بررسی تخصصی انواع آداپتور در بازار

بررسی تخصصی انواع آداپتور در بازار

آداپتور وسیله ای بسیار مهم و حیاتی برای بسیاری از دستگاه های الکتریکی و الکترونیکی است به طوری که اغلب آنها بدون آداپتور کار نمی کنند و در صورت اتصال بی واسطه به برق دچار اختلال و آسیب جدی می شوند. برای آشنایی کارشناسان در این حوزه و افراد علاقه مند، در این نوشتار به بررسی تخصصی انواع آداپتور می پردازیم.

بررسی تخصصی انواع آداپتور

بررسی تخصصی انواع آداپتور زمانی ممکن است که ابتدا یک معرفی از آداپتور و عملکرد آن داشته باشیم. آداپتور دستگاهی است ولتاژ برق را تبدیل می کند. بسیاری از دستگاه های برقی نظیر لپ تاپ، گوشی تلفن همراه، تبلت، برخی تجهیزات اندازه گیری در آزمایشگاه، لامپ های ال ای دی و لوستر و غیره، در سطح ولتاژی متفاوت از برق شهری کار می کنند و چه بسا نوع برق مصرفی شان هم مستقیم است.

 برخی از این دستگاه ها خودشان منبع تغذیه داخلی دارند که برق ورودی را متناسب با نیاز دستگاه تغییر می دهد اما برخی دیگر فاقد منبع تغذیه هستند. برای این منظور انواع آداپتور برای تبدیل برق از حالت متناوب به مستقیم و همچنین تغییر در سطح ولتاژ از ۲۲۰ ولت به مقادیر کمتر یا بیشتر، تولید و عرضه می شوند. آداپتور های این چنینی، آداپتور ترانسی نامیده میشوند.

 چرا که یک ترانس داخلی در آنها، کار تغییر ولتاژ را انجام می دهد. آداپتور برای وسایلی که از طریق باتری تغذیه میشوند شارژر نامیده میشود. پیش از پرداختن به بررسی تخصصی انواع آداپتور توجه کنید که مزیت مهم تولید آداپتور در رنج های مختلف ولتاژ و جریان موجب می شود تا دستگاه های الکتریکی نظیر موبایل و کامپیوتر قابلیت استفاده در هر محیطی را داشته باشند چرا که آداپتورها با حجم و اندازه قابل حمل، در دسترس خواهند بود. 

سوالی که شاید پاسخ آن را ندانید : آیا بعد از اتمام شارژ باید آداپتور را از برق بکشیم؟ 

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

آداپتور های پر کاربرد:

آداپتور 12 ولت 1 آمپر
آداپتور 12 ولت 2 آمپر
آداپتور 12 ولت 3 آمپر
آداپتور 12 ولت 5 آمپر (2)
آداپتور 12 ولت 5 آمپر
آداپتور 12 ولت 10 آمپر

آداپتور دیواری: 

یک سمت آن به پریز وصل می شود و سمت دیگرش آماده دریافت دوشاخه دستگاه است. سایز کوچکی دارد و به راحتی قابل حمل است. در انتخاب این آداپتور ابتدا تعیین کنید که دستگاهتان برق مستقیم نیاز دارد یا متناوب. در مرحله بعد مقدار جریان پیشنهادی برای دستگاه را تعیین کنید. در ادامه تنظیم شدن یا نشدن ولتاژ و خطی یا سوئیچینگ بودن آداپتور را با تکیه بر اطلاعات فنی دستگاه مشخص نمایید. در پایان در نظر داشته باشید که شکل و اندازه خروجی آداپتور و ورودی دستگاه متناسب باشد.

آداپتور دیواری

آداپتور رومیزی: 

این آداپتور از نظر مکانیزم عملکرد بسیار شبیه آداپتور دیواری است یعنی ورودی آن به پریز و خروجی آن به دستگاه شما متصل می شود. اما این آداپتور قدرت بیشتری فراهم می کند بدین معنا که جریان بیشتری می توان از آن کشید. به این دلیل و نیز به سبب آنکه با سیم از پریز روی دیوار جدا می شود، کاربرد این آداپتور گسترده تر است.  

آداپتور رومیزی

آداپتور های پر کاربرد:

آداپتور 9 ولت 1 آمپر
آداپتور 9 ولت 2 آمپر
آداپتور ترانسی 5 ولت 1 آمپر
آداپتور 5 ولت 1 آمپر
آداپتور 5 ولت 2 آمپر
آداپتور6 ولت 1 آمپر
آداپتور 6 ولت 1 آمپر

آداپتور صنعتی:

همانطور که از نام این آداپتور بر می آید دستگاهی است که به منظور استفاده در صنعت طراحی می شود. قدرت جریان و ولتاژ این آداپتور نسبت به انواع دیگر بیشتر است. در معرفی آن میتوان گفت از نظر ظاهری، اندازه بزرگتری دارد و اغلب در فضایی محصور، نصب می شود. این آداپتور به دلیل قدرت زیاد و تولید حرارت در هنگام عملکرد معمولا دارای یک فن خنک کننده است و پوشش دستگاه آن به شکل توری فلزی است که هوا در آن جریان داشته باشد.

آداپتور صنعتی

آداپتور پی او ایی(POE):

دستگاهی است که برق تجهیزات روی شبکه اترنت(Ethernet) را فراهم می کند. با استفاده از این دستگاه حجم سیم کشی درون شبکه نیز کاهش می یابد چرا که با یک کابل علاوه بر انتقال دیتا، برق نیز تامین می شود.

ارزش آداپتور POE زمانی بیشتر مشخص می شود که میتوانید دستگاه هایی که پورت شبکه دارند را در هر جایی قرار دهید و نگران برق رسانی به آنها نباشید. مثل یک آنتن که باید در بالاترین نقطه ممکن از ساختمان قرار گیرد و در آنجا تامین برق یک چالش به حساب می آید.

آداپتور POE
لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

آداپتور های پر کاربرد:

آداپتور6 ولت 1 آمپر
آداپتور 6 ولت 1 آمپر
آداپتور 6 ولت 2 آمپر
آداپتور 18 ولت 2.5 آمپر
آداپتور 18 ولت 2.5 آمپر
آداپتور 2َ4 ولت 1 آمپر
آداپتور 24 ولت 2 آمپر

کاربرد آداپتور چیست؟

امروز در کنار اغلب دستگاه های الکتریکی چه در محیط های مسکونی و اداری و چه در محیط های صنعتی و تجاری، آداپتورها حضور دارند. به دلیل امکان فراهم کردن ولتاژ و جریان پیش بینی شده و قابل کنترل، آداپتور در طیف وسیعی از تجهیزات به کار می رود. 

  • آداپتور دیواری

در اغلب دستگاه های خانگی ساکن و ثابت، مانند تلویزیون، لامپ ال ای دی و لوستر، آباژور ترازوی دیجیتال آشپزخانه، ماکروویو و امثال اینها به کار می رود.

  • آداپتور رومیزی

برای تجهیزات قابل حمل و کوچک مفید است. لپ تاپ، موبایل، دوربین عکاسی، ساعت و وسایلی از این دست، از این آداپتور بهره می گیرند.

آداپتور های پر کاربرد:

آداپتور 24 ولت 2 آمپر
آداپتور 24 ولت 2 آمپر
آداپتور 24 ولت 5 آمپر
آداپتور 48 ولت 380 میلی آمپر
آداپتور 48 ولت 380 میلی آمپر
آداپتور 48 ولت 1 آمپر
آداپتور 48 ولت 2 آمپر
لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

  • آداپتور صنعتی

انواع موتورهای دی سی، استپر و سروُ، پی ال سی، درایوهای راه انداز و دیگر تجهیزات کاربردی صنعتی با آداپتور صنعتی راه اندازی می شوند.

آداپتور پی او ایی: دستگاه های رادیو بی سیم، روتر و اکسس پوینت، آی پی فون، دوربین و سنسورهای تحت شبکه، و هر تجهیز دیگری که روی شبکه اترنت قرار می گیرد می تواند برق تغذیه خود را از آداپتور پی او ایی دریافت کند.

بیشتر بخوانید : جدی ترین تاثیر قطعی برق بر کامپیوتر

سایر محصولات: ال ای دی نواری

مزایا و معایب ال ای دی نواری

مزایا و معایب ال‌ ای‌ دی نواری

نحوه تست ولتاژ آداپتور با مولتی متر

نحوه تست آداپتور با مولتی متر

6 نظر در "بررسی تخصصی انواع آداپتور در بازار"
  • سلام لطفا نحوه ساخت آداپتور 12 ولت را آموزش دهید

    • سلام. حتما مقاله ای برای در این مورد نوشته خواهد شد.

  • برای موتور DC می توان از آداپتور صنعتی استفاده کرد

  • بنده نیاز به آداپتور poe 24 ولت 2 آمپر هستم. آیا موجود دارید؟

    • سلام دوست عزیز بله موجود هست
      برای سفارش با شماره های 0216673247509193168440 تماس حاصل نمایید.

    • سلام وقت بخیر
      با شماره زیر تماس بگیرید
      09914711293

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *