اصول نورپردازی ترکیبی

نورپردازی ترکیبی

نورپردازی ترکیبی اهمیت بسیار زیادی در دکوراسیون منزل و حتی اداره‌های مختلف دارد. امروزه با پیشرفتی که در تولید ابزارهای نوری به وجود آمده است، می‌توان از اصول نورپردازی ترکیبی برای زیبایی هر چه بیشتر مکان‌های گوناگون استفاده کرد.بیشتر این نورپردازی ها با ال ای دی نواری انجام میشود.

اگر نورپردازی ترکیبی به صورت اصولی انجام شود و تمامی نکات لازم در اجرای آن رعایت گردد، تاثیر بسیار زیادی در فضای محیط خواهد گذاشت. نورپردازی ترکیبی می‌تواند، با توجه به سلیقه افراد نیز انجام گیرد. برای اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

فروش عمده ال ای دی نواری با قیمتی به صرفه

اصول نورپردازی ترکیبی

اصول نورپردازی ترکیبی چیست؟

به یکی از فرایند‌هایی که در دکوراسیون ساختمان‌های مختلف بکار می‌رود، نورپردازی ترکیبی می‌گویند. اصول نورپردازی ترکیبی به این معنا است که کدام نورها می‌توانند با یکدیگر ترکیب شده و فضای جذابی به وجود آورند. برای روشن کردن فضا باید از لامپ‌های مختلف استفاده کرد. اینکه ترکیب نور لامپ‌ها به چه صورتی باشد باید با توجه به اصول نورپردازی ترکیبی انتخاب شود.

طراحان داخلی برای ایجاد یک نورپردازی منحصربه فرد و ترکیبی، می‌توانند از انواع مختلف رنگ‌ها استفاده کنند. اگر بخواهیم یک فضا بسیار زیبا و تاثیرگذار باشد، می‌توان از رنگ‌های مختلف به صورت ترکیبی در زوایای مختلف استفاده کرد. استفاده از لامپ‌های جانبی در کنار نورپردازی اصلی یک مکان به صورت ترکیبی، موجب می‌شود که علاوه بر روشنایی بیشتر، ظاهر جذابی نیز داشته باشد.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

۰۹۹۱۴۷۱۱۲۹۳۰۲۱۶۶۷۲۸۳۴۳

مزایا و معایب نورپردازی ترکیبی

نورپردازی ترکیبی دارای مزایای مختلفی نیز هست‌ از این مزایا می‌توان به ایجاد عمق در فضا و تغییر فضا با مهندسی نور و سایه اشاره نمود. استفاده از نورهای با رنگ‌های متفاوت باعث جذابیت فضا شده و یکی از مزیت‌های مهم محسوب می‌شود. از مزیت‌های دیگر نورپردازی ترکیبی می‌توان به امکان کنترل کنتراست نور و بهره‌وری انرژی با ترکیب لامپ‌های گوناگون و مناسب اشاره نمود.

تاثیرگذاری بر افزایش متراژ فضا و تناسب نور برای محیط‌های گوناگون از مزیت‌های دیگر نورپردازی ترکیبی هستند. اگر نورپردازی ترکیبی به درستی و با اصول و قواعد خود انجام گیرد، معایبی برای محیط به وجود نخواهد آورد. شما باید از یک طراح با تجربه و ماهر بخواهید که نورپردازی ترکیبی محیط موردنظر شما را انجام دهد.

ترکیب نور آفتابی و مهتابی

نورهای سرد مانند نور مهتابی باعث افزایش شادابی در افراد می‌شود. این نور بیشتر برای محیط‌های کاری مناسب است. نور زرد هم باعث گرمای بیشتر محیط و حس بهتر افراد خواهد شد. از آنجایی که ترکیب نور آفتابی و مهتابی باعث جلوگیری از خستگی چشم می‌شود برای محیط‌های مختلف شغلی و منزل مناسب است. بهترین حالت برای یک فضا ترکیب نورهای آفتابی و مهتابی است.

ترکیب نور آفتابی و مهتابی

کاربرد نورپردازی ترکیبی

نورپردازی ترکیبی کاربردهای متنوعی دارد. در هر مکان مسکونی، تجاری، اداری و… می‌توان از نورپردازی ترکیبی استفاده کرد. یکی از کاربردهای مهم نورپردازی ترکیبی نورپردازی محیط است. برای فضاهای پذیرایی مانند هتل و رستوران‌ها باید از نورپردازی ترکیبی استفاده کرد. برای مشاغلی که کار تعمیرات انجام می‌دهند هم باید نور ترکیبی استفاده شود. نور ترکیبی از خستگی چشم در این مشاغل به صورت طولانی مدت جلوگیری می‌کند. در موزه‌ها هم باید نورپردازی ترکیبی به صورت متمرکز انجام شود‌. این یکی از کاربردهای مهم نورپردازی ترکیبی محسوب می‌شود. از کاربردهای دیگ نورپردازی ترکیبی می‌توان به نورپردازی زینتی برای افزایش جلوه و جذابیت یک فضا نیز اشاره نمود.

نورپردازی ترکیبی راهرو و سقف

در راهرو و سقف به دلیل باز بودن محیط و ارتفاع زیاد باید از نور بیشتر استفاده نمود. نورپردازی ترکیبی راهرو و سقف باید به صورت خطی انجام شود. اگر از نورهایی به رنگ روشن در راهروهای باریک استفاده کنید، باعث افزایش دید در راهرو و بزرگنمایی راهرو خواهد شد. نور ترکیبی در سقف ساختمان‌ها هم می‌تواند با ابزارهای مختلف انجام شود. می‌توان با توجه به بودجه‌های گوناگون از ابزار مختلف استفاده کرد. این روزها فروش ال‌ای‌دی نواری برای روشنایی سقف‌ طرفداران زیادی دارد.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

نورپردازی هوشمند

با استفاده از نورپردازی هوشمند، دیگر نیازی به استفاده از کلیدهای خاموش و روشن کردن وجود نداشته و این کار توسط سنسورها انجام می شود. بنابراین استفاده از روشنایی ساده تر و کارایی آن بیشتر می شود. از طرف دیگر موجب می گردد تا در مصرف برق صرفه جویی شود. نورپردازی هوشمند شامل استفاده از انواع سنسورهای نوری و حرکتی و همین طور لامپ های با کنترل زمانی است که در یک زمان مشخص خاموش و روشن می شوند که شما میتوانید در راهروها و راه پله های داخلی خانه از این نورپردازی استفاده کنید. مزیت دیگر هوشمندسازی نورپردازی، استفاده از تکنولوژی های به روز و کنترل خاموش و روشن کردن منابع نور با استفاده از گوشیهای هوشمند تلفن همراه و از راه دور است.

نکات مهم در نورپردازی ترکیبی

یکی از نکات مهمی که در نورپردازی ترکیبی باید رعایت شود، کاربرد فضا برای انتخاب لوازم روشنایی است. می‌توان با در نظر گرفتن دکوراسیون از انواع لوازم روشنایی استفاده کرد. توجه به نورپردازی خطی و نقطه‌ای از نکات مهم دیگر در نورپردازی ترکیبی هستند. باید استانداردهای ولتاژ و توان را برای انتخاب منابع نور در نظر گرفت. می‌توان قیمت آداپتور شش ولت یک آمپر و قیمت آداپتور پنج ولت دو آمپر را با یکدیگر مقایسه کرد و نسبت به نیاز از آن‌ها استفاده نمود.

از دیگر نکات مهم برای طراحی نور میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

1- تعیین نوع چراغ های مورد نیاز .

2-کشیدن نقشه ی فضای داخلی بر روی کاغذ شطرنجی برای مشخص کردن محل اشیا و مناطق تاریک-روشن به منظور انتخاب موقعیت صحیح منابع نوری .

3- توجه به ویژگی های معماری و خصوصیات تزئینی رنگ ها و اثاث .

4- تعیین مناطق خطر و رعایت نورپردازی دقیق برای آن مناطق .

5- تعیین مسیر عبور سیم ها و محل کلیدهای برق .

در خانه ای احساس امنیت و آرامش موج می زند که نورپردازی مناسب و دقیقی انجام شده باشد .

نکات مهم در نورپردازی ترکیبی

سخن پایانی

با توجه به مطالبی که برای شما بیان نمودیم یکی از روش‌های مناسب برای جلوه بیشتر نورپردازی در فضا ترکیب کردن نورها با یکدیگر است. این کار باید با دقت لازم و مهارت کافی انجام شود و نکات مهم در ترکیب کردن نورها رعایت گردد. ترکیب نورها نسبت به مکان‌های مختلف متفاوت است. اصول نورپردازی ترکیبی به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین نورپردازی را در محیط ایجاد کنید. برای خرید آداپتور و دریافت خدمات بیشتر نورپردازی ترکیبی به سایت ایران آداپتور مراجعه کنید.

مزایا و معایب ال ای دی نواری

مزایا و معایب ال‌ ای‌ دی نواری

نحوه تست ولتاژ آداپتور با مولتی متر

نحوه تست آداپتور با مولتی متر

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *