علت پایین بودن ولتاژ خروجی آداپتور چیست؟

علت پایین بودن ولتاژ خروجی آداپتور چیست؟

یکی از مشکلات عمده آداپتورها پایین بودن ولتاژ خروجی است. خرابی خازن یا دیود یک­سوکننده، ترانسفورماتور سوئیچینگ ضعیف، قطع اتصال کوتاه سوئیچینگ منبع تغذیه و ضعیف بودن خازن از دلایلی هستند که باعث کم شدن ولتاژ خروجی آداپتور می­شوند.

یکی از راه هایی که شما میتوانید به تست ولتاژ خروجی آداپتور بپردازید استفاه از مولتیمتر است. ما این مقاله را برای شما آماده کرده ­ایم تا بتوانید دلایل پایین بودن ولتاژ خروجی آداپتور لپتاپ و دیگر آداپتور ها را تشخیص دهید. در صورت داشتن سوالات بیشتر کافیست تا با ما تماس بگیرید.

علل پایین بودن ولتاژ خروجی آداپتور

 

<< برای خرید آداپتور 24poe  کلیک کنید>>

علل پایین بودن ولتاژ خروجی آداپتور

ممکن است شما از یک آداپتور 12 ولت استفاده کنید (میزان ولتاژ ب روی آداپتورها قید می شود)؛ اما ولتاژی که از آن خارج شده و به دستگاه شما می­رود، 8 ولت باشد. در این حالت متوجه می­شویم که آداپتور دچار افت ولتاژ خروجی شده است. حال می­خواهیم بدانیم علت پایین بودن ولتاژ خروجی آداپتور چیست؟

  1. ممکن است عملکرد لوله سوئیچ خراب شده و عملکرد عادی نداشته باشد. در این صورت ظرفیت بار کم شده و مقاومت داخلی که در منبع تغذیه وجود دارد زیادتر می­شود. عملکرد اشتباه لوله سوئیچ،خراب بودن دیود یک­سوکننده
  2. اگر مشکل بالا نبود ممکن است ترانسفورماتور خراب بوده و ولتاژ خروجی را کاهش داده باشد. در این حالت حتی ممکن است ترانسفورماتور، لوله سوئیچینگ را نیز تخریب کند.
  3. گاهی ممکن است دیود یک­سوکننده جریان یا خازن فیلتر ترمینال خروجی خراب شده یا مشکلی داشته باشد. در صورتی که مشکل از خازن باشد، می­توان آن را با خازن دیگری جابه­جا کرد؛ همچنین خازن ضعیف می­تواند باعث کاهش ولتاژ خروجی شود.
  4. وریستور معیوب ولتاژ را در خود ذخیره کرده و اجازه نمی­دهد تا ولتاژ بیشتری از آداپتور خارج شود. برای رفع این مشکل کافیست تا وریستور با یک وریستور سالم عوض شود. اطلاعات روی وریستور معیوب قابل شناسایی نیست.
  5. اپتوکوپلر وظیفه دارد تا ورودی و خروجی را ایزوله کند. زمانی که این قطعه معیوب باشد باعث ایجاد نوسان شده و جریان را کاهش می­دهد.
  6. اگر هیچ­یک از مشکلات قبلی باعث بروز افت ولتاژ خروجی در آداپتور نشده باشند، آخرین دلیل ممکن، وجود ایراد در اتصال کوتاه منبع تغذیه است. اگر بخواهیم این مورد را بررسی کنیم، ابتدا باید مدار منبع تغذیه سوئیچینگ را از سایر قسمت­ها جدا کرده و سپس خرابی منبع تغذیه سوئیچینگ را چک کنیم. در صورتی که مدار بار قطع و ولتاژ معمولی باشد، درمی­یابیم که مدار منبع تغذیه سوئیچینگ ایراد داشته و بار زیادی سنگین است.

<<خریدانواع ال ای دی نواری و ریسه >>

علت پایین بودن ولتاژ خروجی آداپتور

 

<< برای خرید آداپتور 28poe  کلیک کنید >>

کاهش ولتاژ با خازن چگونه است؟

  • فقط کافیه از ویژگی حازن تو ac کمک گرفت و XC خازن رو محاسبه کرد و به عنوان یک مقاومت با استفاده از یک مقاومت کربنی یک تقسیم ولتاژ ساده رو انجام داد (Xc = 1/2PiFC ) pi = 3.14
  • بهتره برای دشارژ خازن در هنگام قطع شدن بار یک مقاومت ۱ مگا هم موازی با خازن بذاری … در ضمن این منبع تغذیه دارای کمترین بازدهی می باشد و فقط به دلیل کوچک بودن و ارزان بودن مورد توجه است ..!
  • اگر از دوتا خازن سری استفاده کنید میزان مصرف مدارتون به شدت میاد پایین ولی جریان خیلی زیادی نمیشه ازش انتظار داشت _۱۵ میلی امپر) در عوض اون توانی که تو مقاوت اتلاف میشه رو نداره

خازن در فرکانس مانند مقاومت عمل میکنه (امپدانس)خوب حالا امپدانس خازن رو حساب میکنیم و با مقاومتی که باهاش موازی هست ،امپدانس معال رو حساب میکنیم (که جمعا کار یه مقاومت رو انجام میده)و بقیش هم قانون اهم است.
فرمول توان:
AC P=1/2ri^2
DC P=ri^2

کاهش ولتاژ با خازن چگونه است؟

سخن پایانی

در این مقاله هدف ما بررسی علل افت و کاهش ولتاژ خروجی آداپتور بود. با مطالعه این مقاله متوجه شدیم که کم­شدن ولتاژ خروجی به دلایلی همچون خرابی لوله سوئیچ، خرابی ترانسفورماتور سوئیچینگ، خرابی خازن و خطای منبع تغذیه در اتصال کوتاه اتفاق می­افتد. این مشکلات درواقع باعث می­شوند تا آداپتور و یا شارژر شما ولتاژ کمتری را به دستگاه برساند و مشکلاتی را ایجاد کند. در زمینه آداپتور، سوئیچینگ، منبع تغذیه و مواردی از این قبیل، هر سوالی که داشتید کافیست تا تلفن را برداشته و با ما تماس بگیرید.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

۰۹۹۱۴۷۱۱۲۹۳۰۲۱۶۶۷۲۸۳۴۳

سوالات متداول

  • چطور می­توان پایین بودن ولتاژ خروجی آداپتور را تشخیص داد؟

برای تشخیص پایین بودن ولتاژ خروجی آداپتور ابتدا ولتاژ روی آداپتور را بخوانید. سپس به­وسیله دستگاه ولت­متر، ولتاژ خروجی آداپتور را اندازه­گیری کنید. اگر عددی که شما اندازه­گیری کردید، کمتر از عدد روی آداپتور باشد، یعنی آداپتور شما دچار مشکل افت ولتاژ خروجی شده است.

<< برای خرید آداپتور poe  کلیک کنید >>

  • وظیفه آداپتور چیست؟

آداپتور وظیفه دارد تا جریان متناوب ولتاژ بالاتر را به جریان مستقیم ولتاژ پایین­تر تبدیل کرده و آن را به دستگاه متصلی که به ولتاژ مشخصی نیاز دارد، برساند. از آداپتورها برای شارژ وسایل الکتریکی و برقی استفاده می­شود و در واقع جریان AC را به DC تبدیل می­کنند.

علت افزایش ولتاژ منبع تغذیه سوئیچینگ

علت افزایش ولتاژ منبع تغذیه سوئیچینگ

آموزش ساخت تابلو ال‌ای‌دی ثابت

آموزش ساخت تابلو ال‌ ای‌ دی ثابت

0 نظر در "علت پایین بودن ولتاژ خروجی آداپتور چیست؟"
  • […] کشیدن سیم آن با نیرو و فشار زیاد به هنگام کشیدن شارژر و پایین بودن ولتاژ خروجی آداپتور اشاره کرد.‌ در صورت بروز هر گونه مشکل و آسیبی در […]

  • […] دیگری هستند که باعث کاهش ولتاژ می شوند و شما میتوانید علت پایین بودن ولتاژ خروجی آداپتور را […]

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *