تاثیر نورپردازی بر بدن و احساسات

تاثیر نورپردازی بر بدن و احساسات عمیق تر از تصورات بسیاری از ما است. میزان نور دریافتی تاثیر مستقیمی روی سلامت جسمی و روانی ما خواهد گذاشت. عدم دریافت نور کافی سبب بروز بیماری هایی مثل افسردگی در افراد می شود. همچنین نور زیاد یا کم باعث آسیب ریدن به چشم می شود.شما میتوانید به سادگی تنها با یک ال ای دی نواری فضای خانه را عوض کرده و نور را به خانه بیاورید.

تاثیر نور ال ای دی

 

نور و روشنایی چه پیامدی برای بدن دارد؟

بدون شک مهم­ترین حس ما بینایی است و به همین دلیل روشنایی و نورپردازی اهمیت بالایی دارد. یک مهندس روشنایی با در نظر گرفتن تاثیر نورپردازی بر بدن و احساسات، می تواند یک سیستم روشنایی استاندارد طراحی کند. شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد مگر چقدر نورپردازی می تواند تاثیرگذار باشد؟ در طی سالیان طولانی مردم در فضای باز از نور طبیعی بهره می بردند و با تاریک شدن هوا منبع نور اصلی از میان می رفت.

سیستم بیولوژیکی بدن انسان با این نظم شکل گرفت و تغییر آن در طی صده های اخیر باعث بروز مشکلاتی شده است. به دلیل عدم توجه کافی و غیر استاندارد به نورپردازی آسیب های جدی به مردم وارد می شود و اثرات این سیستم معیوب به صورت خستگی چشم، سردرد، نقص بینایی و تصادفات ناشی از کمی نور یا درخشندگی و چشم زدگی افزایش یافته است. اضافه شدن نور مصنوعی به زندگی روزمره مردم علاوه بر تاثیرات جسمی منفی که بر بینایی و سلامت فیزیکی افراد می گذارد، تاثیرات نامطلوبی نیز بر روان انسان وارد کرده است.

برای کاهش اثرات منفی نور مصنوعی، طراحی یک سیستم روشنایی استاندار می تواند بر سلامت جسمی- روانی افراد تاثیر مثبت بگذارد. همچنین سیستم روشنایی که با ساعت بیولوژیکی بدن ما هم خوانی داشته باشد می تواند به بهبود سلامت ما کمک شایانی کند.با خرید ال ای دی میتوانید هم دیزاین زیبا و هم نورپردازی اصولی برای خانه خود فراهم کنید.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

۰۹۹۱۴۷۱۱۲۹۳۰۲۱۶۶۷۲۸۳۴۳

چگونه با استفاده از نور، احساسات را برانگیخته کنیم؟

بدن انسان طی سال ها یاد گرفته است که در روزها نور بیشتری (در گذشته تنها خورشید) و شب ها نور کمتری را دریافت کند. این ساعت طبیعی بدن به خاطر بخشی از مغز به نام هیپوتالاموس است که با گیرنده های نوری در سراسر بدن ارتباط دارد؛ نه تنها چشم های ما کل بدن ما در طول روز نور جذب می کند. این گیرنده ها با دریافت نور در طول روز ساعت بدن را در مغز هماهنگ می کند. درک چرخه شبانه روز برای بدن بسیار مهم است؛ چون مستقیما بر بدن تاثیر می گذارد. از جمله بر روی خواب، خلق و خو، بیداری، هضم غذا، کنترل دما و حتی تجدید سلول تأثیرگذار است.

نور ال ای دی و تاثیر آن

 

مطالعات اخیر درباره تاثیر نورپردازی بر بدن و احساسات نشان می دهد که دریافت کافی نور در طول روز به بهبود خلق و خو و سطح انرژی شما کمک می کند و در مقابل عدم دریافت نور کافی باعث بروز افسردگی و مشکلات روانی دیگر خواهد شد. همان­طور که می­دانید بدن ما از طریق نور خورشید ویتامین دی که یکی از مهمترین ویتامین ها برای سلامت جسمی و روانی است و کمبود این ویتامین باعث افسردگی خواهد شد.

نورپردازی سالم

بسیاری از محققان توصیه می کنند، نورپردازی در صبح ها بیشتر و قوی تر و شب ها کم نورتر باشد. محققان در تورنتو بیان کردند که نورهای قوی می تواند احساسات ما را تحریک کند و این تحریک می تواند تاثیر مثبت و منفی بر روی ما داشته باشد.

تاثیر تن رنگ نور بر بدن و احساسات انسان

دمای رنگ نور نیز بر بدن انسان تاثیر می گذارد. هرچه دمای رنگ بالاتر باشد، نور روشن­تر و خنک تر است. در اینجا گرم و سرد به گرمای فیزیکی لامپ اشاره نمی کند بلکه منظور تن رنگ نور است. نورهای گرم باعث حس آرامش و خوشایند در افراد می شود. در مقابل نورهای سرد باعث تحریک می شود که احساس هوشیاری، تمرکز و بهره وری را افزایش می دهند.

نورپردازی آبی

 

نور آبی: سطح هورمون ملاتونین مربوط به خواب را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود بیشتر احساس بیداری کنیم. رایانه ها و موبایل ها نور آبی زیادی از خود ساطع می کنند، اگر جز آن دسته افرادی هستید که قبل از خواب مدتی را به گوشی خیره می شوید؛ بدانید که این کار باعث می شود دیرتر به خواب بروید. در همین راستا، نورپردازی آبی در اتاق­های کنفرانس و مکان هایی که به هوشیاری بیشتری نیاز دارند؛ ایده آل است.

 

 

تاثیر نور زرد بر بدن

 

رنگ‌های زرد: (در مقیاس کم) تداعی کننده سحر و غروب است، زمان هایی که بد

ن معمولاً آرام تر است. نور ضعیف، غیرمستقیم و گرم محیط‌ها و افراد را آرام‌تر می‌کند. این نوع نورپردازی برای اتاق، رستوران ها و فضاهایی که به حس آرامش بیشتری نیاز دارند، مناسب است.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

روش انتخاب نورپردازی مناسب

شاید کنترل تمام سیستم های نورپردازی اطراف برای شما ممکن نباشد. اما درباره برخی از انتخاب های خود برای تهیه لامپ منزل یا دفتر کار می توان تجدید نظر کرد. همان طور که گفته شد بهتر است برای اتاق خواب از ال ای دی آبی یا نورهای سرد استفاده نشود. فراموش نکنید سلامت چشم از داشتن چراغ ها و آباژورهای گران قیمت مهم تر است.

کلام آخر

اگر شما هم قصد دیزاین خانه را دارید و به فکر یک تغییر کلی برای اتاق خوابتان هستید میتوانید از طریق شماره های درج شده در سایت ایران آداپتور برای مشاوره و خرید اقلام مورد نظر خود اقدام کرده و یا درصورتی که نیازی به مشاوره نداشتید می توانید از قسمت خرید ال ای دی ، لوازم مورد نیاز خود را خریداری کنید.

 

محصولاتی که ممکن است به کارتان می آید :

 

 

 

 

 

 

مزایا و معایب ال ای دی نواری

مزایا و معایب ال‌ ای‌ دی نواری

نحوه تست ولتاژ آداپتور با مولتی متر

نحوه تست آداپتور با مولتی متر

4 نظر در "تاثیر نورپردازی بر بدن و احساسات"
  • […] بخوانید : تاثیر نورپردازی بر بدن و احساسات چگونه […]

  • […] از تاثیر نورپردازی بر بدن و احساسات انسان چیزی می دانید ؟ ، چشم انسان به طور طبیعی به سمت نور […]

  • […] بخوانید: تاثیر نورپردازی بر بدن و احساسات […]

  • […] بیشتر بخوانید : تاثیر نورپردازی بر بدن و احساسات […]

  • […] میتوانید در باره ی تاثیر نور بر بر بدن و احساسات بیشتر مطالعه […]

  • […] از تاثیرات نور بر احساسات میدانید ، نورپردازی برای اکثر مکان هایی که در آن […]

  • […] تاثیر نورپردازی بر بدن و احساسات |  بررسی بهترین سیستم نورپردازی محیط باز در فصل پاییز | نورپردازی آرایشگاه زنانه و مردانه  […]

  • […] بخوانید : تاثیر نورپردازی بر بدن و احساسات را […]

  • […] میزان تاثیر نور پردازی بر بدن و احساسات افراد […]

  • […] تاثیر بسزایی بر بدن و احساسات ما دارد که در این قسمت با آن آشنا میشوید  […]

  • […] از تاثیر نور بدن و احساسات آگاه هستید . نور نیرویی است که بر روی رفتار و سلامتمان […]

  • سلام نور پردازی برای اتاق خواب باید چطوری باشه ؟

    • سلام. بستگی به طراحی دکوراسیون اتاق خواب شما داره.

  • […] کیفیت ویدیو شگفت‌انگیز خواهد بود. جالب است بدانید تاثیر نورپردازی بر بدن و احساسات بر هیچکس پوشیده […]

  • […] به نور مناسب توجه ویژه ای داشته باشید چراکه با توجه به تاثیر نو بر احساسات و بدن ، نور کم باعث کاهش دید و خستگی چشم ها میشود و نور زیاد […]

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *