آیا می‌دانید DC و AC بالای آداپتور شارژر چیست؟

آیا می‌دانید DC و AC بالای آداپتور شارژر چیست؟

علائم اختصاری مختلفی که روی شارژرها نوشته می‌شوند نشان دهنده مفاهیم مختلفی هستند. یک شارژر لپ تاپ باید برق مورد نیاز لپ‌تاپ را تامین کند تا باتری آن بتواند در حالت فول شارژ قرار گرفته و شما به راحتی از لپ تاپ استفاده کنید. از آنجایی که آداپتورها انواع مختلفی دارند در هنگام خرید آداپتور لپ‌تاپ دقت بسیار زیادی داشته باشید تا این محصول را به خوبی خریداری کنید. اگر می‌خواهید با مفاهیم AC و DC که بالای آداپتور نوشته می‌شود آشنا شوید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

نحوه کار آداپتور

آداپتور یا شارژر برق ، وظیفه تبدیل ولتاژ جریان متناوب (AC) ورودی به ولتاژ جریان مستقیم (DC) خروجی را برعهده دارد. هنگامی که آداپتور به شبکه برق متصل می‌شود، ورودی AC را از شبکه برق دریافت می‌کند. تبدیل کننده داخلی در آداپتور، از طریق مدارهای الکترونیکی مانند ترانزیستورها و دیودها راهی برای عبور جریان AC می‌سازد. سپس از طریق فرایند تفاوت‌بندی (Rectification) ، جریان AC به جریان مستقیم تبدیل می‌شود.

بعد از این مرحله ، فیلترها در آداپتور برق استفاده می‌شوند تا نویزها و تغییرات جریان را از جریان DC خروجی حذف کنند و یک جریان DC نسبتاً پایدار تولید کنند. در نهایت، جریان DC تولید شده با استفاده از یک سیم برق به دستگاه مورد نظر، مثل تلفن همراه یا لپ تاپ، منتقل می‌شود. در هنگام خرید شارژر لپ تاپ باید به نکات مختلفی توجه کنید تا این مراحل به خوبی با توجه به کیفیت شارژر در آن طی شود. آداپتورها قادر به تخصیص ولتاژ خروجی متناوب (AC) یا مستقیم (DC) برای دستگاه‌های مختلف هستند و همچنین می‌توانند قدرت و جریان خروجی را نیز تنظیم کنند تا با نیازهای دقیق دستگاه‌ها سازگار باشند.

نحوه کار آداپتور

خرید انواع ال ای دی نواری | ال ای دی خطی | ال ای دی کلاهی از سایت ایران آداپتور

انواع آداپتور

آداپتورهای AC به DC در اندازه‌ها و قدرت‌های گوناگون عرضه می‌شوند. برخی از انواع آداپتورهای AC به DC عبارتند از:

  1. آداپتورهای دیواری: این نوع آداپتورها برای استفاده در خانه یا محیط‌های داخلی طراحی شده‌اند. آنها دارای دو شاخه برق هستند و اغلب جهت شارژ تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ و سایر دستگاه‌های الکترونیکی مناسب هستند. یکی از نمونه‌های رایج آن برای لپ تاپ استفاده می‌شود که قیمت شارژر لپ تاپ وابسته به عوامل مختلفی است.
  2. آداپتورهای ماشین: این نوع آداپتورها برای استفاده در خودروها طراحی شده‌اند و از طریق سوکت سیگاری خودرو با برق تامین می‌شوند. آداپتورهای ماشین معمولاً جریان ولتاژ کمتر ورودی را می‌پذیرند و جریان مناسب برای شارژ تلفن همراه، GPS و سایر دستگاه‌های الکترونیکی را تولید می‌کنند.
  3. آداپتورهای USB: این نوع آداپتورها از طریق پورت USB به دستگاه‌ها متصل می‌شوند. آنها قابلیت شارژ تلفن همراه، تبلت، دوربین دیجیتال و سایر دستگاه‌های الکترونیکی را دارند.
  4. آداپتورهای قابل حمل: برخی آداپتورها به صورت قابل حمل و جمع و جور طراحی شده اند. آداپتورهای قابل حمل عموماً از باتری یا منابع تغذیه همراه برای تأمین جریان مورد نیاز استفاده می‌کنند.

انواع آداپتور

<<جهت خرید پاورسوئیچینگ کلیک نمایید >>

تفاوت آداپتور DC و AC

تفاوت اصلی بین آداپتور AC (برق متناوب) و DC (جریان مستقیم) در نوع جریان الکتریکی است که توسط آنها تولید می‌شود.

آداپتور AC به DC: این نوع آداپتورها جریان برق متناوب (AC) را که از شبکه برق می‌آید، به جریان مستقیم (DC) برای استفاده در دستگاه‌های الکترونیکی تبدیل می‌کنند. به صورت ساده، آنها وظیفه تبدیل جریان AC به DC را دارند تا بتوانند دستگاه‌هایی که جریان مستقیم نیاز دارند، مانند تلفن همراه یا لپ تاپ را به خوبی تغذیه کنند.

آداپتور DC به AC: این نوع آداپتورها جریان برق مستقیم (DC) را به جریان برق متناوب (AC) تبدیل می‌کنند. این نوع آداپتورها اغلب در انواع دستگاه‌های الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند که نیاز به جریان برق متناوب AC دارند، مانند برخی از لامپ‌ها یا دستگاه‌های خانگی.در کل، آداپتور AC به DC معمولاً برای تبدیل برق شهری AC به برق مناسب برای دستگاه‌های الکترونیکی استفاده می‌شود، در حالی که آداپتور DC به AC برای تبدیل جریان برق مستقیم به جریان برق متناوب برای استفاده در برخی دستگاه‌های خاص استفاده می‌شود.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

۰۹۹۱۴۷۱۱۲۹۳۰۲۱۶۶۷۲۸۳۴۳

تفاوت آداپتور DC وAC

ولتاژ ورودی و خروجی آداپتور

ولتاژ ورودی و خروجی آداپتورها مهمترین مشخصات فنی آنها هستند. ولتاژ ورودی آداپتور نشان دهنده سطح برق متناوب (AC) است که آداپتور می‌تواند آن را تحمل کند. برحسب واحد ولت (وای) نشان داده می‌شود و بسته به منطقه جغرافیایی و استانداردهای برق، می‌تواند متفاوت باشد (مانند 100-240 ولت). ولتاژ خروجی آداپتور نشان می‌دهد که آداپتور چه مقدار ولتاژ جریان مستقیم (DC) تولید می‌کند.

بر اساس نیاز دستگاه هدف، معمولاً آداپتورها برای تولید ولتاژهای گوناگونی طراحی شده اند (مانند 5 ولت، 9 ولت، 12 ولت و غیره). البته، باید مطمئن شوید که ولتاژ خروجی آداپتور با ولتاژ مورد نیاز دستگاه سازگار است تا جریان الکتریکی مناسب ارائه دهد. لازم به ذکر است که در صورت عدم سازگاری ولتاژ ورودی و خروجی آداپتور با دستگاه، می‌تواند باعث خرابی دستگاه شود. بنابراین، قبل از استفاده از آداپتور باید مشخصات آن را با نیازهای دستگاه مورد نظر هماهنگ کنید.

ولتاژ ورودی و خروجی آداپتور

جهت خرید انواع آداپتور | آداپتور POE | آداپتور ترانسی | مبدل AC به AC به سایت ایران آداپتور مراجعه نمایید.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

سخن پایانی

همانطور که در این مطلب توضیح دادیم انواع آداپتور برای کاربردهای مختلفی استفاده می‌شوند. در صورتی که شما بخواید آداپتورها را خریداری کنید باید به نحوه تبدیل آنها دقت داشته باشیدتا باتوجه به دستگاه شما تولید شده باشد. قیمت آداپتور لپ تاپ با توجه به کاربردی که دارد با دیگر آداپتورها متفاوت است. از آنجایی که این محصول توسط شرکت‌های مختلف تولید می‌شود شما باید برای خرید انواع آن هزینه‌های مختلفی بپردازید. برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ایران آداپتور تماس بگیرید.

 

مزایا و معایب ال ای دی نواری

مزایا و معایب ال‌ ای‌ دی نواری

نحوه تست ولتاژ آداپتور با مولتی متر

نحوه تست آداپتور با مولتی متر

یک نظر ثبت شده در "آیا می‌دانید DC و AC بالای آداپتور شارژر چیست؟"
  • با درود فراوان – من یه مدار آداپتور 12 ولت دی سی داشتم که بازش کردم برای اینکه ببینم چه ساختاری داره، یادم رفت ورودی برق شهر را علامت بذارم. الان نمیدونم کدام سمت این مدار برق ای سی باید وصل بشه و خروجی دی سی کدام سمته، روی مدار هم چیزی ننوشته ایا علامت یا کد ویژه ای روی برد هست که نشان بده ورودی و خروجی کدام سمته

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *