تکنیک های نورپردازی برای عکاسی در خانه

آتلیه خانگی

از کسی پوشیده نیست که برای ثبت عکس های زیبا احتیاج به نور پردازی مناسب است ، اما با این وجود تهیه کردن لوازم و تجهیزات نور پردازی هزینه بسیاری را می طلبد از همین رو ما در تلاشیم تا در این مقاله به شما عزیزان راهکار هایی را برای ساخت تجهیزات نورپردازی به صورت دستی در خانه را آموزش بدهیم تا بتوانیم شما را در ثبت عکس هایی زیبا یاری کنیم .همچنین میتوانید نور پردازی خانه های کوچک را هم در مقاله بعدی مشاهده کنید

راه-اندازی-آتلیه-عکاسی-خانگی

ساخت تجهیزات نورپردازی به صورت دستی در خانه

همه این را میدانیم که بدون نور عکاسی ممکن نیست. به همین جهت برای عکاسی می‌توان از منبع‌های نور طبیعی و مصنوعی بهره‌ برد. منظور از نور طبیعی، نور خورشید بوده که بهتر است در هنگام عکاسی به صورت غیرمستقیم (مثلا از پشت شیشه) استفاده شود تا عکس‌ها از نورپردازی نرمی برخوردار بوده و سایه‌ روشن‌های خشن نداشته باشند. در صورت عدم وجود نور خورشید در محیط عکاسی و عکاسی در شب لازم است که از منابع نور مصنوعی استفاده شود. این منابع شامل انواع رینگ لایت، چراغ LED، ال ای دی خطی ،ال ای دی نواری پرژکتور، فلاش و … می‌شود. جهت ساخت یک منبع نور دستی برای عکاسی به موارد زیر نیاز داریم :

  1. منتشر کننده نور

در مواقعی که شما به نور ملایم تری برای پروژه عکاسی خود نیاز دارید باید از منتشر کننده نور استفاده کنید . برای این که دستگاه را با هزینه ای کم برای خود در خانه بسازید شما به یک قاب عکس احتیاج دارید بدین صورت که آن را در ابتدا خالی می کنید و سپس پارچه و مقوای سفید را رو قاب آن می کشید و سپس آن را با چسب و یا منگنه محکم می کنید . و برای استفاده از آن توجه داشته باشید که هر چقدر منتشر کننده دور نزدیک تر اشید شدت نور شما بیشتر و یا بالعکس می شود .

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

۰۹۹۱۴۷۱۱۲۹۳۰۲۱۶۶۷۲۸۳۴۳

2.مقوا

از نکات مهم در عکس برداری که باید به آن توجه داشت استفاده از وسیله ای است که با استفاده از آن بتوان نور را با رنگ های متفاوت به سوژه خود بتابانید و همچنین با استفاده از پرچم نور را اصطلاحا بلاک کنید . بدین منظور شما به راحتی می توانید با استفاده از مقوا های ضخیم سفید و مشکی کار خود را به نحو احسن انجام دهید ، بدین حالت که مقوای مشکی برا شما نقش پرچم را بازی می کند و مقوای سفید نقش عکس آن را برای شما ایفا می کند .

3.منتشر کننده فلاشر دوربین

شما با استفاده از کاغذ سفید ، لوله و نوار چسب  به راحتی می توانید منتشر کننده نور برای فلاشر دوربین خود بسازید تا بتوانید نور ملایم تری را برای عکاسی خود داشته باشید بدین منظور شما لوله را در مقابل فلاشر خود قرار داده و سپس با قرار دادن کاغذ سفید بر روی فلاشر و لوله و چسباندن آن برای فلاشر دوربین خود منتشر کننده بسازید .

4. سافت باکس مقوایی

در پروژه های عکاسی نور دهی نرم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد اما با توجه به قیمت های بالای سافت باکس ها پیشنهاد ما به شما ساخت دستی سافت باکس می باشد . برای رسیدن به این منظور شما با استفاده از جعبه مقوا ، فویل آلومینیومی و کیسه زباله سفید نیاز دارید بدین صورت که یه طرف جعبهرا به اندازه فلاشر دوربین می برید و سمتی از آن را که به سمت داخل می باشد با استفاده از فویل آلومنینیومی می پوشانید و سمت دیگر آن که باز می باشد را با استفاده از کیسه پلاستیک سفید می پوشانید .

شاخص-آتلیه-خانگی

 

5.ماسور

شما می توانید با استفاده از یک چراغ قوه معمولی و کوچک و تلفیق آن با ماسور های گوناگون ، ماسور خانگی خود را داشته باشید .

6.توپ سفید

شما می توانید برای از بین بردن سایه های سخت با استفاده از توپ تنیس سفید و سوراخ کردن آن ها و قرار دادن فلاشر داخل آن ها نوری نرم و ملایم را ایجاد کنید

7. بادکنک

شاید برایتان عجیب باشد ولی بادکنک یکی از بهترین و ساده ترین راه حل ها برای ساخت دستی تجهیزات نور پردازی در خانه برای عکاسی می باشند ، بادکنک ها نور را به صورت قابل توجهی فیلتر می کنند و همچنین با کم و زیاد کردن سایز آن ها می توان می توان انداره و ساز نور را نیر تغییر داد . شما می توانید پرتو نور کوچ و نازک خود را به کمک بادکنک ها به راحتی بیشتر کنید و همچنین دیگر نکته مهم در مورد بادکنک ها رنگ بندی متفاوت آن ها می باشد که به شما در نور پردازی برای عکاسی از سوژ خود کمک شایانی می کنند .

8.آتلیه خانگی

با توجه به آموزش هایی که پیشتر داده شد شما عزیزان می توانید آتلیه خانگی خود را داشته باشید و در مرحله آخر با نصب پارچه سفید بر روی دیوار از آتلیه خانگی خود بهره برداری کنید .

بهترین نور برای عکاسی در منزل

خرید شارژر ، شارژر لپ تاپ و شارژر لیتیومی با ضمانت از ایران آداپتوز

بهترین نور برای عکاسی در منزل

در مطالب بالا با روش های ساخت نور برای عکاسی آشنا شدیم ، اما کدام منبع نور بهترین نور برای عکاسی در منزل می باشد؟

بهترین نور برای عکاسی در منزل که بسیار کاربردی بوده، رینگ لایت است.رینگ لایت‌ها یک نور نرم و گسترده را بر سوژه می‌تابانند و به همین دلیل سایه‌های خشن و کنتراست بالا ایجاد نمی‌کنند. این منبع نوری به واسطه کچ لایتی که در چشم سوژه می‌تاباند برای عکاسی پرتره بسیار مناسب است و باعث زیبایی و گیرایی بیشتر چشم افراد می شود. از طرفی به واسطه نور گسترده و قابلیت تنظیم دمای نور، برای عکاسی از محصول، عکاسی از غذا، عکاسی ماکرو از اشیا کوچک و… نیز کاربرد دارد.

کلام آخر

بطور کلی برای ساخت نور عکاسی و یا ساخت آتلیه خانگی بهترین چراغ ها ، چراغ هایی هستند که ویژگی هایی نظیر : پخش نور یکنواخت ، خیره نکردن چشم ،بازتاب زیادی نداشتن ، دارای شدت قابل تنظیم ، شفافیت را دارا باشد. و به همین دلیل با توجه به این ویژگی‌ها می‌توان گفت که منابع نور ال ای دی بهترین لامپ مناسب عکاسی با موبایل یا دوربین در خانه هستند. زیرا این نوع از لامپ‌ها نور را به صورت یکنواخت در سراسر فضا پخش کرده و در عین حال چشم را خیره نمی‌کنند.همچنین لامپ‌های LED مصرف انرژی کمی دارند و هزینه‌های برق شما را افزایش نمی‌دهند.جهت خرید انواع لامپ ال ای دی و ریسه ال ای دی از سایت ایران آداپتور ، با ما تماس بگیرید.

 

 

 

 

مقالات مرتبط :

مشاهده انواع ریسه شلنگی بررسی بهترین سیستم نورپردازی محیط باز در فصل پاییز | نورپردازی آرایشگاه زنانه و مردانه

اطلاع از قیمت پاورسوئیچینگ

محصولات پرفروش : انواع آداپتور | آداپتور 12 ولت 5 آمپر | آداپتور 12 ولت 2 آمپر | آداپتور6 ولت 1 آمپر

 

مزایا و معایب ال ای دی نواری

مزایا و معایب ال‌ ای‌ دی نواری

نحوه تست ولتاژ آداپتور با مولتی متر

نحوه تست آداپتور با مولتی متر

0 نظر در "تکنیک های نورپردازی برای عکاسی در خانه"
  • […] بخوانید : تکنیک های نور پردازی برای عکاسی در […]

  • […] بخوانید : برای مشاهده انواع تکنیک های نورپردازی برای عکاسی در خانه وارد […]

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *