دلایل دیر شارژ کردن شارژر لپ تاپ

دلایل دیر شارژ کردن شارژر لپ تاپ

یکی از مشکلاتی که برخی از افراد با آن روبرو هستند، دیر شارژ شدن لپ تاپ است. ممکن است هنگامی که با این مشکل روبرو می‌شوید نگران شوید که مشکل جدی برای لپ تاپ شما ایجاد شده است. اما باید بگوییم که گاهی مواقع دیر شارژ شدن لپ تاپ مربوط به اختلال و ایجاد مشکل در انواع شارژر است و شما می‌توانید با انجام یکسری راهکارها به آسانی این مشکل را برطرف کنید. در حال حاضر به دلیل بالا بودن هزینه‌های تعمیر لپ تاپ یا گران بودن قیمت شارژر، برخی از افراد نگران هزینه‌های احتمالی آن هستند. در این قسمت دلایل دیر شارژ کردن شارژر لپ تاپ را بررسی کرده و یکسری راهکارهای مناسب برای برطرف کردن آن به شما ارائه می‌دهیم.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

۰۹۹۱۴۷۱۱۲۹۳۰۲۱۶۶۷۲۸۳۴۳

1. از سلامت شارژر لپ تاپ خود مطمئن شوید.

قبل از اینکه اقدام به عیب یابی تخصصی کنید بهتر است در ابتدا تمامی قسمت‌های شارژر لپ تاپ را بررسی کرده و از سالم بودن آن مطمئن شوید. به این منظور می‌توانید در ابتدا کابل شارژر را بررسی کرده و از نداشتن پوسیدگی یا اتصالی مطمئن شوید. در مرحله بعد دوشاخه لپ تاپ را بررسی کرده و محکم بودن آن درون پریز را چک کنید و در نهایت سوکت شارژر را به خوبی بررسی کرده و از محکم شدن آن درون لپ تاپ اطمینان پیدا کنید. در صورتی که تمامی این موارد را بررسی کردید و مطمئن شدید شارژر لپ تاپ شما هیچگونه مشکلی ندارد بهتر است از یک پریز دیگر استفاده کرده و بار دیگر کیفیت و سرعت شارژ شدن لپ تاپ خود را بررسی کنید. در بیشتر مواقع دلایل دیرشارژ کردن شارژر لپ تاپ به دلیل شل بودن سوکت یا محکم نشدن دو شاخه درون پریز است که با بررسی‌های بیشتر این مشکل رفع می‌شود.

سلامت شارژر لپ تاپ

جهت خرید ال ای دی در رنگ های مختلف و انواع ال ای دی خطی ، ال ای دی کلاهی کلیک کنید.

2. منابع مصرفی را کاهش دهید.

یکی دیگر از دلایلی که سبب دیر شارژ کردن شارژر لپ تاپ می‌شود، سخت کار کردن لپ تاپ شما است. در مواقعی که تعداد زیادی برنامه باز است و لپ تاپ شما مشغول می‌باشد؛ در نتیجه فن لپ تاپ به طور مداوم کار کرده و همین موضوع سبب افزایش مصرف باتری می‌شود. زمانی که شما شارژر را به لپ تاپ می‌زنید، در نتیجه شارژر توان تامین شارژ لپ‌تاپ شما را به سرعت ندارد و همین موضوع باعث می‌شود شما فکر کنید قدرت شارژر شما کاهش پیدا کرده است. در این شرایط کارهای مختلفی می‌توان انجام داد که مهمترین آنها استفاده از یک شارژر قدرتند و یا شارژ کردن لپ‌تاپ در زمان استراحت و زمان خاموشی لپ تاپ است. زیرا اگر لپ تاپ خود را در زمان حداکثر استفاده به شارژ بزنید این کار علاوه بر اینکه سرعت شارژ کردن را کاهش می‌دهد در نتیجه عمر و ماندگاری باتری لپ تاپ شما را نیز کم می‌کند.

3. تنظیمات نرم افزاری را بررسی کنید.

آگاهی مواقع به وجود آمدن یکسری مشکلات نرم افزاری باعث کم شدن سرعت شارژر لپ تاپ می‌شود. در این مواقع نیاز است تا تمامی قسمت‌های مربوطه را بررسی کرده و در صورتی که مشکلی ایجاد شده است آن را برطرف کنید. علاوه بر این، آپدیت مجدد درایو باتری نیز می‌تواند در افزایش سرعت شارژر باتری لپ تاپ موثر باشد. البته گاهی مواقع با تغییر تنظیمات ویندوز نیز می‌توان سرعت شارژر لپ تاپ را بالا برد. همچنین بهتر است به محض اینکه لپ تاپ شما شارژ شد شارژر را از آن خارج کنید.

4. با یک شارژر جدید امتحان کنید.

در صورتی که مطمئن شدید لپ تاپ شما مشکل سخت‌افزاری ندارد یا هنگام اوج استفاده آن را به شارژ نمی‌زنید و شارژر شما نیز مشکلی ندارد اما هنوز شاهد دیر شارژ کردن شارژر لپ تاپ خود هستید، می‌توانید با یک شارژر جدید امتحان کنید. شما می‌توانید در مرحله اول از دوست یا آشنا یک شارژر دیگر قرض گرفته و لپ تاپ خود را با آن شارژ کنید. در صورتی که متوجه افزایش سرعت شارژ کردن شدید ممکن است آداپتور شارژر شما با مشکل روبرو شده باشد و نیاز باشد تا اقدام به خرید یک شارژر دیگر کنید. توجه داشته باشید در این مواقع باید مشخصات شارژر و باتری لپ‌تاپ خود را نوشته تا بتوانید یک شارژر جدید بر اساس مشخصات ذکر شده خریداری کنید.

شارژر لپ تاپ

سخن پایانی

در صورتی که پس از مدتی استفاده از لپ تاپ خود متوجه شدید که شارژر آن دیگر قدرت سابق را نداشته و کیفیت شارژدهی آن کاهش پیدا کرده است، باید در ابتدا یکسری راه حل‌های ساده و معمولی را بررسی کرده و در صورتی که مشکل لپ تاپ شما برطرف نشد اقدام به خرید یک شارژر جدید کنید. همچنین شما می‌توانید تمامی قسمت‌های نرم‌افزاری که مربوط به شارژ لپ تاپ هستند را بررسی کرده تا اگر مشکلی به وجود آمده آن را رفع نمایید.جهت خرید انواع شارژر لپ تاپ ، شارژر لیتیومی ، آداپتور و انواع گوناگون منبع تغذیه تنها کافیست از طریق شماره های درج شده در سایت با مشاورین ما در ایران آداپتور تماس جاصل نمایید.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

سوالات متداول

  1. مهمترین دلایل کند شارژ کردن شارژر لپ تاپ چیست؟

کند شدن شارژر لپ تاپ می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به قطع شدن اتصالات فیزیکی، آسیب دیدن سیم یا آداپتور لپ تاپ، به وجود آمدن مشکلات نرم‌افزاری، افزایش دمای باتری و لپ تاپ، شارژ کردن بیش از حد لپ تاپ به وسیله شارژر و…. اشاره کنیم.

  1. بهترین اقدام برای رفع کاهش سرعت شارژ کردن شارژر لپ تاپ چیست؟

در مرحله اول شما باید اتصالات شارژر را بررسی کرده و از سالم بودن آن مطمئن شوید سپس از سالم بودن لپ تاپ خود نیز اطمینان پیدا کرده و در صورتی که باز هم مشکل برطرف نشد اقدام به خرید یک شارژر سالم و با کیفیت کنید.

مزایا و معایب ال ای دی نواری

مزایا و معایب ال‌ ای‌ دی نواری

نحوه تست ولتاژ آداپتور با مولتی متر

نحوه تست آداپتور با مولتی متر

یک نظر ثبت شده در "دلایل دیر شارژ کردن شارژر لپ تاپ"
  • Good luck 🙂

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *