نورپردازی اتاق گیمینگ چگونه است ؟

Gaming-Room-Design-

گیمینگ امروزه به یکی از فعالیت های بسیار پیچیده ای تبدیل شده که با پیشرفت تکنولوژی این فعالیت روز به روز گسترده تر میشود . لازم است بدانید گیمیگ امروزه تنها یک سرگرمی نیست بلکه گیرمر های حرفه ای امروزه از این راه کسب درآمد میکنند . بنابراین اتاق بازی آنها تبدیل به یک محیط کارمیشود و حاضرند برای آن خرج های هنگفتی کنند .

یکی از این مواردی که برای اتاق گیم درنظر گرفته میشود نورپردازی میباشد . نورپردازی اتاق گیمینگ برای تمامی گیمر ها اهمیت بالایی دارد زیرا آنها از تاثیر نور بر بدن و احساسات به خوبی مطلع هستند و یک نورپردازی تخصصی و حرفه ای می تواند هیجان و شور وصف ناپذیری به گیمینگ شما ببخشد.

نورپردازی اتاق گیمینگ به لوازم و وسایل خاصی نیاز ندارد. وسایل نورپردازی اتاق گیمینگ متشکل از لامپ ال ای دی نواری رنگی و یک کلید قطع و وصل برق است. لازم به ذکر است که آنچه که اتاق گیم را به نورپردازی حرفه ای مجهز می کند تجهیزات نیست بلکه سلیقه و انتخاب هوشمندانه تجهیزات مهم تر است

ایده دیزاین اتاق گیمینگ پسرانه

نورپردازی اتاق گیمینگ

 << جهت خرید انواع آداپتور ، شارژر ، شارژر لپتاپ و شارژر لیتیومی کلیک کنید >>

طراحی اتاق گیمینگ پسرانه

طراحی نورپردازی اتاق گیمینگ به عوامل زیادی بستگی دارد.

  1. جنسیت گیمر: در تزیین اتاق گیمینگ اولین نکته توجه به جنسیت گیمر است. طراحی نورپردازی اتاق گیمینگ پسرانه با اتاق گیمینگ دخترانه قدری متفاوت است و متناسب با حالات شخص اجرا می شود.

 

  1. ابعاد اتاق : نور در اتاق های بازی کوچکتر نسبت به اتاق های بازی بزرگتر مشکل کمتری دارد. دقیقا مانند نورپردازی خانه های کوچک در اتاق های کوچک نباید از تعداد زیادی چراغ های روشنایی استفاده کرد. زیرا استفاده از لوازم نور و روشنایی بیش از حد در فضای کوچک کارکرد صحیح ذهن را مختل و حواس گیمر را پرت می کند

 

  1. ایمنی : تجهیزات برقی برای اتاق گیمینگ می بایستی از نوع لوازم بی خطر باشند تا لامپ ها که در سرتاسر اتاق و لوازم گیمینگ می پیچند. با یک رخ داد کوچک باعث آسیب دیدن کل مجموعه ی گیمینگ شما را به خطر بیاندازد.

 

  1. رنگ و شدن نور : بهتر است از انواع لامپ کوچک که از ولتاژ های پایین بهره می برند استفاده کنید تا دیزاینی شبیه به کهکشان های اسمانی را تجربه نمایید.

اتاق گیمینگ

بیشتر بخوانید : در صورتی نیاز به دانستن تکنیک های نورپردازی برای عکاسی در خانه دارید این مقاله به شما کمک میکند

انواع چراغ های گیمینگ

ریسه های شلنگی ، پنل های ال ای دی ، و لامپ های نئونی ،  از انواع چراغ های مناسب برای طراحی اتاق گیمینگ میباشد.

پر کاربرد ترین انواع چراغ گیمینگ

پنل های ال ای دی لوزی و مثلثی و یا چند ضلعی و یا انواع ال ای دی خطی کاربر بسیاری دارند ، از آنجایی که این پنل‌ها برای جلوگیری از خستگی چشم طراحی شده‌اند، می‌توانید آن‌ها را به راحتی پشت صفحه ‌نمایش مانیتور قرار دهید، بدون اینکه نگران آسیب دیدن نور به چشم‌تان باشید. اما در صورتی که قصد دارید نورپردازی اتاق گیمیگ با کمترین هزینه انجام شود لامپ ال ای دی نواری و چراغ های ریسه ای از ارزان ترین نورپردازی ها برای اتاق گیمینگ است. چراغ های ریسه دار انواع مختلفی داردبرای مثال ریسه گیمینگ LED ، ریسه گیمینگ شلنگی ساده ، ریسه گیمینگ SMD نواری و …..

نورپردازی اتاق مخصوص بازی

روش‌های مختلف نورپردازی اتاق گیمینگ

همانطور که گفته شد نور اتاق گیمینگ کاملا بسته به سلیقه شما دارد اما امروز طراحان اتاق گیمینگ با در نظر گرفتن شیوه های نوین نورپردازی به جذابیت آنها افزوه اند . این روش ها به شرح زیر میباشد :

  • نورپردازی سقف یا دیوارهای اتاق
  • نورپردازی تجهیزات بازی مثل کیس کامپیوتر
  • نورپردازی میز یا صندلی گیمر

این نوع نورپردازی های با رنگ های مختلف تاثیر فوق العاده ای در ایجاد هیجان بازی دارد .

کیبورد رنگی

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

۰۹۹۱۴۷۱۱۲۹۳۰۲۱۶۶۷۲۸۳۴۳

[ninja_tables id=”19565″]

رنگ نور مناسب اتاق گیمینگ

از آنجایی که رنگ‌ها از نظر روانشناسی حس‌های متفاوتی را در فرد به وجود می‌آورند. بنابراین در هنگام نورپردازی اتاق بازی باید این موضوع مهم را در نظر بگیریم ، برای مثال رنگ هایی که حس هیجان و افزایش آدرنالین را در ما بر می انگیزد رنگ قرمز و نارنجی و بنفش میباشد. و در مقابل رنگ آبی و سبز رنگ‌هایی آرامش بخش هستند . توجه داشته باشید رنگ نورهایی که انتخاب میکنید تاثیر مستقیم روی جسم و هیجان شما دارد.

نکته مهم در نورپردازی اتاق گیمینگ : استفاده از رنگ‌ سفید یا رنگ‌های بسیار روشن باعث بازتاب نور به چشم شده که این مسئله در بلند مدت سبب آسیب و خستگی چشم گیمر می‌شود.

اتاق گیمینگ

محصولات مرتبط: ال ای دی | ال ای دی اوالLED کلاهی

قبل از خرید تجهیزات اتاق گیمینگ خود این موارد را فراموش نکنید :

  • پیشنهاد می شود از ریسه های LED رنگی استفاده کنید زیرا آنها قابلیت تغییر رنگ را دارند و شما هر زمان که خواستید می توانید رنگ ها را تغییر دهید .
  • سعی کنید قبل از خرید متراژی که میخواهید را یادداشت کنید که هنگام خرید دچار مشکل نشوید .
  • بهتر است از دیگران کمک بگیرید و نظر بقیه را نیز بشنوید. با اینکار با ایده های مختلف آشنا میشوید .
  • سعی کنید تمام وسایل نوری را اصولی و درست بچینی این کار از آسیب رساندن به چشم شما جلوگیری میکند .
  • در نتیجه سعی کنید تمام وسایل (صندلی ، میز ، ریسه ها و …) را استاندارد تهیه کنید.

قبل از تجهیز کردن اتاق خود به انواع منابع نور دقت کنید :

از آنجایی که شما مدت زیادی با سیستم هایی نظیر کامپیوتر و کنسول های بازی سروکار دارید انتخاب تجهیزات مناسب بازی مانند صفحه نمایش با وضوح بالا، فناوری های پیشرفته و  یک صندلی راحت تنها هم بخشی از طراحی اتاق گیمینگ میباشد

خرید لوازم نورپردازی اتاق گیمینگ با کیفیت را جدی بگیرید زیرا نورپردازی با کیفیت باعت خلق هیجان و عدم خستگی از بازی کزدن میشود .

 

اهمیت نورپردازی در دیزاین اتاق گیمینگ

امروزه گیمینگ در بین جوانان طرفداران زیادی پیدا کرده است و کسانی که به صورت حرفه‌ای در زمینه گیم پلی فعالیت می‌کنند نیاز به ایجاد هماهنگی بین دست ، چشم و ذهن خود دارند. در این میان نورپردازی اتاق گیمینگ و دیزاین آن و کیفیت تجهیزات بازی همگی می‌تواند روی دقت و تمرکز گیمرها و افزایش هیجان بازی تاثیر بگذارد.

برای طراحی دکوراسیون و نورپردازی اتاق گیمینگ باید از المان‌های مختلفی استفاده کرد که یکی از این المان‌ها می‌تواند شامل نور و روشنایی، اکسسوری و سایر تجهیزات اتاق بازی باشد. در این بین نورپردازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که نور مناسب علاوه بر اینکه می‌تواند لذت بازی را در گیمرها افزایش دهد، میزان فشار بر چشم‌ها را کاهش داده و یک فضای راحت را فراهم ‌کند. پس هنگام انتخاب تجهیزات نورپردازی اتاق گیمینگ علاوه بر جنبه کاربردی بودن آنها به جنبه تزئینی بودن تجهیزات نورپردازی توجه کنید

کلام آخر

در مقاله بالا راجع به تاثیر نور و اهمیت نورپردازی در اتاق گیمینگ صحبت کردیم برای این کار بهتر است از ریسه های نواری و یا ریسه ال ای دی شاخه ای استفاده کنید همچنین شما میتوانید از ال ای دی کلاهی و یا خود رنگ کمک بگیرید. جهت خرید هرکدام از این موارد و موارد مشابه میتوانید از طریق سایت و یا درصورتی که نیاز به مشاوره داشتید میتوانید از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان ما در ایران آداپتور در ارتباط بوده و پس از کسب اطلاعات لازم محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

 

محصولات پرفروش : آداپتور 12 ولت 5 آمپر | آداپتور 12 ولت 2 آمپر | آداپتور6 ولت 1 آمپر

مقالات مرتبط : دلایل چشمک زدن لامپ ال ای دی | رایج ترین علت سوختن لامپ ال ای دی چیست؟

لامپ حساس به صدا

لامپ های ال ای دی حساس به صدا

یک نظر ثبت شده در "نورپردازی اتاق گیمینگ چگونه است ؟"
  • میخوام از ال ای دی بنفش توی اتاق گیمینگ استفاده کنم شما موجود دارید؟

  • […] نورپردازی اتاق گیمینگ ، ایجاد فضای متفاوت و خلق دنیای جدید برای گیمر ها  […]

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *