنایی غیر مستقیم ، بازرسی ماوراء بنفش در طی مراحل تولید ، طراحی لباس و حتی در پرورش گیاه نیز استفاده شود.

انواع ریسه LED

ریسه ها در حالت کلی به سه دسته تقسیم میشوند :

  • ریسه شلنگی
  • ریسه نواری یا تخت
  • ریسه نئون فلکسی تقسیم می شوند.

مزایای ال ای دی های نواری

  1.  برش در طول های دلخواه: انواع LED نواری ایران آداپتور در رول های 5 متری به فروش میرسند و می توان آن ها را در طول های دلخواه و حتی کوتاه برش داد و هیچ گونه نگرانی راجع به فضای مورد نیاز برای چسباندن ان ها نداشت .
  2.  انعطاف پذیری بالا این نوع از LED ها سبب شده تا بتوان آن ها را در سطوحی با گوشه های 90 درجه هم چسباند.
  3.  قابلیت انتشار نورهای متفاوت: LED های ساخته شده دارای قابلیت انتشار نورهای تک رنگ و تغییر رنگ نورها هستند.
  4.  ضخامت پایین حدودا 2 میلی متری LED های نواری سبب می شود که بتوان آن ها را در بسیاری از سطوح نازک چسباند و به راحتی آن ها را از دید پنهان ساخت.
  5.  استفاده از چسب قوی: در پشت نوارهای LED از چسب بسیار قوی 3M استفاده شده که به شما اجازه می دهد چراغ ها را بر روی سطوح مختلفی بچسبانید.
  6.  ضد آب و گرد و غبار بودن: نوار LED بدون پوشش به هیچ عنوان مقاومت در برابر ورودی آب را ندارد، اما ممکن است به عنوان IP20 در بعضی موارد مقاومت در برابر برخورد فیزیکی را داشته باشد. نورپردازی نوارهای مقاوم در برابر آب برای محافظت از مدار در برابر تماس مستقیم با آب با یک اپوکسی یا سیلیکون پوشانده شده است و می تواند IP65 ، IP67 یا با اتصالات بسته شده مناسب IP68 باشد.

ال ای دی ریسه ای برنامه پذیر چیست؟

متداول ترین تفاوت ها در نحوه کنترل LED نواری به طور خاص تفاوت در رنگ و اینکه آیا هر LED قابل کنترل است یا خیر می باشد. انواع ال ای دی های نواری از نظر برنامه پذیری عبارتند از:

LED نواری تک رنگ معمولی

هر LED روی یک رشته رنگ سفید است که معمولاً از 2200K تا 6500K در دمای رنگ همبسته نور سفید یا هر یک از چندین رنگ تک رنگ که طیف وسیعی از طیف مرئی را پوشش می دهد. ( عموماً از 400-700 نانومتر در طول موج )

ریسه شلنگی  سفید برنامه پذیر

به کاربر اجازه می دهد تا دمای نور رنگ را در یک نور نوار تنظیم کند. با ال ای دی های متناوب دارای درجه حرارت های مختلف رنگ تولید می شوند. بنابراین نیمی از LED ها درجه حرارت پایین تری دارند و نیمی از آنها دمای رنگ بالاتری دارند و به نوار اجازه می دهند هر نوع رنگ خاص را بین دو دمای رنگ LED ها تولید کند.

ال ای دی نواری چند رنگ معمولی

هر LED قادر به نمایش قرمز ، سبز ، آبی یا هر سه (سفید) است که توسط سه ریل برق ورودی هدایت می شود. تمام LED ها در هر زمان یک رنگ را نشان می دهند اما با تغییر ولتاژ اعمال شده به هر یک از سه ورودی برق می توان رنگ را دستکاری کرد.

ال ای دی نواری بنفش

ال ای دی نواری RGB برنامه پذیر

در ال ای دی نواری RGB یا چند رنگ هر LED تراشه خاص خود را دارد به این معنی که می توان آنها را به صورت جداگانه برای تغییر رنگ برنامه ریزی کرد. استفاده از ریموت های RGB هم در این نوع ال ای دی ها کاربردی است

ریسه شلنگی  220 ولت

ریسه های شلنگی معمولاً با ولتاژ 12 یا 24 ولت از طریق منبع تغذیه که گاهی اوقات به عنوان درایور یا راه انداز نیز شناخته می شود کار می کنند. چراغ های نوار USB بر روی جریان مستقیم 5 ولت استاندارد استفاده می شوند.

این ریسه ها دارای مزایای استفاده در زمان های بسیار طولانی تر و بدون افت روشنایی در طول استفاده هستند. اما به دلیل ولتاژ و پوشش های ضخیم برای ایمنی در برابر ضربه و رتبه بندی IP بالا، در موقعیت هایی همچون در فضای باز ، انعطاف پذیر و سنگین تر هستند.

ولتاژ ثابت و جریان ثابت در ریسه شلنگی

در نقاط برش هیچ منبع تغذیه جداگانه ای لازم نیست و یک منبع تغذیه کافی است. اما بین منبع تغذیه و انتهای نوار LED باید دیود یا یکسو کننده برق وجود داشته باشد. متداولترین طرحهای PCB از مدارهای موازی متفاوتی متشکل از مقاومترهای قطره ای منفعل به صورت سری با تعداد مشخصی از SMD های LED استفاده می کنند تا در یک سطح خاص جریان و توان با ولتاژ ورودی مورد انتظار کار کنند.

از این طراحی به عنوان ولتاژ ثابت نام برده می شود و نسبت به تغییرات کوچک در ولتاژ ورودی و افت ولتاژ که در طول نوار ایجاد می شود وقتی از یک منبع تغذیه واحد تغذیه می شود بسیار حساس است. پس از این طراحی جایگزین “جریان ثابت” است. در این طراحی هر مدار به صورت موازی شامل چند SMD و یک مدار مجتمع کوچک برای تامین جریان ثابت برای آن گروه از LED ها ، در طیف گسترده ای از ولتاژهای اعمال شده است.

این قابلیت اجازه می دهد تا نوار در همان سطح قدرت و روشنایی در تمام طول آن و با تغییر در ولتاژ منبع تغذیه کار کند.

انواع LED نواری

در هنگام خرید LED نواری با ترکیبی از اعداد و حروف مواجه می شویم که با هدف شناساندن نوع نوار مربوطه حک شده اند.

معنای حروف در ال ای دی نواری

حروف مربوط به نور خروجی از چیپ LED روی نوار است. اگر حروف با + یا فاصله جدا شده باشند معمولا به معنای آن است که چیپ ها جداگانه هستند. اگر فاصله ای بین حروف وجود نداشته باشد به معنای آن است که تمامی آن ها در یک چیپ به صورت یکپارچه قرار گرفته اند. وقتی که تمامی LED ها روی چیپ های جداگانه باشند، نورهای کمتری را می توان در طول یکسانی از نوار بسته بندی کرد.

ال ای دی نواری

RBG: Red-Blue-Green

یک LED RGB دارای 3 دیود روی همان چیپ است. یک دیود جداگانه برای هر رنگ. هر رنگ به کانال خاص خود وصل می شود و با تنظیم توان تحویل داده شده به هر رنگ (با استفاده از کنترل کننده) می توان هر ترکیبی از رنگها را ایجاد نمود.

W:White

به معنای سفید خالص است(K6500).

WW:Warm White

رنگ سفید گرم معمولاً K2700 است ، مشابه رنگ لامپ رشته ای.

CCT: Color Correlated Temperature

CCT  معمولاً به این معنی است که نوار شامل دو کانال رنگ سفید است. یکی سفید گرم و دیگری سفید سرد. با تنظیم توان تحویل داده شده به هر کانال سفید ، نوار می تواند هر نور سفید برابر یا در بین دو LED  تولید کند.. LEDهای CCT هم می توانند روی یک تراشه باشند و هم روی تراشه های جداگانه.

معنای اعداد درج شده بر روی ال ای دی نواری

یک LED نواری معمولا با بک عدد چهار رقمی توصیف می شود. اعداد معمولا توصیف کننده اندازه چیپ ها هستند. برای نمونه یک چیپ LED 5050 دارای 5 میلی متر عرض و 5 میلی متر طول می باشد.

در LED هایی که شماره هایی مانند(WS2812B یا SK6812) درج شده شده اند، اعداد هیچ ارتباطی با اندازه LED ندارند و نشان دهنده نام چیپ کنترل کننده یکپارچه LED هستند.

اعداد روی ال ای د ی

مشخصات ال ای دی شلنگی

نور نوار LED به طور معمول نیمی از اینچ عرض (10-12 میلی متر) و تا 16 فوت (5 متر) یا بیشتر طول دارد. آنها را می توانید با استفاده از فقط یک جفت قیچی در امتداد برش، که در هر 1-2 اینچ قرار دارد ، به طول های مشخص برش دهید.

LED های جداگانه در امتداد نوار نصب می شوند. به عنوان مثال ال ای دی نواری سبز 5 متری که به ریموت کنترل مجهز است که با تراکم 18-36 LED در هر فوت (60-120 در هر متر) می باشد. لازم به ذکر است که رنگ و کیفیت نور LED های اختصاصی، میزان کلی نور و کیفیت نوار LED را تعیین می کند.

قسمت پشتی نوار LED شامل چسب دو طرفه از قبل اعمال شده است. این چسب به سادگی از آستر جدا شده و می توانید نوار LED را تقریباً بر روی هر سطحی سوار کنید. از آنجا که این مدار به گونه ای طراحی شده است که قابل انعطاف باشد ، می توان نوارهای LED را روی سطوح منحنی و ناهموار نیز نصب کرد.

قیمت ال ای دی نواری

کیفیت و کارایی آن چیزی است این روزها بسیار با اهمیت است. سیستم ریسه ال ای دی ایران آداپتور دقیقاً آنچه را برای رفع نیازهای مختلف می خواهید ارائه می دهد. این ریسه ها بدون عارضه و کاملا حرفه ای می باشد. این سیستم مجموعه ای از تطبیق قطعات الکترونیکی از جمله ال ای دی smd است که طیف گسترده ای از کاربردهای مختلف را پوشش می دهد.

ال ای دی نواری ایران آداپتور دارای مزایای هماهنگی کامل ، انعطاف پذیر بودن ، قابل اعتماد و همراه با تضمین کیفیت کالا می باشد. ضمانت حداکثر تا پنج سال و خدمات عالی باشگاه مشتریان ایران آداپتور در هر زمان و در دورترین نقاط کشور ارائه می شود.

عوامل موثر در انتخاب LED نواری

  • میزان لومن، CCT و CIR
  • میران لومن

لومن واحدی جهت اندازه گیری نور بوده و پارامتری برای شفاف سازی میزان مصرف برق لامپ است. در نتیجه میزان لومن، بهترین راه برای اندازه گیری شدت نور است و این پارامتر مهمترین عامل در انتخاب LEDنواری مد نظر ما خواهد بود.

ما در هر محیطی به تناسب کابری آن محیط به میزان لومن خاص مناسب آن نیازمند هستیم. ولی توصیه می گردد که LED پر نورتر به همراه یک دیمر خریداری گردد تا بتوان نور LED را تنظیم کرده و به مقدار دلخواه کاهش داد.

نوار ال ای دی

در جدول زیر میزان لومن LED نواری به تناسب محل کاربری ارائه شده است.

کاربری لومن موردنیاز در 30 سانتی متر از LED نواری

نورپردازی دکوراسیون
525-175

محل کار در صورت نزدیک بودن منبع نوری
280- 437

محل کار در صورت دور بودن منبع نوری
344-687

نورپردازی اتاق خواب، لابی، ماشین و…
375-562

روشنایی و تابلوها و علائم
500-950

1-2: دمای رنگ CCT

دمای رنگ LED را مشخص کرده و با درجه کلوین اندازه گیری می گردد. کلوین بالا به معنای سردتر بودن LED است و رنگ آن به تقریبا به سفید و سفید مایل به آبی متمایل است. کلوین های پایین به معنای گرم بودن LED است و رنگ ان ها زرد و مایل به نارنجی است.

1-3: شاخص رنگ در زیر نور یا CRI

مخفف Color Rendering Index بوده و به میزان طبیعی جلوه دادن رنگ اجسام اطلاق می گردد و به عبارتی رنگ اجسام را پس از تابش نور LED با نور استاندارد روز مقایسه می نماید. بین 0 تا 100 متغیر بوده و 100 نشان دهنده نور روز می باشد. LED های نواری با CRIهای بالای 80 مناسب تر هستند و CRI های بالای 90 بیشتر برای صحنه های عکاسی، هنری و فیلم برداری کاربردی هستند.

ولتاژ LED نواری

LED های نواری عمدتا در انواع 4، 12 و 24 ولت در دسترس هستند. برای نوارهای آنالوگ خریداران عمدتا 12 ولت و یا 24 ولت را انتخاب میکنند.برای نصب های کوچک عمدتا 12 ولت و برای نصب های بزرگ عمدتا 24 ولت مورد استفاده قرار می گیرد.

در جاهایی که از LED های نواری دیجیتال باید استفاده گردد، استفاده از 5 ولت برای ولتتاژ ریسه شلنگی رایج تر است چرا که در انواع 5 ولت می توان هر LED را به صورت جداگانه کنترل نمود.

ریسه شلنگی

مصرف برق ریسه شلنگی

مصرف برق ریسه های شلنگی بسیار پایین تر از لامپ های قدیمی هست و بدین منظور در روز 29 ام جولای که روز صرفه جویی در مصرف برق است در کشور هایی نظیر ژاپن ، امریکا و کشور های ارو پایی در کاری نمادین با تزیین کردن مکان های مهم شهر های خود با ال ای دی های نواری مردم خود را به استفاده از ریسه های شلنگی به جای لامپ های پر مصرف ترغیب نمودن و در کشورمان ایران نیز تمهیداتی برای ترغیب مردم برای استفاده از ریسه ها شلنگی اندیشیده شده است ، تقریبا می توان گفت با استفاده از ال ای دی های نواری به جای لامپ های پر مصرف می توان تا 80 درصد در مصرف برق صرفه جویی نمود .

عیب یابی ریسه های LED نواری

مشکل: خاموش شدن نور ریسه پس از روشن کردن
علت به وجود آمدن مشکل: شل بودن اتصال دیمر یا استفاده از دیمر اشتباه
راه حل برطرف کردن مشکل: بررسی اتصالات و تنظیمات دیمر برای سازگاری بیشتر

مشکل: روشن نشدن ریسه
علت به وجود آمدن مشکل: روشن نشدن ریسه پس از اتصال به برق، شل بودن اتصالات؛ اتمام باتری
راه حل برطرف کردن مشکل: چک کردن اتصالات یا جایگزین کردن باتری جدید

مشکل: سوسو زدن نور ریسه
علت به وجود آمدن مشکل: پایین بودن ولتاژ منبع تغذیه یا این که باتری در حال اتمام است
راه حل برطرف کردن مشکل: بررسی تطابق ولتاژ منبع تغذیه با ریسه؛ جایگزینی باتری جدید

مشکل: جلوه نداشتن نور
علت به وجود آمدن مشکل: اتصال چراغ ها به یک دیمر
راه حل برطرف کردن مشکل: جدا کردن دیمر از مدار

مشکل: تفاوت رنگ نور انتهای ریسه
علت به وجود آمدن مشکل: افت ولتاژ
راه حل برطرف کردن مشکل: تقسیم ریسه ها. تقریبا هر ریسه 16 فوت باشد و برای هر قسمت از منبع تغذیه جداانه استفاده گردد.

مشکل: ثابت ماندن رنگ ریسه و عدم تغییر ان
علت به وجود آمدن مشکل: برعکس شدن قطب ها
راه حل برطرف کردن مشکل: برعکس کردن ریسه و اتصال دوباره آن

مشکل: داغ شدن ریسه
علت به وجود آمدن مشکل: بالا بودن ولتاژ منبع تغذیه
راه حل برطرف کردن مشکل: بررسی تطابف ولتاژ منبع تغذیه و ریسه

انواع ریسه شلنگی

در زیر چند سوال که ممکن است هنگام خرید LED های نواری ایران آداپتور برای شما مشتری عزیر پیش اید مطرح شده تا راهنمای خرید شما باشد:

ریسه ها را در چه اندازه هایی می توان برش داد؟

LED های نواری 12 ولتی که در فروشگاه ایران آداپتور با رول های 5 متری به فروش می رسند را در هر اندازه ای، حتی 5 سانتی متر هم می توان برید.

چه تفاوتی بین ریسه های 12 ولت و 220ولت وجود دارد؟

ولتاژ ورودی آن ها متفاوت است. برای روشن شدن ریسه های 12 ولت نیاز به آداپتور سوئیچینگ داریم تا ولتاژ مورد نیاز ریسه تامین گردد ولی ریسه های 220 ولت نیازی به آداپتور سوئیچینگ ندارند. امنیت ریسه ها از نظر برق گرفتگی دیگر تفاوت بین آن ها است. به دلیل پایین تر بودن جریان برق عبوری در ریسه های 12 ولتی عمدتا در کاربردهایی که امکان تماس آب و یا تماس با دست افراد وجود دارد استفاده می گردند.

به چند سوکت برای نصب ریسه ها نیاز داریم؟

برای نصب و روشن کردن ریسه ها به ازای هر برش نیاز به یک سوکت یا کانکتور داریم. سوکت از یک طرف به قسمت بریده شده ی ریسه و از طرف دیگر به برق وصل می گردد. در صورت وجود احتمال تماس با آب، سوکت حتما باید آب بندی گردد تا از نفوذ آب به درون ریسه جلوگیری به عمل آید.

در صورت سوختن بخشی از ریسه، ایا کل ان باید تعویض گردد؟

خیر. نیازی به تعویض کل ریسه نبوده و می توان بخش مورد نظر را جدا کرده و جایگزین نمود. البته در ریسه های نواری باید از لحیم کاری استفاده نمود.

چه تفاوتی میان ریسه های RGB و مالتی کالر وجود دارد؟

این دو عبارت به جای یکدیگر استفاده می گردند ولی در واقع تفاوت هایی با هم دارند. ریسه های RGB تعداد رنگ های اصلی زیادی دارند که با ریموت تغییر پذیر است ولی ریسه های مالتی کالر قابلیت برنامه ریزی دارند.

معنای تراکم 120 یا 180 در ریسه ها چیست؟

تراکم تعداد LED ها در هر متر از ریسه را نشان می دهد.برای نمونه در ریسه تراکم 120 در هر متر از ریسه دو ردریف LED 60 تایی قرار دارد.