رایج ترین علت سوختن لامپ ال ای دی چیست؟

رایج ترین علت سوختن لامپ ال ای دی چیست؟

علت سوختن لامپ ال ای دی LED می‎تواند به دلایل مختلفی باشد. افزایش عمر لامپ ال ای دی یکی از دغدغه‌های تولیدکنندگان این محصولات است. در سیستم نورپردازی تا به امروزه تغییرات بسیار زیادی ایجاد شده است. در گذشته از لامپ‌های رشته ای با طول عمر کوتاه استفاده می‌شد. اما امروزه با ورود لامپ‌‌های ال ای دی، دیگر کمتر کسی از لامپ رشته ای استفاده می‌کند. نصب صحیح می‌تواند به افزایش طول عمر این ابزار روشنایی کمک کند. اما یکی از سوالاتی که در ذهن اکثر افراد وجود دارد، این است که آیا می‎‌توان لامپ ال ای دی سوخته را تعمیر کرد؟

ممکن است به جز سوختن، مشکلاتی دیگری برای یک لامپ LED ایجاد شود. مثلا بعد از مدتی استفاده شروع به چشمک زدن کند. برخی اوقات نیز در هنگام روشن ماندن، داغ می کند. برای اطلاع از دلایل سوختن و خرابی سیستم‌های نوپردازی ال ای دی با ما همراه باشید.

 

لامپ سوخته

بیشتر بخوانید : ال ای دی نواری چه مدل هایی دارد؟

 

علت سوختن سریع لامپ LED

برخی از انواع لامپ ال ای دی بعد از نصب، کم نور و بعد از مدتی می‌سوزند. خرابی لامپ دلایل مختلفی دارد. یکی از نکات مهم برای جلوگیری از سوختن لامپ، نصب درست آن است. روند کم نور شدن روشنایی آن ممکن است در مدت یکسال ایجاد شود. به دلیل تدریجی بودن این روند، ممکن است شما متوجه نشوید.

از دلایل اصلی سوخته شدن لامپ ها حرارت است . حرارت اصلی ترین دشمن تمامی لوازم الکترونیکی است . البته لازم به ذکر است اگر محصول دارای طراحی و متریال خوب باشد تا حد ممکن از سوخته شدن لامپ جلوگیری میکند .

Lumen Degradation یا شاخص کم شدن نور در لامپ‌ها، ممکن است در طی این دوره به 70 درصد برسد. معمولا هنگام خریداری آن این میزان در حدود 100 درصد است. در صورت ادامه داشتن این روند، سرانجام لامپ می‌سوزد. یکی از دلایل این امر استفاده از متریال نامرغوب برای تهیه چیپ لامپ است. لامپ بی کیفیت معمولا دارای قیمت ارزان‌تری است. بهتر است برای نورپردازی از محصولات دارای گارانتی استفاده شود. برخی تولید کنندگان محصولات خود را از یک سال تا 3 سال نیز گارانتی می کنند. در این صورت امکان استفاده از شرایط ضمانت برای شما وجود خواهد داشت. در ادامه علت سوختن لامپ ال ای دی و خاموش شدن آن را به صورت خلاصه ذکر خواهیم کرد:

  • استفاده از متریال بی کیفیت در ساخت لامپ
  • ضیعف بودن اتصال
  • خرابی سیم‌کشی برق ساختمان
  • خرید لامپ نامناسب
  • استفاده از لامپ در فضاهای بسته و بدون جریان هوا
  • فرسوده شدن سرپیچ لامپ
  • ولتاژ وارد شده زیاد باشد

 

لامپ

جهت خرید انواع شارژر ، شارژر لپ تاپ ، شارژر لیتیومی ، آداپتور برروی کلمه مورد نظر کلیک کنید.

دلایل خاموش شدن لامپ LED

زمانی که یک یا تعدادی از دیودهای نوری به علت روشن بودن و کارکردن زیاد در دمای بالا باشند ممکن است قطعاتی مانند IC ، خازن، فیوز،  مقاومتها و چوک مغناطیسی و غیره بسوزند. هر یک از دیودهای نوری موجود در لامپ از خود گرما تولید می کنند و همین به مرور زمان باعث کاهش طول عمر دیود و قطعات مدار می شود.

علت چشمک زدن لامپ ال ای دی در حالت روشن

گاهی بعد از نصب لامپ، متوجه می‌شویم که در حالتی که روشن است، چشمک می‌زند. این موضوع موجب می‌شود که نور در لحظاتی بتابد و در لحظاتی قطع شود. اما این قطع و وصل به حدی سریع اتفاق می‌افتد که شما آن را به صورت چشمک زدن خواهید دید. این موضوع تنها در مورد لامپ‌های کم مصرف دیده شده است.

گاهی مشکلات مختلفی موجب سوسو زد لامپ خواهند شد. در صورتی که این شرایط ادامه پیدا کند، موجب سوختن لامپ خواهد شد. در واقع یکی از انواع علت سوختن لامپ ال ای دی، عدم توجه به چشمک زدن آن است. زیرا در همان موقع می‌توان نسبت به عیب‌یابی آن اقدام کرد. در ادامه برخی از دلایل آن را ذکر خواهیم کرد:

  • استفاده از سیم‌کشی معیوب و اشتباه برای روشن کردن لامپ
  • مشکل در کلیدهای چراغ مورد نظر
  • ایجاد نقص در سیستم دیمر
  • داشتن حسگرهای حرکتی نامناسب
  • استفاده از لامپ کم مصرف بی کیفیت
  • ایجاد اختلال در ترانسفورماتور

با توجه به موارد ذکر شده، دلیل این مشکل باید هر چه زودتر برطرف شود. زیرا این یک اخطار ، تحت عنوان سوختن لامپ است. در نتیجه باید عیب کار مشخص شود.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

۰۹۹۱۴۷۱۱۲۹۳۰۲۱۶۶۷۲۸۳۴۳

علت داغ شدن لامپ ال ای دی و سوختن آن

گاهی لامپ LED بعد از روشن شدن داغ می‌کند. این موضوع برای لامپ‌های کم مصرف یک عیب محسوب می‌شود. زیرا عملا گرمای این گونه لامپ ها باید بسیار کم باشد. برخلاف لامپ‌های رشته ای که می‌توانند محیط را گرم کنند. این مشکل به عنوان علت سوختن لامپ ال ای دی نیز شناخته شده است. اما چرا لامپ کم مصرف داغ می‌شود؟ باید به این نکته توجه شود که به طور کلی لوازم برقی و الکتریکی نباید داغ کنند. این امر موجب سوختن آنها خواهد شد.

می‌توان گفت که داغ شدن لامپ نیز می‌تواند در اثر مشکلات سیم کشی، نصب نا صحیح لامپ و … رخ دهد. بنابراین قبل از نصب و خرید لامپ ال ای دی باید از سالم بودن سیستم برقی و سیم کشی اطمینان کسب کنیم.

علت لامپ سوخته

بیشتر بخوانید : خرید آداپتور POE با مناسب ترین قیمت

روش‌های افزایش عمر لامپ ال ای دی چیست؟

همانطور که گفته شد باید نکات مختلفی را در هنگام خرید و استفاده از لامپ مد نظر قرار دهیم. افزایش عمر لامپ ال ای دی در گرو رعایت نکات بسیار ساده ای است. استفاده از برندهای معتبر در این زمینه می‌تواند کمک کننده باشد. علت سوختن لامپ ال ای دی و یا هر نوع لامپ دیگر می‌تواند به دلایل ذکر شده بستگی داشته باشد. در ادامه برخی از نکات برای افزایش طول عمر لامپ را شرح خواهیم داد:

  • قبل از خرید از معتبر بودن برند لامپ، اطمینان لازم را کسب کنید.
  •  نصب صحیح لامپ
  • اطمینان از عدم مشکل سیم کشی
  • نباید به صورت پی دی پی لامپ را خاموش روشن کنیم
  • استفاده از مدل‌های کم مصرف
  • خریداری لامپ‌های ال ای دی گارانتی دار
  • عدم قرار دادن لامپ در محیط های بسیار گرم

با رعایت این نکات به راحتی می‌توانید از ایجاد مشکلات مختلف برای لامپ، مانند سوختن زودهنگام جلوگیری کنید. لامپ LED یکی از لامپ‌ها با طول عمر بسیار بالا است. به طوری که گاها تا سال‌ها می‌توان از آن برای نورپردازی استفاده کرد. در برخی از مواقع نیز امکان تعمیر آن نیز وجود دارد.

تعمیر لامپ ال ای دی سوخته امکان پذیر است؟

لامپ‌های ال ای دی بسیار کاربردی هستند. طول عمر بالای آن سبب استقبال از این نوع فناوری شده است. اما حتی بعد از سوختن آن نیز می‌توان نسبت به تعمیر لامپ اقدام کرد. البته این کار توسط افراد با تجربه انجام می‌شود. برای این کار باید به مراکز تعمیر وسایل اکترونیکی مراجعه کنید. تعمیرکار بعد از باز کردن لامپ، نسبت به عیب‌یابی آن اقدام می‌کند. ممکن است مشکلات مانند سوختن ال ای دی یا ایجاد نقص در درایورها علت سوختن لامپ ال ای دی باشد.

در هر صورت ممکن است امکان تعمیر این نوع لامپ وجود داشته باشد. با این کار هزینه‌ی اضافی برای خرید لامپ پرداخت نخواهد شد. بنابراین دلایل متنوعی برای سوختن و کار نکردن لامپ ال ای دی وجود دارد. با رعایت نکات بسیار ساده می‌توانیم از بروز این مشکل جلوگیری کنیم. البته با تعمیر لامپ LED مثل روز اول نخواهند شد و بهتر است به خرید مجدد بپردازید تا از نظر اقتصادی دچار زیان نشوید.

توجه کنید که دیودهای سوخته قابل تعمیر نیستند و باید تعویض گردند.

تعمیر لامپ سوخته

مشاهده و خرید منبع تغذیه

چرا نور بعضی از لامپ های ال ای دی بعد از دو یا سه ماه ضعیف میشوند؟

اکثرا هنگامی که لامپ ها کم نور می شوند و به پایان عمر خود می رسند این فرایند یک سال زمان می برد .اگر کمتر از این مدت اتفاق افتاد آن لامپ با کیفیتی نبوده و از مواد مرغوبی استفاده نشده.

شاخص کم شدن نور لامپ ها Lumen Degradation نامیده می شود و به با L70 نشان داده شده می شود.

L70 طول مدتی است که نور لامپ از ۱۰۰ درصد به ۷۰ درصد برسد.

طول عمر متوسط لامپ های ال ای دی چقدر است و شرایط گارانتی شرکت ها چگونه است ؟

تولیدکنندگان ، لامپهای خود را با گارانتی ۱۲ ماه ، ۱۵ ماه ، ۲ سال حتی ۳سال عرضه می کنند.

ضمانت فقط برای استفاده عادی از لامپ ها اعمال می شود .

در صورت کاربرد نادرست (مانند استفاده در مدار دیمر) و یا وارد کردن آسیب فیزیکی به لامپ ، آن را از گارانتی خارج خواهد کرد.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

راهکارهایی برای افزایش طول عمر لامپ

برای افزایش طول عمر لامپ، باید نکات مختلفی را در هنگام خرید و استفاده از لامپ مد نظر قرار دهیم. افزایش عمر لامپ ال ای دی در گرو رعایت نکات بسیار ساده ای است. استفاده از برندهای معتبر در این زمینه می‌تواند کمک کننده باشد. علت سوختن لامپ ال ای دی و یا هر نوع لامپ دیگر می‌تواند به دلایل ذکر شده بستگی داشته باشد. در ادامه برخی از نکات برای افزایش طول عمر لامپ را شرح خواهیم داد:

  • اطمینان از معتبر بودن برند لامپ
  • جلوگیری از وارد شدن ضربات مکانیکی
  • درجه حرارت مناسب محیط و کاهش دفعات خاموش و روشن کردن
  • جلوگیری از نوسانات ولتاژ
  • عدم نصب نا صحیح لامپ
  • جلوگیری نصب آن در فضای بسته
  • استفاده از مدل های کم مصرف
  • خریداری لامپ های ال ای دی گارانتی دار

نتیجه گیری :

با توجه به مطالب گفته شده برای جلوگیری از سوختن لامپ ها در اولین گام باید از کیفیت و جنس لامپ مطمئن شوید زیرا لامپ های با کیفیت دارای عمر بیشتری هستند البته فراموش نکنید برای عمر بیشتر آنها به توجه و دقت شما در نگهداری و نصب آن نیز مهم است .جهت خرید انواع لامپ ال ای دی و غیره از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان ما در ایران آداپتور تماس حاصل نمایید.

 

پرفروش ترین آداپتور ها

 

آداپتور 6 ولت 1 آمپر

 

 

 

 

 

 

 

 

            آداپتور 6 ولت 1 آمپر

 

مزایا و معایب ال ای دی نواری

مزایا و معایب ال‌ ای‌ دی نواری

نحوه تست ولتاژ آداپتور با مولتی متر

نحوه تست آداپتور با مولتی متر

4 نظر در "رایج ترین علت سوختن لامپ ال ای دی چیست؟"
  • […] بیشتر بخوانید: رایج ترین علت سوختن لامپ ال ای دی چیست؟ […]

  • […] بخوانید : رایج ترین علت سوختن لامپ ال ای دی […]

  • […] میتوانید در این بخش دلایل رایج سوختن لامپ های ال ای دی را […]

  • […] صورتی که میخواهید دلیل سوختن ال ای دی را بدانید این مقاله برای شما مفید […]

  • […] چراغ بستگی به زمان روشن ماندن این لامپ ها دارد.، اصولا دلایل سوختن لامپ های ال ای دی موارد دیگری […]

  • […] مقالات مرتبط : دلایل چشمک زدن لامپ ال ای دی | رایج ترین علت سوختن لامپ ال ای دی چیست؟ […]

  • […] مقالات مرتبط : دلایل چشمک زدن لامپ ال ای دی | رایج ترین علت سوختن لامپ ال ای دی چیست؟ […]

    • 1- وجود مشکل در ترانسفورماتور
      2- چشمک زدن لامپ ال ای دی به دلیل مشکل سیم کشی
      3- استفاده از کلیدهای چراغ‌ دار
      4- مشکل درایوها
      5- استفاده از دیمر
      6- رابطه علت چشمک زدن پروژکتور ال ای دی با سنسورهای حرکتی
      7- نفوذ آب به داخل قاب و مدار داخلی
      8- بی‌ کیفیت بودن لامپ یا به پایان رسیدن عمر آن

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *