آیا پس از شارژ کامل رایانه آداپتور برق همچنان کار می‌کند؟

رایانه‌ها وقتی که به برق متصل می‌شوند و فرآیند شارژ به صد درصد می‌رسد جریان شارژ متوقف می‌شود. اگر در حین شارژ رایانه از آن استفاده کنید، بعد از مدتی ظرفیت شارژ کاهش می‌یابد و جریان شارژ مجدداً آغاز می‌شود تا ظرفیت کاهش یافته را جبران کند و به صد درصد شارژ برساند. بعد از رسیدن به صد درصد شارژ، جریان شارژ دوباره متوقف می‌شود.به طور معمول، این روند به منظور حفظ عمر باتری استفاده می‌شود؛ زیرا شارژ و دشارژ مکرر باتری، به طور طبیعی منجر به کاهش ظرفیت آن می‌شود. با این روش، جریان شارژ به صورت بهینه تنظیم می‌شود و مانع از شارژ اضافی یا بیش از حد باتری می‌شود که ممکن است منجر به سوختن یا خرابی باتری شود؛ در نتیجه، این روش باعث افزایش عمر مفید باتری و بهینه‌سازی عملکرد لپتاپ می‌شود. با ما همراه شده تا اطلاعاتی درباره خرید شارژر لپ تاپ در اختیار شما قرار دهیم.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

۰۹۹۱۴۷۱۱۲۹۳۰۲۱۶۶۷۲۸۳۴۳

استفاده از لپ‌تاپ هنگام شارژ باعث چه اتفاقاتی می‌شود؟

زمانی که از لپتاپ در حالت شارژ استفاده باعث می‌شود که سه اتفاق رخ دهد. اتفاق اول این است که بخشی از جریان الکتریکی که به لپتاپ می‌رسد، باتری را شارژ کند. در واقع، جریان شارژ که از آداپتور به لپتاپ می‌رسد، از طریق باتری نیز عبور می‌کند و باتری را شارژ می‌کند. در حالت دوم الکتریسیته مستقیماً به لپتاپ در حال استفاده می‌رسد.

الکتریسیته از طریق آداپتور به لپتاپ وارد می‌شود و لپتاپ را تغذیه می‌کند، به طوری که می‌توانید در حین شارژ از لپتاپ استفاده کنید. در حالت سوم بخشی دیگر از الکتریسیته که از طریق آداپتور به لپتاپ می‌رسد، برای اجرای عملکرد لپتاپ مورد استفاده قرار می‌گیرد، به عنوان مثال تغذیه قطعات داخلی و اجزای سخت‌افزاری لپتاپ انجام می‌شود. این بخشی از الکتریسیته مستقیماً لپتاپ را تغذیه می‌کند و در عین حال باتری را در حال شارژ نیز قرار می‌دهد؛ در نتیجه، استفاده از لپتاپ در زمان شارژ باعث می‌شود که هم باتری شارژ شود و هم الکتریسیته به لپتاپ تغذیه شود. نحوه توزیع و استفاده از الکتریسیته ممکن است بستگی به سیستم و طراحی لپتاپ داشته باشد.

شارژ لپ‌تاپ‌های گیمینگ

جهت خرید ال ای دی در رنگ های مختلف و انواع ال ای دی خطی ، ال ای دی کلاهی ، ال ای دی نواری کلیک کنید.

شارژ لپ‌تاپ‌های گیمینگ

لپتاپ‌های گیمینگ امروزی به طور کلی برای اجرای بازی‌های سنگین و نیازمند به توان بالا طراحی شده‌اند. این لپتاپ‌ها معمولاً به صورت مستقیم به برق متصل شده و در طول استفاده‌ی طولانی مدت برای بازی، از باتری استفاده نمی‌کنند. وقتی باتری لپتاپ گیمینگ صد درصد شارژ شود، سیستم به طور خودکار باتری را از مدار خارج می‌کند. در این حالت، لپتاپ به صورت مستقیم از برق برای تامین انرژی مورد نیاز جهت اجرای بازی‌های سنگین استفاده می‌کند.

این روش باعث جلوگیری از خرابی زودتر از موعد باتری می‌شود؛ زیرا استفاده طولانی مدت از باتری در حین بازی‌های سنگین ممکن است باعث گرمای زیاد و کاهش عمر مفید باتری شود. در لپتاپ‌های گیمینگ، باتری به صورت خودکار از مدار خارج شده و سیستم از منبع تغذیه یا برق برای تامین انرژی استفاده می‌کند. این طراحی باعث عمر طولانی‌تر باتری و عدم نیاز به تعویض مکرر باتری می‌شود و کاربران می‌توانند برای مدت طولانی بازی کنند بدون اینکه نگرانی از لحاظ بازدهی باتری داشته باشند. اگر خرید شارژر لپ تاپ به درستی انجام شود می‌تواند مزیت‌های زیادی داشته باشد.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

روش صحیح شارژ لپ‌تاپ

استفاده صحیح از شارژر لپتاپ برای حفظ طول عمر و عملکرد بهینه باتری عبارت اهمیت زیادی دارد. شارژ باتری در حالتی که به تازگی خریداری شده است متفاوت است. اگر باتری به صورت جداگانه تهیه شده است، قبل از استفاده باید به مدت 3-4 ساعت اول شارژ متوالی داشته باشد. در این حالت، می‌توانید بعد از شارژ کامل باتری (100%) آن را از شارژ خارج کنید. اگر از شارژر لپ‌تاپ معمولی برای شارژ باتری لپتاپ استفاده می‌کنید بهتر است باتری را از حالت تمام شارژ استفاده نکنید.

بهترین روش این است که بعد از رسیدن به تقریباً 90% شارژ، باتری را از شارژ خارج کنید. شما می‌توانید این روند را تکرار کنید و باتری را به صورت مرتب شارژ و خارج کنید. این کار برای حفظ عمر طولانی‌تر باتری مفید است.  نگهداری باتری در صورت عدم استفاده از آن اهمیت دارد. اگر برنامه‌ریزی می‌کنید که برای مدتی از باتری لپ‌تاپ استفاده نکنید، بهتر است آن را با ظرفیت حدود 50-60% شارژ کنید. باتری را در محیطی با دمای معمولی و در معرض سرما، گرما و نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

دمای مناسب برای نگهداری باتری لپ‌تاپ بین 10 تا 35 درجه سانتی‌گراد است. حداکثر دما باید از 40 درجه سانتی‌گراد کمتر باشد. توجه داشته باشید که ممکن است توصیه‌ها برای شارژ و نگهداری باتری‌ها در برخی از لپ‌تاپ‌ها و برندهای مختلف متفاوت باشد؛ بنابراین، بهتر است دستورالعمل‌های خاص هر لپ‌تاپ را در دفترچه راهنما بررسی کنید. از بهترین آداپتور لپ‌تاپ استفاده کنید. قیمت آداپتور لپ تاپ وابسته به کیفیت آن است.

روش صحیح شارژ لپ‌تاپ

مشاهده و خرید پاورسوئیچینگ ، خرید آداپتور ترانسی ، خرید آداپتور poe از سایت ایران آداپتور

سخن پایانی

همانطور که در این مطلب توضیح دادیم اگر بخواهید از لپ‌تاپ پس از شارژ کامل آن استفاده کنید باید به نکات مختلفی دقت داشته باشید. بهتر از پس از اتمام شارژ لپ تاپ آن آداپتور را از آن جدا کنید تا آسیبی به آن وارد نشود. امروزه لپ‌تاپ‌ها با تکنولوژی بسیار پیشرفته تولید می‌شود و سازندگان آنها می‌گویند که ایرادی در لپ تاپ به وجود نمی‌آید اما باز هم باید نکات ایمنی را رعایت کنید. حتی اگر شما این امکان را بدهید که ممکن است پس از شارژ کامل رایانه و استفاده از آداپتور برق آسیبی به آن وارد شود بهتر از آداپتور را جدا کنید. شما می‌توانید یک شارژر با کیفیت را برای لپ تاپ خود استفاده کنید تا باتری آن در طولانی مدت شارژ باشد. برای این کار می‌توانید از برندهای مختلف استفاده کنید. قیمت شارژر لپ تاپ وابسته به عوامل مختلفی است. اگر شما این محصول را از یک مجموعه معتبر خریداری کنید می‌توانید یک محصول با کیفیت را با قیمتی به صرفه خریداری کنید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما در ایران آداپتور تماس بگیرید.


مقالات مرتبط :

تفاوت شارژر لیتیومی و دیگر شارژرهای لپ‌تاپ

دلایل انفجار آداپتور لپ‌تاپ چیست؟

آیا استفاده از لپ‌ تاپ در هنگام شارژ ضرر دارد؟

مزایا و معایب ال ای دی نواری

مزایا و معایب ال‌ ای‌ دی نواری

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *