بهترین منابع نور برای یوتوبرها و ویدیو بلاگرها

منابع نور برای یوتوبرها و ویدیو بلاگرها، از نان شب هم واجب‌تر هستند. ممکن است که شما وقت زیادی را صرف بالا بردن کیفیت صدا، افکت‌های جذاب و جمع‌آوری مطالب مخاطب پسند کنید؛ اما با یک نورپردازی نامناسب، مخاطب هیچ علاقه و تمایلی برای مشاهده این ویدیو از خود نشان نخواهد داد.

شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید که بسیاری از یوتوبرها و ویدیو بلاگرها از موبایل خود برای ضبط ویدیو استفاده می‌کنند؛ ولی با استفاده از بهترین منابع نورپردازی، کیفیت ویدیو شگفت‌انگیز خواهد بود. جالب است بدانید تاثیر نورپردازی بر بدن و احساسات بر هیچکس پوشیده نیست.

نکته قابل توجه این است که مبحث نور به قدری اهمیت دارد که به عنوان یک رشته در دانشگاه‌های سراسر دنیا تدریس می‌شود. اگر قصد تولید محتوا ویدیویی برای یوتیوب را داشته، اما دانشی کافی در زمینه منابع نور ندارید، ادامه این مطلب را از دست ندهید. در ادامه این مطلب قصد داریم تا به معرفی بهترین منابع نور برای یوتوبرها و ویدیو بلاگرها، بپردازیم.

منابع نوری یوتوبرها

چرا نورپردازی در زمان ضبط ویدیو از اهمیت بالایی برخوردار است؟

بهترین منابع نور برای یوتوبرها و ویدیو بلاگرها بر اساس محیطی که در آن قصد ضبط ویدیو دارند، متفاوت خواهد بود. خوب است تا پیش از جستجو برای قیمت ال ای دی نواری، با اهمیت استفاده منابع نورپردازی مناسب آشنا شوید. شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید که در فیلم‌های ترسناک، برای ایجاد ترس در مخاطب درباره مکانی خاص، از سبکی نورپردازی کمک می‌گیرند.

از سوی دیگر با تغییر سبک نورپردازی، می‌توان همان مکان ترسناک را به محیطی آرامش‌بخش و امن تبدیل کرد. با کمک گرفتن از منابع نور مختلف قادر خواهیم بود تا قسمت‌های مبهمی در محیط ایجاد کرده یا آن‌ها را برای مخاطبان قابل رویت کنیم. از جمله لامپ‌های مورد استفاده توسط یوتوبرها و ویدیو بلاگرها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • Viltrox L116B highest RA CRI95
  • LED Light Panel
  • Julius Studio 160 LED Light with 4 Color Filters
  • Chromo Inc CI55000230 Macro Ring 48 LED Power Light
لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

۰۹۹۱۴۷۱۱۲۹۳۰۲۱۶۶۷۲۸۳۴۳

چشمه نور طبیعی و مصنوعی

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا از نور طبیعی خورشید برای ضبط ویدیوهایشان استفاده کنند. از آنجایی که این نور تمام طیف رنگ‌های رنگین‌کمان را در خود دارد، می‌توان آن را بهترین نوع نور برای تولید ویدیو دانست. دما و رنگ نور خورشید با گذشت زمان تغییر می‌کند؛ اما به طور کلی طیف گرمی از رنگ‌ها را شامل می‌شود.

این امر در حالی است که چشمه‌های نور مصنوعی قادر نیستند تا نوری به کامل بودن نور خورشید را در اختیار ما بگذارند. به طور کلی به هر منبع نوری که توسط انسان ساخته شده باشد، نور مصنوعی می‌گویند. از آنجا که استفاده از نور طبیعی، ضبط ویدیو را به مدت زمان خاصی در طی روز محدود کرده و آب و هوا نیز روی آن تاثیر می‌گذارد، بسیاری از ویدیو بلاگرها و یوتوبرها علاقه دارند تا از نور مصنوعی برای ضبط ویدیوهایشان بهره بگیرند.

نور طبیعی برای یوتوبرها

محبوب ترین منابع نور برای یوتوبرها و بلاگرها

منابع نور متنوعی در طی سال‌های اخیر تولید و به بازار عرضه شده‌اند که می‌توان برای نورپردازی در زمان ضبط ویدیو از آن‌ها استفاده کرد. خوشبختانه قیمت ال ای دی خطی همانند بسیاری از این محصولات، مقرون به صرفه بوده و از کاربرد بالایی نیز برخوردار است. بکارگیری ترکیب مناسبی از این منابع نور می‌تواند به ویدیوهای شما جلوه‌ای جذاب‌تر بدهد.

شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید که بسیاری از تجهیزات نورپردازی که در ادامه قصد معرفی آن‌ها را داریم، در استودیوهای عکاسی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ تنها تفاوت آن‌ها در ثابت بودن منبع نور و عدم چشمک‌زدن آن است. علاوه بر راحت‌تر بودن کار شما با منابع نور ثابت، هزینه آن‌ها نیز برای شما بسیار مقرون به صرفه به شمار خواهد رفت. در ادامه این بخش به معرفی بهترین منابع نور برای تولید ویدیو خواهیم پرداخت.

  • سافت باکس

نور تولیدی توسط سافت باکس، بسیار به نور طبیعی وارد شده از یک پنجره شباهت دارد. این منبع نور قادر است تا سطح بسیار بزرگی را با نوری کاملاً نرم، روشن کند؛ چنین ویژگی‌هایی سبب شده تا استفاده از سافت باکس برای یوتوبرها و ویدیو بلاگرها، انتخابی تضمین شده باشد. این وسیله توانایی نرم کردن سایه‌های محیط و روشن نمودن نواحی مختلف در چهره سوژه را خواهد داشت. اگر به تغییر کیفیت نور تولید شده توسط سافت باکس علاقه دارید، قادر خواهید بود تا از پوشش داخلی نقره‌ای یا سفید خنثی این وسیله، کمک بگیرید.

انواع سافت باکس‌ها در اشکال مربع، مستطیل، هشت ضلعی یا اکتاباکس، شش ضلعی، بلند، سهمی و گرد تولید و به بازار عرضه می‌شوند. نور تولید شده توسط این منبع نور، ثابت و نرم بوده و شباهت بسیاری به نور طبیعی خورشید دارد. نکته قابل توجه این است که منبع نوری که درون اتاق قرار دارد هم روی نوع نور خروجی از سافت باکس، تاثیر می‌گذارد. تمام این ویژگی‌های مثبت سبب شده تا از سافت باکس برای نورپردازی فضای داخلی یا در زمان فیلمبرداری، استفاده کنند. از دیگر ویژگی‌های این منبع نور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. ایجاد نور طبیعی با استفاده از پنل دیفیوزر
  2. پوشش گسترده و مسطح
  3. داشتن اشکال و اندازه‌های مختلف
  4. برخورداری از سطوح داخلی نقره‌اییا سفید
  5. نیاز داشتن به راه‌اندازی
  6. بهترین مورد برای ویدیوبلاگ در محیط‌های داخلی، بررسی محصولات و نمایش‌های آشپزی

سافت باکس

  • چترهای عکاسی

اگر به دنبال تجهیزات مقرون به صرفه و در عین حال کاربردی برای نورپردازی در زمان ضبط ویدیو می‌گردید، ما به شما چتر عکاسی را پیشنهاد می‌کنیم. شاید بسیاری از افراد تصور کنند که مهم‌ترین ویژگی این منابع نور، تولید نور نرم‌شان است؛ در پاسخ به این عزیزان باید بگوییم که خیر؛ اصلی‌ترین ویژگی چترهای عکاسی، جمع شدن و قابل حمل بودن آن‌ها است. بر خلاف سافت باکس‌ها، راحت‌تر می‌توان نور چترهای عکاسی را جهت‌دار کرده و آن را کنترل کرد. به طور کلی چترهای عکاسی را در دو نوع بازتابنده و شفاف تولید می‌کنند.

تولید جلوه‌ای نرم‌تر در زمان ضبط فیلم برای یوتوبرها و ویدیو بلاگرها از اهمیت بالایی برخوردار است. برای این کار می‌توان از چترهای عکاسی کمک گرفت. از طرفی با کمک گرفتن از این وسیله قادر خواهید بود تا به نور جهت دهید. سایه‌هایی نرم‌تر، از دیگر امتیازات استفاده از این منبع نوری هستند. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • توانایی انتخاب میان چترهای بازتابنده یا شفاف
  • شکل منحنی این محصول، نور کنترل شده و جهت داری را تولید خواهد کرد.
  • تولید شدن در اندازه‌های مختلف
  • سطح بازتابنده چترهای عکاسی به رنگ‌های طلایی، نقره‌ای یا سفید تولید می‌شود.
  • مقرون به صرفه، قابل حمل و سریع
  • بهترین انتخاب برای ویدیوبلاگ در محیط‌های داخلی

چتر عکاسی

  • رینگ لایت

احتمالاً تمام کسانی که با فضای مجازی سر و کار دارند، تا به حال حداقل یک بار اسم رینگ لایت را شنیده‌اند. به شما اطمینان می‌دهیم که کیفیت عکس یا فیلم‌های گرفته شده به وسیله این منبع نور از کیفیتی بینظیر برخوردار خواهند بود. رینگ لایت قادر است تا نوری وسیع و عالی را در اختیار شما قرار داده و اکثر سایه‌های موجود را از بین ببرد؛ از طرفی با استفاده از این منبع نور، هاله‌ای دایره‌ شکل درون چشمان سوژه ایجاد شده و جلوه‌ای عالی از نشاط و شادابی را به مخاطب، منتقل می‌کند.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

رینگ لایت‌ها در دسته منابع نور کوچک و قابل حمل قرار می‌گیرند؛ به همین دلیل بسیاری از یوتوبرها و ویدیو بلاگرها به استفاده از آن‌ها علاقه دارند. از سوی دیگر این وسیله نیازی به نصب یا راه‌اندازی خاصی ندارد؛ تنها کافی است که آن را به برق متصل کرده و در مقابل سوژه جای دهید. کانالی زیبایی یا بیوتی بلاگ دارید؟ پس رینگ لایت بهترین گزینه منبع نور برای شما خواهد بود؛ با نورپردازی عالی و باکیفیت این وسیله، سوژه شما، چندین برابر زیبا به نظر می‌رسد.

به طور معمول برای استفاده از رینگ لایت، دوربین و نور را درست مقابل سطح چهره سوژه قرار می‌دهند؛ اما اگر به دنبال جلوه‌ای خاص و دراماتیک هستید، می‌توانید زاویه دادن به رینگ لایت را هم امتحان کنید. از جمله ویژگی‌های دیگر این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • استفاده از یک لامپ حلقه‌ای با نور نرم
  • از بین بردن اکثر سایه‌ها
  • ایجاد یک هاله‌ حلقه‌ای بسیار جذاب درون چشم سوژه
  • تولید شدن در اندازه‌های مختلف
  • راه‌اندازی و نصب آسان
  • بهترین گزینه برای ویدئوبلاگ‌های آرایشی یا بیوتی بلاگ‌ها

رینگ لایت

  • نورهایLED رو دوربینی

احتمالاً شما هم با نورهای ال ای دی روی دوربین‌ها مواجه شده‌اید. به طور معمول این منابع نور را در شکل‌های مربع و مستطیل تولید می‌کنند. برای استفاده از این منبع نور کافی است تا آن را در قسمت بالایی دوربین و روی بخش کفشک نصب کنید. نورهایLED رو دوربینی به عنوان یک منبع نور ثابت برای سوژه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما اگر شما به دنبال جلوه‌ای جذاب و خلاقانه هستید، می‌توانید آن‌ها را به صورت جهت‌دار، روی استند نصب نمایید. اگر به دنبال منبع نوری ارزان و مقرون به صرفه‌تر از سافت باکس‌ها، چترهای عکاسی و رینگ لایت‌ها هستید، این منابع نور می‌توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند.

نورهایLED رو دوربینی از باتری به عنوان منبع تغذیه استفاده می‌کنند؛ بنابراین کاملاً قابل حمل بوده و برای ضبط ویدیو و عکسبرداری در طول سفر، عالی هستند. از آنجا که نیاز خاصی به نصب و راه‌اندازی ندارند، قادر خواهید بود تا از این منابع نور برای عکاسی در فضای باز استفاده کنید. حتی شاید علاقه داشته باشید که علاوه بر استفاده از نور روز، از ال ای دی‌های روی دوربینی به عنوان منبع نور دوم و با هدف کاهش سایه‌ها، کمک بگیرید. از دیگر ویژگی‌های این منبع نور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تشکیل شده از صدها لامپ کوچک LED
  • ایجاد روشنایی یکنواخت و جهت‌دار
  • تولید شده در اشکال و اندازه‌های مختلف
  • قابلیت تنظیم قدرت و دمای رنگ آن‌ها
  • قابل حمل بوده و کار کردن با باتری داخلی
  • بهترین گزینه برای ویدیوبلاگرهای عاشق مسافرت و گردش و ماجراجویی

چراغ رو دوربینی

 

  • نور طبیعی

بله درست است! حتی با وجود تمام پیشرفت‌های نسل بشر در زمینه نورپردازی، هنوز هم نور طبیعی خورشید در صدر فهرست بهترین منابع نور برای یوتوبرها و ویدیو بلاگرها قرار می‌گیرد. با برنامه‌ریزی مناسب قادر خواهید بود تا در مکانی با نورگیری مناسب، بدون صرف هیچگونه هزینه‌ای برای نورپردازی و خرید تجهیزات، بهترین ویدیوها را ضبط نمایید. نور طبیعی خورشید، نوری نرم، یکنواخت و باکیفیت بوده و می‌تواند جلوه‌ای بی‌نظیر به محتوای شما ببخشد.

نور خورشید در مقیاس دما، در بازه 5500 کلوین قرار می‌گیرد؛ این نور به قدری مناسب بوده که تولید کنندگان نور مصنوعی به طور دائم در تلاش هستند تا از آن تقلید کرده و منبع نوری با همین کیفیت بسازند. چشم انسان، نور سفید را کاملاً سفید در نظر گرفته و به همین دلیل، گزینه‌ای عالی برای ضبط ویدیو خواهد بود. از طرفی وجود اندکی رنگ زرد در این نور سبب شده تا سوژه بیش از پیش جذاب، سرزنده و زیبا به نظر برسد.

با استفاده از اصلاح کننده‌های مختلف می‌توانید از نوری که از پنجره داخل می‌شود هم برای تولید ویدیو استفاده کنید. بهترین زمان برای به کارگیری نور خورشید، اندکی قبل از زمان ناهار است؛ چرا که در این زمان، خورشید بیشترین درخشندگی ممکن را از خود نشان می‌دهد؛ از طرفی در این بازه زمانی، نورش آنقدر سخت و شارپ نیست که باعث ایجاد سایه‌هایی زشت و ناموزون شود.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

  • چراغ های خطی

محتوا تنها چیزی نیست که مخاطبان را به ویدیوهای شما جذب می‌کند. گاهی یک اتاق جذاب با نورپردازی عالی، اولین قدم برای جذب مخاطبان خواهد بود. برای افزایش جذابیت اتاق یا محل کار، به شما توصیه می‌کنیم که از چراغ‌های خطی ال ای دی استفاده کنید. با کمک گرفتن از دامنه نوری بلند این منابع نوری، قادر خواهید بود تا ویدیوهایی باکیفیت را ضبط نمایید.

به طور معمول این چراغ‌ها را به شکل معلق از سقف آویزان کرده یا روی دیوار و سقف به صورت توکار، نصب می‌کنند. چراغ‌های خطی همانند نامشان، طولی بلند داشته و از قابلیت‌هایی نظیر نصب راحت و توکار، قابلیت پخش نورهای رنگی، انعطاف‌پذیری و قابلیت نصب در تمام سقف‌ها، برخوردار هستند. همین ویژگی‌ها سبب شده تا نزد ویدیو بلاگرها و یوتوبرها بسیار محبوب باشند.

چراغ خطی

ایده نورپردازی با led نواری

همه چیز به هدف شما بستگی دارد. معمولاً افراد با حداقل بودجه سراغ رینگ لایت‌ها می‌روند. نور سافت با امکان جابه‌جایی راحت و جلوه زیبای آن بر روی چهره از ویژگی‌های خاص این نورها به شمار می‌آید. شما می‌توانید رینگ لایت را بالای کمد یا سطحی بالاتر قرار دهید و شدتِ نور را مطابق با تصویرِ مطلوب خود تغییر دهید. کار با آن‌ها هم راحت‌تر از دیگر منابع نوری است و وزن بسیار سبکی هم دارند.

همچنین ریسه های LED می‌توانند یک منبع درست و حسابی و زیبا برای تامین نور بلاگرها باشند.برای زیباتر شدن پس‌زمینه، می‌توانید از نورهای LED رنگی که رو به دیوار نصب شده‌اند استفاده کنید. این کار پس‌زمینه‌ای زیبا برای شما ایجاد می‌کند که با حس هر ویدیو می‌توانید رنگ آن را نیز تغییر دهید.بعد از نصب و تنظیم نورها، برای چک کردن از درون ویزور دوربین و یا روی صفحه گوشی به کادر نگاه کنید و همان‌طور که لنز کادر را می‌بیند به فضا نگاه کنید.

در زیر چند نمونه از نورپردازی با ال ای دی را برای شما آماده کردیم که با نگاه کردن به نمونه های زیر و ایده گرفتن شما هم میتوانید نورپردازی ایده آل خود را پیدا کنید.

 

led نواری برای نورپردازی

 

نورپردازی یوتوبرها

 

ایده نورپردازی

 

نورپردازی با ال ای دی

 

led نواری برای نورپردازی

 

ال ای دی ولاگرها

 

 

نورپردازی آبی

 

led نواری برای نورپردازی

 

نورپردازی اتاق

 

سخن پایانی

در این مطلب سعی شد تا اطلاعاتی در رابطه با بهترین منابع نور برای یوتوبرها و ویدیو بلاگرها، در اختیار شما قرار بگیرد. برای خرید آداپتور یا مشاوره درباره نورپردازی اتاق یا دفتر کارتان، توصیه می‌کنیم که با کارشناسان وب سایت ایران آداپتور، تماس بگیرید

مزایا و معایب ال ای دی نواری

مزایا و معایب ال‌ ای‌ دی نواری

نحوه تست ولتاژ آداپتور با مولتی متر

نحوه تست آداپتور با مولتی متر

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *