بررسی دستگاه فشار خون

دستگاه فشارخون

دستگاه فشارسنج یا دستگاه فشار خون از حیاتی ترین ابزارهای پزشکی است که باید در هر خانه ای وجود داشته باشد. از این دستگاه برای اندازه گیری فشار خون اندازه گیری استفاده می‌کنیم و نحوه کار کردن با این وسیله بسیار ساده است. انواع گوناگونی دستگاه فشارسنج وجود دارد که در ادامه این مطلب از ایران آداپتور با این دستگاه و نحوه کارکرد آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

۰۹۹۱۴۷۱۱۲۹۳۰۲۱۶۶۷۲۸۳۴۳

بررسی دستگاه فشار خون

دستگاه فشار خون برای کنترل فشار در پیشگیری از بیماریهای قلبی و سکته امری ضروری است. فشار خون بالا یا افت شدید فشار خون تاثیرات نامطلوب زیادی بر سلامت افراد می گذارد. حتی افراد عادی در شرایط و زمان های مختلف باید فشار خون خود را چک کنند. دستگاه فشار خون انواع مختلفی دارد؛ اما به طور کلی به سه نوع جیوه ای، عقربه ای و دیجیتالی تقسیم می شود. هرچند استفاده از فشارسنج های جیوه ای و عقربه ای کاهش یافته است؛ اما در عوض فشارسنج های دیجیتالی گسترش یافته و بسیار محبوب تر شده اند.

برندهای مختلف فشارسنج های دیجیتالی خوب و با کیفیتی تولید می کنند، که یکی از اهداف اصلی آن ها تولید فشارسنج های قابل حمل با استفاده آسان است. همچنین دقت بالای یک دستگاه اهمیت بسیاری دارد، که با استفاده صحیح از دستگاه می توان از نتایج بدست آمده اطمینان بیشتری حاصل کرد. در ادامه نحوه استفاده صحیح از فشارسنج ها را بیان می کنیم.

دستگاه فشارخون دیجیتال

جهت خرید انواع شارژر لپ تاپ از ایران آداپتور از طریق شماره های درج شده در سایت اقدام نمایید.

 

نحوه صحیح استفاده از دستگاه فشار خون

برای اندازه گیری دقیق فشار خون قبل از گرفتن فشار خون بین دو تا پنج دقیقه بر روی صندلی ارام بنشینید. سعی کنید دست خود بر روی میز، دسته مبل و… به گونه ایی قرار دهید که آرنج هم سطح با قلب قرار گیرد و کف دست رو به بالا باشد. پاها را بر روی زمین بگذارید.

کاف دستگاه را دور بازوی خود و تقریبا یک اینچ (معادل 2.5 سانتی­متر) بالاتر از آرنج خود ببندید. لوله پلاستیکی متصل به کاف باید جلوی آرنج قرار گیرد. دقت کنید که به درستی در جلو بازوی شما باشد تا سنسور به درستی فشارخون شما را اندازه بگیرد. کاف را محکم ببندید. اگر دستگاه شما با آداپتور کار می کند، آن را به برق وصل کنید. سپس دکمه شروع (start) را بزنید (بسته به مدل دستگاه ممکن است دکمه استارت به شکل های مختلف باشد). کاف شروع به باد کردن می کند؛ با صدای بوق و بعد از چند ثانیه فشار خون شما را محاسبه می کند و بر روی مانیتور نمایش می دهد.

دقت کنید از سفت بستن یا زیادی آزاد گذاشتن کاف خودداری کنید. این کار باعث  کاهش در دقت فشارخون شما می شود. هیچ گاه در فاصله زمانی کوتاه از یک دست با دستگاه فشار خون خود را اندازه گیری نکنید.

علت باد نشدن دستگاه فشار خون دیجیتال

باد نشدن دستگاه فشار خون می تواند مربوط به لوله پلاستیکی، پمپ باد یا بازوبند آن باشد. همینطور عواملی مانند مسدودی شلنگ هوا و کاف نیز که منجر به خطا در اندازه گیری فشار خون می شود می تواند علت باد نشدن دستگاه فشار خون به شمار رود. چنانچه راه های هوایی شلنگ و کاف بسته شده باشند ممکن است در اندازه گیری فشار سنج مقداری خطا نشان دهد که ناشی از خوب باد نشدن دستگاه است.

همچنین گاهی اوقات دلیل اصلی باد نشدن کاف دستگاه مربوط به ایرادات و مشکلات مربوط به باتری استفاده شده در دستگاه است و پمپ دستگاه انرژی مورد نیاز برای باد کردن کاف را نداشته. مشکلات فنی باتری، فساد آن و بخصوص کیفیت پایین باتری در بیشتر مواقع دلیل این اتفاق است. این مورد یکی از اصلی ترین علت ارور دادن دستگاه فشار خون است.

اداپتور فشار سنج

آداپتور دستگاه فشار خون

دستگاه های فشار خون دیجیتالی اکثرا با باتری و آداپتور کار می کنند. در برخی از مدل های دستگاه، آداپتور درون پکیج دستگاه نیست و باید آن را جداگانه خریداری کنید. برای خرید یک آداپتور مناسب برای دستگاه فشارسنج، اطلاعات روی دستگاه یا دفترچه راهنما را باید به دقت بخوانید و آداپتور مناسب با جریان و ولتاژ دستگاه فشار خون خود تهیه کنید تا دستگاه به دلیل استفاده از آداپتور نامناسب آسیب نبیند. به طور معمول دستگاه های فشار خون با آداپتور 6 ولت کار می کنند. البته جریان خروجی متفاوتی دارند که متناسب با دستگاه ها باید تهیه شوند. برخی از آداپتورهای کاربردی و مناسب فشارسنج عبارتند از :

آداپتور 6 ولت 500 میلی آمپر امرن، آداپتور فشارسنج بیور، آداپتور فشارسنج رزمکس، آداپتور فشارسنج اکیومد.

اداپتور دستگاه فشار خون

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

خرید انواع ال ای دی نواری ، ال ای دی خطی ، ال ای دی اوال

آداپتور مناسب برای دستگاه فشار خون

  • اگر یک دستگاه فشارسنج دارید که با باتری یا آداپتور AC کار می کنند؛ می توانید از آداپتور فشارسنج که برق 220 ولت شهر را به ولتاژ لازم دستگاه تبدیل می کند، استفاده کنید. این آداپتورها هم برای مدل های بازویی و هم برای مدل های دیگر استفاده می شود. به راحتی می توانید، آن را جایگزین آداپتورهای شکسته و یا آسیب دیده خود کنید.
  • اگر از آداپتور برای تامین انرژی دستگاه خود استفاده می کنید، باتری ها را از دستگاه خارج کنید. اگر باتری ها مدت زمان زیادی در دستگاه باقی بمانند؛ ممکن است الکترولیت از آن­ها نشت کند و این باعث خرابی دستگاه شما خواهد شد.
  • دقت کنید جریان خروجی آداپتور با دستگاه شما هم خوانی داشته باشد. در صورت جریان خروجی بیشتر از دستگاه مانیتور دستگاه فشار خون ممکن است، آسیب ببیند.

کلام آخر

بهتر است هنگام گرفتن فشارخون از صحبت کردن و تکان دادن دست خود اجتناب نمایید و تمام نکات مربوط به اندازه گیری فشار خون را رعایت کنید. معمولا خطاهای مربوط به اندازه گیری فشار خون مربوط به کاف و لوله های پلاستیکی است که برای عیب یابی این مشکل باید علت بادنشدن دستگاه فشار خون مچی را بررسی کرد.

محصولی که به کارتان می آید :

آداپتور 6 ولت 1 آمپر

آداپتور6 ولت 1 آمپر

علت افزایش ولتاژ منبع تغذیه سوئیچینگ

علت افزایش ولتاژ منبع تغذیه سوئیچینگ

آموزش ساخت تابلو ال‌ای‌دی ثابت

آموزش ساخت تابلو ال‌ ای‌ دی ثابت

یک نظر ثبت شده در "بررسی دستگاه فشار خون"
  • تجربه مشکل کار نکردن فشارسنج بیورر b55 با آداپتور

    اولا قبل استفاده از آداپتور باید باطری ها رو خارج کنید دوما موقع خرید آداپتور به مثبت و منفی فیش دقت کنید من آداپتور ۶ ولت خریدم بدون توجه به علامت روی اون یعنی خارج منفی داخل مثبت – (o+ وصل کردم کار نکرد که ۹۰ درصد آداپتورها اینطورین. آداپتور ۶ ولت با مغزی فیش منفی و خارج مثبت +(o- تهیه کنید البته میتونید بدید بیرون از داخل آداپتور جای مثبت و منفی سیم رو از داخل آداپتور تغییر بدن

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *