نور‌پردازی روف گاردن

نور‌پردازی روف گاردن

روف گاردن‌ که نام دیگر ایرانی آن، باغ بام خانه است یکی از اماکن جذاب و دلنشین به حساب می‌آید که با طبیعت سبزی که دارد باعث زنده شدن روحیه افراد می‌شود. روف‌ گاردن‌ها در پشت بام خانه اجرا می‌شوند و منظره‌ای فوق‌العاده جذاب برای‌تان می‌سازند. فضای سبزی که در پشت بام خانه ایجاد شده و پر از گیاهان زیبا و خوش‌بو است، در شب ‌هنگام تاریک شده و دیگر منظره خاص نخواهد بود.

ولی یک راه وجود دارد که شما می‌توانید به وسیله آن در شب نیز فضای دلنشینی در روف گاردن خود اجرا کنید و آن هم نور‌پردازی در روف گاردن (بام سبز) است. معمولا نور‌پردازی‌های اصولی باعث جذابیت دو چندان روف گاردن می‌شوند. مثلا استفاده از ال‌ای‌دی نواری در بخشی از روف گاردن که ساختار لایه‌ای دارد می‌تواند یک ایده خاص باشد. فروش  ال‌ای‌دی نواری با نازل‌ترین قیمت ممکن توسط سایت ایران آداپتور صورت می‌گیرد.

نورپردازی روف گاردن با ال ای دی نواری

ایده نور‌پردازی روف گاردن

وقتی می‌خواهید روف گاردن خود را در بام خانه اجرا کنید از گیاهان زیبا و جذاب برای کاشت در روف گاردن استفاده می‌کنید. حال برای جلوه بیشتر این گیاهان و عناصر و اجزای دیگری که در روف گاردن شما وجود دارند باید نور‌پردازی کنید. نور‌پردازی در روف گاردن باعث جذابیت چندین برابر باغ بام شما می‌شود و فضایی مدرن و شیک را ایجاد می‌کند. حال آیا ایده‌ای خاص برای ایجاد نور‌پردازی خلاقانه در روف گاردن دارید؟

نور‌‌پردازی در این منظره باید به دقت و با حساسیت بالایی صورت بگیرد و همچنین اصولی باشد تا از منظره ایجاد شده نهایت لذت را ببرید. چند ایده برای نور‌پردازی در روف گاردن به سبک‌های مدرن و خاص را به شما معرفی می‌کنیم:

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

۰۹۹۱۴۷۱۱۲۹۳۰۲۱۶۶۷۲۸۳۴۳

استفاده از نور‌افکن

استفاده از نور‌افکن در کنار هر کدام از اجزای یک روف گاردن می‌تواند شاخصی برای جلوه دادن بیشتر آن جزء باشد. مثلا می‌توانید روی خاک و کنار یک گیاه که روی دیوار رشد کرده از نور‌افکن استفاده کنید و جلوه بیشتری به آن ببخشید. عناصری را که بیشتر به آن‌ها علاقه‌مندید و آن‌ها را در روف گاردن خود دوست دارید مناسب برای نور‌پردازی با نور‌افکن هستند؛ چراکه بیش از پیش جلوه‌گری می‌کنند. در واقع نور‌افکن می‌تواند یک قسمت از روف‌ گاردن را به صورت ویژه نور‌پردازی کند.

فروش ریسه شلنگی با بهترین قیمت در ایران آداپتور

استفاده از چراغ‌های زمینی یا دفنی

چراغ‌های زمینی نیز تقریبا همانند نور‌افکن‌ها عمل می‌کنند و بیشتر برای جلوه دادن یک عنصر مثل یک گیاه یا یک درخت به کار گرفته می‌شوند‌. مثلا این بار می‌توانیدچراغ زمینی را روی خاک و در کنار درخت نصب کنید تا نور، سایه ایجاد کند و جذابیت آن قسمت را چندین برابر کند.

استفاده از چراغ دفنی در زیر زمین برای نور‌پردازی باعث می‌شود تا سبکی شیک، مدرن و جذاب در محوطه ایجاد شود و شما نهایت لذت را از گذراندن اوقات خود در روف گاردن ببرید. ایده دیگری که برای استفاده از چراغ دفنی وجود دارد این است که شما در اطراف استخر روف گردن برای جلوه بیشتر استخر و در چشم بودن رنگ آبی از چراغ دفنی در اطراف و دور استخر استفاده کنید.

ایده نور‌پردازی روف گاردن

استفاده از چراغ‌های زمینی یا دفنی

استفاده از چراغ‌های پایه‌دار بلند و کوتاه

استفاده از چراغ‌های پایه‌دار کوتاه بیشتر سبکی مجلل و منحصر‌به‌فرد به روف گاردن شما می‌بخشد و به جذابیت محوطه می‌افزاید. اگر از چراغ‌های پایه‌دار در مسیر پیاده‌روی روف گاردن استفاده کنید، مسیر قدم‌زنی شما بسیار واضح خواهد بود و از قدم زدن نیز لذت خواهید برد. افراد معمولا از چراغ‌های پایه‌دار بلند در مسیر قدم‌زنی استفاده می‌کنند، ولی چراغ‌های پایه‌دار کوتاه نیز از جذابیت بالایی برخوردار هستند.

نورپردازی آبنما سنگی، دیواری، جکوزی و استخر

دسته دیگری از چراغ روف گاردن ویلا، چراغ هایی هستند که برای سازه های آبی استفاده می شوند. سازه های آبی در فصل تابستان که فرصتی برای دور هم جمع شدن و سپری کردن لحظات رمانتیک و عاشقانه است، نقش مهمی دارند. سازه های آبی مثل آبنماها، جکوزی و استخر نه تنها به خنک شدن فضا کمک می کنند بلکه فضای شما را هم لوکس و لاکچری نشان می دهند. در نورپردازی آب‌نمای روف گاردن بستگی دارد که نوع طراحی آب‌نما از چه نوعی باشد ولی به صورت کلی بهترین نور برای نورپردازی آب‌نما در روف گاردن، استفاده از نور سفید می‌باشد و حتی الامکان از نور زرد در آب‌نمای پشت‌بام استفاده نشود.

چراغ‌های زیر پله

پله در روف گاردن یکی از اجزای مهم و اساسی است که باید امنیت گذر از آن را تضمین کنید. شما می‌توانید با خرید ال‌ای‌دی خطی و نصب این منبع نور در زیر پله‌ها هم امنیت را به معبر ببخشید و هم زیبایی و جلوه پله‌ها را بیشتر کنید. تقریبا می‌توان گفت که با نصب ال‌ای‌دی نواری خطی در زیر پله‌ها یک نور‌پردازی خطی دلنشین و مجلل را راه‌اندازی می‌کنید.

چراغ‌های زیر پله

روف گاردن با ال ای دی خطی

نورپردازی فضای سبز، دیوار و کف

فضای سبز دیوار و کف هویت بخش و تعریف کننده های اصلی روف گاردن هستند بنابراین نورپردازی مخصوص باید داشته باشید که نورپردازی روف گاردن چمنی و دیوار سبز از ساده ترین و البته مهمترین راهکارها برای زیباسازی آن است.گیاهان و فضای سبز روف گاردن ممکن است در هر جایی باشند و بنابراین باید نورپردازی حرفه ای داشته باشید. خرید چراغ های چمنی شب تاب به همراه چراغ های دفنی در پای درختان و لابلای چمن ها فضای شما را بسیار زیبا و لوکس خواهد کرد.

نور‌پردازی‌های عمیق در روف گاردن

اگر در مرحله ساخت و ساز روف گاردن اقدام به ساخت آلاچیق‌های فانتزی و مجسمه‌های تزئینی کرده‌اید، می‌توانید در نقاط عمیق این بخش‌ها از نور استفاده کنید. در زیر‌سازی نور در نقاط عمقی روفگاردن، نقاط دیگری نیز تحت نور زیر‌سازی شده قرار می‌گیرد و یک پخش نور دل‌گشا ایجاد می‌شود. نور زیر‌سازی شده در بخش‌ مد‌نظر به صورت پر‌فشار خواهد تابید و جلوه‌گری بخش مد‌نظر شما به سبک مدرنیته خواهد بود.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

اصول نور‌پردازی روف گاردن

از ‌آنجایی ‌که روف گاردن یک فضای باز و منحصر‌به‌فرد برای گذراندن اوقات است، باید تمامی خلاقیت خود را به کار بگیرید تا فضایی دلنشین داشته باشید. نور‌پردازی یک رکن مهم در طراحی یک روف گاردن منحصر‌به‌فرد و ایده‌آل است؛ پس باید در نور‌پردازی آن اصول خاصی را رعایت کنید.

  1. حتما به یاد ایمنی در استفاده از نور‌ باشید و آن‌ها را کاور کنید تا باعث آسیب‌رسانی به افراد نشوند.
  2. شدت نور باید در حدی باشد که منجر به ایجاد آرامش و حالی خوب شود. پس، از استفاده از نور‌های شدید بپرهیزید تا مزاحمتی برای ساختمان‌های منطقه ایجاد نشود.
  3. از رنگ‌های مدرن نور استفاده کنید. البته این آیتم به سلیقه‌تان بستگی دارد و می‌توانید از رنگ‌های ترکیبی نیز برای نور‌پردازی استفاده کنید.
  4. استفاده از المان‌های نوری در مسیر رفت‌و‌آمد کمک شایانی به کاربران می‌کند تا هنگام شب مسیر قدم‌زنی روشن‌تر باشد.
  5. در طراحی یک روف گاردن ایده‌آل که از هر نظر بی‌نقص و بی‌عیب بوده و جذابیت آن چشمگیر است، می‌توانید نور‌پردازی‌ را روی گیاهان نیز اجرا کنید که این روش یک سبکی خاص و مدرن برای روف گاردن شما به ارمغان می‌آورد.
  6. از نور‌های زیر‌سازی شده استفاده کنید تا جلوه محوطه زیبا‌تر شود.
  7. سعی کنید محصولاتی را به عنوان منبع نوری خریداری کنید که نور تابیده از آن‌ها چشم را اذیت نکند.

نورپردازی روف گاردن

سخن پایانی

نور‌پردازی یکی از روش‌های افزایش جذابیت و مدرنیته ساختن روف گاردن است و یکی از ارکان بسیار مهم طراحی سبک روف گاردن محسوب می‌شود. برای اینکه نور‌پردازی شما از کیفیت بالا و جذابیتی منحصر‌به‌فرد برخوردار باشد، باید نور منتشر شده توسط منبع نور کیفیت بالایی داشته و چشم‌ها را اذیت نکند.

سایت معتبر و مجرب ایران آداپتور می‌تواند منابع نوری باکیفیت و تضمینی را در اختیار شما بگذارد تا از آن‌ها در روف گاردن خود استفاده کنید و کمال رضایت را داشته باشید. فروش آداپتور نیز توسط این فروشگاه آنلاین، با کیفیت بالا و قیمتی مناسب صورت می‌گیرد.

مزایا و معایب ال ای دی نواری

مزایا و معایب ال‌ ای‌ دی نواری

نحوه تست ولتاژ آداپتور با مولتی متر

نحوه تست آداپتور با مولتی متر

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *