دوربین مداربسته چیست و انواع آن کدام است؟

انواع دوربین مداربسته

امروزه استفاده از دوربین های مداربسته در شرکت ها، مغازه ها، مکان های عمومی و… بسیار رواج پیداکرده است. این دوربین ها میتوانند امنیت مکان مورد نظرتان را تامین نمایند. این دوربین ها انواع مختلفی ارن و با توجه به کاربردشان از قیمت متفاوتی برخوردار می باشند. باید بدانید آداپتور های مخصوص اتصال به دوربین های مداربسته نوع پی او ای می باشد. شما میتوانید برای دریافت لیست قیمت آداپتور POE به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

۰۹۹۱۴۷۱۱۲۹۳۰۲۱۶۶۷۲۸۳۴۳

دوربین مداربسته چیست؟

دوربین مدار بسته از کلمه cctv یا همان closed circuit television گرفته شده است که به معنای تلویزیون مدار بسته می باشد . این دوربین ها وظیفه دارند تا تصاویر ضبط شده را بر روی یک هارد دیسک ذخیره نمایند.

اولین دوربین مدار بسته جهان توسط شرکت زیمنس آلمان و در سال ۱۹۴۲ برای پوشش وضعیت پرتاب موشک به فضا طراحی شد و همچنین در آمریکا اولین دوربین مدار بسته در سال ۱۹۴۹ با برند وریکون روانه بازار شد .

از آن روز به بعد، رشد دوربین های مدار بسته در دنیا شتاب گرفت و روز به روز بر شتاب آن افزوده می شود.

دوربین hikvision

کاربرد دوربین مداربسته

  • نظارت بر عملکرد پرسنل
  • تعقیب نامحسوس مجرمین
  • کنترل ترافیک
  • حراست از بانک ها و شرکت های صنعتی
  • حمل‌ونقل بین‌شهری و درون‌شهری
  • استفاده در کارخانجات و مکان‌های آزمایشگاهی خاص
  • استفاده در فضاهای آموزشی

جالب است بدانید که نیروهای پلیس در سال 1990 شروع به استفاده از این دوربین ها نمودند.

خرید انواع ال ای دی نواری با تنوع بالا

انواع دوربین های مداربسته از نظر ارتباط

  1. آنالوگ
  2. دیجیتال
  3. تحت شبکه یا همان آی پی کمرا

انواع دوربین های مداربسته بر اساس ظاهر

دوربین های دام ( سقفی ) Dome : دوربین هایی که به صورت نیم کره ای هستند را اصطلاحا دام می گویند. از این دوربین ها در محیط های خارجی و بر روی سقف نصب می شوند.دوربین مداربسته dome

 

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

دوربین های بولت (بالت) Bullet : سری دیگری از دوربین ها، دوربین های بولت اند. این دوربین ها به صورت استوانه ای شکل یا مکعبی شکل و یا چند وجهی منحنی می باشند. طراحی های مختلفی از این مدل دوربین ساخته شد است. این دوربین ها پایه دارند و مناسب برای نصب روی دیوار هستند. از این دوربین میتوانید در مکانهای باز و مکانهایی که مسقف نیستند استفاده نمایید.

دوربین های صنعتی Box : ظاهر این دوربین ها به صورت مکعب می باشد و به همین خاطر است که به آن دوربین باکس می گویند.از مزیت های ای دوربین میتوان به قابلیت نصب لنز دوربین مداربسته بر روی آن را اشاره نمود. همانطور که از اسم این دوربین پیداست ، این محصول مخصوص صنایع می باشد. نا گفته نماند این دوربین ها قابلیت نصب در کاور را هم دارند که معمولا به آنها کاور صندوقی یا پمپ بنزینی نیز می گویند.

دوربین صنعتی Box

از مدل های دیگر این دوربین ها میتوان به:دوربین های اسپید دام Speed Dome – دوربین های مینیارتوری کوچک (مخفی ) – د وربین های چشم ماهی Fish Eyes اشاره نمود.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

آداپتور مناسب برای دوربین های مدار بسته

این دوربین ها با نوع خاصی از آداپتور کار می کنند. آداپتورهای 12 ولت ساخته شده از جمله آداپتورهای پرکاربرد برای این دوربین ها هستند. برای مثال میتوان به آداپتور 12 ولت 1 آمپر، آداپتور 12 ولت 12 آمپر و… اشاره نمود.

جمع بندی

در مقاله بالا راجع به کاربرد ها و انواع دوربین های مداربسته توضیح دادیم . بهتر است همیشه قبل از خرید دوربین‌های مدار بسته سعی کنید از نوع کارکرد آنها و اینکه کدام نوع از دوربین‌ها بیشتر برای شما کارایی دارد اطلاعات خوبی کسب کنید و سپس اقدام به خرید کنید . همچنین برای خرید آداپتور های ذکر شده و مشاوره رایگان با کارشناسان ایران آداپتور می توانید با شماره های 02166732475 – 09126616675 تماس حاصل نمایید.

 

محصولات و مقالات مرتبط: منبع تغذیه  |  ال ای دی اوال

لامپ حساس به صدا

لامپ های ال ای دی حساس به صدا

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *