معرفی انواع دوربین شلنگی

دوربین شلنگی

دوربین شلنگی همانند نامش همچون ریسه شلنگی شبیه به شلنگ بوده و اندازه آن بسیار کوچک است. از این دوربین برای فیلم گرفتن در جاهای تاریک مانند لوله‌کشی‌ها که دسترسی به آن سخت است، استفاده می‌شود. روش استفاده از این دوربین به این شکل است که سر سیم دوربین شلنگی را به موبایل وصل کرده و با این کار تصاویر دوربین را از طریق گوشی مشاهده می‌کنند. ما در ایران آداپتور در این مقاله می‌خواهیم در‌مورد انواع دوربین شلنگی، کاربرد و روش استفاده آن اطلاعات لازم را با شما به اشتراک بگذاریم.

دوربین شلنگی چیست؟

دوربین شلنگی به دوربین‌هایی گفته می‌شود که مثل شلنگ هستند و سیم بلندی دارند. می‌توانید به راحتی این سیم را به گوشی خود وصل کرده و تصاویر را به صورت مستقیم و زنده روی گوشی خود مشاهده کنید. کوچک بودن سایز دوربین‌های شلنگی موجب شده است که در هر شغل و صنعت از این دوربین‌ها استفاده کنند.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

۰۹۹۱۴۷۱۱۲۹۳۰۲۱۶۶۷۲۸۳۴۳

کاربرد دوربین‌های شلنگی

کاربرد دوربین‌های شلنگی خیلی زیاد است. طوری که نمی‌توانیم همه جنبه‌های کاربرد این دوربین را در یک مقاله توضیح دهیم. در ادامه به برخی از کاربرد دوربین‌های شلنگی می‌پردازیم. دوربین‌های شلنگی برای کار در معدن و تشخص دادن مکان دقیق سنگ‌ها استفاده می‌شود. در معادن شناخت نوع سنگ معدن و همچنین ارزیابی معدن از موضوع‌های بسیار اساسی است. می‌توان با دوربین‌های شلنگی تمام اطلاعات لازم مربوط به معدن را قبل از شروع کار به دست آورد.

بعضی از مدل‌های دوربین شلنگی دارای لنز‌هایی با کیفیت بالاتر از 30 مگاپیکسلی هستند. این دوربین از فاصله بسیار نزدیک می‌تواند از سنگ‌های داخل معدن تصویری واضح را نشان دهد؛ همین امر کار متخصصان را بسیار آسان کرده و سبب می‌شود تا با اطمینان کامل محل حفاری را مشخص کنند.

دوربین‌های شلنگی در باستان شناسی نیز کاربرد‌های فراوانی دارد؛ همچنین تعمیر‌کاران با استفاده از دوربین‌های شلنگی، بدون باز کردن موتور ماشین‌ها، می‌توانند آن را نگاه کنند. بنابراین این دوربین‌ها یکی از وسایل اصلی مکانیک‌ها است.

در حرفه پزشکی نیز از دوربین‌های شلنگی برای معاینه بیماران هنگام عمل‌های جراحی استفاده می‌کنند. دوربین‌های شلنگی مختلف و با رویکرد بازرسی و همچنین طراحی متفاوت موجود است که هر کدام ویژگی‌های مختلفی دارند.

دوربین‌های شلنگی بازرسی یا بورسکوپ به یکی از لوازم ضروری نجار‌ها و تعمییرکاران تبدیل شده است که با استفاده از این دوربین‌ها، لوله‌های که در زیر لوله دیگر قرار گرفته‌اند را می‌ببینند.

دوربین شلنگ

انواع دوربین ‌های شلنگی

در ادامه به معرفی انواع دوربین‌های شلنگی خواهیم پرداخت.

  • دوربین شلنگی آندوسکوپی موبایل و رایانه

دوربین آندوسکوپی موبایل و رایانه برای شغل‌های صنعتی و کار با دستگاه مناسب است که مشاهده و دسترسی به حفره غیر‌ممکن باشد. از این نوع دوربین آندوسکوپی در مکان‌های مرطوب  استفاده می‌کنند؛ چون دوربین‌های آندوسکوپی ضد‌آب هستند. توجه داشته باشید که این دوربین‌ها می‌توانند در تاریک‌ترین محیط هم ضبط کنند. ویژگی‌های دوربین شلنگی آندوسکوپی موبایل و رایانه عبارت‌اند از:

  • مشاهده کردن تصاویر در مکان های غیرقابل ورود و دستیابی
  • حالت‌های متفاوت آندوسکوپی و مدیریت کردن راحت در اندروید و رایانه
  • کاملاً ضدآب
  • دارای کابل USB بلند مناسب برای فیلم گرفتن در حفره و مناطق غیرقابل ورود
  • یک دوربین به‌ صرفه
  • قابلیت افزایش کابل این دوربین‌ها به شکل دستی
  • کنترل کردن تصاویر از طریق گوشی همراه
  • دوربین شلنگی آندوسکوپی با نمایشگر
  • دارای کابل میکرو USB
  • قابل اتصال به گوشی و مشاهده تصاویر ضبط شده در گوشی
  • دارای سیستم عامل اندروید
  • برای مشاهده مکان‌هایی که دسترسی به آن‌ها امکان‌پذیر است، مناسب به شمار می‌رود.
  • مشاهده کردن مستقیم تصاویر ضبط شده
  • قابلیت اتصال به گوشی‌های اندروید
  • دارای چراغ LED جهت روشن کردن محیط
  • دارای فوکوس عالی
  • همراه با دسته کنترل هوشمند

همان‌طور که تعداد شرکت‌های تولیدی دوربین شلنگی زیاد است، تفاوت این دوربین‌ها نیز خیلی زیاد است. بعضی از مدل‌های این دوربین‌ها روی کابل‌شان خیلی کار شده است به‌ صورتی که این کابل‌ها ضدآب و خش و همچنین ضخیم هستند. از این جهت قدرتمندی شلنگ‌ها در دوربین‌های شلنگی حائز اهمیت است که از آن‌ها برای فیلم گرفتن در مکان‌های تنگ و صعب‌العبور استفاده می‌کنند و باید این سیم و کابل آن‌ها بسیار مقاوم باشد.

تفاوت دیگر دوربین‌های شلنگی در لنز آن‌ها است؛ طوری ‌که برند‌های تولید کننده، از لنز‌های چند پارچه استفاده می‌کنند که این لنز‌ها برای دوربین بسیار پرکاربرد و حیاتی هستند.

کاربرد دوربین شلنگی

نحوه استفاده از دوربین‌های شلنگی

این دوربین‌ها با استفاده از سیم خود دوربین به انتهای موبایل یا کامپیوتر وصل می‌شود. بعد از وصل کردن سیم به گوشی خود، اپلیکیشن مورد نظر دوربین را با‌ توجه به مدل دوربین شلنگی نصب کنید. حال می‌توانید تصویر گرفته شده توسط دوربین را به صورت زنده بر روی گوشی خود مشاهده کنید.

بعضی از مدل‌های این دوربین، مانیتور خاص خود را دارند که می‌توانید بر روی مانیتور دوربین، تصاویر را مشاهده کنید. در‌عین‌ حال همه دوربین‌های شلنگی مانیتور‌دار را می‌توانید به گوشی از طریق وای‌فای و بلوتوث وصل کنید. با این کار می‌توانید روی صفحه گوشی زوم کرده و همچنین عکس یا فیلم‌های گرفته شده توسط دوربین شلنگی را روی گوشی خود ضبط نمایید.

دوربین آندوسکوپی

کیفیت تصاویر دوربین‌های شلنگی

دوربین‌های شلنگی در مدل‌های معمولی و خیلی پیشرفته موجود بوده و دارای کیفیت متفاوتی هستند. بعضی از مدل‌های دوربین لنز‌هایی با کیفیت بالاتر از 30 مگاپیکسلی دارند و از فاصله بسیار نزدیک می‌توانند تصویری واضح را نشان دهند‌. بعضی از این دوربین‌ها در مکان‌های تاریک تصاویر واضحی را با کمک ال ‌ای‌ دی‌های مجهز شده روی آن نمایش خواهند داد.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

دوربین شلنگی چیست؟

نکات مهم خرید دوربین آندوسکوپی

• زاویه دید دوربین نیز نکته مهمی است که باید مطابق با نیاز خود به آن توجه نمایید. زاویه دید مدل هایی که به گوشی وصل می شوند معمولا چیزی حدود 62 درجه است. اما مدل های مانیتوردار زاویه دیدی حدود 2 برابر این مقدار دارند.

• به وضوح تصویر بالای محصول مورد نظر توجه کنید. انواع پیشرفته این دوربین ها دارای وضوح 10 مگا پیکسل هستند.

• اگر می خواهید با استفاده از تلفن همراهتان از دوربین استفاده کنید، پیش از خرید محصول مطمئن شوید که سیستم عامل گوشی شما از محصول پشتیبانی می کند. به عنوان مثال ممکن است گوشی اندروید از یک دوربین پشتیبانی کند اما امکان استفاده از آن محصول با سیستم عامل IOS وجود نداشته باشد.

• در هنگام خرید این دوربین ها به دمای کارکرد استاندارد آن ها نیز توجه کنید تا در هنگام استفاده با مشکل مواجه نشوید.

• بدنه کابل دوربین باید در عین انعطاف پذیری از مواد اولیه با کیفیت ساخته شده باشد.

• در هنگام خرید محصول دقت کنید که شدت پرتاب نور به اندازه ای باشد که در هنگام تاریکی بتواند مسافت مورد نظرتان را روشن کند.

• به وزن و ابعاد محصول توجه کنید. این دوربین ها دارای قطرهای متفاوتی هستند و باید محصولی را تهیه نمایید که با نیازتان تطابق داشته باشد.

قیمت انواع دوربین‌ های شلنگی

مدل‌های متفاوت دوربین‌های شلنگی دارای کیفیت‌های متفاوتی نیز هستند. در مدل‌های کامپیوتری و موبایلی علاوه ‌بر خود محصول، بعضی لوازم جانبی مانند گیره آهنربا‌دار، گیره قلاب‌دار، آینه پریسکوپ وجود دارد. لوازم‌های جانبی همراه با دوربین شلنگی بسیار پر‌کاربرد هستند، علاوه‌ بر‌ این قیمت انواع دوربین‌های شلنگی به امکانات و کیفیت دوربین‌ها بستگی خواهد داشت.

دوربین شلنگی

آموزش نصب دوربین شلنگی روی کامپیوتر USB

دوربین شلنگی از دو حالت پورت USB رایانه و موبایل می‌تواند پشتبانی کند. این دوربین‌ها در انتهای سیم، یک فیش تبدیل شونده دارند و در حالت USB می‌توانند قرار بگیرند. برای نصب کردن دوربین‌های شلنگی روی لپ تاپ و کامپیوتر به صورت زیر اقدام کنید:

لپ‌ تاپ را روشن کنید. نرم‌افزار  AMCAP را دانلود کرده و این نرم‌افزار را روی سیستم عامل ویندوز نصب نمایید. روی حالت USB، فیش را قرار داده و در پورت مادگی USB رایانه وارد کنید. با ورود USB دوربین به کیست لپ ‌تاپ تصاویر روی صفحه نرم‌افزار را می‌توانید با کیفیت بسیار بالا مشاهده کرده و حتی می‌توانید تصاویر را نیز ضبط کنید.

سخن پایانی

در این مقاله گفتیم که دوربین شلنگی به دوربین‌هایی گفته می‌شود که مثل شلنگ هستند و سیم بلندی دارند که به گوشی وصل می‌شود. تصاویر را به صورت مستقیم و زنده روی گوشی نشان می‌دهند و همچنین به انواع دوربین شلنگی و کاربرد آن‌ها پرداختیم. در صورت بروز هر گونه پرسش، لطفاً آن را با کارشناسان ما در ایران آداپتور درمیان بگذارید.

پرفروش ترین آداپتور ها :

                  آداپتور 6 ولت 1 آمپر

آداپتور 18 ولت 3 آمپر

           آداپتور 18 ولت 3 آمپر

مزایا و معایب ال ای دی نواری

مزایا و معایب ال‌ ای‌ دی نواری

نحوه تست ولتاژ آداپتور با مولتی متر

نحوه تست آداپتور با مولتی متر

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *