نورپردازی نمای ساختمان با ال ای دی نواری

نورپردازی نمای ساختمان مدرن

نورپردازی نمای ساختمان با ال ای دی نواری یکی از روش‌های مناسب برای صرفه جویی در مصرف انرژی است. علاوه بر این، لامپ LED می‌تواند یک نمای مدرن و زیبا برای ساختمان ایجاد کند. این نوع لامپ‌ها برای محیط‌های داخل و خارج از ساختمان، به صورت مجزا تولید می‌شوند که دارای انواع مختلفی هستند. نمای ساختمان‌ به دلیل در معرض دید بودن، باید ظاهر مناسبی داشته باشد. به همین دلیل می‌توان از انواع لامپ کم مصرف در نما استفاده کرد. امروزه در معماری بسیاری از آپارتمان‌های مسکونی، تجاری و ساختمان‌های اداری این نوع نورپردازی در شب را مشاهده می‌کنیم.

 

نورپردازی نمای ساختمان مدرن

نورپردازی نمای ساختمان مدرن با چه لوازمی قابل انجام است؟

لامپ LED ریسه‌ای شلنگی، حبابی، هالوژن ها ، ال ای دی نواری، ادیسونی، خطی، شمعی و فیلامنتی از انواع پرکاربرد برای دکوراسیون داخلی و خارجی هستند. نمای ساختمان می‌تواند با این نوع نورپردازی زیباتر به نظر برسد. به ویژه در شب‌هنگام این زیبایی دو چندان خواهد شد.

نحوه نصب ریسه شلنگی در نمای ساختمان

نحوه نصب ریسه شلنگی در نمای ساختمان پیچیدگی های خود را دارد ، ریسه شلنگی یکی از محبوب‌ترین روش‌های نورپردازی در نمای ساختمان میباشد. این روش، باعث روشن شدن نمای ساختمان در شب و همچنین افزایش جذابیت و زیبایی آن می‌شود.در ادامه مراحل نصب ریسه شلنگی در نمای ساختمان را بررسی خواهیم کرد.

  1. ابتدا مکان نصب ریسه شلنگی را مشخص کنید
  2. مسیر نصب ریسه شلنگی را مشخص کنید طول آن مسیری که قصد نصب ریسه را دارید اندازه بگیرید و به همان اندازه ریسه شلنگی تهیه کنید .
  3. از نگهدارنده های کابل پلاستیکی استفاده کنید، آن را متناسب با قطر ریسه شلنگی انتخاب کنید. آن ها را در مسیری که قرار است ریسه شلنگی وصل شود نصب کنید. بین آن ها 10 تا 15 سانتی متر فاصله بگذارید. نصف طول آن ها را به دیوار وارد کنید. این کار به شما فضایی می دهد که بتوانید ریسه شلنگی را روی آن آویزان کنید.
  4. شلنگ را در بین نگهدارنده ها آویزان کنید.
  5. همه نگهدارنده ها را دوباره با چکش بزنید تا آن قسمتی که بیرون مانده بود در داخل دیوار فرو رود.
  6. پریز برق ریسه را به برق بزنید.
  7. کلید روشن خاموش آن را تست کنید. برخی مدل های آن سویچ یا کلید برق ندارند ممکن است مجبور شوید که آن را به برق بزنیدو از برق بکشید یا اینکه آن را به یک پریزی وصل کنید که به یک کلید برق متصل باشد.
لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

۰۹۹۱۴۷۱۱۲۹۳۰۲۱۶۶۷۲۸۳۴۳

نورپردازی نمای خطی

با توجه به نوع نما و نظر طراح، می‌توان از انواع نورپردازی خطی در نمای ساختمان استفاده کرد. طبیعتا لامپ‌های ال ای دی به دلیل مصرف کم، بهترین گزینه برای این کار هستند. نورپردازی نمای ساختمان با LED می‌تواند جلوه‌ای خیره کننده در شب ایجاد کند. استفاده از المان‌های نوری به صورت خطی نیز امروزه در معماری مدرن کاربرد فراوانی دارد. ممکن است از این روش برای جداسازی بخش‌های مختلف نما استفاده شود. لامپ ال ای دی خطی به صورت افقی و عمودی قابل اجرا روی نما است. گاهی نیز در اطراف پنجره‎‌ها از این روش استفاده می‌شود.

بهتر است از نورپردازی خطی به صورت خاص و منحصر به فرد استفاده شود. به همین دلیل این کار باید توسط افراد با تجربه انجام شود. برای این کار می‌توان از ریسه‌های شلنگی و خطی استفاده کرد. این نوع لامپ LED می‌تواند جلوه‌ی بصری بسیار زیبایی داشته باشد. امکان استفاده از ریسه‌ها یا لامپ‌های ال ای دی نواری نیز در نما، وجود دارد. در برخی مواقع نیز از چراغ لاینر یا جت لایت استفاده می‌شود. به طور کلی نورپردازی نمای ساختمان با LED، یک شیوه بسیار مدرن و مطابق با نوع دکوراسیون امروزی است.

 

ریسه نئون فلکسی

ریسه نئون فلکسی نیز یک لامپLED  محسوب می‌شود. در این نسل جدید از لامپ‌های نئون، استفاده از ال ای دی نواری کاربرد بیشتری پیدا کرده است. برخلاف گذشته دیگر از گاز در داخل آن استفاده نمی‌شود. طول این لامپ‌های ریسه‌ای ممکن است متفاوت باشد. معمولا از رنگ‌های متنوع در این لامپ ال ای دی استفاده می‌شود.

اصولی که باید در هنگام نورپردازی رعایت شود

همانطور که می‌دانید نورپردازی نمای ساختمان با LED، نیازمند مهارت است. این کار باید طبق اصول خاصی انجام شود. در غیر این صورت نتیجه ‌ی کار چندان دلچسب نخواهد بود. در مورد نورپردازی نما باید و نباید‌هایی وجود دارد. انتخاب نوع لامپ یا روش اجرای تزئینات در نما کاملا سلیقه‌ای است. اما روند اجرای کار حتما باید طبق قواعد، اصول و استانداردها انجام شود. امروزه ظاهر شهرها در حال تغییر و دگرگونی است. این تغییرات به دلیل انتخاب نوع نورپردازی در نمای ساختمان به وجود آمده است. در ادامه برخی از اصول مهم و پایه را برای نورپردازی ذکر خواهیم کرد:

  • داشتن هدف، طرح و نقشه قبلی برای اجرای کار
  • توجه به رنگ نور، شدت و جهت آن در نمای ساختمان
  • استفاده از تجهیزات و لامپ‌های کم مصرف مانند ال ای دی ریسه شلنگی و نواری
  • انتخاب سبک مناسب برای نورپردازی ساختمان
  • هماهنگی بین نورپردازی فضای داخلی و خارجی
  • عدم داشتن تنوع زیاد در نورپردازی

 

بیشتر بخوانید : بررسی بهترین سیستم نورپردازی محیط باز در فصل پاییز

ریسه شلنگی در نمای ساختمان

 

نورپردازی نمای ساختمان مدرن چگونه انجام می شود؟

با ورود سبک مدرن به معماری، از همان ابتدا بسیاری از ساختمان‌های طراحی شده با استقبال عموم مواجه شدند. طبیعتا به دلیل استفاده بیشتر از این سبک، نورپردازی نمای ساختمان نیز باید با این شیوه انجام شود. این امر موجب ایجاد یک ساختمان هماهنگ و متعادل از نظر تزئینات خواهد شد. نورپردازی نمای ساختمان با LED بهترین گزینه‌ی ممکن برای این نوع معماری است. به ویژه لامپ‌های ریسه شلنگی و ال ای دی نواری، می‌توانند نما را زیباتر کنند. برخی تمایل دارند که این نوع تزئینات به صورت ساده اجرا شود. البته این نوع طراحی بیشتر با سبک مدرن همخوانی دارد.

لامپ ریسه نئون فلکسی به دلیل تنوع رنگ می‌تواند نمای ساختمان را جذاب تر کند. امروزه توجه به نمای ساختمان در شب بسیار رواج پیدا کرده است. در گذشته نورپردازی ممکن بود در حد نور نقطه ای یا متمرکز روی نما اجرا شود. اما در حال حاضر استفاده از نورپردازی خطی بیشتر رواج دارد.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

قیمت ریسه شلنگی نمای ساختمان

ریسه نمای ساختمان به صورت لامپ‌های ال ای دی در بازار موجود است. قیمت‌ها با توجه به متراژ و نوع برند می‌تواند متفاوت باشد. از این رو نمی‌توان قیمت دقیق و مشخصی برای آن در نظر گرفت. لامپ‌های ریسه شلنگی یک انتخاب مناسب برای جداسازی بخش‌های مختلف نما هستند. زیرا نمای برخی از آپارتمان‌ها به شکلی ساده و بدون برجستگی و فرورفتگی اجرا شده است. در این صورت بدون تخریب یا تغییر نما، می‌توان با استفاده از ریسه، نمای ساختمان را تغییر داد.

 

بیشتر بخوانید : تاثیر نورپردازی بر بدن و احساسات چگونه است؟

دیزاین نمای ساختمان با ریسه شلنگی

خرید آداپتور و شارژر های پر فروش ایران آداپتور : شارژر لپ تاپ ، شارژر لیتیومی

 

کلام آخر

در نورپردازی نمای ساختمان با LED، نباید در تعداد لامپ‌ها زیاده روی کرد. زیرا در سبک مدرن سادگی نما بیشتر مد نظر است. از این رو معمولا در حد متعادل از این روش استفاده می‌شود. یک لامپ ریسه شلنگی را می‌توان به شیوه‌های متنوع با توجه به سلیقه‌ی طراح در نما مورد استفاده قرار داد. قیمت انواع لامپ ال ای دی نیز بر اساس نوع آن می‌تواند متفاوت باشد. اما با توجه به عمر طولانی و کم مصرف بودن، خرید آن می‌تواند تا حد زیادی به صرفه باشد.

شما میتوانید برای خرید انواع ال ای دی نواری یا ریسه شلنگی با همکاران ما در ایران آداپتور با شماره های درج شده در سایت در تماس باشید و خرید خود را ثبت کنید. همچنین شما میتوانید انواع مختلف این ریسه ها را در بخش فروشگاه مشاهده نمایید.

 

محصولی که به کارتان می آید :

آداپتور 6 ولت 1 آمپر

آداپتور6 ولت 1 آمپر

مزایا و معایب ال ای دی نواری

مزایا و معایب ال‌ ای‌ دی نواری

نحوه تست ولتاژ آداپتور با مولتی متر

نحوه تست آداپتور با مولتی متر

2 نظر در "نورپردازی نمای ساختمان با ال ای دی نواری"
  • […] برای اینکه محصول خود را در جلو و مرکز نگه دارید، باید نور پردازی ساختمان به گونه ای باشد که با نور روز رقابت کنید. نور پنجره‌های […]

  • نورپردازی نمای ساختمان با ال ای دی نواری به چه صورت انجام میشود ؟

    • سلام دوست عزیز . از همراهی شما متشکریم، ال ای دی های نواری به دلیل داشتن نور خطی و متمرکز به صورت نور مخفی که فقط بازتاب قابل رویت است نمایش است در کنار ستون ها و پنچره ها قرار میگیرد

  • […] بخوانید : در مقاله نورپردازی ساختمان با ال ای دی نواری میتوانید به زیبایی ساختمانتان […]

  • […] آگاهی لازم را پیدا کنید. و همجنین میتوانید به مقاله: نورپردازی ساختمان ها با ال ای دی نواری نیز سر بزنید و اطلاعات خوبی کسب […]

  • […] مشابه: نورپردازی نمای ساختمان با ال ای دی نواری | خرید انواع […]

  • […] مرتبط : نورپردازی نمای ساختمان با ال ای دی نواری |  لامپ هالوژن ال ای دی چیست […]

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *