نورپردازی باشگاه ورزشی

نورپردازی باشگاه ورزشی تاثیر زیادی بر روحیه ورزشکاران داشته و آن‌ها را برای تلاش بیشتر، ترغیب می‌کند. نور، ارتباط مستقیمی با انگیزه و الهام‌بخش بودن محیط دارد. اگر قصد دارید که مراجعین خود را به ورزش کردن تشویق کنید، نباید رنگ، شکل نورپردازی و استفاده از وسایل مناسب و بروز را نادیده بگیرید. در ادامه این مطلب از سایت ایران آداپتور قصد داریم به بررسی نورپردازی باشگاه بدنسازی بپردازیم؛ پس ادامه این مطلب را از دست ندهید!

تاثیر نورپردازی باشگاه ورزشی بر عملکرد ورزشکاران

حتی علم روانشناسی هم درباره تاثیر نور بر عملکرد مغز و احساسات، مقالات بسیاری را منتشر کرده است. مسائلی نظیر بروز افسردگی‌های فصلی یا احساس انرژی و شادابی در یک روز آفتابی، اتفاقی نبوده و به نور، شدت و درجه گرمای آن مرتبط هستند. پس با استفاده از نورپردازی مناسب قادر خواهید بود تا احساساتی نظیر انگیزه، نشاط، قدرت و سرزندگی را در افراد ایجاد کنید. شاید تصور کنید که این تاثیرات بسیار کوچک بوده و ارزش سرمایه‌گذاری ندارد؛ اما همین تاثیرات کوچک در کنار یکدیگر سبب می‌شوند که ورزشکاران اراده بیشتری را از خود نشان داده و انگیزه بالایی برای ورزش داشته باشند.

باشگاه‌های بدنسازی و مجموعه‌های ورزشی می‌توانند از نوری با دمای رنگ آبی، انگیزه و اراده را در ورزشکاران خود تحریک کنند. توصیه می‌کنیم که با شدیدتر شدن ورزش، از چراغ‌هایی با دمای رنگ آبی و درجه کلوین بالاتر استفاده کنید. لازم به ذکر است که هر ورزش به نوع خاصی نورپردازی نیاز خواهد داشت؛ بنابراین بهتر است تا از سیستم نورپردازی قابل کنترل برای باشگاه ورزشی خود استفاده کنید. به عنوان مثال می‌توان به کلاس‌های یوگا و پیلاتس اشاره کرد که نیاز زیادی به نورپردازی قابل تنظیم دارند.

از سوی دیگر کلاس‌های ایروبیک و بدنسازی به دلیل داشتن تمرینات شدیدتر، به نور بیشتری هم نیاز خواهند داشت؛ بنابراین در زمان نورپردازی باشگاه ورزشی نیاز است تا به فاکتورهایی نظیر رنگ، میزان و نحوه توزیع نور در باشگاه، توجه ویژه‌ای داشته باشید. خرید ال ای دی خطی می‌تواند بر نورپردازی باشگاه تاثیر مثبتی بگذارد.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

۰۹۹۱۴۷۱۱۲۹۳۰۲۱۶۶۷۲۸۳۴۳

تاثیر رنگ نور بر محیط های ورزشی

رنگ‌ها تاثیر زیادی بر ذهن، روح و عملکرد مغز انسان دارند؛ همین امر سبب شده تا در هر ساختمان، بسته به کاربردش، نورپردازی متناسب با آن کار، انجام شود. در باشگاه‌های ورزشی به سادگی قادر خواهید بود تا تاثیر نورپردازی بر عملکرد ورزشکاران را مشاهده کنید. رنگ‌های تند و گرم همچون زرد، نارنجی و قرمز می‌توانند سطح انرژی افراد را بالا برده و مانع تمرکز آن‌ها شوند. این در حالی است برای کلاس‌هایی نظیر مدیتیشن و یوگا از نور طیف آبی برای ایجاد احساس آرامش و تمرکز در افراد استفاده می‌کنند.

تاثیر رنگ نور بر محیط های ورزشی

 

لوازم مناسب نورپردازی باشگاه بدنسازی

پیشرفت فناوری و تکنولوژی سبب شده تا وسایل زیادی برای نورپردازی باشگاه طراحی و به بازار عرضه شود. در این بخش قصد داریم تا شما را با برخی از این وسایل آشنا کنیم.

  • نورپردازی ال‌ای‌دی

چراغ‌های ال ای دی بهترین گزینه برای شبیه‌سازی نور طبیعی خورشید هستند. جالب است بدانید که این چراغ‌ها قادر هستند تا نوری با دمای رنگی 5000 کلوین منتشر کرده و برخلاف لامپ‌های فلورسنت، انرژی افراد را کاهش نمی‌دهند. پس اگر به دنبال وب سایت فروش آداپتور و ال ای دی هستید، ما به شما وب سایت ایران آداپتور را پیشنهاد می‌کنیم.

  • چراغ‌های هوشمند

اگر به دنبال کنترل نور باشگاه بدنسازی خود هستید، نورپردازی به وسیله چراغ‌های هوشمند می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد؛ چرا که به راحتی قادر خواهید بود تا به کمک یک اپلیکیشن روی گوشی هوشمند یا ساعت هوشمند خود، تمام نورپردازی باشگاه را کنترل و تنظیم کنید.

  • چراغ‌های دیواری

به دنبال راهی برای پوشش دادن گوشه‌ها و مکان‌های کم نور هستید؟ برای این کار می‌توانید از چراغ‌های دیواری کمک بگیرید. از این چراغ‌ها به صورت مساوی و با فاصله‌های یکسان در سراسر دیوارهای باشگاه استفاده می‌کنند؛ پس به سادگی قادر خواهید بود تا با به کار گرفتن این چراغ‌ها، تمام محیط را روشن کنید.

  • چراغ‌های سقفی

چراغ‌های سقفی را می‌توان در جای‌جای زندگی روزمره، مشاهده کرد. انواع لوستر و چراغ‌های آویز هم در دسته این چراغ‌ها قرار می‌گیرند. با نصب این چراغ‌ها در فاصله مناسب از کف باشگاه ورزشی و تجهیزات آن، می‌توانید به شکل مناسبی از آن‌ها برای نورپردازی محیط استفاده کنید.

عواملی که تاثیر نورپردازی را افزایش می دهند

عواملی که تاثیر نورپردازی باشگاه را افزایش می دهند

استفاده از نور طبیعی می‌تواند نیاز شما به نورپردازی را کاهش دهد. برخی از افراد هم ترجیح می‌دهند تا با کمک آینه، نور را بازتاب داده و به این شکل، تاثیر نورپردازی را افزایش دهند. خوشبختانه استفاده از آینه با تمام سبک‌های دکوراسیون داخلی باشگاه‌های ورزشی، همخوانی داشته و جلوه زیبایی به محیط می‌بخشد. شاید علاقه داشته باشید تا با انتخاب آینه‌ای بزرگ با قابی با رنگ روشن، حسی از شیک و لاکچری بودن به محیط ببخشید.

بهترین رنگ های نورپردازی باشگاه

در بخش تاثیر رنگ نور بر محیط های ورزشی، به این موضوع پرداختیم.

نورپردازی باشگاه ورزشی

استفاده از لامپ های ال ای دی در باشگاه ورزشی

لامپ‌های ال ای دی با کم مصرف بودن و نورپردازی یکنواخت‌شان شناخته می‌شوند؛ به همین دلیل انتخابی مناسب و عالی برای باشگاه‌های ورزشی به شمار می‌روند. طول عمر این نوع از چراغ‌ها بسیار بیشتر از لامپ‌های متال هالید و بخار سدیم بوده و از این نظر هم کاملاً اقتصادی هستند. لامپ‌های ال ای دی همچون لامپ‌های قدیمی داغ نشده و می‌توانند تا مدت زمانی طولانی را روشن بمانند؛ با توجه به تمام این نقاط قوت، طبیعی است که اکثر باشگاه‌های بدنسازی به استفاده از این چراغ‌ها روی بیاورند.

انواع نورپردازی محوطه برای سالن های ورزشی

در این بخش قصد داریم تا شما را با انواع نورپردازی محوطه سالن‌های ورزشی آشنا کنیم.

  • استخر: در استخرها بسته به نوع استفاده از آن‌ها، نوع نورپردازی هم متفاوت خواهد بود. در واترپلو نیاز است تا درخشندگی نور محدود شود تا دید بازیکن‌ها از بین نرود؛ این در حالی است که در مسابقات شنا، باید تمام محیط به خوبی روشن شود.
  • زمین تنیس: در زمین تنیس، توپ به سرعت میان دو زمین جابه‌جا می‌شود؛ بنابراین روش نورپردازی زمین باید به گونه‌ای باشد که کم‌ترین میزان سایه ممکن را تولید کند. نورافکن‌های این زمین به گونه‌ای تنظیم می‌شوند که حداقل میزان خیرگی را به وجود بیاورند.
  • سالن‌های چندمنظوره: در سالن‌های چند منظوره بسیار اهمیت دارد که روشنایی به صورت یکنواخت در تمام محیط پخش شود؛ چرا که عدم تعادل در روشنایی، دید بازیکنان را کاهش خواهد داد. از سوی دیگر برای جلوگیری از خیرگی بازیکنان والیبال، نمی‌توان چراغ‌ها را به صورت مستقیم بالای زمین نصب نمود.

انواع نورپردازی محوطه برای سالن های ورزشی

انواع نورپردازی سقف باشگاه بدنسازی

در باشگاه بدنسازی هم درست همانند زمین ورزش، نیاز است تا در هر بخش نورپردازی متناسب با آن انجام شود. در ادامه این بخش به برخی از این روش‌های نورپردازی اشاره می‌کنیم.

  1. بخش تمرین: در نورپردازی این بخش باید از روشنایی زیادی استفاده کرد تا افراد را هوشیار نگه داشت. توصیه می‌کنیم که برای نورپردازی این محیط از چراغ‌هایی با دمای رنگ 4000 کلوین استفاده کنید.
  2. سالن یوگا: در سالن یوگا و مدیتیشن به نوری ملایم نیاز خواهید داشت تا افراد بتوانند تمرکز کرده و به آرامش برسند.
  3. سالن دوچرخه سواری: از آنجایی که ورزشکاران در زمان دوچرخه سواری با یکدیگر تماس نداشته و حرکت نمی‌کنند، می‌توان از نوری نسبتاً تیره استفاده کرد.

سخن پایانی

در این مطلب، کارشناسان وب سایت ایران آداپتور تمام تلاش خود را به کار بستند تا اطلاعاتی در رابطه با نورپردازی باشگاه ورزشی و بدنسازی در اختیار شما قرار دهند. شما میتوانید جهت مشاوره و خرید ال ای دی های نواری و دیگر ال ای دی های مورد نیاز خود برای نورپردازی باشگاه بدنسازی و یا سایر مکان های مورد نظرتان ، از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان ما در ایران آداپتور تماس حاصل کرده و یا درصورتی که نیازی به مشاوره نداشتید میتوانید به راحتی از بخش خرید ال ای دی جهت خرید محصول دلخواه خود اقدام نمایید.

مزایا و معایب ال ای دی نواری

مزایا و معایب ال‌ ای‌ دی نواری

نحوه تست ولتاژ آداپتور با مولتی متر

نحوه تست آداپتور با مولتی متر

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *