نکات مهم هنگام خرید آداپتور

آداپتور همانند هر وسیله الکترونیکی دیگری‌ ممکن است دچار آسیب شود. چنانچه کاربر وسایل الکترونیکی نظیر لپ‌تاپ هستید، شارژر آن دچار خرابی خواهد شد. این دسته از مشکلات در استفاده از این وسایل بسیار متداول و عادی است. تجهیزات الکترونیکی، در طول زمان مصرف خود می‌توانند ایراداتی مانند خرابی و پارگی سیم و یا آداپتور پیدا کنند.‌

به طور کلی، عوامل متفاوتی می‌توانند سبب آسیب‌دیدگی یا ایجاد خرابی در آداپتورها شوند. آب‌خوردگی، ضربات و نوسانات برق از جمله دلایل بروز این مشکلات در این وسایل می‌باشند. از آنجایی که نوع و کیفیت آداپتورها با یکدیگر تفاوت‌هایی دارد، انتخاب بهترین نوع آن از اهمیت بالایی برخوردار است؛ از همین رو رعایت نکاتی هنگام خرید آداپتور لپتاپ می‌تواند خرید شما را مطمئن تا سازد.

خرید آداپتور

دلایل خرابی آداپتورها

دلایل متعددی هستند که سبب از کار افتادن آداپتورها می‌شوند. از جمله عوامل موثر در آسیب‌دیدگی این محصولات می‌توان به نوسانات برق، ضربات آداپتورها، آب‌خوردگی و مصرف شارژر‌های نامناسب برای وسایل الکترونیکی، نحوه جمع کردن کابل آداپتور و همچنین کشیدن سیم آن با نیرو و فشار زیاد به هنگام کشیدن شارژر و پایین بودن ولتاژ خروجی آداپتور اشاره کرد.‌ در صورت بروز هر گونه مشکل و آسیبی در آداپتور‌ها باید سریعا قطعه آسیب دیده را شناسایی کرده و آن را با قطعه‌ای دیگر تغییر دهید.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

۰۹۹۱۴۷۱۱۲۹۳۰۲۱۶۶۷۲۸۳۴۳

راهنمای خرید آداپتور شارژر لپتاپ

برای بررسی نکات مهم در خرید آداپتورها حتما به این موضوع دقت داشته ‌باشید که این محصولات با توجه به فاکتورهای مختلفی نظیر میزان ولتاژ آداپتورها، شدت جریان آنها و نوع پورت به کار گرفته در آن‌ها دسته‌بندی می‌شوند. چنانچه قصد خرید یک آداپتور مناسب و با کیفیت بالا را دارید، بهتر است تمامی این فاکتورها را مدنظر داشته ‌باشید.

این عوامل باعث می‌شوند تا خرید شما دقیقا متناسب با دستگاهتان باشد. در ادامه به بررسی چند مورد مهم و تأثیرگذار در خرید شارژر و آداپتور می‌پردازیم.

  • نوع پورت آداپتور‌ها

در ساخت آداپتورها از انواع مختلفی از پورت‌ها استفاده می‌کنند؛ به همین جهت در هنگام خریداری این محصولات باید آداپتوری را انتخاب کنیم که پورت در آن با پورت دستگاه الکترونیکی شما سازگاری داشته‌ باشد. توصیه می‌کنیم حتما به هنگام خرید آداپتورها به شکل و ابعاد کانکتور آن توجه ویژه را داشته ‌باشید. اگر به این موضوع مهم دقت کافی نشود، ممکن است آداپتور لپ تاپ شما با لپ‌تاپ شما متناسب نباشد.

این مورد سبب می‌شود تا برای تهیه یک شارژر دیگر مجبور به پرداخت هزینه‌های اضافه‌ای شوید. البته دقت داشته باشید که در نظر گرفتن نوع پورت بکار رفته در آداپتورها برای خرید انها کافی نیست. متناسب بودن نوع پورت مدنظر شما به هیچ عنوان دلیلی بر سازگاری آن با دستگاه شما نمی‌باشد.

از عوامل مهمی که شاید برایتان سوال باشد: آیا لازم است بعد از اتمام شارژ، آداپتور را از برق بکشیم؟

خرابی آداپتور موبایل

  • شدت جریان و ولتاژ آداپتورها

پیش‌تر به بررسی اهمیت پورت‌های متناسب با آداپتورها پرداختیم که کار چندان پیچیده‌ای نبود. ولی برای بررسی شدت جریان و ولتاژ این محصولات می‌بایست حتما چندین مورد پراهمیت و موثر را مدنظر داشته باشید. اگر برای تهیه آداپتورها میزان شدت جریان و ولتاژ برای شما مهم است، دو اتفاق ممکن است بیفتد. اول آنکه در صورت در اختیار داشتن آداپتور اصل و اورجینال باید بخش پشتی آن را بررسی کنید. شدت جریان و ولتاژ این محصول در آن درج شده ‌است.

دومین اتفاقی که ممکن است به هنگام خرید این محصولات برای شما اتفاق بیفتد، آن است که به هیچ نمی‌توان ویژگی‌ها و مشخصات مربوط به آداپتورها را چک نمایید. در این صورت اگر این محصول گم شود و یا به هر دلیل امکان دسترسی به آن برای شما وجود نداشته‌باشد، باید به سایت کمپانی تولید کننده آن مراجعه کنید. تمامی اطلاعات مرتبط با آداپتور شما در سایت مورد نظر قابل ردیابی و بررسی خواهد بود.

توصیه می‌کنیم برای خرید آداپتور، میزان شدت جریان و ولتاژ آن را بررسی کنید و آن را با جریان مشابه نسخه اصلی آن مطابقت دهید. هر چه شدت جریان آداپتور بالاتر باشد، دستگاه الکترونیکی شما به سرعت بیشتری شارژ می‌شود.

اگر ولتاژ آداپتور تهیه شده توسط شما با اپراتور اصلی و اورجینال فرق داشته باشد، آسیب زیادی به دستگاه وارد می‌کند. در حقیقت چنانچه دستگاه شما دارای ولتاژ و شدت جریان کمتر یا بیشتر از ظرفیت خود را بپذیرد، تمامی قطعات دستگاه دچار آسیب و ایراد می‌شوند. به همین علت شما میتوانید مقاله تست ولتاژ خروجی آداپتور چگونه انجام می شود؟ را مطالعه کنید تا اطلاعات مناسبی در این مورد کسب کنید.

آداپتور سوییچینگ

  • نوع کابل برق آداپتورها

در ساخت برخی از آداپتورها کابل‌های برق و شارژر از یکدیگر جدا می‌باشند. در بیشتر اوقات چنانچه به شارژر آسیب وارد شود، به طور معمول به آسیب‌دیدگی و خرابی هر کدام از قطعات دستگاه‌ها مربوط می‌شود. ایجاد مشکل برای کابل برق و شارژر به صورت همزمان به ندرت اتفاق می‌افتد.

به همین جهت چنانچه ساخت آداپتور دستگاه شما به گونه‌ای است که کابل برق از آن جداسازی می‌شود، در صورت ایجاد هر مشکلی برای آن احتیاجی به خرید هر دوی این قطعات نمی‌باشد؛ به همین دلیل است که در بازار این دو قطعه به طور جدا از یکدیگر فروخته می‌شوند. در این صورت در هزینه‌های شما بسیار صرفه‌جویی می‌شود و می‌توانید با پرداخت هزینه‌های کمتری آداپتور دستگاه خود را تغییر دهید.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

خرید آداپتور شارژر اصل

اپراتورهای مختلفی در بازار به مردم ارائه می‌شوند. این محصولات در کیفیت‌های مختلفی به دو شکل اصل و اورجینال و کپی در دسترس افراد قرار خواهند گرفت. تشخیص محصولات اصل از نوع فیک و کپی آن برای بسیاری از افراد که از اطلاعات کافی و دقیقی در این حوزه برخوردار نیستند، دشوار و پیچیده می‌باشد. با این وجود نکات متفاوتی در این رابطه وجود دارند که شما را در خرید یک آداپتور اورجینال و با کیفیت بالا کمک می‌نمایند.

از جمله مواردی که به هنگام خرید این محصولات می‌بایست به آن توجه کافی را داشته باشید، ظرافت آن‌ها به هنگام طراحی است. این مورد عامل ساده‌ای در تشخیص این فاکتور محسوب می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید تفاوت میان نمونه‌های تقلبی و کپی را به راحتی تشخیص دهید.

علاوه بر این موارد نوع مواد اولیه و متریال به کار گرفته شده در ساخت آداپتورهای اورجینال و غیراصل دارای تفاوت‌های واضحی است. توصیه ما جهت تشخیص این دو نوع آداپتور آن است که به هنگام خریداری آن به جنس بدنه و رنگ چاپ روی آنها توجه کافی را داشته ‌باشید.

برای خرید آداپتور باید از طریق فروشگاه‌های معتبر اقدام کنید تا با خیال آسوده و راحت محصولات مدنظر خود را تهیه و از آنها استفاده کنید. یکی از این فروشگاه ها ایران آداپتور می باشد. همچنین امکان استفاده از گارانتی این محصولات نیز وجود خواهد داشت. از آنجایی که آداپتورهای اورجینال و اصل از قیمت بالاتری در مقایسه با نوع کپی آن برخوردار هستند، برای تهیه نوع اورجینال این محصولات باید هزینه بیشتری را نیز پرداخت نمایید.

نکات مهم جهت نگهداری آداپتورها

رعایت نکات مهم در حفظ و نگهداری آداپتورها سبب می‌شود تا طول عمر، دوام و ماندگاری این محصولات افزایش پیدا کند. از جمله نکات حفاظت از این محصولات می‌توان به دور نگه داشتن آن‌ها از مایعات اشاره نمود. ریختن مایعات روی آداپتورها می‌تواند سوختگی آنها را سبب شود.

برای افزایش دوام این محصولات باید سیم آنها را به آهستگی قطع و وصل نمایید؛ همچنین آن‌ها را از خطراتی نظیر ضربات احتمالی و یا افتادن‌های ناگهانی دور نگه دارید. توصیه می‌کنیم زمانی که کابل آداپتور خود را جمع می‌کنید، بخش انتهایی آن را اندکی به صورت آزاد بگذارید. با رعایت این موارد عمر آداپتور خود را افزایش دهید.

خرید آداپتور poe اورحینال و اصل از سایت ایران آداپتور

تعمیر آداپتور

سخن پایانی

همانطور که پیش‌تر در مقاله به آن اشاره شد، آداپتورها می‌توانند در طی مدت زمان مصرف خود دچار آسیب‌ها و ایراداتی شوند؛ همچنین به بررسی نکات مهم و موثر در خرید این محصولات پرداختیم. بکارگیری این دسته از نکات شما را در خریدتان بسیار کمک می‌کند. علاوه بر این انواع مختلف آداپتورها را نیز به شما معرفی کردیم. این موارد به شما کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را متناسب با دستگاه خود داشته‌باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان ما ارتباط برقرار کرده و یا درصورتی که نیاز به مشاوره نداشتید، میتوانید به راحتی از قسمت خرید شارژ لپتاپ نسبت به خرید محصول مورد نظر خود اقدام کنید.

مزایا و معایب ال ای دی نواری

مزایا و معایب ال‌ ای‌ دی نواری

نحوه تست ولتاژ آداپتور با مولتی متر

نحوه تست آداپتور با مولتی متر

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *