چرا لامپ های ال ای دی عمر طولانی تری دارند؟

LED-LAMP

LED که مخفف سه کلمه ی Light Emitting Diode که برگردان آن به فارسی عبارت است از دیود نورافشان ، لامپ هایی است که امروزه به علت میزان مصرف و عمر طولانی تری که نسب به لامپ های معمولی دارد محبوبیت و جایگاه ویژه ای پیدا کرده است . لامپ های LED تشکیل شده از یک پنل مخصوص که دیود های تعبیه شده روی آن روشنایی و نور تولید میکنند  این دیود ها میتوانند 90% انرژی دریافتی خود را به روشنایی تبدیل کنند ، با توجه به نکته های که گفته شده این لامپ ها میتوانند در مصرف انرژی صرفه جویی کنند.

علاوه بر لامپ های ال ای دی ظهور انواع ریسه های شلنگی و نواری به پدیده ای در صنعت نورپردازی تبدیل شدند

 

لامپ های ال ای دی و معمولی

ویژگی های لامپ های LED

  • صرفه جویی در مصرف انرژی
  • طول عمر بالاتر

لامپ های LED دارای 4 جزء اصلی می باشد :

  1. ماژول
  2. بدنه خنک کننده هیت سینگ
  3. داریور
  4. چراغ

اشکال لامپ های LED :

  1. ال ای دی کلاهی
  2. ال ای دی پاور
  3. ال ای دی SMD
  4. ال ای دی COB
  5. ال ای دی خطی

لامپ ال ای دی

نورپردازی تاثیر بسزایی بر بدن و احساسات ما دارد که در این قسمت با آن آشنا میشوید   

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

۰۹۹۱۴۷۱۱۲۹۳۰۲۱۶۶۷۲۸۳۴۳

معایب و مزایای چراغ های LED

مزایا :

  • طول عمر
  • کارکرد نوری (lum/watt)

مقدار کارکرد نوری این لامپ ها وابسته به آخرین تحقیقات 74 تا 120 میباشد . تفاوت آن نیز با لامپ های رشته ای به این صورت است که در لامپ های رشته ای این عدد 10 ال 15 لومن بر وات است ، برای لامپ های من مصرف۴۵ تا ۶۵، برای لامپ‌های بخار جیوه ۳۵ تا ۶۰، برای لامپ‌های بخار سدیم ۶۰تا ۱۱۰ و برای لامپ‌های متال هالید ۷۵ تا ۸۵ لومن بر وات می‌باشد.

  • Response Time

این لامپ ها در مقایسه با لامپ های رشته ای 15 میلیون بار سریعتر روشن می شود .

  • On/off

حسن دیگر این لامپ ها این است که از قانون روشن و خاموش شدن تبعیت نمی کند و این عبارت به این معنی است که این لامپ ها را به طور مکرر میتوان خاموش و روشن کرد و نگرانی از سوختن نداشت زیرا طول عمر این چراغ بستگی به زمان روشن ماندن این لامپ ها دارد.، اصولا دلایل سوختن لامپ های ال ای دی موارد دیگری است

معایب :

برعکس لامپ های رشته ای ، کم مصرف و… این لامپ ها معایب کمتری دارند. لامپ های رنگ سفید دارای سرب میباشند ، پس توصیه میشود در صورت شکسته شدن این لامپ ها برای جمع آوری آنها از دستکش استفاده کنید و بدون محافظ به آنها دست نزنید .

معایبی که قبلا به موجب استفاده از لامپ های شیشه ای ما را درگیر میکرد و برایمان خطرساز بود ؛ اختلال در خواب و مبتلا شدن به سرطان و پروستات در آقایان و داشتن مواد سمی مضرمثل جیوه و… .

لامپ ها ی ال ای دی جدید

بخوانید : لامپ های هالوژن ال ای دی ، کاربرد زیادی در زمینه های مختلفی دارد 

طول عمر لامپ ال ای دی

عمر مفید لامپ ال ای دی می تواند به 60،000 تا 100،000 ساعت برسد. این بیش از 10 برابر عمر مفید منابع نوری سنتی است. عملکرد LED پایدار است و می تواند در محیط -30 ~ + 50 درجه سانتیگراد به طور معمول کار کند.

یکی از مهمترین فاکتور ها در عمر طولانی LED ها فرآِیند تولید و بسته بندی آنها میباشد که صفر تا صد آن با دستگاه و به صورت پیشرفته صورت میگیرد. به یکی از دلایل دیگری که میتوان اشاره کرد این است که یک منبع جامد نور شرد که توسط رزین اپوکسی ، ضد لرزش و محصور کننده دارد و هیچ قسمت شل در بدنه ی لامپ وجود ندارد . هیچ کاستی از جمله سوزاندن  آسان ، رسوب حرارتی و فروپاشی نور رشته وجود ندارد.

از دیگر دلایل عمر طولانی لامپ ال ای دی وجود بسته بندی خوشه ای تخت LED با قدرت بالا و طراحی یکپارچه هیت سینک و نگهدارنده لامپ است. که  به طور کامل الزامات اتلاف گرما و عمر مفید LED را تضمین می کند و اساساً با طراحی دلخواه ساختار و شکل چراغ LED ، که دارای ویژگی های متمایز لامپ LED است ، مطابقت دارد. از جمله دلایل عمر طولانی لامپ ال ای دی مقاومت در برابر ضربه، مقاومت شدید در برابر رعد و برق ، عدم اشعه ماورا بنفش (UV) و مادون قرمز (IR) است. در این لامپ ها هیچ رشته و پوسته شیشه ای وجود ندارد .

همان‌طور که می‌دانیم عمر لامپ‌ های ال ‌ای ‌دی به طور متوسط 10 الی 12 سال بیان می‌شود. بنابراین کاربر برای مدتی طولانی از شر تعویض لامپ خلاص می‌شود و دغدغه ی این مسئله را نیز نخواهد داشت. لابد شما هم مانند بسیاری از کاربران از روی کنجکاوی پیش از این، مقالاتی را درباره‌ی طول عمر و چگونگی سازوکار لامپ‌های کم‌ مصرف مطالعه نموده‌اید اما شاید هنوز در گوشه‌ای از ذهن ‌تان اطمینان خاطری نسبت به این موضوع وجود ندارد. برای آخرین‌بار و در جهت حصول اطمینان با دقت متن پیش‌رو را مطالعه نمایید.

لامپ ال ای دی جدید

خرید انواع آداپتور ، شارژر ، شارژر لپتاپ و شارژر لیتیومی از سایت ایران آداپتور

نکاتی که شاید در مورد لامپ های LED ندانید

  • ال ای دی ها حاوی گاز یا جیوه نیستند.
  • ال ای دی ها تقریبا 100درصد انرژی ورودی را به نور تبدیل می‌کنند.
  • برخی از لامپ های ال ای دی می‌توانند تقریبا 100 هزار ساعت کار کنند.
  • لامپ ال ای دی به شما کمک می‌کند تا حشرات را در شب دور نگه دارید.
  • لامپ های ال ای دی پتانسیل صرفه‌جویی میلیاردها دلار در سال را دارند.

کلام آخر

امروزه لامپ های ال ای دی محبوبیت فراوانی پیدا کردند زیرا علاوه بر کم مصرف بودن ، بدلیل نداشتن جیوه دوستدار محیط زیست نیز می باشند و همچنین نکته حائز اهمیت آن طول عمر لامپ ال ای دی است که طول عمر بالایی دارد. جهت مشاوره و خرید انواع ال ای دی ریسه ال ای دی و دیگر تجهیزات روشنایی از سایت ایران آداپتور تنها کافیست از طریق شماره های درج شده در سایت با مشاورین ما در ارتباط باشید .

محصولاتی که به کارتان می آید :

 

 

 

 

مزایا و معایب ال ای دی نواری

مزایا و معایب ال‌ ای‌ دی نواری

نحوه تست ولتاژ آداپتور با مولتی متر

نحوه تست آداپتور با مولتی متر

2 نظر در "چرا لامپ های ال ای دی عمر طولانی تری دارند؟"
  • […] نظر کارایی، طول عمر و میزان نور به طور کلی لامپ‌های اس ام دی تکنولوژی […]

  • […] زیادی ایجاد شده است. در گذشته از لامپ‌های رشته ای با طول عمر کوتاه استفاده می‌شد. اما امروزه با ورود لامپ‌‌های ال […]

  • […] مقالات مرتبط : تفاوت روشنایی و نورپردازی | چرا لامپ های ال ای دی عمر طولانی تری دارند؟ […]

  • […] ذهن را برای خواب مختل میکند . برای این امر میتوانید از لامپ های هالوژن ال ای دی استفاده […]

  • […] طولانی بودن عمر ال ای دی یکی از ویژگی هایی است که باعث شده عمر مفید بسیار بالا و در حدود 50،000 ساعت داشته باشد […]

  • […] بخوانید : آیا میدانید چرا ال ای دی ها عمر طولانی تری دارند ؟ در این بخش دلیل آن را […]

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *