روش‌ها و اقدامات احتیاطی برای انتخاب صحیح منبع تغذیه

روش‌ها و اقدامات احتیاطی برای انتخاب صحیح منبع تغذیه

در هنگام خرید منبع تغذیه باید به نکات مختلفی توجه داشته باشیم تا بتوانیم آن را با توجه به نیاز خود خریداری کنیم. یک سیستم برای عملکرد خود به یک منبع تغذیه نیاز دارد تا بتواند برق مورد نیاز خود را تامین کند. از آنجایی که منابع تغذیه با شرایط مختلف تولید می‌شوند در هنگام خرید خود باید به نکات مختلف توجه کنید. منبع تغذیه برای تامین برق کامپیوتر با تنوع بسیار بالایی تولید می‌شود. اگر می‌خواهید با روش‌ها و اقدامات احتیاطی برای انتخاب صحیح منبع تغذیه آشنا شوید. این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

۰۹۹۱۴۷۱۱۲۹۳۰۲۱۶۶۷۲۸۳۴۳

منبع تغذیه چیست؟

پاورها معمولاً براساس توان (وات) خود دسته‌بندی می‌شوند. زمانی که تغذیه AC ورودی به پاور می‌رسد، این ولتاژ و جریان AC به ولتاژ و جریان DC مورد نیاز قطعات داخلی کامپیوتر (مانند مادربورد، پردازنده، کارت گرافیک و سایر قطعات) تبدیل می‌شود. پاورها همچنین وظایفی مانند محافظت از قطعات در برابر برق‌های ناپایدار و ارائه پایداری برق برای عملکرد صحیح سیستم را نیز دارند. اگر منبع تغذیه وجود نداشته باشد برق مورد نیاز کامپیوتر تامین نمی‌شود و شما نمی‌توانید از سیستم خود استفاده کنید. بسیاری از مواقع مشکلاتی در سیستم منبع تغذیه به وجود می‌آید که باید آن را برطرف کرد. گاهی اوقات باید منبع تغذیه تعویض شود و نیاز به یک منبع جدید است.

منبع تغذیه چیست؟

جهت خرید ال ای دی در رنگ های مختلف و انواع ال ای دی خطی ، ال ای دی کلاهی کلیک کنید.

محاسبه توان منبع تعذیه

یکی از نکات مهم در هنگام خرید منبع تغذیه توجه به توان آن است. برای محاسبه توان منبع تغذیه می‌توانید به نکات زیر توجه کنید:

  • بررسی مشخصات قطعات سیستم خود: بررسی کنید که هر قطعه (مانند پردازنده، کارت گرافیک، مادربورد و حافظه) چه توانی نیاز دارد. این اطلاعات معمولاً در دفترچه راهنماها یا در سایت‌های تولیدکنندگان قطعات در دسترس است. به راحتی با استفاده از سیستم خودتان می‌توانید مشخص کنید که توان منبع تغذیه شما باید چند باشد.
  • جمع آوری توان قطعات: توان مورد نیاز هر قطعه را با هم جمع کنید. به عنوان مثال، اگر پردازنده ۷۵ وات، کارت گرافیک ۱۵۰ وات و مادربورد ۵۰ وات نیاز دارند، مجموع توان مورد نیاز برابر ۷۵ + ۱۵۰ + ۵۰ وات، برابر با ۲۷۵ وات خواهد بود.
  • افزودن مارژ احتیاطی: برای اطمینان بیشتر و برای احتیاط، به مقداری از توان بدست آمده (مثلاً ۲۰ درصد) اضافه کنید. به عنوان مثال، اگر مجموع توان مورد نیاز ۲۷۵ وات است، با اضافه کردن ۲۰٪، می‌توانید یک پاور با توان ۳۳۰ وات را در نظر بگیرید. با این روش، می‌توانید توان منبع تغذیه (پاور) مورد نیاز سیستم خود را به دست آورید. توصیه می‌شود که برای اطمینان بیشتر و جلوگیری ازخرابی قطعات به دلیل تغییرات برق و جلوگیری از فشار مضر روی منبع تغذیه، منبع تغذیه با توان مشابه یا بزرگتر انتخاب شود.
لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

بازدهی منبع تغذیه چیست؟

بازدهی یا Efficiency در مورد منابع تغذیه (پاورها) به معنای نسبت توان خروجی در مقابل توان ورودی آنها است. یک بازدهی بالا به این معناست که پاور به بهره‌وری بالایی با برق ورودی کار می‌کند و کمترین انرژی را به شکل گرما از دست می‌دهد. این بدان معناست که با بالا بردن بازدهی پاور، تلفات انرژی کاهش می‌یابد و عمر خدمت پاور به طور معمول بیشتر می‌شود.

بازدهی سیستم‌های پاور به استانداردهای مختلف مثل ۸۰PLUS شناخته می‌شود. استاندارد ۸۰PLUS بازدهی پاورها را براساس معیاری درصدی ارزیابی می‌کند و گواهی مربوطه را به آنها اعطا می‌کند. در مستندات استاندارد ۸۰PLUS، نماد طلایی (Gold) معادل حداقل ۸۷% بازدهی پاور است. به این معنا که حداقل ۸۷% توان ورودی پاور به عنوان توان خروجی استفاده می‌شود و تلفات ۱۳% به شکل گرما تلف می‌شوند.

باید توجه کنید که استانداردهای بازدهی برای پاورها با توجه به سطوحی مانند ۸۰PLUS Bronze، Silver، Gold و Platinum تعریف شده است که هرکدام نسبت به بازدهی بالاتری توانسته‌اند برخوردار باشند. این استانداردها به مشتریان کمک می‌کنند تا پاورهای با کیفیت و با ضمانت‌نامه مورد نیاز خود را انتخاب کنند و از بازدهی بهتر و بهره‌وری بالاتر برخوردار شوند‌.

استانداردهای مختلف منبع تغذیه

خرید انواع آداپتور ، آداپتور poe ، آداپتور ترانسی ، پاورسوئیچینگ از ایران آداپتور

سخن پایانی

همانطور که در این مطلب برای شما توضیح دادیم برای استفاده از سیستم کامپیوتر باید از منبع تغذیه مناسب آن استفاده شود. در انتخاب منبع تغذیه باید به توان خروجی آن دقت کرده و آن را به درستی محاسبه کنید. ایران آداپتور خدمات متنوعی در این زمینه ارائه می‌دهد و شما از طریق مجموعه ما می‌توانید به راحتی بهترین منبع تغذیه را برای خودتان انتخاب کنید. از آنجایی که انتخاب نادرست منبع تغذیه باعث آسیب جدی به سیستم شما می‌شود باید یک مجموعه معتبر را برای خودتان انتخاب کنید. ما بهترین خدمات در این زمینه به شما ارائه می‌دهیم تا بتوانید یک منبع تغذیه مناسب را خریداری کنید.

سوالات متداول

  • توان خروجی چه تاثیری در انتخاب منبع تغذیه دارد؟

اگر توان خروجی منبع تغذیه با سیستم شما سازگاری نداشته باشد باعث آسیب جدی به قطعات مختلف آن خواهد شد.

  • برای خرید منبع تعذیه به چه نکاتی توجه کنیم؟

مهمترین نکته برای خرید منبع تغذیه توجه به مشخصات فنی آن است.

مزایا و معایب ال ای دی نواری

مزایا و معایب ال‌ ای‌ دی نواری

نحوه تست ولتاژ آداپتور با مولتی متر

نحوه تست آداپتور با مولتی متر

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *