راهنمای انتخاب پاور سوئیچینگ

راهنمای انتخاب پاور سوئیچینگ

انتخاب پاور سوئیچینگ آن‌چنان که فکر می‌کنید کار سختی نیست. اگر بتوانید با توجه به راهنمای انتخاب این دستگاه رو به جلو حرکت کنید. پاور سوئیچینگ یک قطعه سخت افزاری است که وظیفه دارد، برق تمامی قطعات کامپیوتر شما را تامین کند. معمولاً پاورها با توجه به میزان توانی که دارند، بر حسب وات دسته‌بندی و انتخاب می‌شوند که ما در ادامه درمورد این منبع تغذیه بیشتر با شما صحبت می‌کنیم.

جهت اطلاع از قیمت و خرید آداپتور 12 ولت 5 آمپر کلیک کنید

کیفیت پاور سوئیچینگ

اولین نکته‌ای که در هنگام انتخاب پاور سوئیچینگ باید مد نظر داشته باشید، این است که سعی کنید پاور سوئیچینگ‌های با کیفیت را انتخاب کنید؛ چرا که این پاور سوئیچینگ‌ها در کوتاه مدت شما را با آسیب و تعمیراتک هزینه‌های جانبیرا برآورد می‌کنند، روبرو نخواهند کرد.

در برخی از شرایط ممکن است افراد مطلع نباشند که برای تامین انرژی سیستم باید از چه مقدار انرژی استفاده کنند که در این بین، بهتر است منبع تغذیه‌ای را انتخاب کنند که بیشتر از انرژی مد نظر آن‌ها را بتواند تامین کند. متاسفانه برخی از افراد تنها به دنبال قیمت ارزان محصولات هستند و به همین خاطر، کیفیت را مد نظر قرار نمی‌دهند که این بزرگترین ایراد در خریدبه شمار می‌آید. نکته مهم دیگر هم این است که سعی کنید تنها پاور سوئیچینگی را از تولید کننده‌ای معتبر و شناخته خریداری کنید.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

۰۹۹۱۴۷۱۱۲۹۳۰۲۱۶۶۷۲۸۳۴۳

رتبه بندی گمراه کننده وات

این نکته را هم باید در هنگام انتخاب پاور سوئیچینگ در نظر گرفت که رتبه‌بندی بالای وات به هیچ عنوان با کیفیت برابری نمی‌کند. به این صورت که اگر یک منبع تغذیه واحد ۶۰۰ وات را ارائه دهد، شما نباید اینگونه در نظر بگیرید که این پاور سوئیچینگ می‌تواند آن مقدار برق را در مدت زمان طولانی ارائه دهد.

تولید کنندگان پاور سوئیچینگ‌هایی که شناخته شده نیستند، عمدتاً منابع تغذیه خود را به صورت وات درجه‌بندی می‌کنند و همین امر باعث می‌شود بسیار بالاتر از آن چیزی باشد که شما انتظار دارید؛ به همین خاطر، بسیاری از سازندگان رایانه ممکن است این اشتباه را مرتکب شوند که چون دستگاه رتبه وات بالایی دارد پس با یک منبع تغذیه کافی هم روبرو شده‌اند.

توجه داشته باشید اگر منبع تغذیه با کیفیت پایین عرضه شود، قطعاً قیمت بالایی هم ندارد و این چنین نیست که شما فکر کنید پس با قیمت پایین می‌توانید یک خرید مقرون به صرفه را انجام دهید؛ چرا که در واقعیت شما واحد بدی را خریداری کرده و رتبه‌بندی وات برای شما یک امر گمراه کننده است.

خرید آداپتور poe با بهترین قیمت و کیفیت از طریق سایت ایران آداپتور

محاسبه توان قبل از انتخاب پاور سوئچینگ

در هنگام انتخاب پاور سوئیچینگ بهتر است این موضوع را روشن کنید که به چند وات نیاز دارید. بدین ترتیب شما زمانی که مقدار مصرف سیستم را در نظر بگیرید، قطعاتی که انتخاب کرده‌اید را اگر محاسبه کنید متوجه خواهید شد که به چه توانی نیاز دارید، اگر توان تمامی قطعات را به دست بیاورید، سپس همگی را با یکدیگر جمع کنید و ۲۰% به آن اضافه کنید تا متوجه شوید که سیستم شما به چه توانی نیاز دارد. البته برخی از سایت‌های آنلاین هم این کار را برای شما انجام می‌دهند.

توجه داشته باشید که شما برای انتخاب توان باید دو برابر قدرت واقعی بیشتری را برای سیستم در نظر بگیرید؛ چرا که در این حالت از راندمان بهتری می‌توانید استفاده کنید؛ همچنین اگر در آینده اینقصد را داشته باشید تا سیستم خود را ارتقا دهید قطعاً با مشکل خاصی روبرو نخواهید شد.

خروجی مناسب پاور سوئیچینگ

اما نکته دیگری هم که باید مدنظر داشت این است که باید بدانید در هنگام انتخاب پاور سوئیچینگ در تمامی پاورها توزیع توان یکسان نیست و 2 پاور را نمی‌توان با توانی برابر در نظر گرفت. در صورتی که خروجی‌ها کاملاً متفاوت هستند. با این حساب مهم‌ترین بحثی که وجود دارد این است که شما باید بیشترین توان را با خروجی۱۲ ولت انتخاب کنید. معمولاً برای محاسبه خروجی اعداد چاپ شده روی بسته پاور سوئیچینگ به شما کمک خواهند کرد.

خرید انواع ال ای دی شاخه ای با بهترین قیمت و کیفیت از طریق سایت ایران آداپتور

سخن پایانی

در مورد راهنمای انتخاب پاور سوئیچینگ به صورت مختصر ولی مفید با شما صحبت کردیم. به هر حال پاور سوئیچینگ به عنوان یک قطعه سخت‌افزاری زمانی که به درستی انتخاب می‌شود، شما می‌توانید انتظار راندمان بالاتری را داشته باشید؛ چرا که برندهای نامعتبر و غریبه با قیمت پایین‌تر محصول خود را به فروش می‌رسانند، اما در کوتاه مدت مصرف کننده را با مشکلات ریز و درشتی روبرو می‌کنند. در صورتی که شما مرغوب‌ترین محصول برندهای شناخته شده و همچنین جهت خرید آداپتور و دیگر منابع تغذیه میتوانید به منوی سایت مراجعه کرده و بصورت آنلاین و غیر حضوری محصول مورد نظر خود را از سایت ایران آداپتور خریداری کنید .

مزایا و معایب ال ای دی نواری

مزایا و معایب ال‌ ای‌ دی نواری

نحوه تست ولتاژ آداپتور با مولتی متر

نحوه تست آداپتور با مولتی متر

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *