آشنایی با آمپلی فایر

برای اینکه در مجالس مختلف بتوانید صدای بلندگو را با وضوح بیشتری به مخاطب برسانید نیاز به یک دستگاه تقویت‌کننده صدا بنام آمپلی فایر دارید. صدا در این دستگاه به صورت کاملا رسا پخش می‌شود و هیچ‌گونه نویزی هم ندارد. ما در ایران آداپتور این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع آمپلی فایر و همچنین کاربردهای گسترده آن آشنا کنیم.

آمپلی-فایر-چیست؟؟

 

 

آمپلی فایر چیست؟

آمپلی فایر یک دستگاه الکتریکی بوده که وظیفه اصلی آن افزایش کیفیت صدای خروجی دستگاه است. این دستگاه در مدل‌های مختلف ساخته می‌شود و هر کدام توان مختص به خود را دارند. برای اینکه صدای بلند‌گو با وضوح بیشتری به مخاطب برسد آمپلی فایر صدا را تقویت کرده و به بلند‌گو می‌رساند. این دستگاه نه تنها کیفیت صدا را افزایش می‌دهد بلکه در کاهش نویز و قطع و وصلی هم موثر است.

هر چه توان آمپلی فایر بیشتر باشد قدرت تقویت‌کنندگی آن بالا‌تر خواهد بود؛ به همین دلیل است که امروزه در بیشتر جشن‌ها و سمینار‌ها از این دستگاه کاربردی استفاده می‌کنند. ساخت این دستگاه مطابق با استاندارد‌های روز دنیا باعث شده تا بهترین عملکرد را داشته باشد. تنوع در ساخت این دستگاه بالا بوده و شما می‌توانید متناسب با نیاز و همچنین بودجه خود انتخاب را انجام دهید.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

۰۹۹۱۴۷۱۱۲۹۳۰۲۱۶۶۷۲۸۳۴۳

انواع آمپلی فایر

همانطور که در قسمت بالا هم به این موضوع اشاره کردیم آمپلی فایر دارای مدل‌های مختلفی است و هر کدام توان و کارایی مختص به خود را دارند. در زیر به انواع آمپلی فایر اشاره می‌کنیم:

  • آمپلی فایر تک کانال: این دستگاه که به نام مونو هم در بازار معرفی می‌شود تنها برای راه‌اندازی یک یا دو ساب ووفر در نظر گرفته شده است و می‌تواند فرکانس صدای خوبی را در این دستگاه ایجاد کند. این سیستم از تنظیم LPF بهره‌مند است.
  • آمپلی فایر دو کانال : این مدل برای افزایش صدای یک جفت باند طراحی شده و می‌توان از آن برای بهبود صدای ساب ووفر هم استفاده کرد. این دستگاه یک سیستم مناسب برای عملکرد بهتر باند بوده و طراحی خاصی دارد.
  • آمپلی فایر چهار کانال : تنظیمات هر دو کانال این دستگاه کاملا مجزا بوده و کاربر می‌تواند از آن برای راه‌اندازی دو جفت باند همزمان استفاده کند. قدرت بالایی که این دستگاه دارد باعث شده تا بتواند کیفیت صدای باند و همچنین ساب ووفر را تا حد زیادی افزایش دهد.
  • آمپلی فایر پنج کانال : اگر قصد استفاده از بلندگو و ساب ووفر را در استیج دارید بهتر است از این مدل از آمپلی فایر استفاده کنید. این سیستم تنظیمات کاملی دارد و شما می‌توانید به صورت همزمان از امکانات آنها نهایت استفاده را ببرید.
  • آمپلی فایر شش کانال: این جز قدرتمند‌ترین مدل آمپلی فایر بوده که برای سیستم‌های پیچیده طراحی شده است.

 

آمپلی فایر

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

کاربرد آمپلی فایر

اصلی‌ترین کاربرد آمپلی فایر تقویت صدا و بالا بردن سطح کارآمدی بلند‌گو‌ها است به همین دلیل در محیط‌های مختلف خصوصا تالارها و سمینارها روی استیج مورد استفاده قرار می‌گیرد. به کمک این سیستم سیگنال‌های صوتی به خوبی تقویت می‌شوند تا صدایی رسا و کاملا واضح داشته باشند و علاوه بر این میزان نویز تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. در جشن عروسی و تولد و عزا هم می‌توان از این دستگاه استفاده کرد.

با آمپلی فایر آمپدانس کاهش می‌یابد تا بلند‌گو‌ها به بهترین شکل هدایت شوند. کاربرد اصلی این دستگاه در مراکز عمومی مثل بانک‌ها، فرودگاه‌ها، فروشگاه‌های کوچک و بزرگ، ایستگاه‌های مترو، مراکز آموزشی خود… است. در سیستم خودرو هم از این دستگاه استفاده می‌کنند تا قدرت صدا بیشتر شود. این سیستم تقویت‌کننده به بلند‌گو‌ها متصل می‌شود تا بتواند صدای آنها را با بهترین کیفیت و با رسایی بالا به شنونده برساند.

نکات مهم در انتخاب آمپلی فایر

نکات مهم در انتخاب آمپلی فایر شامل موارد زیر می باشد:

  • پهنای باند: دامنه فرکانس که در آن تقویت کننده می تواند کار کند
  • سرعت چرخش: حداکثر سرعت تغییر خروجی
  • Stability: توانایی ارائه خروجی ثابت
  • Linearity: میزان تناسب بین سیگنال های ورودی و خروجی
  • کارایی: یک ویژگی بسیار مهم بشمار می رود ، نسبت بین قدرت خروجی و مصرف انرژی
  • محدوده دینامیکی خروجی: نسبت بین بزرگترین و کوچکترین سطوح خروجی

قیمت آمپلی فایر

قیمت آمپلی فایر در بازار متفاوت بوده و به عوامل مختلفی چون کیفیت، نوع، سایز و همچنین برند آنها بستگی دارد. هر چه سایز و توان دستگاه بیشتر باشد قطعا با قیمت بیشتری هم در بازار به فروش می‌رسد. میزان عرضه و تقاضا هم از دیگر عواملی هستند که در تعیین قیمت نقش اساسی دارند. بالا رفتن میزان تولید و عرضه به نسبت سطح تقاضا باعث شده تا قیمت برای مشتری افت پیدا کند. برند‌های معتبر همیشه با قیمتی اقتصادی به دست مصرف‌کنندگان می‌رسند.

تورم و شرایط حاکم بر بازار باعث شده تا قیمت‌ها روندی صعودی پیدا کند. خرید و فروش آمپلی فایر به صورت عمده همیشه قیمت مناسب‌تری نسبت به نمونه‌های تکی دارد. درون سایت قیمت‌ها متنوع بوده و شما می‌توانید با مشاهده و مقایسه خرید را انجام دهید. آمپلی فایرهای باکیفیت همیشه نرخ بیشتری دارند و با این وجود مشتری ترجیح می‌دهد تا دستگاه باکیفیت را با قیمت بالا خریداری کند. قیمت‌ها مرام در حال تغییر است و آمپلی فایر نرخ ثابتی ندارد.

قیمت آمپلی فایر

خرید آمپلی فایر

خرید آمپلی فایر به روش‌های مختلف امکان‌پذیر بوده و شما می‌توانید متناسب با شرایط خود یکی از روش‌های مستقیم و غیر مستقیم را انتخاب کنید. افرادی که شرایط خرید به صورت حضوری را ندارند می‌توانند از خدمات آنلاین ما نهایت استفاده را ببرند. خرید آنلاین از طریق این فروشگاه اینترنتی صورت می‌گیرد که مزیت‌های زیادی هم دارد. با خرید آنلاین شما می‌توانید در زمان و هزینه‌های خود صرفه‌جویی بیشتری داشته باشید.

امکان مشاهده و مقایسه تمام آمپلی فایر‌ها در سایت وجود دارد و این می‌تواند شرایط خوبی را پیش روی شما قرار دهد. هر چه حجم خرید شما بیشتر باشد فروشگاه تخفیفات بالاتری را برای شما در نظر می‌گیرد که کاملا مقرون‌به‌صرفه است. آمپلی فایرهایی که توسط این مرکز خریداری می‌کنید کاملا استاندارد هستند و بسته‌بندی پلمپ دارند تا در فرآیند حمل و نقل دچار افت کیفیت نشود. تنوع بالا در این دستگاه باعث شده تا مشتری‌ها هنگام خرید با انتخاب‌های زیادی مواجه شوند.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

نتیجه گیری

از گفته‌های بالا به این نتیجه می‌رسیم که تمام سیستم‌های صوتی برای تقویت به آمپلی فایر نیاز دارند. صدای خروجی بلندگو قبل از پخش با این دستگاه قابل کنترل بوده و شما می‌توانید صدای خود را با وضوح بالا به شنونده برسانید. خش و نویز در صدای پخش شده توسط آمپلی فایر به طور کلی کاهش پیدا می‌کند. در انتخاب نوع آمپلی فایر باید نهایت دقت را کنید چون بهتر است بر اساس نوع دستگاه انتخاب شود تا بتواند عملکرد خوبی داشته باشد. انتخاب مارک‌های معتبر به دلیل کیفیت و کارایی بهتری که دارند برای مشتری یک گزینه عالی است که رضایت او را به همراه دارد.

محصولاتی که به کارتان می آید :

 

 

مزایا و معایب ال ای دی نواری

مزایا و معایب ال‌ ای‌ دی نواری

نحوه تست ولتاژ آداپتور با مولتی متر

نحوه تست آداپتور با مولتی متر

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *