بررسی تفاوت آداپتور DCوAC

بررسی تفاوت آداپتور DCوAC

آداپتورها با توجه به جریان الکتریکی در انواع مختلفی تولید می‌شوند. زمانی که صحبت از تفاوت بین آداپتورها می‌شود مربوط به جریان برقی است که در آنها عبور می‌کند. آداپتور در انواع مختلف DC و ACتولید می‌شوند. برای شناخت تفاوت‌های این دو آداپتور ابتدا باید با آنها آشنا شد تا بتوان تفاوت آنها را بررسی کرد. با ما همراه شوید. ایران آداپتور قصد دارد اطلاعات کاملی در این زمینه در اختیار شما قرار دهد.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

۰۹۹۱۴۷۱۱۲۹۳۰۲۱۶۶۷۲۸۳۴۳

آداپتور چگونه کار می کند؟

آیا می‌دانید  DCوAC بالای آداپتور شارژر چیست؟ جریان الکتریکی با شکل‌های مختلف دی سی و ای‌سی وجود دارد. برای تحویل انرژی الکتریکی به دستگاه‌های مختلف از برق متناوب استفاده می‌شود. جریان مستقیم یا همان دی‌سی برای تجهیزات مخابراتی استفاده می‌شود. در اپراتورها یک واحد مرکزی وجود دارد که در آن جریان برق متناوب به جریان برق مستقیم تبدیل می‌شود. پس از این کار باید یک سیم برق جریان دی‌سی را به دستگاه برساند. زمانی که در مدار جریان متناوب وجود داشته باشد باید از آداپتورهای متناوب و زمانی که جریان مستقیم وجود داشته باشد باید از آداپتور مستقیم استفاده شود.

خرید آداپتور

 فروش انواع شارژر در ایران آداپتور : ، شارژر لپ تاپ و شارژر لیتیومی

انواع آداپتور AC/DC و DC/AC

این آداپتورها برای تهیه جریان مستقیم از متناوب تولید می‌شوند؛ اما با توجه به مشخصات مختلف خود انواع گوناگونی دارند. از تفاوت‌های این آداپتورها می‌توان به سطح آمپر، ولتاژ ورودی و خروجی و دو شاخه آنها اشاره کرد. با توجه به نیازی که مشتری دارد باید از انواع این آداپتورها استفاده شود. ولتاژ استاندارد برای تولید آداپتورها در ایران ۲۲۰ الی ۲۳۰ ولت است.

در برخی از کشورها این استاندارد متفاوت است و با ولتاژ‌های دیگری تولید می‌شوند. در این آداپتورها فرکانس نیز متفاوت است. از ولتاژ‌های خروجی پرکاربرد در تولید آداپتورها می‌توان به ولتاژ‌های ۵، ۹، ۱۲، ۱۵، ۲۴ و ۴۸ اشاره کرد. آداپتورهای DC/AC  برعکس این حالت عمل می‌کنند.

آیا آداپتورهایDC و AC تفاوتی دارند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله این آداپتورها تفاوت زیادی دارند که تفاوت اصلی آنها مربوط به جریان برق است. در آداپتور AC به DC جریان برق متناوب (AC) به جریان مستقیم (DC) تبدیل می‌شود. در آداپتورهایDC به AC برق مستقیم (DC) به جریان برق متناوب (AC) تبدیل می‌شود. در برخی از لامپ‌ها یا دستگاه‌های خانگی از این نوع آداپتور استفاده می‌شود. به طور کلی آداپتور AC به DC برای تبدیل برق شهری به برق مناسب دستگاه‌های الکترونیکی مناسب است. آداپتور DC به AC برای دستگاه‌های خاص استفاده می‌شود.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

ولتاژ ورودی و خروجی آداپتور

یکی از مهمترین مشخصات فنی آداپتورها ولتاژ ورودی و خروجی آنها است. این ولتاژ نشان می‌دهد که چه میزان از سطح برق از آداپتور عبور می‌کند و آداپتور می‌تواند تا چه حد جریان را تحمل کند. با توجه به اینکه ولتاژ ورودی و خروجی آداپتورهای ac و dc با یکدیگر متفاوت است در هنگام خرید آن باید به این نکته توجه داشته باشید. شما باید با توجه به دستگاهی که می‌خواهید برای آن از آداپتور استفاده کنید به ولتاژ خروجی و ورودی آن توجه داشته باشید. آداپتورها با تنوع بسیار بالایی در نوع خود به فروش می‌رسند؛ پس در هنگام خرید دقت کنید که مشخصات فنی یک آداپتور باید با دستگاه شما سازگاری داشته باشد.

خرید آداپتور 12 ولت

خرید آسان انواع ال ای دی نواری ، ال ای دی کلاهی  و ال ای دی اوال از سایت ایران آداپتور

استفاده از آداپتور ناسازگار با دستگاه چه ضررهایی دارد؟

از آنجایی که آداپتورهای ac و دی سی با یکدیگر تفاوت‌های زیادی دارند و هر یک از آنها برای دستگاه‌های مختلفی تولید می‌شود استفاده از یک آداپتور ناسازگار عواقب زیادی را در پی خواهد داشت. با استفاده از یک آداپتور ناسازگار آسیب‌های بسیار جدی به دستگاه شما وارد می‌شود و گاهی اوقات دستگاه به طور کامل می‌سوزد. این روزها آداپتورهای تقلبی بسیاری در بازار وجود دارند که کیفیت پایینی دارند؛ بنابراین در هنگام خرید خود باید دقت کنید که یک محصول اورجینال را در اختیار بگیرید.

سخن پایانی

همانطور که در این مطلب توضیح دادیم جریان الکتریکی در دو نوع مختلف متناوب و مستقیم وجود دارد. برای استفاده از برخی از دستگاه‌ها باید جریان متناوب به مستقیم و برای استفاده برخی از دستگاه‌ها باید جریان مستقیم به متناوب تبدیل شود. این کار تنها با استفاده از یک آداپتور انجام‌پذیر است. هر شخص با توجه به دستگاه و نیاز خود باید از انواع آداپتور ac و dc استفاده کند. آداپتورهای ac و dc در جریان و میزان ولتاژ ورودی و خروجی خود تفاوت‌های بسیار زیادی دارند. اگر در خصوص اینکه چه تفاوتی بین منبع تغذیه DCوAC وجود دارد سوالی دارید می‌توانید با مشاوران ما در ایران آداپتور ارتباط برقرار کنید تا شما را راهنمایی کنند.

مزایا و معایب ال ای دی نواری

مزایا و معایب ال‌ ای‌ دی نواری

نحوه تست ولتاژ آداپتور با مولتی متر

نحوه تست آداپتور با مولتی متر

2 نظر در "بررسی تفاوت آداپتور DCوAC"
  • من یه آداپتور میخواستم بخرم از سایتتون ولی قیمت نداره هیچکدوم که

    • با سلام دوست عزیز ، محصولات مجدد قیمت گذاری شدند ، اگر محصولی قیمت نداشت لطفا جهت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان ما تماس بگیرید.

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *