نورپردازی دفاتر کارخانگی

نورپردازی دفتر کار خانگی

اگردر منزلتان دفتر کار دارید و بخش زیادی از زمان شما در دفتر خانگی تان میگذرد باید به نور مناسب توجه ویژه ای داشته باشید چراکه با توجه به تاثیر نو بر احساسات و بدن ، نور کم باعث کاهش دید و خستگی چشم ها میشود و نور زیاد به سردرد و آزار چشم ها منجر می شود

در ابتدا باید تفاوت روشنایی و نور پردازی را بدانیم . برای یک نور پردازی مناسب اولیت اصلی شما باید با نور طبیعی باشد اما درصورتی که شما در دفتر کار خانگی نور طبیعی نداشته باشید، استفاده از نور مصنوعی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

اگراز دفتر کار شما در خانه مانند قسمت های دیگر میباشد بدانید این تصورکاملا اشتباه است . روشنایی‌های محیطی منزل برای نور پردازی دفتر خانگی مناسب نیستند و در نتیجه لازم است منابع دیگری نیز به آنها اضافه شود.

نور پردازی دفتر

بیشتر بخوانید : درباره ی نورپردازی ساختمان با ال ای دی اطلاعات کاملی کسب کنید

اهمیت نورپردازی مناسب برای دفترخانگی

  • سبب بازدهی بیشتر می شود و به افزایش بهره وری شما کمک می کند.
  • جلوگیری از کاهش انرژی و خستگی سریع ذهنی فرد.
  • از سردرد و چشم درد جلوگیری می کند.
  • مانع از اختلال در کارایی ساعات فعالیت شما می شود.
  • از بروز کسالت های روحی جلوگیری می کند.
  • ایجاد جلوه بیشتر و افزایش زیبایی محیط شما
  • حفظ سلامت بینایی شما
لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

۰۹۹۱۴۷۱۱۲۹۳۰۲۱۶۶۷۲۸۳۴۳

نکات مهم نورپردازی دفتر کار خانگی

استفاده از نورپردازی غیرمستقیم

از کار کردن زیر نور مستقیم چراغ‌های هوایی مانند چراغهای سقفی یا لامپ آویز خودداری کنید .

این نکته مهم به این دلیل است که نوری که از بالا تابیده شود نه تنها ایجاد سایه میکند بلکه به دلیل بازتاب از سطح میز آسیب زیادی به بینایی شما وارد می‌کند.

توجه داشته باشید نور خود را باید طوری تنظیم کنید از ایجاد سایه جلوگیری کند برای مثال اگر راست دست هستید بهتر است نور را در سمت چپ و اگر دست چپ هستید نور را در سمت راست خود قرار دهید .

بنابراین بهتر است تا میتوانید به دنبال پیداکردن راه هایی برای پخش کردن نور محیطی در فضای دفتر کار خانگی خود باشید، به گونه‌ای که میزان سایه‌های ایجاد شده به کمترین مقدار خود برسد.مانند استفاده از ریسه های شلنگی

نورپردازی غیر مستقیم

نورپردازی موضعی

این نوع نورپردازی بیشتر مناسب برای کارهایی که به تمرکز و دید خوبی نیاز دارند میباشد مانند کارهای کامپیوتری و نوشتاری . ساده‌ترین منابع نور موضعی برای یک دفتر کار خانگی، انواع چراغ‌های قابل تنظیم با تابش ملایم هستند که بیشتر برای مطالعه مورد استفاده قرار می‌گیرند. از دلایل مهم استفاده از نور مناسب برای اتاق کار عدم خستگی چشم و دید بهتر است همچنین چشم شما آسیب نمیبیند .

میتوانید از ایده های مطرح شده در نورپردازی سقف اتاق خواب استفاده کنید

در استفاده از این منابع نوری دقت داشته باشید نور این چراغ‌ها به سطح زیر دست شما بتابد شدت آن باعث اذیت شدن چشم شما نشود . استفاده از نور موضعی مختلف و انتخاب آن بر اساس کاربری فضا میتواند محیط کار شما در منزل را بسیار جذاب کند .

نور طبیعی

همانطورکه گفته شد اولویت اصلی شما باید منبع نور طبیعی باشد چرا که بهترین نوع نور نور طبیعی است . می‌توان گفت که هنوز هیچ سیستم نورپردازی ایی به کیفیت نور طبیعی ساخته نشده است . بنابراین در صورتی که فضای کار شما در منزل برای کار از منبع نور طبیعی برخوردار است بخش زیادی از نورپردازی مناسب را طی کرده اید .

با روشنایی نور طبیعی می‌توانید موجب گرمای محیط کاری تان  شوید . همچنین نور طبیعی معمولاً سایه و نقاط تاریک کمتری در فضای اتاق ایجاد می‌کند.بهتر از موارد مطرح شده در نور پردازی محیط اداری کمک بگیرید .

تنها نکته ای که باید در این موضوع رعایت کنید این است که نور طبیعی به لحاظ موقعیت قابل تنظیم نیست ، و باید برای استفاده بهتر از آن چینش وسایل خود را تغییر دهید. همچنین باید توجه داشت که این چینش باید طوری باشد که نور به صورت مایل به میز شما بتابد و طوری نباشد که بیشتر چشم شما آسیب ببیند .

نور طبیعی

بیشتر بخوانید : آیا میدانید چرا ال ای دی ها عمر طولانی تری دارند ؟ در این بخش دلیل آن را بخوانید 

نورپردازی‌های تأکیدی و تزئینی

استفاده از نورپردازی تاکیدی و تزئینی یک ایده بسیار جذاب برای نورپردازی محیط کاری میباشد اما استفاده از این نوع نور پردازی خیلی مناسب نمی باشد زیرا این نوع نور پردازی بیشتر برای جلوه سازی (برای مثال قرار دادن نور بالای یک تابلو یا رو به روی آن است) که امکان دارد حواس فرد را زمان انجام کار پرت کند و فقط میتواند جنبه تزئینی داشته باشد .

موقعیت

و اما مهم ترین بخش نورپردازی محل کار در خانه شناسایی موقعیت مناسب برای استقرار منبع نور .

برای مثال : نوری که از پشت به میز کامپیوتر شما تابیده می‌شود چه طبیعی باشد و چه مصنوعی، می‌تواند موجب ایجاد نقاط خیره‌کننده‌ای بر روی مانیتور شود وباعث برهم زدن تمرکز میشود . همچنین نورپردازی از پشت به میز مطالعه می‌تواند موجب ایجاد سایه بدن شما بر سطح کتاب یا دفتر شود که در نتیجه خواندن و نوشتن را برای شما مشکل می‌کند. بنابراین در هنگام چینش وسایل و تنظیم سیستم نورپردازی علاوه بر میزان نور، باید به سایه‌ها نیز توجه کرد.

اما فراموش نکنید نباید نور به صورت مستقیم مقابل صورت و وسایل کار شما باشد زیرا باعث میشود به چشم شما آسیب جدی وارد شود.

 

موقعیت

جهت خرید شارژر لپتاپ و دیگر آداپتور ها کافیست روی آن کلیک کنید.

رنگ نور

رنگ نور محل کار شما اهمیت بسیار زیادی دارد . به طور طبیعی در محل کار از لامپ هایی با رنگ های سفید یا زرد و نارنجی استفاده می شود اما نکته مهم این است که بدانید استفاده از رنگ های سرد مانند رنگ سفید خیلی بهتر و موثر تر از رنگ زرد می باشد زیرا رنگ سرد موجب افزایش انرژی برای فرد می باشد.

همچنین رنگ سفید از نظر دما نیز موثر تر است که در قسمت بعدی می تواید راجع دمای رنگ ها مطالعه کنید .

دمای رنگ

آیا میدانید انتخاب دمای رنگ مناسب برای فضای کار در منزل باید چه شکلی باشد ؟ انتخاب دمای رنگ مناسب تاثیر بسزایی بر بدن و احساسات شما دارد . باید بدانید که اتاق کار باید به گونه ای باشد که شما بتوانید در آن احساس تمرکز و خلاقیت بیشتری داشته باشید و احساس ریلکسی و آرامش بیشتری کنید. به همین دلیل یکی از بهترین راه ها ایجاد یک محیط برای محل کار تغییر رنگ نورهاست.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

نتیجه گیری

با توجه به موارد ذکر شده در بالا انتخاب یک منبع نور مناسب برای فضای کار در منزل میتواند تاثیر بسیاری در علمکرد و کار شما داشته باشد . پس با در نظر گرفتن دمای رنگ ، موقعیت ، منبع نور طبیعی و غیر طبیعی سعی در خلق یک فضای بسیار عالی داشته باشید تا از بروز خستگی ، سر درد ، مشکلات بینایی و … جلوگیری کنید .جهت خرید انواع ال ای دی و لوازم روشنایی از سایت ایران آداپتور و کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره میتوانید از طریق شماره های درج شده در سایت با ما در ارتباط باشید.

 

علت افزایش ولتاژ منبع تغذیه سوئیچینگ

علت افزایش ولتاژ منبع تغذیه سوئیچینگ

آموزش ساخت تابلو ال‌ای‌دی ثابت

آموزش ساخت تابلو ال‌ ای‌ دی ثابت

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *