تست ولتاژ خروجی آداپتور چگونه انجام می شود؟

معمول­ترین روش برای تست ولتاژ خروجی آداپتور استفاده از مولتی­متر است. منبع تغذیه AC به DC به طور کامل در زندگی روزمره ما ادغام شده است.

آنها قلب همه لوازم الکترونیکی ما هستند و انرژی را برای دستگاه های روزمره ای که ما به آنها تکیه می کنیم، تامین می کنند. بنابراین عدم کارکرد صحیح آنها باعث می شود که دستگاه نتواند روشن شود.انواع آداپتور می‌توانند شامل آداپتورهای 3 تا 48 ولت با شدت جریان‌هایی از 300 میلی‌آمپر تا 50 آمپر باشند.

 

 

تست ولتاژ به چه منظور انجام می شود؟

منبع تغذیه AC -DC انرژی الکتریکی را از ورودی خط AC خود تبدیل می کند تا خروجی DC را ارائه دهد. این کار به دلایل زیر انجام می شود.

  • ولتاژ DC بدون نویز را ارایه می دهد.
  • تا حد زیادی مستقل از تغییرات ولتاژ ورودی تنظیم شده است.
  • از آسیب به دستگاه (مخصوصاً باتری ها و خود منبع تغذیه) جلوگیری می کند.

راهکار هوآوی برای کاهش دمای شارژر چه بود؟

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

۰۹۹۱۴۷۱۱۲۹۳۰۲۱۶۶۷۲۸۳۴۳

بهترین روش برای تست ولتاژ

یک روش تست ولتاژ خروجی آداپتور این است که زمانی که آداپتور به برق زده می شود چراغ آن باید روشن شود. اگر آداپتور  برق کشیده شود هرچه دیرتر خاموش شود خازن های بهتری دارد. از سوی دیگر، معمول ترین روش تست ولتاژ استفاده از مولتی متر است.

برای اندازه گیری ولتاژ خروجی آداپتور، مولتی متر را روی dc ۲۰ ولت قرار دهید. حال سیم مشکی مولتی متر را روی بدنه فلزی یا روی زمین قرار دهید و بعد از آن سیم قرمز را داخل سوکت بگذارید. سپس مقدار ولتاژ آداپتور اندازه گیری می شود. این مقدار باید برابر با اندازه ولتاژی باشد که روی برچسب آداپتور نوشته شده است.

جالب است بدانید که آداپتورهای سوئیچینگ زمانی که در درازمدت استفاده شوند، مقداری کاهش آمپر خواهند داشت ( بین 10 تا 30 درصد ) پس در نتیجه بالاتر بودن آمپر در واقع آسیب خاصی به بیش‌تر وسایل نمی‌زند.

 

اداپتور جریان برق

اداپتور جریان برق

نکاتی که هیچگاه نمیدانستید : آیا لازم است بعد از اتمام شارژ آداپتور را از برق بکشیم ؟ 

برای تست ولتاژ خروجی آداپتور دستگاه هایی نظیر آبگرمکن به صورت زیر عمل می شود:

  • در گام اول باید مولتی متر را روی وضعیت ولتاژ dc قرار دهیم.
  • سپس در گام دوم باید سیم سیاه مولتی متر را در قسمت مشترک (COM) مولتی متر وارد کنیم و سیم قرمز را در قسمت ولتاژ (V) قرار دهیم.
  • در گام سوم دو سر سوکت های مولتی متر را به درگاه اتصال آداپتور آبگرمکن متصل می کنیم. این کار باعث می شود که ولتاژ خروجی را در مولتی متر نشان دهد. اگر مقدار آن بین 2.9 تا 3.3 بود یعنی آداپتور به خوبی کار می کند.
  • در گام چهارم باید جریان را تست کرد که در این حالت باید مطمئن شویم که جریان آداپتور باید در حد نرمال باشد. با توجه به اینکه روی مولتی مترها معمولاً دو قسمت برای تست جریان وجود دارد که یکی برای تست میلی آمپر و دیگری برای تست آمپر استفاده می شود. برای این دستگاه، باید مولتی متر را روی آمپر تنظیم کنیم.
  • در گام پنجم دو سر سوکت مولتی متر را به درگاه اتصال آداپتور وصل می کنیم تا جریان را اندازه بگیریم. جریان معمولا بین ۵۰۰ تا ۹۰۰ میلیمتر است.

تست ولتاژ خروجی آداپتور دستگاه هایی مثل لپ تاپ که در وضعیت ac عمل می کنند  به صورت زیر بیان شده است:

  • گام اول باید از وصل بودن آداپتور لپ تاپ به برق و عدم مشکل برق رسانی مطمئن شوید. (درصوتی که آداپتور شما خراب است میتوانی اقدام به خرید آداپتور POE نمایید)
  • در گام دوم یک بار لپ تاپ را از طریق آداپتور روشن کنید. منظور این است که لپ تاپ باطری نداشته باشد و فقط با آداپتور شارژ شود. اگر از این طریق روشن نشد آداپتور یا ضعیف شده است یا کاملاً خراب است و در برق رسانی مشکل دارد.
  • در گام سوم زمانی که دستگاه خاموش است لپ تاپ را شارژ کنید. علت شارژ کردن در زمان خاموش بودن این است که ممکن است آداپتور خراب باشد و هنگام روشن بودن دستگاه شارژ نشود.
  • گام چهارم باید مطمئن شوید که سیم آداپتور آسیب ظاهری یا خوردگی نداشته باشد و در صورت مشاهده چنین مواردی از آداپتور استفاده نشود. علت این است که استفاده در چنین شرایطی باعث خطر برق گرفتگی و سوختن اجزای لپ‌تاپ می‌شود.

در گام پنجم از یک ولت متر استفاده کنید. برای این منظور فیش ها را به اتصالات داخلی و خارجی اداپتور وصل کنید. در این حالت باید حدود 19 تا 25 ولت دریافت کنید.

 

آداپتور لپ تاپ

آداپتور لپ تاپ

 

تست ولتاژ دستگاه های دیگری نظیر آداپتور شارژر موبایل، آداپتور مودم های ADSL و آداپتورهای پرینتر و اسکنر نیز به همین روش می­باشد. تنها نکته­ ای باید به آن توجه کرد اندازه ولتاژ و آمپری است که بر روی برچسب آداپتور نوشته شده و باید همین محدود را در دستگاه ولت متر مشاهده کنید.

آمپر ورودی نوشته شده تعیین‌کننده ی حداکثر میزان الکتریسیته‌ای است که شارژر می‌تواند از خود عبور دهد. این مقدار، با واحد استاندارد اندازه‌گیری جریان الکتریسیته یعنی میلی‌آمپر سنجیده می‌شود (هر ۱۰۰۰ میلی‌آمپر=۱ آمپر) . اگر شارژر گوشی شما ۲ آمپری است  ، از شارژر مخصوص همان گوشی استفاده کنید .مثلا هرچقدر آمپر کمتر باشد گوشی دیرتر شارژ می شود و به مرور زمان باطری گوشی خراب می شود.

ال ای دی نواری یا ریسه شلنگی را با مناسب ترین قیمت بخرید!

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

اجرای تست ولتاژ dc :

 

اجرای تست ولتاژ ac :

بیشتر بدانید : آیا قطع برق بر خرابی کامپیوتر تاثیر دارد؟ 

خرید آداپتور با کیفیت بالا

می‌توانید آداپتور با کیفیت برای دستگاه با قیمت مناسب از فروشگاه اینترنتی ایران آداپتور خریداری کنید. این سایت فروشگاهی به مشتریان خود ضمانت می دهد که دستگاه ها اصل هستند.

در این فروشگاه اینترنتی تمامی دستگاه ها از کیفیت بالایی برخوردارند و دارای ضمانت و گارانتی هستند. همچنین در این سایت آداپتورهای آب گرم کن موجود است. فروشگاه اینترنتی ایران آداپتور تضمین را به مشتریان خود می دهد که بعد از خرید دستگاه زمانی که اعلام شده است کالا را تحویل می دهد.

 

محصولات و مقالات دیگر : بهترین سیستم نورپردازی محیط باز در فصل پاییز  | تفاوت ال‌ای‌دی‌های DOB، COB و SMD 

مزایا و معایب ال ای دی نواری

مزایا و معایب ال‌ ای‌ دی نواری

نحوه تست ولتاژ آداپتور با مولتی متر

نحوه تست آداپتور با مولتی متر

8 نظر در "تست ولتاژ خروجی آداپتور چگونه انجام می شود؟"
  • […] تست ولتاژ خروجی آداپتور […]

  • برای تست ولتاژ لپتاب باید چیکار کنیم ؟

  • من تست آداپتور با مولتی پر انجام دادم و خرابه بنظر میاد شما آداپتور برای فروش دارید ؟

    • سلام وقت بخیر
      برای آداپتور مدل مورد نیازتون با شماره نیاز تماس بگیرید
      09914711293

  • سلام این دستگاه مولتی متر رو از کجا میتونیم تهیه کنیم ؟

    • سلام دوست عزیز شما میتوانید با مراجعه به فروشگاه های مرتبط خریداری کنید

    • سلام وقت بخیر
      با این شماره تماس بگیرید
      09914711293

  • سلام وقت بخیر ممنون از مقالتون

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *