نورپردازی خانه های کوچک

نورپردازی خانه های کوچک

همانطورکه از تاثیرات نور بر احساسات میدانید ، نورپردازی برای اکثر مکان هایی که در آن ساعاتی را سپری میکنیم مانند خانه ، اداره و فروشگاه ها اهمیت بسیاری دارد ، در این مقاله از سایت ایران آداپتور قصد داریم تا نحوه نور پردازی برای خانه ها به خصوص خانه های کوچک را معرفی کنیم .

همچنین ما میتوانید اصول نورپردازی محیط اداری را بخوانید.

امروزه نورپردازی مدرن امر مهمی در طراحی دکوراسیون میباشد . نورپردازی نمای خیره کننده ای به منزل میبخشد و دکوراسیون آن را جذاب تر میکند همچنین نور پردازی یک مکان کوچک تاثیر زیادی در بزرگ به نظر رسیدن آن مکان دارد پس اگر خانه شما کوچک است و خوب طراحی نشده شما میتوانید با نورپردازی اصولی جلوه زیبایی به آن دهید.

 

نورپردازی سقف خانه های کوچک

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

۰۹۹۱۴۷۱۱۲۹۳۰۲۱۶۶۷۲۸۳۴۳

انواع منابع نورپردازی 

نور به دو صورت طبیعی و غیر طبیعی  تامین میشود ، به واسطه پیشرفت تکنولوژی سیستم های زیادی در جهت نورپردازی بهتر یک فضا وجود دارد که از جمله رایج ترین آنها میتوان به چراغ های سقفی تو کار و رو کار ، هالوژن ال ای دی ، ریسه های شلنگی و لامپ کم مصرف اشاره کرد . همچنین امروزه با بهره گیری از ترکیب نورطبیعی و غیر طبیعی جلوه های بصری ویژه ای میتوان در فضای  خانه خلق نمود .

نورپردازی طبیعی:

بهره‌مندی از نور طبیعی و نور روز یا خورشید بهترین منبع نور برای روشنایی بخشیدن به خانه‌های ما است و باید بیشترین استفاده را از این منبع بی نظیر ببریم و از ابزارهای دیگر در راه تکمیل این راه بهره ببریم.

بهتر است با از بین بردن سطوح غیرضروری مانند دیوارهای پارتیشن، مسیر نور را مسدود نکنیم و با قراردادن آیینه ها در مجاور آن ها نور آن ها را دو چندان کرد .

نورپردازی طبیعی خانه های کوچک

نور پردازی سقف

نورپردازی برای سقف یکی از ایده‌های جالب برای زیباتر کردن محیط خانه و یا دفتر کار هست. نورپردازی میتونه فضا رو مدرن‌تر و لوکس‌تر نشون بده و برای محیط‌های مختلف هم استفاده بشه در ادامه انواع آن را بررسی خواهیم کرد.

انواع منابع نور غیر طبیعی مناسب برای خانه های کوچک :

  • چراغ های آویز دار خطی متوسط :

در چراغ های آویز دار خطی اصولا چند لامپ در کنار هم قرار میگیرند که جلوه خاصی را به محیط میدهند این چراغ ها بهتر است برای جزیره آشپزخانه یا میز ناهار خوری استفاده شود که ارتفاع آن بنا به نیاز شما قابل تغیر است.

  • هالوژن سقفی :

هالوژن های سقفی برای نورپردازی سقف های کوتاه که نیاز داریم مسات کمتری را اشغال کند نصب میکنند ، زیبایی که این نوع از منبع نور این است که نور آن کاملا بهاندازه و مدرن میباشد و حس و حال خوبی به افراد میدهد . همچنین ترکیب آن با چراغ های آویزی بسیار جذاب است.این سبک نورپردازی مدرن سقف نیز اقتصادی و کم خرج می باشد.

بیشتر بخوانید :تفاوت لامپ هالوژن و ال ای دی

هالوژن سقفی

 

  • ریسه های نواری :

وجود ریسه های نواری اصولا برای نورپردازی مخفی میباشد که سقف به کار میرود . در این نوع نورپردازی منبع نور پیدا نیست و فقط نور آن مشخص است که برای فضا های کوکچ بسیار کار بردی است.

برای خرید ریسه های نواری باید نکات مهمی را بدایند که در این قسمت میتوانید آن را مطالعه کنید

 

نور پردازی سقف با ریسه ال ای دی

  • لوستر های کوچک

وجود لوستر های بزرگ مختص فضا های بزرگ با سقف های بلند است . برای خانه های کوچک باید از لوستر های کوچک استفاده کرد.

 

لوستر کوچک

خرید شارژر ، شارژر لپ تاپ و شارژر لیتیومی با ضمانت از ایران آداپتوز

نکات مهم نورپردازی خانه های کوچک 

  • مقدار مناسب نور که نباید بیش از حد باشد و نه کمتر از حد معمول 

وجود نور زیاد باعث اذیت چشم افراد در فضا میشود و وجود نور باعث حس خستگی میشود .

  • نورپردازی باید متناسب با نوع دکوراسیون خانه باشد 

به طور مثال اگر منزل شما به صورت کلاسیک طراحی شده نور پردازی نباید به صورت مدرن باشد و باید از لوستر های کلاسیک استفاده کنید و در صورتی که دکوراسیون مدرن دارید باید از نور پردازی های مخفی ،توکار ، مینی مالیستی و هالوژنی استفاده کنید

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

  • عدم استفاده از چراغ های بزرگ 

همانطور که گفته شد لوستر های بزرگ برای خانه هایی با سقف های بلند و فضا های بسیار بزرگ مناسب تا بتواند جلوه خود را نشان دهد و برای خانه های کوچک بهتر از از منابع نور کوچک تراستفاده شود

  • توزیع نور به صورت متوازن و کافی 

توزیع نور باید با توجه به مساحت و کاربری فضا ها مشخص گردد در ادامه متوجه میشویم نورپردازی متناسب با هر نوع کاربریباید به چه صورت باشد .

 

نورپردازی خانه های کوچک

 

 نورپردازی متناسب با فضا

  • نورپرازی ورودی خانه

نور پردازی ورودی خانه باید با یک چراغ آویز ، چراغ دیوار کوب و آباژور انجام شود . تا بتواند حس خوبی هنگام ورود به فضا به افراد دهد

  • نورپردازی آشپزخانه

یکی از ایج ترین نوع نورپردازی آشپزخانه ها استفاده از هالوژن های سقفی در لبه سقف آشپزخانه میباشد همچنین با استفاده از از ریسه های نواری در زیر کابینت ها میتوان نور بسیار مفیدی را برای کار در آشپزخانه تامین کرد

  • نور پردازی در نشیمن

نور پردازی نشیمن خود به چند بخش تقسیم میشود : یک بخشی که در آن برای مطالعه روز مره استفاده میشود بهتر است در بالای سرمان یه منبع نوری مانند هالوژن باید تا نور مناسب را تامین کند ، بخش دیگر برای برای قرار گیری تلوزیون میباشد باید با نور کم تامین شود

  • نورپازی اتاق خواب 

نور پردازی اتاق خواب برای خانه های کوچک بهتر است با تامین نور طبیعی انجام شود . در صورت عدم امکان بهتر است با نور های ملایم نورپردازی را انجام دهیم

  • نورپردازی سرویس بهداشتی

بهترین روش برای روشن کردن فضا، نصب دیوار کوب بالا یا دو طرف آینه است

نمونه نورپردازی مدرن سقف

نورپردازی مدرن سقف

کلام آخر

میتوان گفت ترکیب نورپردازی طبیعی و غیر طبیعی از بهترین انواع نورپردازی تمامی فضا ها از جمله خانه های کوچک است  . در این روش بهتر از فضا هایی که در مجاورت منابع نور طبیعی هستند با منبع نور غیرطبیعی نورپردازی نشود ، و استفاده از منابع نور غیر طبیعی برای فضاهایی باشد که نور طبیعی به آن نمیرسد.جهت خرید انواع لوازم روشنایی و ال ای دی خطی و انواع آداپتور از سایت ایران آداپتور با ما تماس حاصل نمایید.

 

 

 

مقالات مرتبط : نورپردازی آرایشگاه زنانه و مردانه | ایده پردازی برای نورپردازی فروشگاه و مغازه 

 

مزایا و معایب ال ای دی نواری

مزایا و معایب ال‌ ای‌ دی نواری

نحوه تست ولتاژ آداپتور با مولتی متر

نحوه تست آداپتور با مولتی متر

10 نظر در "نورپردازی خانه های کوچک"
  • شما خودتون از این ریسه شلنگی های رنگی هم یفروشین؟

    • سلام دوست عزیز
      بله ما خودمون ریسه شلنگی هم میفروشیم. شما یمتونین مدل موردنظرتون رو انتخاب کنید برای دریافت قیمت با شماره های 0216673247509193168440 تماس بگیرید.

    • سلام وقت بخیر
      فعلا موجود نیست

  • برای خونه کوچیک از ال ای دی نواری به صورت مخفی کار کنیم بهتره یا ال ای دی پنلی ؟

    • سلام وقت بخیر
      ال ای دی به صورت مخفی

  • سلام من کارم طراحی دکوراسیونه به نظرم ال ای دی نواری بهترین انتخاب برای فضا های کوچک هستند

    • دوست عزیز بله کاملا درسته ال ای دی های نواری انتخاب خوبی هستند

    • سلام. بله این هم یکی از پیشنهادات مؤثره. ممنون از نظرتون

  • […] به اتاق های بازی بزرگتر مشکل کمتری دارد. دقیقا مانند نوردپردازی خانه های کوچک در اتاق های کوچک نباید از تعداد زیادی چراغ های روشنایی […]

  • […] قرار گیرد، باید با توجه به نیازها و سلایق مختلف و اصول نورپردازی اتاق کوچک باشد؛ بنابراین بهتر است از سبک‌ها و تکنیک‌های مختلفی […]

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *