طریقه نصب ال ای دی نواری

طریقه نصب ال ای دی نواری

ال‌ای‌دی نواری یکی از کاربردی‌ترین نوع ال‌ ای‌ دی به‌شمار می‌رود که در بین طراحان داخلی بسیار محبوب است. امروزه اغلب افراد از ال ای دی نواری برای تزیین قسمت‌های مختلف ساختمان خود استفاده می‌کنند. طریقه نصب ال ای دی نواری بسیار آسان است. در این مقاله قصد داریم تا طریقه نصب این نوع ال ای دی کاربردی را برای شما توضیح دهیم. پس اگر می‌خواهید با نصب این نوع ال ای دی آشنا شوید با ما همراه باشید.

چگونه ال ای دی نواری را نصب کنیم؟

همان‌طور که بیان شد طریقه نصب ال‌ ای‌ دی نواری بسیار ساده است؛ اما برای نصب درست ال‌ ای‌ دی باید نکاتی را مورد توجه قرار داد تا نورپردازی مکان موردنظر زیبایی بیشتری داشته باشد. در ادامه مراحل نصب ال‌ ای‌ دی نواری را برای شما بیان می‌کنیم.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

۰۹۹۱۴۷۱۱۲۹۳۰۲۱۶۶۷۲۸۳۴۳

مرحله اول اندازه‌گیری

در مرحله اول طول مکانی که قصد دارید ال‌ای‌ دی نواری را در آنجا نصب کنید، اندازه بگیرید و با توجه به آن نسبت به خرید ال ای دی نواری مورد نیاز خود اقدام نمایید.

مرحله دوم آماده‌سازی ناحیه موردنظر

در مرحله دوم سطح مورد نظر خود را که قصد دارید ال‌ای‌دی را در آنجا نصب نمایید، کاملاً تمیز و خشک کنید. برای این کار یک پارچه تمیز را بردارید و ناحیه مورد نظر را از هر گونه آلودگی به‌طور کامل پاک کنید. اگر مکان مورد نظر با پارچه به‌تنهایی پاک نمی‌شود، می‌توانید از آب و صابون یا مواد شوینده برای پاک کردن کثیفی‌های مورد نظر استفاده کنید.

اگر این مکان خیس است باید آن را کاملاً خشک کنید؛ چرا که اگر خیس باشد چسب ال‌ ای‌ دی به‌طور کامل و صاف به آنجا نمی‌چسبد. سعی کنید نوار ال‌ ای‌ دی را روی دیوارهایی که به تازگی رنگ شده‌اند نصب نکنید؛ چرا که در این صورت چسب ال‌ ای‌ دی به‌مرور زمان کنده می‌شود. می‌توانید از هر سطح صافی برای نصب آن استفاده کنید. اما بهتر است نصب ال ای دی نواری را بر روی سطوحی از جنس چوب، پلاستیک یا فلز انجام دهید.

مرحله سوم نصب ال‌ ای‌ دی نواری

اغلب ال‌ ای‌ دی‌ های نواری برچسبی دارند که از طریق آن می‌توان آن‌ها را به ناحیه موردنظر چسباند. برای نصب ال‌ ای‌ دی‌ های نواری پشت چسب آن‌ها را جدا کنید و آن‌ها را در جای موردنظر فشار دهید تا بچسبند. اگر چسب آن ها به‌درستی به سطح موردنظر نمی‌چسبد بهتر است از روش‌های دیگری مانند گیره یا کانال استفاده نمایید.

مرحله چهارم برش زدن

نوارهای ال‌ ای‌ دی به‌شکل نواری در یک قرقره 5 متری عرضه می‌شوند. اگر به کمتر از پنج متر نوار برای مکان مورد نظر خود نیاز داشتید، می‌توانید آن‌ها را برش بزنید. زمانی که نصب ال‌ ای‌دی‌ های نواری را بر اساس مکان مورد نظر انجام دادید، برای برش دادن آن از قیچی استفاده کنید. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که آن‌ها را باید در قسمت مشخص‌شده برش بزنید. بعد از چند فاصله تصویر قیچی یا علامت‌های مخصوص برش را می‌توانید روی نوار مشاهده کنید. باید برش شما در نقاط تعیین‌شده صورت گیرد. چرا که اگر درناحیه مشخص‌شده برش داده نشوند چراغ‌های آن کار نخواهند کرد.

طریقه نصب ال ای دی نواری

مرحله پنجم وصل کردن (در صورت نیاز)

بعد از برش نوار‌های ال‌ ای‌ دی ممکن است قسمت‌هایی کوتاهتر یا بزرگتر از اندازه‌های مورد نیاز شما باشد. در این صورت باید آن‌ها را برش زده و به هم وصل کنید.برای وصل کردن نوارها به یکدیگر دو روش وجود دارد. روش اول استفاده از کانکتور است که راه‌حلی بسیار آسان و سریع جهت پیوند مجدد نوارهای ال‌ ای‌ دی به یکدیگر است. با استفاده از کانکتورها برای پیوند ممکن است اتصال‌ها بعد از مدتی شل شوند. روش دیگری که برای اتصال ال‌ای‌دی‌های نواری وجود دارد، استفاده از لحیم‌کاری است که با استفاده از آن اتصال پایدارتری را خواهید داشت.

مرحله ششم متصل نمودن به منبع تغذیه

در مرحله بعد می‌توانید ال‌ای‌دی نواری را به منبع تغذیه وصل کنید. در این مرحله مطمئن شوید که منبع تغذیه با ولتاژ آن مطابقت داشته باشد.

مرحله هفتم تست کردن

زمانی که ال‌ ای‌ دی را به منبع تغذیه متصل کردید آن را آزمایش کنید تا اطمینان پیدا کنید که تمام قسمت‌های نوار به‌درستی کار می‌کند.

مرحله آخر

در مرحله  نهایی پس از اطمینان از عملکرد درست ال‌ای‌دی نواری با استفاده از چسب اضافی یا گیره و روش‌های دیگر آن را به‌طور دائمی محکم کنید.جهت خرید ال ای دی نواری و یا خرید انواع منبع تغذیه، خرید آداپتو poe و انواع شارژر لپ تاپ و شارژر 21 ولت از کارشناسان ایران آداپتور نیز کمک بگیرید.

چگونگی نصب ال ای دی نواری

وسایل موردنیاز برای نصب ال ای دی نواری

برای نصب ال‌ ای‌ دی‌ های نواری به تجهیزات مختلفی نیاز دارید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌نماییم.

  • ریسه ال‌ ای‌ دی به اندازه‌ای که نیاز دارید
  • منبع تغذیه مناسب با نیاز ولتاژ ال‌ ای‌ دی نواری
  • اتصالات لحیم‌کاری برای ایجاد اتصالات مختلف در ال‌ ای‌ دی
  • کابل‌های برق یا گسترش در صورت نیاز
  • سیم‌بر یا قیچی برای برش سیم
  • وسایلی مانند مولتی‌متر برای تست و بررسی اتصالات و ولتاژ ال‌ ای‌ دی نواری
  • گیره، کانال و چسب برای نصب قوی‌تر نوارهای ال‌ ای‌ دی

رعایت نکات ایمنی در هنگام نصب ال‌ ای‌ دی نواری

  • پیش از آغاز به کار منبع تغذیه را خاموش کنید.
  • استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب مانند عینک ایمنی و دستکش را فراموش نکنید.
  • از برش مستقیم استفاده کنید.
  • پس از بریدن آن را عایق‌بندی نمایید.
  • برای ایمنی بیشتر بهتر است نصب ال ای دی نواری را به افراد متخصص بسپارید.

تکنیک‌های مختلف نصب ال‌ ای‌ دی نواری

نصب ال‌ ای‌ دی‌ نواری را به روش‌های مختلفی چون چسب، گیره و کانال می‌توان انجام داد. نصب ال‌ ای‌ دی با استفاده از چسب یکی از روش‌های ساده و سریع است. برای نصب ال‌ ای‌ دی نواری با چسب می‌توانید نوارهای دو طرفه را برداشته و روی سطح مورد نظر فشار دهید تا بچسبد. نصب ال‌ ای‌ دی نواری با استفاده از گیره مطمئن‌تر از روش‌های دیگر است. در این روش از گیره‌های مخصوص برای نصب ال‌ ای‌ دی استفاده می‌شود.

انواع گوناگونی از گیره برای نصب ال‌ ای‌ دی نواری وجود دارد که شامل گیره‌های تنظیم زاویه، گیره‌های ثابت براکت یک طرفه، گیره‌های الکترونیکی و گیره‌های پشت چسب‌دار است. از دیگر روش‌های نصب ال‌ ای دی نواری نصب کانال است. در این روش نوارهای ‌ال‌ ای‌ دی را پس از نصب کانال نصب می‌نمایند.در روش نصب کانال از نوارهای ال‌ ای‌ دی در برابر آسیب‌های محیطی محافظت می‌نماید.

نصب ال ای دی نواری چگونه است

سخن پایانی

نصب ال‌ ای‌ دی نواری یکی از پرطرفدارین راه‌ ها برای زیباسازی فضاهای مختلف است. امروزه ال‌ ای‌ دی‌ های نواری یکی از ابزارهای پرکاربرد و محبوب برای نورپردازی قسمت‌های مختلف ساختمان‌ها هستند. نصب نوار ال‌ ای‌ دی بسیار سریع و آسان صورت می‌گیرد. در این مقاله طریقه نصب ال‌ ای‌ دی‌ های نواری را به‌صورت مرحله به مرحله برای شما بیان کردیم. لامپ ال ای دی نواری همیشه مورد استقبال افراد قرار داشته و اگر شما هم می‌خواهید این محصول را تهیه کنید از طریق سایت ایران آداپتور می‌توانید اقدام کنید. در صورتی که در خصوص خرید آداپتور و غیره نیاز به راهنمایی داشتید با مشاوران ما تماس حاصل کنید.

آداپتور و شارژر چه فرقی با هم دارند؟

آداپتور و شارژر چه فرقی با هم دارند؟

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *