هفت مشکل رایج آداپتور برق

هفت مشکل رایج آداپتور برق

از آداپتورها برای شارژ قطعات الکتریکی مختلف استفاده می‌شود. رایج‌ترین آداپتوری که شما از آن استفاده می‌کنید برای لپ‌تاپ و گوشی موبایل شما طراحی شده که در طول روز چندین بار از آنها استفاده خواهید کرد. گاهی اوقات مشکلاتی در آداپتور برق به وجود می‌آید که شما را با کندی شارژ و یا مشکلات دیگری روبرو می‌کند. در صورت مواجه شدن با مشکلات آداپتور باید نسبت به تعمیر و تعویض آن اقدام کنید. با ما همراه شوید تا اطلاعاتی درباره مشکلات رایج آداپتورهای برق در اختیار شما قرار دهیم.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

۰۹۹۱۴۷۱۱۲۹۳۰۲۱۶۶۷۲۸۳۴۳

قطع و وصل شدن آداپتور

یکی از مشکلات رایجی که در هنگام استفاده از آداپتور برای شما به وجود خواهد آمد قطع و وصل شدن آداپتور در زمان شارژ است. این مشکل در صورتی ایجاد می‌شود که کابل آداپتور دچار مشکل شده باشد و یا قطعات داخلی آن آسیب دیده باشند. برای رفع چنین مشکلی ابتدا کابل آداپتور را تعویض کنید و اگر مشکل آن حل نشد نسبت به تعویض قطعات داخلی آن و یا تعویض کلی آداپتور اقدام کنید.

گاهی اوقات عدم اتصال شارژر به گوشی شما به دلیل خراب شدن پین‌های پورت شارژ است در این هنگام مشکلی از طرف آداپتور شما ایجاد نشده و باید نسبت به تعمیر گوشی همراه خود اقدام کنید. اگر باتری گوشی شما هم خراب شده باشد ممکن است باعث قطع و وصل شدن شارژر شود برای رفع مشکل باید باتری گوشی خود را تعویض کنید. مشکلات نرم‌افزاری که دیگر از دلایل قطع و وصل شدن شارژر هستند. با توجه به این گفته‌ها همیشه مشکل قطع و وصل شدن شارژر مربوط به آداپتور نیست و باید دلایل دیگر را نیز بررسی کرد.

قطع و وصل شدن آداپتور

داغ کردن آداپتور

یکی از مشکلات رایجی که برای آداپتورها به وجود می‌آید افزایش دمای بیش از حد آنها است شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام استفاده از شارژر برای گوشی و لپ تاپ خود دمای آن بسیار افزایش یافته و به اصطلاح داغ کرده است. در صورتی که شما از یک شارژر نامناسب برای گوشی و یا لپ تاپ خودتان استفاده کنید باعث افزایش دمای آن می‌شود. برای هر مدل از گوشی یک شارژر استاندارد طراحی شده که میزان توان قابل تحمل دستگاه را به آن منتقل می‌کند و باید با توجه به همان توان از شارژر استفاده شود.بعنوان مثال شارژر لیتیومی و دیگر شارژر ها هرکدام برای موارد خاص خود تولید شده اند.

شارژرهای متفرقه که در بازار وجود دارند ویژگی‌های مختلفی داشته و در هنگام شارژ علاوه بر داغ کردن آسیب جدی به گوشی و لپ تاپ شما نیز وارد می‌شود. اگر توان خروجی یک شارژر کمتر از توان مورد نیاز گوشی باشد میزان انرژی منتقل شده به درستی نیست و شارژر داغ می‌کند. در این حالت شارژر با ظرفیت بالاتر از آستانه تحمل خود فعالیت می‌کند و این باعث آسیب دیدن شارژر و گوشی شما خواهد شد. گاهی اوقات به دلیل عدم رسیدگی به این موضوع ممکن است آتش سوزی و انفجار شارژر نیز اتفاق بیفتد.

داغ کردن آداپتور

علت کندی شارژر چیست؟

یکی دیگر از مشکلات رایج آداپتورها کندی آنها در هنگام شارژ است. خراب شدن قطعات داخلی آداپتور باعث می‌شود که در هنگام شارژ فعالیت درستی نداشته باشد و باعث کندی شارژ شود. آسیب به کابل برق نیز در این امر دخیل است و باعث چنین مشکلی می‌شود.به همین ممکن است شارژر لپ تاپ شما به کندی لپ تاپ شما را شارژ کند.

پارگی و پوسیدگی در کابل شارژر

در بسیاری از شارژرها به دلیل عدم کیفیت کابل‌ها مشکلاتی مانند پارگی و پوسیدگی کابل نیز ایجاد می‌شود. این مشکلات خطرهای بسیار زیادی به وجود می‌آورند و شما باید با آنها توجه زیادی داشته باشید. اگر کابل شارژر شما دچار آسیب و پوسیدگی شود باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید. این مشکل باعث قطع ارتباط شارژر با وسیله الکتریکی می‌شود.

پارگی و پوسیدگی در کابل شارژر

خرید محصولات نور و روشنایی : ال ای دی خطی | ریسه شلنگی | خرید ال ای دی

خراب شدن سوکت شارژ، مانع شارژ شدن گوشی

یکی دیگر از مشکلاتی که در آداپتورها به وجود می‌آید خرابی سوکت آنها است. اگر سوکت شارژر سالم باشد باتری به خوبی شارژ می‌شود و مشکلی در حین شارژ شدن ایجاد نخواهد شد. در صورتی که سوکت شارژر کثیف شود باعث اختلال در عملکرد شارژ خواهد شد. این مشکل بیشتر به دلیل ورود گرد و غبار و رطوبت به شارژر می‌شود که شما باید آن را در یک محیط پاکیزه نگهداری کنید تا از ورود هرگونه آلودگی به آن جلوگیری شود.

خرابی آی سی(IC U2) عامل دخیل در کندی شارژ

یکی از قطعاتی که درون شارژر به کار می‌رود آی سی نام دارد. در صورتی که این قطعه دچار آسیب شود شارژر شما به خوبی عمل نمی‌کند و باعث مشکلات در حین شارژ خواهد شد.

خراب شدن قطعه FL 11

این قطعه سخت‌افزاری در شارژر نیز باعث بروز مشکل در شارژ می‌شود. در صورتی که این قطعه خراب باشد نمی‌توانید از آداپتور برای شارژ گوشی یا لپ تاپ خود استفاده کنید.

خرابی آی سی(IC U2) و خراب شدن قطعه FL 11

سخن پایانی

ما در این مطلب هفت مشکل رایج آداپتورهای برق را برای شما توضیح دادیم. در صورتی که با حرکت این مشکلات روبرو شوید باید آداپتور برق را تعویض کرده و از یک آداپتور سالم استفاده کنید. گاهی اوقات امکان تعمیر آداپتور وجود دارد اما در بسیاری از مواقع باید آن را تعویض کرد. در صورتی که مشکل از کابل آداپتور باشد می‌توانید با تعویض کابل به راحتی این مشکل را برطرف کنید. ایران آداپتور بهترین خدمات را به شما ارائه می‌دهد و به راحتی از طریق مجموعه ما می‌توانید محصولات با کیفیتی را خریداری کنید.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

سوالات متداول

  • آیا یک شارژر برای مدل‌های مختلف گوشی مناسب است؟

از آنجایی که توان خروجی شارژرها تفاوت دارد، نمی‌توانید از یک شارژر برای مدل‌های مختلف گوشی استفاده کنید.

  • انفجار شارژر به چه دلیلی است؟

در صورتی که قطعات سخت‌افزاری درون آداپتور دچار مشکل شود ممکن است شارژر منفجر شود.

 

محصولات مرتبط : خرید پاورسوئیچینگ | خرید آداپتور poe | خرید آداپتور ترانسی | خرید منبع تغذیه

مزایا و معایب ال ای دی نواری

مزایا و معایب ال‌ ای‌ دی نواری

نحوه تست ولتاژ آداپتور با مولتی متر

نحوه تست آداپتور با مولتی متر

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *