آیا لازم است بعد از اتمام شارژ، آداپتور را از برق بکشیم؟

اتصال آداپتور موبایل به برق

احتمالا برای شما هم اتفاق افتاده است که بعد از شارژ گوشی همراهتان، فراموش کرده اید که آداپتور آن را از برق بکشید. یا ممکن است دیده باشید که یک آداپتور به پریز برق متصل است بدون آنکه گوشی، لپ تاپ یا سیستم های دیگری به آن وصل باشد! شاید این تفکر در ذهنتان شکل گرفته باشد که آیا ممکن است این کار باعث خرابی گوشی یا آداپتور شود؟

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

۰۹۹۱۴۷۱۱۲۹۳۰۲۱۶۶۷۲۸۳۴۳

آیا

آیا متصل بودن شارژر به برق باعث خرابی آن می شود؟

همانطور که میدانید وظیفه شارژرها تبدیل ولتاژ شهری که 220 ولت به یک ولتاژ پایینتر که مناسب دستگاه شما است را برعهده دارد.

احتمالا زمانی که در حال شارژ دستگاهی می باشید متوجه گرم شدن آداپتور آن شده اید اما زمانی که دستگاهی به آن متصل نیست هیچ گرمایی ندارد و این به این علت است که هیچ دستگاهی به آن متصل نیست که بخواهد برقی را به آن منتقل کند.

به بیان دیگر جریان الکترونیکی از یک نقطه شروع می شود، مسیری را طی می کند و مجددا ب نقطه اولیه باز می گردد. حال اگر  مسیر بسته نباشد ، جریان نمی تواند به این مسیر رفت و آمد خود ادامه دهد. به همین علت است که جریانی شکل نمی گیرد و  مقدار 0 دارد.

نکته: لپ تاپ ها از آداپتور پی او ای (POE) تغذیه می کنند.

 

خرید آداپتور 18 ولت 2.5 آمپر با قیمتی فوق العاده

 

اگه بخوایم خلاصه تر بگیم، زمانی که یک دستگاه به شارژر وصل باشد باعث میشود که شارژر از برق شهر ، جریان بکشد و این یعنی دستگاهتان در حال شارژ شدن است.

در شارژر های جدید یکسری اجزا جدید اضافه شدن مثل :یکسو کننده ، قطعه تولید فرکانس بالا ، چوک کاهنده ولتاژ و صافی و … . ای طراحی آداپتورهای جدید باعث شده حتی زمانی که دستگاهی به آن متصل نیست برخی از این اجزا به کار خود ادامه دهند. پس در این صورت هم جریان و هم ولتاژ درو شارژر وجود دارند.

از طرفی توی منابع تغذیه سوئیچینگ ، به مصرف کننده یه حداقل باری میدن که این به این معنی است که مثلا زمانی که شارژر به دستگاه متصله و داره 100 میلی آمپر جریان مصرف میکنه، در صورتی که بهش دستگاهی وصل نباشه 5 میلی (همون حداقل بار) رو داره. این کار برای حفظ تعادل در عملکرد منابع تغذیه سوئیچینگ هست.

نکات مهم:

  1. هرچقدر تعداد آداپتورهایی که بهبرق متصل هستند بیشتر باشد، میزان لرق مصرفی نیز بیشتر است.
  2. هرچه شارژر بزرگتر باشد، احتمال مصرف برق بیشتری دارد.
  3. شارژرهایی که تقلبی هستند میتوانند مصرف برق بیشتری را برای شما داشته باشند.(حتی تا 20برابر)
  4. کشیدن آداپتور از برق ضروری نیست، اما ممکن است گاهی برق دچار نوسان بشود، پس بهتر است آنرا در پریز رها نکنید.

خرید آداپتور 9 ولت 2 آمپر مناسب مودم

 

وجود چند آداپتور در برق

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

اگر گوشی شب تا صبح به برق باشد خراب می شود؟

اگر از سری گوشی های جدید استفاده می کنید، میتوانید با خیال راحت گوشی خود را از شب تا صبح از برق نکشید. زیرا امروزه برای گوشی های جدید باتری های لیتیومی قرار می دهند که مزیت این باتری ها این است که در درون خود کنترل کننده هایی دارند که پس از پر شدن شارژ باتری از ادامه فرآیند شارژ شدن جلوگیری خواهند کرد.

از این رو دیگر نیاز نیست نگران خرابی یا آتش گرفتن گوشی خود باشید. به این نکته هم توجه کنید که اگر در یک محیط گرم قرار دارید بهتر است از انجام این کار پرهیز نمایید زیرا زمانی که آداپتور داغ می شود نیاز دارد این گرما را به محیط اطراف خود انتقال دهد و اگر نتواند اینکار را بکند ممکن است باعث خطرات جبران ناپذیری شود.

بالاخره شارژر را از برق بکشیم یا نه؟

با توجه به توضیحات بالا بطور کلی ، خارج نکردن شارژر از برق توصیه نمی شود. متاسفانه امروزه وصل کردن شارژر به یک عادت روزمره برای همه تبدیل شده است و با افزایش تعداد این اتصالات، اعداد و ارقام بیشتر می‌شود. همچنین نیز باید گفت مشکل اتصال شارژر به پریز نه تنها به شارژر مربوط می‌شود بلکه به گوشی، لپ تاپ و سایر دستگاه ها آسیب می رساند. خارج نکردن شارژر از برق یکی از عادت های غلطی است که همه ما برای یکبارم که شده آن را انجام دادیم. این کار به دلایل مختلف می‌تواند هم برای شارژر و هم دستگاه شما خطر ساز باشد. پس از همین امروز دست از این عادت غلط بردارید و سعی کنید بعد از اتمام کار شارژر را از برق بکشید. تا با گذشت زمان، اینکار علاوه بر اینکه به یک عادت خوبتان تبدیل خواهد شد ، از مصرف برق زیاد و فرسودگی شارژر جلوگیری خواهد کرد.

کلام آخر

همانطور که گفتیم ، توصیه میشود آداپتورها و شارژر ها را بعد از کار از شارژ خارج کنید.اما نیاری به نگرانی در رابطه با این موضوع نیست و اگر یادتان رفت هیچ اشکالی ندارد سعی کنید دفعه های بعدی دقت بیشتری داشته باشید.

همچنین اگر نیاز به آداپتور و یا شارژر داشتید، میتوانید از طریق شماره های درج شده در سایت ایران آداپتور برای مشاوره و خرید اقلام مورد نظر خود اقدام کرده و یا درصورتی که نیازی به مشاوره نداشتید می توانید از قسمت خرید آداپتور  و یا خرید شارژر لپتاپ ، لوازم مورد نیاز خود را خریداری کنید

مقالات و محصولات مرتبط: پاور سوییچینگ یا آداپتور سوئیچینگ | LED | ال ای دی خودرنگ  | آداپتور ترانسی  | ال ای دی نواری

لامپ حساس به صدا

لامپ های ال ای دی حساس به صدا

3 نظر در "آیا لازم است بعد از اتمام شارژ، آداپتور را از برق بکشیم؟"
  • […] نکاتی که هیچگاه نمیدانستید : آیا لازم است بعد از اتمام شارژ آداپتور را از برق بکشیم ؟  […]

  • […] سوالی که شاید پاسخ آن را ندانید : آیا بعد از اتمام شارژ باید آداپتور را از برق بکشیم؟  […]

    • سلام وقت بخیر
      بله

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *