نحوه تشخیص آمپر شارژر

نحوه تشخیص آمپر شارژر

شارژر‌ها یکی از پرکاربرد‌ترین وسایل الکترونیکی و الکتریکی هستند که آمپر یا جریان انواع گوشی‌ها را تأمین می‌کنند. تشخیص آمپر شارژر‌ها موقع انتخاب اهمیت بالایی دارد چون گوشی‌ها و سایر وسایل الکترونیکی هر کدام با جریان خاصی شارژ می‌شوند. آمپر شارژر با روش‌های خاصی قابل تشخیص است. مشخصات شارژر‌ها از قبیل جریان و ولتاژ روی آن‌ها درج می‌شوند. همچنین هنگام شارژ باتری گوشی به مقدار جریان شارژر‌ها می‌توان پی برد. شارژر‌ها از لحاظ جریان در انواع  فست، سوپر فست و معمولی تولید می‌شوند. شارژر سوپر فست به طور خیلی سریع جریان موبایل را تأمین می‌کند. آمپر همان قدرت شارژر است که در صورت زیاد بودن مقدار وات را نیز افزایش می‌دهد. در ادامه‌ی این مقاله از ایران آداپتور با چگونگی تشخیص آمپر شارژر و مطالب مرتبط بیشتر آشنا خواهید شد.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

۰۹۹۱۴۷۱۱۲۹۳۰۲۱۶۶۷۲۸۳۴۳

آمپر شارژر را چگونه تشخیص دهیم؟

شارژر‌ها به علت افزایش تولید و استفاده وسایل الکترونیکی بسیار کاربردی هستند و پرطرفدار می‌باشند. قدرت و سرعت جریان شارژر را با واحد آمپر اندازه گیری می‌کنند. اگر جریان را به لوله‌‌ی آب تشبیه کنیم جریان برق شباهت زیادی به جریان آب داخل لوله دارد. جریان نیز مانند آب در وسایل الکترونیکی به حرکت در می‌آید. شارژر‌ها تنوع بسیار بالایی دارند و از نظر میزان آمپر متفاوت هستند.  مشخصات شارژر معمولاً روی آن درج می‌شود که با کمی دقت خوانده می‌شود. روش‌هایی برای تست آمپر شارژر وجود دارند. در روشی ساده برای تشخیص جریان شارژر را به گوشی وصل می‌کنند.

  • تست آمپر شارژر: برای تست ابتدا شارژر را به گوشی وصل کنید و نرم افزار Amper را روشن سازید. بعد از حدود ۱۰ ثانیه میزان شارژ باتری روی گوشی ظاهر می‌شود. چون گوشی در حال شارژ است نوشته‌های آبی رنگ در صفحه‌‌ی آن ظاهر می‌شوند. اگر رنگ نوشته نارنجی باشد نشان از استفاده‌ی گوشی از باتری می‌باشد. در حالت رنگ نارنجی آمپر نشان داده شده علامت منفی خواهد داشت. روشنایی صفحه در جریان گوشی تأثیر زیادی دارد. برای مثال اگر روشنایی گوشی زیاد باشد ۲۴۰- و در صورتی که کم باشد جریان ۵۱۰- روی گوشی نمایش داده می‌شود.
  • همچنین اگر شارژر لپ تاپ بود ، برای تست شارژر لپ تاپ میتوانید از مولتی متر استفاده نمایید.

نحوه تشخیص آمپر شارژر

مشاهده و خرید شارژر لیتیومی 

انواع شارژر از نظر جریان

شارژر‌ها در انواع شارژر فست، سوپر فست و شارژر معمولی طراحی و عرضه می‌شوند:

  • شارژر سریع یا فست: شارژر‌های فست به طور سریع گوشی را شارژ می‌کنند. روی اغلب این شارژر‌ها به صورت انگلیسی فست شارژ نوشته می‌شود. در این شارژر‌ها اگر مقدار تولید ولتاژ بالا باشد به مراتب جریان بیشتری نیز تولید خواهد شد. شارژر سریع با کمک اجزای شیمیایی سازنده‌ی خود گوشی‌ها را شارژ می‌کند. این شارژر‌ها معمولاً با ۲ آمپر کار می‌کنند. در برخی از آن‌ها آمپر ممکن است متفاوت باشد. در گوشی‌های هواوی شارژ سریع با دو علامت نمایش داده می‌شود. در اپل‌ها برای نشان دادن شارژ سریع هنگام اتصال صدای شارژر دو بار پخش می‌شود.
  • شارژر سوپر فست: آمپر این شارژ‌ها معمولاً ۵ می‌باشد. این شارژر‌ها جیپ هوشمندی دارند که با اتصال به دستگاه به طور خودکار گوشی را پر می‌کنند. گوشی‌های سامسونگ و سایر گوشی‌هایی که توانایی شارژ سوپر فست را دارند با این شارژر قابل شارژ هستند.
  • شارژر معمولی: شارژر‌های معمولی برای شارژ برخی گوشی‌های سامسونگ و گوشی‌های مدل پایین به کار می‌روند. این شارژرها کیفیت قابل قبولی دارند اما دیرتر جریان گوشی را تأمین می‌کنند.

 شارژر چه تفاوتی با آداپتور دارد؟

شارژر‌ها از انواع وسایل الکتریکی یا الکترونیکی هستند که تنوع بالایی دارند. شارژر‌ها متناسب با گوشی‌ها و لپ تاپ های مختلف ساخته می‌شوند و در ساختار آن‌ها از پلیمر و لیتوم استفاده می‌شود. آداپتور‌ ها نوعی از دستگاه‌های الکتریکی و الکترونیکی می‌باشند که منبع تغذیه را تأمین می‌کنند،روی آداپتور‌ها نیز ولتاژ و جریان به طور دقیق درج می‌شوند.

قدرت شارژر چیست؟

قدرت همان آمپر شارژر است که با اتصال به منبع تغذیه به باتری وارد می‌شود.باتری گوشی‌ها و وسایل الکترونیکی مختلف به صورت سیکل شارژ یا لیتیومی هستند. سرعت و پر شدن سیکل شارژ در طول عمر باتری تأثیر دارند. اگر حجم باتری بر اساس آمپر بر ساعت زیاد باشد باید با شارژر قدرتمندی آن را شارژ کنید. قدرت انواع شارژر‌ها را متناسب با گوشی خود با بررسی مشخصات می‌توانید تشخیص دهید. شارژر‌هایی که همراه گوشی هستند بهترین نوع برای شارژ کردن آن می‌باشند. گوشی‌های آیفون با جریان خاصی کار می‌کنند. این گوشی‌ها با شارژر دارای آمپر بالا سازگاری دارند.

انواع شارژر از نظر جریان

محصولات پر فروش ایران آداپتور : ریسه شلنگیال ای دی شاخه ای

انواع باتری بر اساس ولتاژ

باتری‌ گوشی‌ها معمولاً در انواع ۵ ولت، بالای ۵ ولت و فست شارژ تولید می‌شوند. باتری‌هایی که ۵ ولت دارند بسیار اقتصادی‌تر هستند و از نظر کیفیت میان رده می‌باشند. این گوشی‌ها با شارژر معمولی شارژ می‌شوند. برند‌های معتبر مانند شیائومی برای گوشی‌های دارای باتری ۵ ولت نیز از شارژر‌های قوی استفاده می‌کنند‌. گوشی‌هایی که بالای ۵ ولت هستند نوع قوی و پیشرفته محسوب می‌شوند. قیمت آن‌ها نیز بالاتر است. برخی گوشی‌ها دارای باتری فست شارژ هستند و زود شارژ می‌شوند. این باتری‌ها با تکنولوژی‌های پیشرفته ساخته می‌شوند و دارای سخت افزار‌های قوی می‌باشند.

وات و ولت در شارژ‌ها

وات به انرژی کلی شارژر‌ها گفته می‌شود. این علامت با نماد w نمایش داده می‌شود که نشان دهنده‌ی انرژی در واحد زمان است. اگر ولتاژ و آمپر شارژر بالا باشد عدد وات نیز افزایش خواهد یافت. شارژر وات گوشی شما را تأمین می‌کند. ولتاژ اختلاف پتانسیل الکتریکی بین دو نقطه است که به عنوان واحد جریان شناخته می‌شود.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

سخن پایانی

شارژر‌ها در قدرت و یا آمپر‌های متنوعی وجود دارند که هر کدام متناسب با وسایل الکترونیکی ساخته می‌شوند. در ساخت آن‌ها  از موادی مانند  پلیمر استفاده می‌کنند. شارژر‌ها دارای جریان، ولتاژ و وات خاصی هستند. جریان با توان یا وات گوشی رابطه‌ی مستقیمی دارد. اگر نوشته‌های روی شارژر خود را بررسی کنید مقدار جریان آن را به طور دقیق مشاهده خواهید کرد. مقدار آمپر شارژر را هنگام شارژ گوشی می‌توان تشخیص داد.

مزایا و معایب ال ای دی نواری

مزایا و معایب ال‌ ای‌ دی نواری

نحوه تست ولتاژ آداپتور با مولتی متر

نحوه تست آداپتور با مولتی متر

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *