اجزای تشکیل دهنده پنل ال ای دی

پنل ال ای دی در سالن ها

اگر شما میخواهید بدانید که اجزای تشکیل دهنده پنل ال ای دی چیست و چه کارایی دارند، و یا میخواهید لایه­ های تشکیل دهنده پنل رابشناسید و کاربرد هر کدام در پروسه نوردهی لامپ­های ال ای دی را بدانید، تنها کافی است تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. لازم است بدانید که لامپ های ال ای دی مصرف کم و قیمت پایین از لحاظ اقتصادی به صرفه تر هستند.

کاربرد پنل ال ای دی

پنل ال ای دی چیست و چه ساختاری دارد؟

صنعت روشنایی با ورود ال ای دی­ ها به این عرصه تغییرات چشمگیری داشته است و پنل­های ال ای دی جایگزین لامپ­های قدیمی شدند. در این میان تکنولوژی LED با استقبال و توجه بسیاری رو به ‌رو شده ‌اند و در انواع نورپردازی از آن‌ها استفاده می‌شود.

مهم‌ترین دلیل استقبال از این نوع روشنایی این است که دارای مصرف انرژی کمتری هستند و در عین حال می تواند روشنایی مناسبی را در محیط منتشر کند.

 

با نکات مهم خرید ال ای دی نواری را آشنا شوید!

 

اجزای تشکیل دهنده پنل ال ای دی

تکنولوژی پنل LED برای روشنایی از سایر پنل ها متفاوت است. در آن‌ نسبت به سایر لامپ‌ها، تراشه‌ های بیشتری وجود دارد و نور بیشتری تولید می‌کند. در ادامه اجزای پنل های ال ای دی را همراه با توضیحات آن بررسی خواهیم کرد.

صفحه تراشه­ های ال ای دی

ال ای دی­ها منبع روشنایی و اصلی ترین بخش یک پنل هستند. ال ای دی ها انواع متنوعی دارند که بنا به نوع آن­ها برای مصارف مختلفی نیز مورد استفاده قرار می­گیرند. به طور معمول ال ای دی­هایی که در پنل استفاده می­شوند از نوع ال ای دی SMD و COB هستند.

دیود (ال ای دی) قطعه ایی است که انرژی الکتریکی را مستقیما به نور مرئی تبدیل می کند. این قطعه نیمه هادی دو قطب منفی و مثبت دارد. تراشه­های ال ای دی نیز دارای قطب منفی است که آن را به یک نگه­دارنده و قط مثبت آن را به منبع تغذیه وصل می­کنند تا انرژی کل تراشه را تامین کنند.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

۰۹۹۱۴۷۱۱۲۹۳۰۲۱۶۶۷۲۸۳۴۳

اجزای تشکیل دهنده پنل ال ای دی

صفحه هدایت کننده نور

بخش مهم دیگر پنل صفحه های هدایت کننده نور هستند. این صفحه از نقاطی تشکیل شده که نور ساطع کننده از دیود را پخش می کند. از این­رو یک نور یکنواخت تولید می­کند. با وجود اندازه کوچک دیود­ها نور­شان می تواند خیره کننده و با قدرت زیادی باشد که باعث خستگی و نور خیره کننده خواهد شد. این صفحه کمک می­کند که یک پنل نوردهی آزاردهنده ایی نداشته باشد. در واقع کنترل کیفیت پنل به این صفحه بستگی دارد.

صفحه دیفیوزر

روکش پنل ال ای دی و آخرین لایه برای رسیدن به یک نور صاف و یکنواخت است. به عبارتی وظیفه اصلی این صفحه پخش نور به صورت مساوی است. دیفیوزر بعد از صفحه هدایت کننده قرار می­گیرد و مکمل آن است. صفحه دیفیوزر را از اکریلیک، مواد PC یا مواد PS می­سازند. اکریلیک قیمت مناسب­تر و از کارایی به نسبت خوبی برخوردار است. از این­رو بیشتر پنل ها را از جنس اکریلیک می سازند.

 

بهترین سیستم نورپردازی محیط باز در فصل پاییز را بدانید!

 

صفحه بازتابنده نور

صفحه بازتابنده نور یکی دیگر از اصلی ترین اجزای تشکیل دهنده پنل ال ای دی است. با انعکاس نور تابیده شده از ال ای دی ها راندمان نور را تا 92 درصد افزایش می­دهد. صفحه بازتابنده نور با تکنولوژی نانو ساخته شده است.

مجموعه سه صفحه هدایت کننده، دیفیوزر و بازتابنده که در لایه هایی پشت سرهم قرار می­گیرند؛ نور خروجی پنل را همانند یک صافی تصفیه و یکنواخت می­کنند.

تامین انرژی پنل

میزان برق مصرفی در پنل­ها نسبت به لامپ­های فلورسنت و رشته ایی بسیار کمتر و به صرفه است. انرژی مورد نیاز پنل به واسطه درایور درون پنل تامین می­شود. این درایور­ها مثل آداپتور یک مبدل ولتاژ هستند. ولتاژ 220 ولت شهری را به ولتاژ12 ولت DC مورد نیاز برای پنل تبدیل می­کند.

قاب و کاور پنل

قاب دور و کاور پشتی پنل معمولا از جنس آلومینیوم ساخته می­شود. آلومینیوم سبک و رسانای خوب گرما است. از گرمای ناشی از تابش را سریعتر منتقل و لامپ را خنک می کند. همچنین عملکرد تابشی لامپ را تقویت می­کند. البته برخی از قاب و کاور پنل را از PVC می سازند که قیمت کمتری نیز دارد. قاب و کاور زیبایی ظاهری یک پنل را نشان می دهد.

انواع led

لامپ SMD LED  و COB LED معمولا در پنل­ها به کار می­روند .SMD LED   به ازای یک وات در حدود 100لومن و COB LED در حدود 80 لومن نور از خودش ساطع می­کند.لامپ­های ال ای دی اوال نیز به انواع مختلفی مثل ال ای دی خود رنگ (مات) و… تقسیم می­شود. این ال ای دی ها برای تابلو­های تبلیغاتی ال ای دی مناسب تر هستند. اگر میخواهید درباره تفاوت ال ای دی COB، DOB، SMD بدانید پس به مقاله مرتبط آن مراجعه نمایید.

پنل های رنگی با LED SMD قابل تنظیم

پنل های رنگی با LED SMD قابل تنظیم

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

پنل های ال ای دی برمبنای نصب به چند دسته تقسیم می شوند؟

  1. پنل­های روکار: روی سقف یا دیوار قرار می­گیرد و بدنه­ی آن­ها قابل مشاهده است.
  2. پنل­های توکار: پنل­هایی که درون دیوار یا سقف قرار می­گیرند و بدنه آن­ها رویت نمی­شود. قاب آن­ها بسیار نازک است. در این نوع پنل­های باید سقف یا دیوار حداقل به عمق پنل خالی شده باشد.
  3. پنل­های معلق: این مدل از پنل همانطور که از اسمش مشخص است به صورت معلق نصب می شوند.

نحوه نصب پنل معلق

تجهیزات مورد نیاز برای نصب پنل ال ای دی

شما برای نصب این پنل ها که بسیار هم آسان است، نیاز به زنجیرهای معلق، قلاب، پیچ و … دارید.

کلام آخر

توجه داشته باشید که در انتخاب پنلLED باید به رنگ و میزان گرمای رنگ محیط و تناسب آن با لامپ ‌ها دقت کرد. همچنین باید وسعت فضایی که برای آن در نظر گرفته شده بررسی شود و متناسب با گسترۀ مورد نظر از این نوع روشنایی استفاده شود.اگر قصد خرید پنل ال ای دی دارید و نیاز به مشاوره داشتید میتوانید از طریق شماره های درج شده در سایت ایران آداپتور برای مشاوره و خرید اقلام مورد نظر خود اقدام کرده و یا درصورتی که نیازی به مشاوره نداشتید می توانید از قسمت خرید ال ای دی ، لوازم مورد نیاز خود را خریداری کنید

مزایا و معایب ال ای دی نواری

مزایا و معایب ال‌ ای‌ دی نواری

نحوه تست ولتاژ آداپتور با مولتی متر

نحوه تست آداپتور با مولتی متر

4 نظر در "اجزای تشکیل دهنده پنل ال ای دی"
  • […] تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. معمولا از لامپ‌های ال ای دی برای این کار استفاده می‌شود. برای عکاسی در این […]

  • […] ویژه ای پیدا کرده است . لامپ های LED تشکیل شده از یک پنل مخصوص که دیود های تعبیه شده روی آن روشنایی و نور تولید […]

  • سلام دوست عزیز کار ساده ای نیست اگر تخصص و ابزار مورد نیاز را دارید میتونید بسازید

  • سلام. مسلماً، اما شاید ابتدای تولید کمی از لحاظ کیفی سطح پایینی باشه.

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *