تفاوت لامپ های ال ای دی و هالوژن

ال ای دی و هالوژن

در مقاله هالوژن های ال ای دی به معرفی کامل این نوع لامپ ها پرداختیم و در این مقاله قصد داریم تفاوت های لامپ های ال ای دی و هالوژن را به طور جداگانه بررسی کنیم .

لامپ های ال ای دی و هالوژن :

لامپ‌ها دارای انواع متفاوتی هستند و هرکدام از آنها دارای نور و میزان روشنایی متفاوتی می باشند هالوژن‌ها شناخته شده ترین نوع لامپ هستند که  معمولا برای روشنایی منازل و  روشنایی  واحد های تجاری استفاده می شوند  و ال ای دی ها  نیمه رسانایی هستند که با استفاده از عبور جریان الکتریکی از درون آنها نور را انتشار میدهند که ما در این مقاله سعی داریم تفاوت لامپ  ال ای دی و هالوژن  را برای شما بیان کنیم باما همراه باشید.

در صورتی که میخواهید دلیل سوختن ال ای دی را بدانید این مقاله برای شما مفید است 

 

هالوژن

محصولات پرفروش ایران آداپتور : شارژر ، شارژر لپ تاپ و شارژر لیتیومی ، آداپتور

معرفی لامپ های ال ای دی:

ال‌ ای دی‌ها نیمه‌ رسانا هایی هستند که با عبور جریان الکتریکی از میان آن‌ها نور را انتشار می دهند این لامپ ها جایگزین خیلی مناسبی  برای لامپ‌های رشته‌ای می باشند و مدتهاست که در نمایشگر‌های الکترونیکی درهمه جا از جمله نور پردازی نما ساختمان ها و فروشگاه ها برای جلوه دهی بیشتر کاربرد دارند . اختراع ال‌ ای دی مسئله جدیدی نیست وتقریبا در اوایل دهه ۱۹۰۰  از آن بطور رسمی استفاده شده و ما از آن‌ها در تمام تجهیزات الکترونیکی‌ استفاده میکنیم .

معرفی لامپ های هالوژن:

این نوع لامپ ها حرارتی هستند و درون این لامپ ها پر از گاز هالوژن فشرده شده می باشد درون لامپ هالوژنی رشته هایی از تنگستن وجود دارد که معمولا انها را تحت عنوان لامپ های رشته ای می شناسند وبیشتر جنبه استفاده آنها تزیینی است.

تفاوت لامپ هالوژن و ال ای دی

1-ساختاری:  از تفاوت های لامپ ال ای دی و هالوژن اینست که ال ای دی ها که دارای رشته های نیمه رسانا می باشند  و هنگام عبور جریان برق از داخل آنها نور را انتشار می دهند آن ها درشکل های مختلفی تولید می شوند  از نظر تکنولوژی ال ای دی یک دیود است که جریان الکتریکی را از خود در یک جهت عبور می دهد و در نتیجه  نور را منتشر می کند طول موج نور منتشر شده بستگی به جنس آن دارد واما لامپ های هالوژن رشته ای هستندکه با استفاده از گاز هالوژن فشرده نور را منتشر می کند داخل این لامپ یک رشته از جنس تنگستن قرار دارد

2-اثر بخشی: یکی دیگر از تفاوت لامپ ال ای دی و هالوژن دراثربخشی لامپ است  میزان نور پخش شده در لامپ به مقدارومیزان انرژی مصرفی آن مربوط است که واحد  محاسبه آن لومن بر وات است در واقع این معیاری است که یک منبع  نور رامنتشر می کند یک لامپ هالوژن با قدرت 100 وات حدود 17/5 لومن و یک لامپ ال دی حدود 93 لومن بر وات بازتاب نور دارد. هرچه مقداراثربخشی بیشتر باشد اتشار نور هم بیشتر است.

3-مقیاس رنگ: شاخص نمود رنگ مقیاسی است که از صفر تا صد قابل تغییر است و توانایی لامپ در انتشارنور کافی برای تشخیص رنگ‌ها را نشان می‌دهد. درجه‌بندی  این مقیاس از صد بر اساس یک لامپ رشته‌ای ۱۰۰ واتی است درجه  بین ۸۵ تا ۹۰ برای نورپردازی منازل مسکونی بسیار  مناسب است. لامپ‌های رشته‌ای و هالوژن دارای درجه100 هستند که با نور استاندارد  در روزهیچ  تفاوتی ندارد. و ال‌ ای دی‌ها به اندازه لامپ‌های هالوژن روشنایی ندارند بنابراین لامپ‌های ال‌ ای دی معمولی دارای درجه تقریبا ۸۰ می باشند  و درجه  آنها معمولا تا 98 هم افزایش می یابد

4-از نظر طول عمر: اکثرلامپ ها دارای طول عمر معمولا 750 تا 100 هزار ساعت می باشند که با توجه به نوع لامپ این عدد قابل تغییر است و همچنین میزان مصرف و برند آن در طول عمر لامپ تاثیر بسزایی داردطول عمر بالای لامپ های ال ای دی واثربخشی بالای آن ها موجب شده است که گزینه بهتری برای خرید باشند. لامپ های ال ای دی  معمولا تا 50 هزار ساعت طول عمر دارند. ازآن طرف لامپ های هالوژن نسبت به سایرلامپ ها و ال ای دی ها انرژی بیشتری مصرف می کند  و از طول عمرکمی برخوردار است این از تفاوت لامپ ال ای دی و هالوژن می باشد.

لامپ هالوژن و ال ای دی

انواع منبع تغذیه : خرید پاور سوئیچینگ | آداپتور POE

تفاوت لامپ هالوژن SMD و COB

تفاوت این دو سیستم در درنوع مصرف آنهاست و سپسدر انتشار نوروبهره نوری با هم تفاوت دارند.هردو نوع از یکسری لامپ ال ای دی تشکیل شده اند اما تفاوت در نوع قرار گرفتن آنهاست که در اس ام دی لامپ هادرکنار هم قرار دارند ولی در سیستم سی او بی متراکم می باشند که انتشار نور در سی او بی بسیار بیشتر از اس ام دی هست ودر لامپ های اس ام دی کنترل رنگ وجود دارد اما در سی اوبی این قابلیت پیدا نیست و تفاوت دیگر آنها در انتقال دما و حرارت است که در اس ام دی حرارت و دما نسبت به سی او بی کمتر است و علت آن پراکنده بودن ماژول ها می باشد.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

۰۹۹۱۴۷۱۱۲۹۳۰۲۱۶۶۷۲۸۳۴۳

بیشتر بخوانید : رایج ترین دلیل چشمک زدن لامپ های ال ای دی

لامپ هالوژن قدیمی

لامپ های هالوژن قدیمی از یک رشته ساده تنگستن تشکیل شده اند که توسط آن روشنایی تولید می کنند.

عبارت هالوژن به این دلیل به این نام است که در آن ها گاز های فشرده هالوژن وجود دارد که این گاز های موجود به دلیل واکنش شیمیایی سبب ته نشین شدن تنگستن بخار می شود و در نتیجه باعث می شوند که طول عمر لامپ بیشتر شود.

این لامپ ها مصرف خیلی کمتری نسبت به دیگر لامپ ها دارند و کاربرد این لامپ هالوژن سه رنگ برای تامین نور سالن ها، ادارات، خانه و… است که علاوه بر روشنایی ای که دارد از زیبایی بسیار خاصی برخوردار است.

کلام آخر

در مقاله بالا راجع به تفاوت های لامپ ال ای دی و هالوژن صحبت کردیم درصورتی که نیاز به مشاوره بیشتر جهت خرید سیستم روشنایی خانه و یا محل کار خود دارید میتوانید از طریق شماره های درج شده با کارشناسان ما در ایران آداپتور تماس حاصل نمایید.

محصولاتی که به کارتان می آید :

 

 

آداپتور 6 ولت 1 آمپر
نور پردازی سقف با ریسه ال ای دی

 

آداپتور 6 ولت 1 آمپر             خرید ال ای دی نواری

 

 

مزایا و معایب ال ای دی نواری

مزایا و معایب ال‌ ای‌ دی نواری

نحوه تست ولتاژ آداپتور با مولتی متر

نحوه تست آداپتور با مولتی متر

2 نظر در "تفاوت لامپ های ال ای دی و هالوژن"

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *