دلایل چشمک زدن لامپ ال ای دی

دلایل چشمک زدن لامپ ال ای دی

لامپ ال ای دی (LED) یکی از انواع لامپ کم مصرف با قیمت مناسب محسوب می‌شود که کاربرد زیادی در نورپردازی ساختمان دارد. اما در همان ابتدای مصرف یا با گذشت مدت زمانی، ممکن است مشکلاتی نظیر چشمک زدن نیز ایجاد شود که دلایل مختلفی برای آن عنوان شده است. آگاهی از دلایل چشمک زدن لامپ ال ای دی به شما در تعویض یا تعمیر آن کمک خواهد کرد. از این رو در این نوشته قصد داریم مهم‌ترین دلایل بروز مشکل سوسو زدن و خاموش و روشن شدن لامپ کم مصرف را ذکر کنیم.

امکان چشمک زدن لامپ‌های کم مصرف در حالت خاموش یا روشن وجود دارد و این مشکل می‌تواند به دلایل مختلف رخ دهد. به عنوان مثال در صورتی که این امر در حالت خاموش اتفاق بیفتند، می‌تواند برای خواب در شب مزاحمت‌هایی را ایجاد کند. نوع نصب، برند تولید کننده‌ی لامپ، سیستم سیم کشی ساختمان و … می‌توانند در بروز این مشکل موثر باشند و باید به دنبال علت آن باشیم. بنابراین تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید تا با مهم‌ترین دلایل بروز این مشکلات آشنا شوید.

علت چشمک زدن لامپ اس ام دی در حالت روشن

 

بیشتر بخوانید : رایج ترین علت سوختن لامپ ال ای دی چیست؟

دلایل متنوع چشمک زدن و سوسو زدن لامپ ال ای دی

همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم، چشمک زدن لامپ‌های ال ای دی به دلایل متنوعی ممکن است رخ دهد. از این رو باید با تمامی این مشکلات آشنا شویم تا بتوانیم در هنگام بروز آن اقدامات لازم را انجام دهیم. برای رفع مشکل سوسو زدن لامپ ال ای دی باید آن را در حالت روشن و خاموش مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانیم دلیل اصلی را مشخص کنیم.

اجزای داخلی یک لامپ LED مانند سنسور، کلید، دیمر و ترانسفورماتور باید در این حالت به طور کامل و به صورت دقیق مورد بررسی قرار بگیرند.

شاید یکی از دلایل چشمک زدن لامپ ال دی، مربوط به اختلال در همین اجزای داخلی باشد از این رو باید بررسی توسط افراد فنی انجام شود. سوسو زدن یک لامپ ال ای دی در حالت‌های مختلف می‌تواند به دلایل ذکر شده در زیر باشد:

  • ایجاد مشکل در کلیدهای چراغ دار
  • اشتباه بودن نحوه‌ی سیم کشی یک ساختمان
  • خرابی دیمر لامپ
  • استفاده از یک سنسور حرکتی نامناسب
  • عدم کیفیت لامپ خریداری شده
  • مشکل در روند کار ترانسفورماتور
لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

۰۹۹۱۴۷۱۱۲۹۳۰۲۱۶۶۷۲۸۳۴۳

 

بیشتر بخوانید : با ال ای دی نواری آشنا شوید

چشمک زدن لامپ ال ای دی در حالت خاموش

گاهی بعد از نصب لامپ کم مصرف و استفاده از آن، مشکل خاصی در لامپ دیده نمی‌شود و در واقع لامپ ال ای دی به درستی کار می‌کند. اما بعد از خاموش کردن لامپ متوجه مشکل چشمک زدن لامپ خواهیم شد که برای فضاهایی مانند اتاق خواب می‌تواند ایجاد مزاحمت کند. اما دلایل چشمک زدن لامپ ال ای دی در حالت خاموش چیست ؟

تمامی مشکلاتی که به عنوان دلایل چشمک زدن لامپ‌های کم مصرف ذکر شد، در مورد این لامپ ها در حالت خاموش نیز صدق می کند در نتیجه باید اجزای مختلف لامپ مورد بررسی قرار بگیرند. بهتر است در مرحله اول نسبت به چک کردن کلی لامپ LED اقدام کنیم تا در صورت عدم مشکل، سیم کشی ساختمان مورد بررسی قرار بگیرد. گاهی نیز همین مشکل در حالت روشن برای لامپ ایجاد می‌شود که می‌توان با بررسی اجزا، از دلیل اصلی آن مطلع شد.

چشمک زدن لامپ اس ام دی

مشاهده قیمت: انواع آداپتور ، شارژر ، شارژر لپ تاپ ، شارژر لیتیومی در ایران آداپتور

 

علت چشمک زدن لامپ اس ام دی در حالت روشن

از نظر کارایی، طول عمر و میزان نور به طور کلی لامپ‌های اس ام دی تکنولوژی بهتری دارند که موجب شده است از نظر ساخت نیز با کیفیت تر باشند. اما می‌توان گفت این نوع لامپ‌های کم مصرف جدید نیز از مشکلاتی مانند چشمک زدن یا سوسو زدن در امان نیستند و به همین دلیل در این بخش به بررسی این دلایل خواهیم پرداخت. این گونه لامپ‌ها نیز از نظر ساختاری با مدل ال ای دی، یکسان هستند. و تنها تفاوت این است که از تراشه با تکنولوژی پیشرفته تر برای ساخت آن استفاده شده است که موجب کارایی بهتر لامپ SMD شده است.

با توجه به دلایل چشمک زدن لامپ ال ای دی، ممکن است همان مشکلات برای این نوع تکنولوژی نیز ایجاد شود که موجب کاهش عمر لامپ کم مصرف خواهد شد. در اکثر موارد لامپ مورد نظر توسط افراد با تجربه تعمیر خواهد شد اما اگر کیفیت پایین ساخت دلیل بروز مشکل باشد، بهتر است از یک لامپ SMD مناسب و با کیفیت استفاده شود.

سوسو زدن پنل ال ای دی

جهت مشاهده و خرید پاورسوئیچینگ کلیک کنید.

سوسو زدن پنل ال ای دی

پنل ال ای دی نیز نوعی لامپ کم مصرف با تکنولوژی و میزان نور بیشتر است که در فضاهای مختلف مانند مسکونی، اداری و تجاری قابل نصب می‌باشد. اما همین لامپ که با استفاده از بهترین تکونولوژی روز دنیا ساخته شده است، می‌تواند دچار مشکلاتی مانند سوسو زدن در حالت خاموش و روشن شود. در واقع این نوع مشکل تنها برای لامپ‌های کم مصرف اتفاق می‌افتد. از این جهت باید از نظر کیفیت لامپ یا نحوه‌ی اتصال مورد بررسی قرار بگیرند.

مشکل چشمک زدن ال ای دی سقفی

استفاده از ال ای دی‌های سقفی نقش بسیار زیادی در زیبایی و دریافت نور بیشتر در شب دارد اما این در صورتی است که دچار مشکلاتی مانند چشمک زدن در هنگام خاموش یا روشن بودن نباشد. ممکن است یکی از دلایل چشمک زدن لامپ ال ای دی سقفی، مشکل در نصب و قرار دادن آن باشد زیرا این کار بسیار تخصصی است. گاهی نیز کیفیت پایین قطعات و اجزایی مانند سنسور حرکتی سبب بروز چنین مشکلاتی  خواهد شد.

روش تعمیر لامپ ال ای دی چشمک زن

بیشتر بخوانید : نورپردازی نمای ساختمان با ال ای دی نواری

 

خطرات سوسو زدن انواع لامپ‌های کم مصرف برای سلامتی چه هستند؟

حتما تا به حال در مورد خطرات استفاده از لامپ‌های کم مصرف ال ای دی و ام اس دی خراب مطالبی را شنیده اید. اما دلایل چشمک زدن لامپ ال ای دی می‌تواند تاثیرات بسیار مخربی روی سیستم عصبی ایجاد کند که در مورد کسانی که بیماری تشنج یا صرع دارند، این موضوع بسیار اهمیت دارد. گاهی نیز فیلکرینگ یا چشمک زدن لامپ ال ای دی به صورت نامرئی اتفاق می‌افتد و از عوامل ایجاد سردرد، میگرن و … در انسان خواهد شد که با توجه به تاثیرات مستقیم روی سلامتی باید در انتخاب آن دقت شود.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

کلام آخر

در مقاله بالا درمورد علت چشمک زدن لامپ اس ام دی در حالت روشن توضیح دادیم در مقاله های بعدی راجع به تعمیر لامپ ال ای دی چشمک زن بیشتر توضیح خواهیم داد و راه های تعمیر آن را باهم نیز بررسی خواهیم کرد ، جهت خرید انواع لامپ ای ای دی و دیگر لوازم روشنایی از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان ما در ایران آداپتور تماس حاصل نمایید.

محصولاتی که به کارتان می آید :

آداپتور 6 ولت 1 آمپر

 

 

 

 

 

 

 

 

            آداپتور 6 ولت 1 آمپر

علت افزایش ولتاژ منبع تغذیه سوئیچینگ

علت افزایش ولتاژ منبع تغذیه سوئیچینگ

آموزش ساخت تابلو ال‌ای‌دی ثابت

آموزش ساخت تابلو ال‌ ای‌ دی ثابت

3 نظر در "دلایل چشمک زدن لامپ ال ای دی"
  • […] این مقاله دلایل چشمک زدن لامپ ال ای دی را […]

  • […] مرتبط : دلایل چشمک زدن لامپ ال ای دی | رایج ترین علت سوختن لامپ ال ای دی […]

  • […] مرتبط : دلیل چشمک زدن لامپ های هالوژن ال ای دی | تاثیر نور پردازی بر بدن و […]

  • […] بیشتر بخوانید : رایج ترین دلیل چشمک زدن لامپ های ال ای دی […]

  • […] برای همه به یک دلیل اتفاق می افتد، برای مثال میتوان از دلایل چشمک زدن لامپ ال ای دی را مشکل دار بودن ترانسفورماتورها دانست که این مشکل در […]

  • […] مرتبط : دلایل چشمک زدن لامپ ال ای دی | رایج ترین علت سوختن لامپ ال ای دی […]

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *