نحوه تست آداپتور با مولتی متر

نحوه تست ولتاژ آداپتور با مولتی متر

استفاده از مولتی متر یکی از روش‌های بسیار ساده برای تست ولتاژ خروجی آداپتور است. در زندگی روزمره ما منبع تغذیه AC به DC نقش بسیار مهمی دارد. در واقع تمامی لوازم الکترونیکی توسط آن‌ها کار می‌کنند و انرژی‌های روزمره‌ای که ما به آن‌ها نیاز داریم توسط چنین سیستمی تأمین خواهد شد. بنابراین عملکرد صحیح آن‌ها باعث می‌شود تا دستگاه بتواند نیاز ما را برطرف کند. در این مقاله از سایت ایران آداپتور قصد داریم نحوه تست آداپتور با مولتی‌ متر را بررسی کنیم.

چرا تست ولتاژ انجام می‌دهیم؟

منبع تغذیه AC -DC از ورودی خط AC انرژی الکتریکی تبدیل می‌شود تا در خروجی DC تولید شود. علت انجام این کار این است که ولتاژ DC بدون نویز است و تا حد زیادی از تغییرات ولتاژ ورودی تنظیم شده مستقل خواهد بود. همچنین این روش باعث می‌شود که به دستگاه مخصوصاً خود منبع تغذیه و بخش‌های دیگر آسیب وارد نشود.

یکی از روش‌های بسیار ساده برای تست آداپتور این است که هنگام اتصال آداپتور به برق چراغ‌ها روشن است. چنانچه شما آداپتور را از برق بکشید، هر چقدر که دیرتر این چراغ خاموش شود دارای خازن‌های بهتری است.

تست ولتاژ با مولتی متر

تست آداپتور با مولتی‌ متر چگونه انجام می‌شود؟

روش دیگر برای تست آداپتور استفاده از مولتی‌ متر است. شما می‌توانید مولتی متر را روی 20 dc ولت قرار دهید و ولتاژ خروجی آداپتور را اندازه‌گیری کنید. برای انجام این کار کافیست سیم مشکی مولتی متر را روی بدنه فلزی یا روی زمین قرار دهید و سپس سیم قرمز را داخل سوکت بگذارید. مقدار ولتاژ توسط مولتی متر اندازه‌گیری می‌شود. توجه داشته باشید که این عدد باید با اندازه ولتاژی که روی برچسب‌ها آداپتور نوشته‌ شده است، برابر باشد. لازم است بدانید که معمولاً منبع تغذیه پاور سوئیچینگ پس‌ از عملکرد دراز مدت دچار کاهش آمپر می‌شوند؛ بنابراین بالا بودن آمپر آسیب خاصی به اکثر وسایل وارد نمی‌کند. به کمک مولتی متر می‌توانید شدت جریان داخل مدار را نیز بررسی کنید که عدد آن برحسب آمپر اندازه‌گیری می‌شود. برای انجام این تست نیز کافیست سوکت قرمز رنگ را داخل بخش آمپر بگذارید و سپس به آداپتور وصل کنید.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

۰۹۹۱۴۷۱۱۲۹۳۰۲۱۶۶۷۲۸۳۴۳

نحوه تست آداپتورهای AC چگونه است؟

پیش‌ از تست لوازم برقی لازم است ابتدا اطلاعاتی در مورد آداپتور متصل شده داشته باشید؛ زیرا امروزه آداپتورهای متنوعی در دستگاه‌های الکتریکی استفاده می‌شود که نحوه تست آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. برای آن‌ که به‌ درستی متوجه این مسئله شوید، تست شارژر لپ‌ تاپ را بررسی می‌کنیم. برای انجام این کار لازم است ابتدا باتری لپ‌تاپ را بکشید و سپس بدون باتری و با استفاده از آداپتور آن را روشن کنید. اگر لپ‌تاپ روشن شود آداپتور سالم است اما در صورتی‌ که دستگاه روشن نشود، آداپتور مشکل دارد. این خرابی با دیر شارژ شدن یا شارژ نشدن باتری شناخته می‌شود. اگر بخواهید برای دستگاه‌های دیگر این کار را انجام دهید، بهتر است از ولت متر برای بررسی میزان ولتاژ داخلی استفاده کنید. در این روش کافیست فیش‌های ولت متر را به ورودی و خروجی مدار وصل کنید و سپس میزان جریان و ولتاژ را برای مقایسه یادداشت کنید.

نحوه تشخیص خرابی شارژر و آداپتور لپ‌تاپ

همان‌ طور که در مطالب فوق ذکر شد آداپتورهای تغذیه AC یا DC باتری‌های لپ‌تاپ معمولاً برای فعالیت نیاز به ولتاژ برق ورودی ۲۲۰ ولت AC دارند. این ولتاژ به‌ عنوان بالاترین ولتاژ برق شناخته شده‌ است. بنابراین توسط آداپتورهای تغذیه این ولتاژ دریافت می‌شود و سپس به پایین‌ترین سطح مناسب برای لپ‌تاپ تبدیل خواهد شد. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که تست جریان آداپتور اهمیت بسیار زیادی دارد و با انجام آن می‌توان خرابی شارژر و آداپتور لپ‌ تاپ را خیلی سریع تشخیص داد. توجه داشته باشید زمانی‌ که آداپتور را به‌ وسیله‌ مولتی متر ارزیابی می‌کنید، اگر آداپتور براساس ۱۸ ولت تست شود و مولتی متر عدد ۱۸/۵ را نمایش دهد، می‌توان نتیجه گرفت که دستگاه کاملاً سالم است. اگر به هر دلیلی عدد ۰ یا عدد ۲۴ نمایش داده شد‌، می‌توان تشخیص داد که آداپتور و شارژر دچار خرابی و مشکل شده‌ است.و شما نیاز به خرید شارژر جدید پیدا خواهید کرد.

نحوه تست آداپتور با مولتی متر

محصولات پر فروش ایران آداپتور : ال ای دی نواری – ال ای دی شاخه ایآداپتور poe

سخن پایانی

در مطالب فوق نحوه تست آداپتور با مولتی متر بررسی شد. همان‌ طور که ذکر کردیم می‌توان با مولتی متر میزان ولتاژ و جریان آداپتور را بررسی کرد و در صورت مشاهده اختلاف عددی زیاد در سریع‌ترین زمان ممکن مشکل به‌ وجودآمده را برطرف کرد. توصیه می‌کنیم برای انجام این تست حتماً از کارشناسان مجرب کمک بگیرید تا خیالتان از بابت تشخیص و تعویض یا تعمیر راحت دستگاه باشد.همچنین در مقاله های پیش تر راجع به نحوه تشخیص آمپر شارژر نیز صحبت کردیم که اگر نیاز بود در این زمینه نیز کارشناسان ما در ایران آداپتور شما را راهنمایی خواهند کرد.

مزایا و معایب ال ای دی نواری

مزایا و معایب ال‌ ای‌ دی نواری

علت افزایش ولتاژ منبع تغذیه سوئیچینگ

علت افزایش ولتاژ منبع تغذیه سوئیچینگ

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *