تفاوت روشنایی و نورپردازی

نور پردازی ابنیه

همانطور که می دانید روشنایی و نور پردازی دو زمینه اساسی و مهم در علم مهندسی نور می باشند که تاثیرات فوق العاده ای در جلوه های نوری دارند .

به گزارش سایت ایسنا و گفته های آذر طیف :

 اصولاً عبارت روشنایی در جایی بکار می رود که استاندارد های اولیه برای دیدن و برخورد نکردن با اجسام مد نظر است.

اصول-نورپردازی-رستوران

جهت خرید ل ای دی کلاهی | خرید ال ای دی خطی | خرید آداپتور بر روی کلمات کلیک نمایید.

روشنایی چیست ؟

اجازه بدهید با یک مثال روشنایی را برای شما عزیزان تعریف کنیم . شما رانندگی در شب در یک جاده را در نظر بگیرید ، برای آن که شما بتوانید رانندگی ایمن در شب را تجربه کنید احتیاج به آن دارید که روشنایی خاصی را داشته باشید و یا در دیک دفتر کار برای آنکه نیرو های شما بتوانند بازدهی مناسبی داشته باشند و دچار خیرگی نشوند شما احتیاج به روشنایی دارید .

اما این روشنایی چگونه تعیین می شود ؟ روشنایی با هدف جا یابی با محاصبات خاصی مشخص می شوند تا سایه ها کنترل شوند .

بیشتر بخوانید : تاثیر نورپردازی بر بدن و احساسات را بدانید.

نور پردازی چیست ؟

اگر شما بتوانید از نظر روشنایی حداقال ها را در ملاحظه خود در بیاورید آن گاه نور پردازی برای شما معنا پیدا می کند در واقع در نور پردازی هنرمندان در تلاش هستند تا بخشی از اثر خود را بیشتر نمایان کنند در واقع می توان گفت تفاوت نور پردازی و روشنایی در آن است که در نور پردازی شما به از منظر زیبایی شناسی به اثر خود می پردازید .

رنگ نور

بیشتر بخوانید : تکنیک های نور پردازی برای عکاسی در خانه

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

۰۹۹۱۴۷۱۱۲۹۳۰۲۱۶۶۷۲۸۳۴۳

کاربرد نورپردازی چیست ؟

نور پردازی اشکال متفاوتی را در بر می گیرد و در سالیان گذشته بر اهمیت نور پردازی ابنیه ها بسیار تاکید شده است در حدی که حتی در یک روستای بسیار کوچک نیز در هنگام ساخت ساختمان ها جایی را برای چراغ و نور پردازی تعبیه می کنند .

همانطور که احتمالا دقت کرده اید نور پردازی در ساختمان ها و ابنیه تاریخی شکوه و زیبایی بنا را چندیدن برابر می کند برای مثال احتمالا دقت کرده اید که در موزه ها و گالری های هنری جزییات و ریزه کاری های اثر را با نور پردازی برجسته تر می کنند .

بیشتر بخوانید : بررسی بهترین سیستم نورپردازی محیط باز در فصل پاییز کدام است؟

مورد دیگر از استفاده های نور پردازی ، استفاده برای نمایش اجناس فروشگاه ها می باشد که می تواند بازه ای از جواهر فروشی تا میوه فروشی و آرایشگاه های زنانه و مردانه را پوشش دهد که این امر سبب جذب بیشتر مشتریان و ترغیب آن ها به خرید می باشد .

لازم به ذکر است که نیاز های روشنایی پارامتر هایی دارد که معمولا به وسیله استاندارد های گوناگونی اندازه گیری و مشخص می شوند که این پارا متر های به شرح زیر می باشند :

  • توان مصرفی
  • سایر پارامترهای الکتریکی نظیر ضریب توان
  • بازدهی و درجه حفاظت (IP)

نور پردازی بنفش

ممکن است به کارتان آید : شارژر لپ تاپ | شارژر لیتیومی

تفاوت روشنایی و نور پردازی

در واقع می توان گفت که وظیفه روشنایی به دیدن خلاصه می شود یعنی وقتی جسمی را شنا می بینید بدین معناست که روشنایی کار خود را به خوبی انجام داده است و ماموریت خود را به پایان رسانده است این در  حالی است که نور پردازی را می توان به لذت از رویت معنا داد و وقتی ابنیه و یا فروشگاهی از نظر شما زیبا بنظر می آید بدین معناست که نور پردازی کار خود را به خوبی انجان داده و ماموریت خود را به پایان رانده است .

و در نهایت شما باید این نکته را همواره در ذهن خود داشته باشید که نور پردازی و روشنایی مکمل یکدیگر هستند و نمی شود آن ها را از هم دیگر جدا دانست برای مثال دو پارک را در نظر بگیرید یکی از آن ها به روشنایی اهمیت زیادی داده و زیبایی آنچنانی ندارد و دیگر به نور پردازی اهمیت داده ولی به روشنایی اهمیتی نداده به وری که این پارک از دور جلوه بسیار زیبایی دارد اما از نزدیک و وقتی داخل پارک هستید شما روشنایی کافی را حتی برای قدم زدن ساده را نیز ندارید . پس نتیجتا شما باید روشناییو نور پردازی را در کنار یکدیگر داشته باشید .

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

وسایل مورد نیاز برای نور پردازی

شما برای آن که بتوانید نور پردازی زیبایی در خانه و یا محیط کار خود داشته باشید می توانید از ریسه شلنگی که از آداپتور 12 ولت 5 آمپر بهره می برد استفاده کنید که جلوه بسیار زیبایی را با توجه به سلیقه شما برای محیط و اتاق شما آماده می کند .

کلام آخر

نورپردازی اهمیت فراوانی در دیزاین و زیبا به نظر رسیدن اماکن دارد چرا که وظیفه روشنایی، فقط به دیدن خلاصه می‌شوددر صورتی که نورپردازی به لذت از دیدن می‌پردازد. زمانی‌که یک پل، بنای تاریخی یا حتی فروشگاه، چشم‌نواز و زیبا به نظر می‌آید، یعنی نورپردازی آن به طور اصولی انجام شده باشد.پس باید به این موضوع دقت کرد که نورپردازی و روشنایی در کنار هم معنا پیدا می‌کنند و هیچ کدام به تنهایی کافی نخواهند بود.

جهت مشاوره و خرید انواع تجهیزات روشنایی از سایت ایران آداپتور تنها کافیست از طریق شماره های درج شده در سایت با مشاورین ما تماس برقرار نمایید.

 

مقالات مرتبط : چرا لامپ های ال ای دی عمر طولانی تری دارند؟

محصولات پرفروش : آداپتور 12 ولت 5 آمپر | آداپتور 12 ولت 2 آمپر | آداپتور6 ولت 1 آمپر

 

مزایا و معایب ال ای دی نواری

مزایا و معایب ال‌ ای‌ دی نواری

نحوه تست ولتاژ آداپتور با مولتی متر

نحوه تست آداپتور با مولتی متر

یک نظر ثبت شده در "تفاوت روشنایی و نورپردازی"
  • […] روشنایی خوبی ایجاد کنید . برای این موضوع میتوانید تفاوت روشنایی و نورپردازی رو […]

  • […] شود برای درک بهتر این مسئله ابتدا باید به طور کامل تفاوت نورپردازی و روشنایی را بدانید تا بتوانید به بهترین شکل از هردو بهر […]

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *