رینگ لایت چیست و چه کاربردی دارد

رینگ لایت چیست

رینگ در انگلیسی به معنای حلقه و لاین به معنای نور است  بنابراین رینگ لایت‌ها به نورهایی گفته میشه که به شکل یک حلقه بزرگ ساخته می‌شن اولین رینگ لایت‌ها در ابتدا در سال 1952 و به منظور استفاده در صنعت دندان پزشکی طراحی و ساخته شدند.دلیل اینکه این نورها را به صورت حلقوی می‌سازند این است که بتوانید لنز دوربین را در میان آن قرار دهید این نوع منبع نوری معمولاً نوری بسیار تخت و بدون سایه ایجاد می‌کنند

رینگ لایت چیست ؟

رینگ لایت یکی از ابزارهای ساده نورپردازی هستند که  از یک حلقه تشکیل شده‌اند که روی آن با لامپ‌های LED پوشیده شده است . نمونه های معمولی این چراغ ها فلوئورسنت بوده، ولی امروزه بیشتر از چراغ‌های LED برای این منظور استفاده می‌کنند و همچنین نمونه‌های حرفه‌ای این حلقه‌ها دارای پیچ‌هایی برای تنظیم شدت روشنایی و تغییر رنگ نور دارند .

کاربرد اصلی رینگ لایت ها در عکاسی و فیلمبرداری در فضای داخلی یا فیلم‌برداری از خود، خصوصا با تلفن‌های همراه که برای برقراری سیمنار‌ها و وبینار‌ها و لایو‌های اینستاگرام است ،که در ضمینه های مختلف عکاسی پرتره ، عکاسی ماکرو و … بیشتر استفاده میشود . در مجموع عکاسی یا فیلمبرداری با رینگ لایت برای سوژه‌های نزدیک مناسب است

همچینن این قابلیت را دارد که می‌توانید نور آن‌ها را کم و زیاد کنید و با دور یا نزدیک‌ کردن رینگ لایت به سوژه، کیفیت نور (مقدار نرم یا تیز بودن سایه‌های آن) را کنترل کنید

اگر با کارفیلم برداری سر کار دارید باید بدانید بهتراست که به دنبال پنل‌های LED رفته و یا حتی از ریسه‌های شلنگی LED استفاده کنید و لامپ‌های دایره‌ای و حلقوی شکل را فراموش کنید.

خرید رینگ لایت

بیشتر بخوانید : آیا از تاثیرات نور بر بدن و احساسات چیزی میدانید ؟  

کاربرد رینگ لایت در زمینه های مختلف

امروزه رینگ لایت ها علاوه بر زمینه پزشکی در انواع مشاغل مختلف به خصوص مواردی که نیاز به عکاسی و فیلم برداری میباشد مورد استفاده قرار میگیرد ان موارد از قبیل :

  • عکاسی طبیعت
  • عنوان چراغ مطالعه
  • عنوان سوژه در عکس
  • فیلم برداری از خود
  • عکاسی از غذا
  • عکاسی پرتره
  • عکاسی تبلیغاتی
  • نور پردازی استودیو
لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

۰۹۹۱۴۷۱۱۲۹۳۰۲۱۶۶۷۲۸۳۴۳

در هنگام خرید یک رینگ لایت باید به چه مواردی توجه داشت ؟

هنگام خرید رینگ لایت باید به نکات مهمی توجه کرد تا بتوانیم چراغ حلقه ای متناسب با هدف خود را انتخاب کنیم

  1. وسیله عکاسی 

وسایل عکاسی میتوانند تبلت گوشی همراه و یا دربین های عکاسی باشند . برای خرید رینگ لاین باید به نوع وسیله عکاسی توجه کنید تا بتوانید دوربین را در درون آن قرار دهید  توصیه می‌کنم بنا به نوع وسیله‌ای که با آن عکاسی می‌کنید،

خرید رینگ لایت (1)

محصولات مرتبط: ال ای دی | ال ای دی اوالLED کلاهی | ال ای دی خطی

  1. کیفیت نور

کیفیت نور یا همان میزان CRI ، شاخص سنجش کیفیت نور ( Color rendering index ) است که به ما نشان می‌دهد منبع نورمان چقدر با کیفیت است. این میزان نسبت به عدد 100 سنجیده میشود که این عدد متعلق به نور خورشید باکیفیت ترین منبع نوری است اصولا رینگ لایتی که کیفیت خوبی داشته باشد معمولا CRI بالای 80 دارد، و مدل‌های حرفه‌ای CRI بین 95 تا 98 دارند که برای عکاسی یا فیلم برداری ایده‌آل هستند.

  1. اندازه و شدت نور

نکته‌ی دیگری که باید در هنگام خرید یک رینگ لایت در نظر بگیرید اندازه و قدرت نور آن است. شاخص اندازه گیری قدرت نور  لومن ( lm ) میباشد و شاخص تفکیک رنگ ( CRI ) است که هرچه میزان این ها بالاتر باشد، خروجی نور و نمایش رنگ بهتر خواهد بود و در نهایت تصویر با کیفیت‌تری را خواهید داشت.

  1. ضمانت نامه

یکی از مواردی که حتما باید به آن توجه داشته باشید، گارانتی یا همان ضمانت نامه است؛ از انجایی که امکان خرابی رینگ لایت‌ها کم نیست و به همین دلیل داشتن گارانتی خیال شما را تا حد بسیار زیادی راحت خواهد کرد.

  1. دمای رنگ

دمای رنگ ها به سرد و گرم تقسیم میشوند که اصولا گرم هستند . اما در برخی از رینگ لایت‌ها گزینه‌ای  برای تغییر رنگ یا دمای نور درون خود دارند که جذابیت عکس برداری را دو چندان میکند

  1. لوازم جانبی درون جعبه

منظور از لوازم جانبی درون جعبه رینک ها  یک کیف محافظ ، یک پایه برای ایستادن ، آداپتور آن متناسب با ولتاژ برق ایران است میباشد که اینها استانداردهایی هستند که حتما باید در هنگام خرید یک رینگ لایت باید توجه ویژه‌ای بر رویشان داشته باشید.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

انواع رینگ لایت

مقایسه رینگ لایت های فلورسنت و LED

رینگ لایت‌های معمولی فلورسنت ساختاری یکدست دارند و درون آنها از یک لامپ یکپارچه استفاده شده است این نوع رینگ لایت ها دارای معایبی نسبت به LED  هستند .

  • این موارد از لحاظ زمانی قدیمی‌تر از LED ها هستند و همچنین عمر آنها به اندازه‌ی مدل‌های LED نیست و عمر مفید کمتری دارند.
  • اگر مدت زمان طولانی از آنها استفاده شود ممکن است به شدت داغ شوند
  • ممکن است به مرور زمان بعد از چند وقت صدای سوسو از خود تولید کنند.
  • قیمت لامپ‌های فلورسنت نسبت به پنل‌های LED نسبت بیشتر است .

رینگ لایت ها

خرید انواع آداپتور ، شارژر ، شارژر لپتاپ و شارژر لیتیومی از سایت ایران آداپتور

رینگ لایت‌های دست ساز چیست ؟ 

امروزه با یک جستجوی ساده در یوتوب و اینترنت می‌توانید نتایج زیادی در مورد هر چیزی را پیدا کنید برای اینکه بدانید که چگونه خودتان یک رینگ لایت بسازید، میتوانید از این منابع بهره بگیرید .

ساخت رینگ لایت دست ساز در حالی که هزینه‌ی بسیار کمی برای ساخت آنها نیاز است از مراحل پیچیده ای تشکیل شده و همچنین  مشکلات زیادی خواهند داشت، اما باز هم به عنوان یک روش ساده و ارزان قیمت می‌توان روی آن حساب کرد.

کلام آخر

رینگ در انگلیسی به “حلقه” گفته می‌شود و رینگ لایت‌ها اشاره به نورهایی دارند که فارغ از نوع یا شدت آن‌ها، به شکل یک حلقه بزرگ ساخته می‌شوند. لامپ‌های مهتابی گرد یا دایره‌ای شکل یکی از ساده‌ترین رینگ‌ لایت‌ها می باشند در مقاله بالا راجع به انواع رینگ لایت ها توضیح داده شد در صورتی که علاوه بر رینگ لایت ، قصد خرید ال ای دی ، ریسه شلنگی،  ال ای دی شاخه ای و غیره را دارید میتوانید از طریق سایت ایران آداپتور اقدام نمایید.

مزایا و معایب ال ای دی نواری

مزایا و معایب ال‌ ای‌ دی نواری

نحوه تست ولتاژ آداپتور با مولتی متر

نحوه تست آداپتور با مولتی متر

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *