آموزش ساخت تابلو ال‌ ای‌ دی ثابت

آموزش ساخت تابلو ال‌ای‌دی ثابت

تابلوهای ال ای دی امروزه بیشتر در کسب و کارهای مختلف خودشان را نشان می‌دهند. در اکثر مغازه‌ها یک یا چندین تابلوی ال ای دی پشت شیشه‌ها قرار گرفته که اطلاعاتی را درباره مغازه در اختیار شما قرار خواهند داد. برای ساخت تابلو ال ای دی ثابت باید از تجهیزات مختلف استفاده کرد. ابتدا باید یک طراحی را انجام داد و پس از آن نیاز به برش صفحه تابلو وجود دارد. اگر تجهیزات مختلف را برای ساخت تابلوی ال ای دی ثابت در اختیار داشته باشید، می‌توانید این تابلو را به راحتی طراحی و راه‌اندازی کنید. برای آموزش ساخت تابلو ال ای دی با ما همراه شوید.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

۰۹۹۱۴۷۱۱۲۹۳۰۲۱۶۶۷۲۸۳۴۳

مراحل ساخت تابلو ال‌ ای‌ دی ثابت

اگر بخواهیم مراحل ساخت تابلوی ال ای دی ثابت را برای شما پشت سر هم نام ببریم باید ابتدا به ترسیم طرح و نوشته مورد نظر شما اشاره کنیم. این نوشته باید در نرم‌افزار کورل طراحی شود. در مرحله بعد نیاز به برش با دستگاه لیزر وجود دارد. در این زمان باید چینش ال ای دی را روی طرح انجام دهید و سپس لحیم کاری و تست آن انجام می‌شود. در این مرحله نیاز به عیب یابی تابلو وجود دارد تا اگر مشکلی در آن وجود دارد بتوان آن را از بین برد. در مرحله بعد باید منبع تغذیه مناسب برای تابلو انتخاب شده و برای تابلوهای چشمک زن نیز از یک فلاشر استفاده کرد.

در این مرحله طراحی و ساخت تابلو تمام شده و نوبت به نصب آن می‌رسد که می‌توان به راحتی آن را انجام داد. در صورتی که بخواهی تابلوی ال ای دی از چندین رنگ تشکیل شود می‌توانید از ال‌دی‌های مختلف در آن استفاده کنید. تابلوهای ال ای دی ثابت یک متن یا طرل مشخصی را برای شما نمایش می‌دهند. در صورتی که نخواهید از تابلوهای ال ای دی استفاده کنید می‌توانید با خرید ال ای دی نواری یک قسمت از محل زندگی یا محیط کار خودتان را با این نوارها نورانی کنید.جهت خرید ال ای دی نواری ، انواع آداپتور، شارژر لپ تاپ و شارژر لیتیومی میتوانید از طریق فروشگاه ایران آداپتور نیز اقدام نمایید.

آموزش ساخت پنل ال ای دی

روشن کردن ال‌ ای‌ دی‌ها در تابلو

در تابلوهای ال ای دی از انواع ال ای دی رنگی استفاده می‌شود. اگر دقت کرده باشید در اکثر مغازه‌ها برای نمایش بیشتر کسب و کاری که دارند از انواع ال ای دی رنگی در تابلوها استفاده می‌کنند. نور بسیار زیادی که از تابلوهای ال ای دی ساطع می‌شود باعث جلب توجه مشتریان و مردم خواهد شد. برای روشن شدن ال‌ ای دی‌ ها در تابلوهای ثابت باید به ولتاژ کاری آنها توجه داشت.

از نکات مهم دیگر در روشن کردن ال‌ ای‌ دی‌ ها می‌توان به ولتاژ برق نیز توجه داشت. در صورتی که روی ال ای دی عدد ۲ نوشته شده باشد باید آن را به منبع تغذیه دو ولت متصل کرد تا بتوانید آن را روشن کنید. با توجه به اینکه چه میزان ولتاژی در ال‌ای‌دی‌ها وجود دارد باید یک آداپتور مناسب را برای آن انتخاب کرد. اگر بخواهیم چندین ال ای دی را با یکدیگر روشن کنیم باید با اتصالات آن آشنا باشیم. اتصالات مختلف ال‌ ای دی‌ ها شامل اتصال موازی، سری و مختلط می‌شوند. در این اتصالات باید ال‌ ای دی‌ ها با روش‌های مختلفی به یکدیگر متصل کرد تا بتوان آداپتور را به آنها وصل کرد.

آموزش ساخت تابلو ال ای دی ثابت با مقاومت و بدون مقاومت

برای ساختن تابلوی ال ای دی ثابت با مقاومت و بدون مقاومت باید به نکات مختلفی توجه داشت. اگر ال‌ای‌دی‌های به کار رفته در تابلوی شما به رنگ قرمز باشند باید ۵ عدد ال ای دی را به یک مقاومت ۱۲۰ سری کنید. در صورتی که تابلوی شما ال ای دی سبز وجود داشته باشد باید ۳ عدد از آنها را به یک مقاومت سری کنید.

اگر مقاومت‌های سری شده کمتر از میزان تعیین شده باشد طول عمر ال‌دی‌ها کم می‌شود. در یک تابلوی ال ای دی باید ابتدا تمام ال‌دی‌ها را با یکدیگر سری کرد و یک آداپتور را به آنها وصل کرد. اگر بخواهید در تابلو مقاومت وجود نداشته باشد باید ابتدا ال ای دی ها را با یکدیگر موازی و سپس سری کنید. در صورتی که ال ای دی‌ها ۳ ولت باشند باید آنها را به چهار دسته تقسیم کرده و موازی کنید.

اگر ال ای دی ها دو ولت باشند باید آنها را به ۶ دسته تقسیم کرد و پس از موازی کردن آنها را سری کرد. در صورتی که یک آداپتور مناسب را برای ساخت تابلوی ال ای دی مورد استفاده قرار دهید، هیچ مشکلی در طول عمر ال‌ ای‌ دی‌ ها و سلامت آنها به وجود نخواهد آمد.

ساخت تابلو ال ای دی

ابزارکار موردنیاز برای ساخت تابلو led ثابت

برای ساخت این تابلوها نیاز به تجهیزات و ابزار کار مشخصی وجود دارد. به جز اینکه شما باید ال‌ ای دی‌ ها را با رنگ دلخواه و به تعداد کافی خریداری کنید باید تجهیزاتی مانند سیم تلفن برای اتصالات و هویه را نیز در اختیار داشته باشید. از دیگر ابزارهای لازم هم می‌توان به سیم لحیم، کف‌چین و… اشاره کرد. اگر شما کار با ابزارهای مختلف را بلد باشید، می‌توانید یک تابلوی ال ای دی ثابت را در زمان کوتاهی طراحی کرده و بسازید.

در صورتی که مراحل مختلف ساخت یک تابلو را به درستی طی کنید در انتها یک تابلوی ال ای دی ثابت با کیفیت بسیار بالا را در اختیار خواهید داشت. برخی افراد برای زیبایی محل زندگی و کار خود از انواع لامپ ال ای دی نواری استفاده می‌کنند. به طور کلی با توجه به تنوعی که در انواع ال ای دی نواری وجود دارد می‌توان آنها را برای زیبایی هرچه بیشتر و دکوراسیون بهتر مورد استفاده قرار داد.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

سخن پایانی

همانطور که در این مطلب توضیح دادیم که ساختن تابلوهای ال ای دی ثابت کار آسانی است و شما به راحتی می‌توانید با داشتن تجهیزات مختلف یک تابلو را برای خودتان طراحی کرده و بسازید. از آنجایی که در تابلوهای ال ای دی اتصالات مختلفی به کار می‌رود باید برای جلوگیری از کاهش طول عمر ال ای دی ها از انواع روش‌های اتصال استفاده کرد. استفاده از یک منبع تغذیه مناسب نیز اهمیت زیادی در طراحی تابلو دارد. امروزه با توجه به تنوع بسیار زیادی که در طراحی انواع تابلوهای ال ای دی وجود دارد، می‌توانید برای ساخت یک تابلوی منحصر به فرد از مجموعه‌های گوناگون کمک بگیرید. مجموعه ایران آداپتور خدمات متنوعی در این زمینه به شما ارائه می‌کند. برای دریافت خدمات می‌توانید همین الان با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

مزایا و معایب ال ای دی نواری

مزایا و معایب ال‌ ای‌ دی نواری

نحوه تست ولتاژ آداپتور با مولتی متر

نحوه تست آداپتور با مولتی متر

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *