نور مناسب اتاق کودک

نور مناسب اتاق کودک

کودکان تازه متولد شده به دلیل روحیه حساسی که دارند لازم است تا والدین یک اتاق با دکوراسیونی بی‌نقص برای آرامش‌بخشی به کودک خود طراحی کنند. یکی از عوامل که می‌تواند روی بدن کودک شما تاثیر بگذارد نور اتاق است؛ چراکه اشعه‌های مضری دارد و با تابش به کودک‌تان باعث اختلال در عملکرد‌های بدن کودک خواهد شد.

ولی آیا تمامی نور‌ها اثر بدی روی کودک‌تان خواهند گذاشت؟ خیر، امروزه با پیشرفت فناوری لامپ‌هایی ساخته شده که با رعایت اصول مهم استفاده از لامپ‌ها، تقریبا می‌توان گفت که اثر چندانی روی کودک شما نخواهد داشت. اگر می‌خواهید لامپ اتاق کودک شما راندمان بالایی داشته باشد ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با خرید پاورسوئیچینگ به راندمان بالای لامپ کمک کنید.

 

چه نوری مناسب اتاق کودک است؟

لامپ‌های ساده و رشته‌ای تاثیر منفی روی سلامت انسان داشته و روی عملکرد بینایی و چشم‌ها اثر می‌گذارد. پس اگر نگران سلامت کودک خود هستید، باید توجه کنید که استفاده از لامپ‌های رشته‌ای برای اتاق کودک اصلا مناسب نیست. در واقع شما باید تا حد‌الامکان از تابیدن نور‌های مستقیم در اتاق کودکان پرهیز کنید. بهتر است به نکات زیر در نور‌پردازی اتاق کودک خود توجه داشته باشید.

  • استفاده از نور‌هایی که دمای اتاق کودک را افزایش نمی‌دهند

ساختار بدن کودکی که تازه متولد می‌شود بسیار حساس است. از طرفی برخی لامپ‌ها نوری با حرارت بالا تولید می‌کنند که این می‌تواند یک عامل خطرناک در اتاق کودکان باشد. وقتی حرارت تولید شده توسط لامپ اتاق کودک بالا است و دمای اتاق نیز بالا می‌رود، در عملکرد مغز کودک اختلالاتی به وجود می‌آید و منجر به خواب‌های تنظیم‌ نشده کودک می‌شود. در واقع این عامل می‌تواند روی خواب کودک تاثیر‌گذار باشد. پس باید از منابع نوری که حرارت زیادی تولید نمی‌کنند برای اتاق کودک‌تان خریداری کنید.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

۰۹۹۱۴۷۱۱۲۹۳۰۲۱۶۶۷۲۸۳۴۳

  • عدم استفاده از نور‌های مستقیم برای اتاق کودک

حتی گاهی برای خودمان نیز پیش می‌آید که نور مستقیمی که از لامپ‌ها می‌تابد باعث اذیت شدن چشم‌ها می‌شود. نور مستقیم چشم‌های کودک شما را نیز اذیت خواهد کرد و باعث اختلال دید کودکان خواهد شد. بهتر است برای کاهش نور مستقیم در اتاق کودک از نصب لامپ در سقف اتاق خودداری فرمایید. برای کودکان زیر ۵ سال برای اینکه کودک شما تحت نور‌های مستقیم و شدید اذیت نشود، می‌توانید اقدام به خرید ال‌ای‌دی نواری کنید.

ال‌ای‌دی‌های نواری لامپی مناسب برای اتاق‌های کودکان هستند؛ چراکه نور آن‌ها به‌طور مستقیم و شدید به چشم کودک نمی‌تابد و مضر نخواهد بود. ال‌ای‌دی نواری را می‌توان دور از دسترس و روی دیوار اتاق کودک نصب کرد و همین امر باعث می‌شود تا از تابش مستقیم نور به چشم کودک جلوگیری شود. استفاده از لامپ‌های هالوژنی و لامپ‌هایی که در سقف اتاق نصب می‌شوند، می‌توانند اختلالات بینایی برای کودکان ایجاد کند.

  • نصب لوستر فانتزی

طراحی یک دکوراسیون فانتزی و شیک در اتاق خواب کودک از آنجایی که با روحیه کودکان مناسب است می‌تواند در حال و هوای آن‌ها تاثیر بسزایی بگذارد. لوستر‌های فانتزی که مخصوص کودکان خردسال و نوجوانان است، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که طرح رویه آن‌ها پر از شکل‌های عروسکی‌، کودکانه و فانتری است. این اشکال باعث سرگرمی بیشتر کودک‌تان خواهد شد و مخصوصا باعث جلب توجه نوزادان نیز می‌شود. اگر نوزاد شما دختر است می‌توانید لوستری را انتخاب کنید که از طرح شخصیت‌های کارتونی دخترانه روی آن طراحی شده و باالعکس. البته حتما توجه داشته باشید که لوستر انتخابی شما نباید دارای نور شدید باشد و طراحی آن به گونه‌ای باشد که نور آن به صورت مستقیم به سوی کودک نتابد.

  • از لامپ‌های پر‌نور استفاده نکنید

لامپ‌های پر‌نور با تابش مستقیم و شدت بالا باعث اذیت شدن چشم کودک شما می‌شوند که با گذشت زمان این امر می‌تواند منجر به تاری دید یا ضعیف شدن چشم کودک شود. لامپ‌های متمرکز در یک قسمت از اتاق معمولا ضرر بیشتری به کودک می‌رسانند؛ چراکه تابش نور‌های لامپ متمرکز در یک قسمت، شدید‌تر خواهد بود. شما می‌توانید برای نورپردازی ملایم در اتاق کودک، کودک‌تان را از هر آسیب جدی محافظت کنید. در واقع معمولا همه نور‌ها دارای یک سری اشعه‌های مضر هستند که در کنار یک‌دیگر تاثیر‌گذاری بیشتری خواهند داشت.

ولی نورپردازی ملایم تاثیر زیادی روی چشمان کودک ندارد؛ چراکه خیلی کم‌تر سلول‌های مخروطی و استوانه‌ای موجود در شبکیه چشم را تحریک می‌کند و در نتیجه باعث اذیت کودک نمی‌شود؛ همچنین نور ملایم باعث آرامش‌بخشی به کودک نیز می‌شود. دقت داشته باشید که لامپ‌های حبابی و هالوژنی نور زیادی دارند و باعث اذیت چشم کودک می‌شوند. ولی ال‌ای‌دی‌های نواری به دلیل کم بودن نور و پخش بودن نور در نوار، باعث اذیت کودک نمی‌شوند و باعث لذت‌بخشی کودک می‌شود.

نصب لوستر فانتزی

ال‌ای‌دی‌ نواری برای اتاق کودک

یکی از ایده‌های جذاب و به دلنشین برای نور‌پردازی اتاق کودکان استفاده از ریسه‌های ال‌ای‌دی یا همان ال‌ای‌دی‌ نواری است. ال‌ای‌دی‌های نواری هزینه مناسبی دارند و در مقابل شما می‌توانید با استفاده از ریسه‌های ال‌ای‌دی یک فضای جذاب، منحصر‌به‌فرد و ایده‌آل را در اتاق کودک‌تان ایجاد کنید و به راحتی آرامش را به کودک خود هدیه دهید. می‌توانید برای تزئین اتاق کودکان خود از ال‌ای‌دی‌هایی با رنگ‌های ملایم مثل زرد یا سفید استفاده کنید.

ولی یک ایده جذاب دیگر این است ال‌ای‌دی نواری هم‌رنگ با رنگ دکوراسیون اتاق کودک را خریداری کنید و با نهایت خلاقیت اتاق کودک‌تان را تزئین کنید. ال‌ای‌دی‌های نواری باعث آرامش کودک شده و در نتیجه کودک‌تان شب‌هنگام بی‌تابی نخواهد کرد. شما می‌توانید به هر شکلی که دوست دارید ال‌ای‌دی‌های نواری را روی اتاق کودک‌تان نصب کنید. ال‌ای‌دی‌های نواری به دلیل انعطاف‌پذیری بالایی که دارند قابلیت تبدیل به هر شکل را دارند.

ایده‌های جالبی برای نصب ال‌ای‌دی دیواری روی اتاق کودک وجود دارد و شما با گرفتن ایده می‌توانید آن‌ها را روی دیوار اتاق کودک اعمال کنید.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

نکات مهم در رابطه با دیزاین اتاق کودک

چراغ سقفی توکار مناسب ترین گزینه برای نورپردازی اتاق خواب کودکان است. این پنل ها با ایجاد نور مناسب و دمای نور کافی دارای بالاترین درجه کیفیت نور هستند.

قاب عکسی از چهره خندان والدین را در اتاق خواب کودک بگذارید. این کار نه تنها کودک را از بسیاری از مشکلات روحی و عاطفی که ممکن است او را در بزرگسالی تهدید کند، مصون می‌دارد، بلکه موجب می‌شود تا کودک هر زمان چشم باز می‌کند چهره خندان پدر و مادر خود را که در واقع ارکان اصلی زندگی او را تشکیل می‌دهند، در مقابل خود ببیند.

در نورپردازی اتاق خواب کودک از نور کم استفاده کنید. تابش خیره کننده نور به خصوص در شب برای کودکان و نوزادان آزار دهنده است. چراغ خواب اتاق کودک باید تنظیم شده و متعادل باشد.

تمام جزئیات مورد استفاده برای روشنایی اتاق خواب کودک باید تا حد امکان برای کودک کوچک ترین خطر را داشته باشد. خطر آسیب یا برق گرفتگی برای کودک یا نوجوانان نداشته باشد. کودکان نباید به سیم دسترسی داشته باشند.

اتاق خواب کودک را به محیطی سالم تبدیل کنید. تصاویر آب و دریا، آکواریوم یا وجود صدای آب می‌تواند محیط ناسالمی ایجاد کند و در آینده موجب بروز بیماری آسم در کودک شود.

خلاق باشید و سقف را با چراغ ها و ستاره های کریستالی روشن کنید یا با استفاده از فیبر نوری سقف را با ستاره های رشته ای مانند آسمانی پر کنید.

برای پنجره های اتاق نوزاد بهتر است علاوه بر پرده اتاق کودک یک آستری ضخیم نیز در نظر بگیرید تا در مواقع لزوم بتوانید اتاق را در طول روز نیز تاریک کنید.

سخن پایانی

ایده‌های متنوعی برای تزئین و به دنبال آن نور‌پردازی اتاق کودک وجود دارد که علاوه بر این باید توجه کنید که اتاق خواب کودک باید با حساسیت بالایی طراحی شود. از ‌آنجایی ‌که نور لامپ‌ها از اشعه‌های مضری ساخته شده باید یک سری اصول را در نور‌پردازی اتاق کودک خود رعایت کنید تا این اشعه‌ها باعث آسیب به کودک‌تان نشود. استفاده از لامپ‌های ال‌ای‌دی نواری یکی از کم‌هزینه‌ترین و مناسب‌ترین راه‌های نور‌پردارزی اتاق کودک است.

ال‌ای‌دی‌ نواری علاوه بر کم نور بودن باعث جذابیت فضای اتاق نیز می‌شود و در تزئینات اتاق کودک کاربرد دارد. شما می‌توانید برای خرید ال‌ای‌دی نواری به سایت ایران آداپتور مراجعه کنید. قیمت آداپتور۱۲ ولت ۵ آمپر نیز در سایت ایران آداپتور بسیار مناسب و به صرفه است.

مزایا و معایب ال ای دی نواری

مزایا و معایب ال‌ ای‌ دی نواری

نحوه تست ولتاژ آداپتور با مولتی متر

نحوه تست آداپتور با مولتی متر

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *