مزایا و معایب منبع تغذیه سوئیچینگ

مزایا و معایب منبع تغذیه سوئیچینگ

مزایا و معایب منبع تغذیه سوئیچینگ به این جهت مورد بررسی قرار می‌گیرد که منبع تغذیه از جمله منابع تغذیه الکترونیکی است که این منبع می‌تواند توان الکتریکی را به سطح ولتاژ دیگر تبدیل کند. با داشتن کنترل سوئیچینگ، این منبع به منبع بزرگ‌تری وصل می‌شود و می‌تواند بار را با جریان و ولتاژ متفاوت تغذیه کند. عمدتاً ترانزیستورهای قدرت این منبع، به صورت دائم در حال خاموش روشن شدن هستند و به همین خاطر، شما را با کاهش اتلاف توان روبرو می‌کنند. مزایا و معایب منبع تغذیه پاور سوئیچینگ بسیار موضوع مهمی است و نمی‌توان اهمیت بحث در مورد آن را نادیده گرفت.اگر قصد خرید منبع تغذیه سوئیچینگ را دارید با ما همراه باشید.

منبع تغذیه سوئیچینگ

مزایای منبع تغذیه سوئیچینگ

اولین مزیتی که می‌توان در مورد آن صحبت کرد این است که نسبت به رگلاتورهای خطی از بازدهی و استاندارد بالاتری برخوردار است و به همین خاطر این‌چنین مورد استفاده و کاربرد قرار می‌گیرد.

توجه داشته باشید که منبع تغذیه سوئیچینگ توانسته به همین خاطر، صرفه اقتصادی بالایی داشته باشد. اگر بخواهیم بازده منبع تغذیه سوئیچینگ را مورد بررسی قرار دهیم، معمولا ۶۸ الی۹۰% بازدهی را می‌توان برآورد کرد. این درصدی که گفته شد از ولتاژ ورودی منبع تغذیه ساختار مستقل و متفاوتی را ارائه می‌دهد.

به همین خاطر است که قطعات مورد استفاده در این منبع تغذیه سایز و حجم کمتری داشته و می‌تواند گرماگیری پایین‌تری را هم فراهم کند. با این تفاسیر شما کمترین هزینه را می‌توانید برآورد کنید و در مورد نحوه کار هم باید گفت، هیچگونه تلفاتی به واسطه توان روی ترانزیستور وجود ندارد و این یکی دیگر از مزایای اصلی دیگر به شمار می‌آید.

بدین ترتیب که ترانزیستور قادر است بیشترین توان را تحویل داده و احتیاجی به بسته‌بندی کردن نخواهد داشت. معمولاً منبع سوئیچینگ نسبت به ولتاژ خروجی کمتر است و در اندازه و حجم کوچک‌تر هم می‌توان از آن استفاده کرد و به همین خاطر، هزینه‌ای که برایاین مقدار توان می‌توان در نظر گرفت، هزینه‌ای بسیار مقرون به صرفه‌ است.شما میتوانید به راحتی و بدون مراجعه حضوری این پاورسوئیچینگ و مدل های دیگر را را از همین سایت خریداری کنید ، همچنین ایران آداپتور موجودی کاملی ازبرند های مختلف شارژر لپ تاپ را دارا است که درصورت تمایل میوانید از طریق منو قسمت شارژر نسبت به خرید آداپتور لپ تاپ مورد نیاز خود اقدام کنید.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

۰۹۹۱۴۷۱۱۲۹۳۰۲۱۶۶۷۲۸۳۴۳

معایب منابع سوئیچینگ

مزایا و معایب منبع تغذیه سوئیچینگ را مورد بررسی قرار می‌دهیم و در این میان، منابع سوئیچینگ به خاطر وجود تشعشع، مشکلات زیادی را به همراه دارند. به همین خاطر، بازدهی این منابع به شدت کاهش پیدا می‌کنند. این خسارت‌ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم هستند، به گونه‌ای که راه‌های ارتباطی باعث انتشار کاهش بازدهی به صورت مستقیم شده و محیط هم به صورت غیر مستقیم این کار را انجام می‌دهد.

منابع تغذیه سوئیچینگ در برابر اضافه بار نیاز به حفاظت دارند، توجه داشته باشید که در منبع تغذیه خطی یا غیر خطی معمولا از اتصالات pn استفاده می‌کنند. هر زمانی که جریان دی‌سی عبور کند، اگر جریان از حد قابل تحمل پیوند بیشتر باشد، به خاطر گرمایی که سیم‌های ارتباطی با آن روبرو می‌شوند، این اتصال از بین خواهد رفت.

24ولت 5 آمپر

 

جهت خرید منبع تغذیه پاور سوئیچینگ ۲۴ ولت ۵ آمپر کلیک کنید

 زمانی که فیدبک قطع می‌شود عمدتاً در منابع تغذیه خطی، افزایش ولتاژ وجود ندارد اما در منابع تغذیه سوئیچینگ زمانی که فیدبک قطع می‌شود، کنترل ولتاژ خروجی صفر شده و به همین دلی، برای بالا رفتن ولتاژ باید انرژی بیشتری را برای خروجی انتظار داشت؛ زیرا در این قسمت به خاطر افزایش بار، کاهش ولتاژ به وجود می‌آید و همین سبب می‌شود که عناصر مدار بسوزند؛ چرا که ولتاژ خروجی افزایش یافته است.

از جمله معایب دیگر که می‌توان نام برد این است که شما با افزایش جریان‌های یورشی در این منابع تغذیه روبرو می‌شوید. جریان یورشی به جریانی می‌گویند که هنگام بعد از وصل شدن منبع، به خاطر عدم شارژ خازن‌، شارژ از مدار از ورودی به دست می‌آید.

سخن پایانی

در مورد مزایا و معایب منبع تغذیه سوئیچینگ صحبت کردیم. این منابع به دلیل اهمیت بالایی که دارند، نباید ساختار آن‌ها را نادیده گرفت. این مدارهای الکترونیکی باعث می‌شوند تا در دستگاه‌های سوئیچینگ بتوان برق را در فرکانس‌های بالا به راحتی خاموش و روشن کرد. همچنین شما برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید پاور سوئیچینگ و خرید آداپتور می‌توانید با مشاورین ما در ایران آداپتور در ارتباط باشید.

مزایا و معایب ال ای دی نواری

مزایا و معایب ال‌ ای‌ دی نواری

نحوه تست ولتاژ آداپتور با مولتی متر

نحوه تست آداپتور با مولتی متر

2 نظر در "مزایا و معایب منبع تغذیه سوئیچینگ"
  • عالی و کاربردی بود ممنون

  • با تشکر از توضیحات

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *