نورپردازی نمای ساختمان ویلایی

نورپردازی نمای ساختمان ویلایی

نورپردازی نمای ساختمان ویلایی امروزه یکی از پروژه‌های پرطرفدار نورپردازی نما به حساب می‌آید. در حال حاضر طراحی‌های معماری به برجسته کردن ساختمان‌ها توسط نورپردازی روی آورده‌اند. در روز روشن معماری ساختمان‌ها به خوبی دیده می‌شود؛ اما نورپردازی نما در شب تاکید بیشتری بر زیبای معماری ساختمان‌ها دارد.

شما با روشنایی نما می‌توانید ساختمان ویلای خود را به یک نماد بصری تبدیل کنید که روح همگان را به وجد می‌آورد. البته ابتدا باید با اصول، مدل‌ها و مزایا و معایب نورپردازی نمای ساختمان ویلایی آشنا شوید. پس در ادامه با ما همراه باشید تا درباره همه موارد گفته شده آگاهی لازم را پیدا کنید. و همجنین میتوانید به مقاله: نورپردازی ساختمان ها با ال ای دی نواری نیز سر بزنید و اطلاعات خوبی کسب کنید.

نورپردازی مای ساختمان ویلایی

اصول نورپردازی نمای ساختمان ویلایی

نورپردازی بیرونی ساختمان ویلایی برای رسیدن به زیبایی نما تأثیر بسیاری می‌گذارد و اما اینجاست که اصول نورپردازی نما نقش خود را ایفا می‌کند. وقتی نما را با نور روشن می‌کنید، یک ساختمان ویلایی متوسط ​​را به ساختمان ویلایی بسیار شگفت‌انگیز تبدیل می‌کنید.

برخی از اصول نورپردازی نمای ساختمان ویلا استفاده از رنگ مناسب، جهت و شدت نور کافی، استفاده از تجهیزات الکتربوی مناسب و… هستند. شما می‌توانید برای خرید تک و عمده تجهیزات الکتریکی یا مشاوره تخصصی و فنی و اطلاع از قیمت آداپتور ۵ ولت ۲ آمپر و سایر محصولات با شماره‌های ارائه شده تماس حاصل کنید.

سبک‌های مختلف نورپردازی نمای ساختمان ویلایی

نورپردازی نما نیز دارای چند سبک متنوع است است به عنوان مثال نورپردازی خشن بیشتر برای سطح‌ها و المان‌های کوچک در نما است. اما سطح یکدست از یک نقطه تا سطح وسیعی از نما را در بر می‌گیرد. نورپردازی از داخل و خارج و منطقه‌ای نیز نوع دیگری از سبک‌های مختلف نورپردازی نما هستند. برای استفاده از سبک‌های مختلف نورپردازی نما ابتدا باید به سبک ساختمان ویلا و مساحت و ارتفاع آن توجه کرد.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

۰۹۹۱۴۷۱۱۲۹۳۰۲۱۶۶۷۲۸۳۴۳

مدل‌های نورپردازی نمای ساختمان ویلایی

نورپردازی نمای بیرونی برای ویلا دارای مدل‌های مختلفی است که هر یک از آن‌ها برای ویلاهای خاصی مناسب هستند. در ادامه به مدل‌های مختلف نورپردازی نما اشاره شده است. نورپردازی ویلا با استفاده از ال ای دی نواری از جمله رایج‌ترین انواع نورپردازی‌ها است که درخشندگی به صورت تابش نور عمودی در نمای ساختمان ایجاد می‌کند.

به این صورت پس از روشن کردن لامپ‌ها نور خطی در بخش‌هایی از ساختمان ظاهر می‌شود. اما در نورپردازی ویلا با ال ای دی خطی خطوط نورانی به صورت انتزاعی، حالت و فرم خاصی به جزئی از المان‌های نمای ویلا می‌دهد. نورپردازی وال واشینگ و نور افکنی نیز دورتر از نما نصب می‌شوند و روشنایی نسبتا یکدستی را به نما می‌‌دهند.

نورپردازی نمای بیرونی ویلا

نکات نورپردازی نمای ساختمان ویلایی

نورپردازی نما باید با توجه به هدف ما از نورپردازی انجام بگیرد؛ به این صورت که نورپردازی یا صرفا جهت زیبایی نمای کلی ساختمان یا صرفا جهت مورد توجه قرار گرفتن برخی المان‌ها در نما مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نورپردازی می‌بایست به مواردی همچون شدت، جهت و رنگ نور، سبک نورپردازی، استفاده مناسب از انواع چراغ و تجهیزات نورپردازی ساختمان، رعایت خطوط افقی و عمودی در نما، متراژ استفاده از نورپردازی، نوع نورپردازی، موقعیت پروژه، ارتفاع ساختمان و… توجه کرد.

مزایای نورپردازی نمای ساختمان ویلایی

نورپردازی نما برجسته کردن ویژگی‌های کلی ساختمان کمک می‌کند. نورپردازی نما با سایه‌های خود جلوه هنری به نمای بیرون ساختمان می‌بخشد و از این رو پیشنهاد می‌شود یک ویژگی در ساختمان را برجسته کنید تا نتیجه قابل مشاهده‌تری داشته باشید. علاوه بر این متخصصان معماری از نورپردازی نما برای افزودن کنتراست یا برجسته کردن ساختمان و تبدیل آن به یک مرکز جاذبه استفاده می‌کند. اما از مزایای نورپردازی نمای ساختمان ویلایی می‌توان به این موارد اشاره کرد که نورپردازی نما به درمان نور ساختمان، تعریف ساختار ساختمان، متمایز کردن آن و… اشاره کرد.

نورپردازی ویلا شمال

معایب نورپردازی نمای ساختمان ویلایی

امروزه استفاده از نورپردازی نما به صورت مهندسی شده در صنعت ساختمان‌سازی به طور ویژه نظر صاحبان ملک را به خود جلب می‌کند. اما امری که بسیار حائز اهمیت بوده این است که در نورپردازی نمای ساختمان ویلا می‌بایست از تجهیزاتی استفاده شود که بیشترین نوردهی و در عین حال کمترین میزان مصرف برق وجود داشته باشد. اینجاست که علاوه بر مزایای نورپردازی نما معایب آن نیز روی کار می‌آیند.

در صورت عدم رعایت اصول مهندسی روشنایی، شناخت تجهیزات و محصولات نورپردازی نما و مشخصات فنی آن‌ها، استفاده از نور و منبع تغذیه نامناسب و بسیاری عوامل دیگر سبب معضلاتی خواهند شد که نه تنهای نمای ساختمان شما را به مرکز جاذبه زیبایی تبدیل نخواهند کرد، بلکه سبب از دست رفتن زیبایی طبیعی ساختمان، هدر رفتن هزینه و… نیز خواهد شد.

محصولات بیشتر: شما میتوانید به صفحه خرید آداپتور با قیمت های قوف العاده سر بزنید.

نورپردازی ویلا شمال

در طراحی نورپردازی نمای ویلای شمال توجه به ورودی‌ها، پیش‌فرض‌ها و تابلوها در این ساختمان‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ چراکه اصولی بودن نورپردازی این بناها می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی دیده بینندگان بگذارد؛ همچنین در نورپردازی این ساختمان‌ها باید دقت شود که عناصر نورپردازی هماهنگی کاملی با ویلاهای اطراف داشته باشد. در واقع نورپردازی ویلاها در شمال باید به گونه‌ای باشد که تمام نما را نشان دهد و جزئیات ویلا را به نمایش بگذارد.

نورپردازی ساختمان ویلایی

نورپردازی محوطه و مسیر رفت و آمد

برای نورپردازی محوطه و مسیر رفت و آمد روشنایی محیط می‌توان در کنار چراغ‌های پارکی یا نور افکن از سایر تجهیزات نورپردازی مانند:

  • ال ای دی خطی
  • ال ای دی نواری
  • سنگ نورانی
  • چراغ های چمنی
  • و…

با توجه به فضای موردنظر استفاده کرد؛ همچنین برای تامین روشنایی راهنمای مسیر رفت و آمد نیز می‌توان از سنگ‌های نورانی در کنار تجهیزات نورپردازی مانند انواع ال ای دی، نور افکن، چراغ پارکی و خیابانی و… استفاده کرد. البته نورپردازی با ال ای دی خطی و نواری زیبایی بسیاری به محیط می‌دهد.همجنین میتوانید به مقاله : بررسی بهترین سیستم نورپردازی محیط باز در فصل پاییز  مراجعه کنید و با بهترین روش های نورپردازی فضا باز آشنا شوید.

نورپردازی محوطه و مسیر رفت و آمد

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

نورپردازی نمای ساختمان یک طبقه

طراحان و افراد متخصص برای نورپردازی نمای ساختمان یک طبقه، تجهیزات مناسب برای نصب چراغ های تولید کننده نور را از طریق روش بکارگیری طناب به جای داربست در ارتفاعات ساختمانی به کارمیبرند.زیرا باعث بالا رفتن سرعت انجام کار و به نوعی صرفه جویی در زمان و هزینه های انجام کار می شود.

حساسیت نورپردازی در ساختمان های یک طبقه به اندازه ساختمان های چند طبقه و برج ها دارای اهمیت است.انجام این کار در ساختمان های یک طبقه با کاربری مسکونی به نورپردازی قاب پنجره ،به کار بردن رنگ نور مناسب با جداره ها و دقت به گوشه ها بستگی دارد.

همچنین طراحی نمای ساختمان یک طبقه و عملیات نورپردازی در مرحله اول باید توسط معمار و مهندسین حرفه ای انجام شود و سپس برای اجرای عملیات نورپردازی از کارگران حرفه ای و با تجربه استفاده گردد. بطور کلی موارد مهمی که در این باره باید رعایت شود شامل موارد زیر می شود:

طراحان و معماران در نما ساختمان یک طبقه، تاریک ترین قسمت نما را باید شناسایی کنند و براساس آن لامپ و روش نورپردازی مخصوص آن ساختمان را انتخاب کنند.

از تکرار نور طبیعی در همه جا خودداری کنید زیرا در تاریکی و شب برای روشن کردن نمای ساختمان یک طبقه، باید از انواع لامپ و سیستم نورپردازی استفاده نمود.

نقاط دید اصلی را تعیین کنید به طوری که نمای ساختمان در شب را تحت تاثیر قرار دهد.زیرا بینندگان، طراحی نورپردازی نما را از زاویه خاص میبینند در نتیجه نورها باید جذاب باشند.

در نورپردازی نمای ساختمان یک طبقه میزان شدت نور دارای اهمیت ویژه است و باید به طور یکسان و یکنواخت در سراسر نما صورت گیرد.

سخن آخر

اکثر مردم نمای ساختمان ویلا را به عنوان جلوه اصلی آن‌ها می‌شناسند. در معماری، مهم‌ترین عنصر طراحی را نمای ساختمان به خود اختصاص می‌دهد؛ زیرا تا حد زیادی نمایانگر تصور کلی ساختمان است. علاوه بر این، نورپردازی نما نقش اساسی در عبور نور، بهره‌وری انرژی و… سازه دارد.

فروشگاه ایران آداپتور از جمله بهترین مراکز فروش آداپتور در ایران است که می‌توانید برای خرید آداپتور، ال ای دی و… به آن مراجعه کنید. شما در فروشگاه‌ بزرگ ایران آداپتور می‌توانید طیف گسترده‌ای از قیمت ال ای دی نواری، قیمت ال ای دی خطی و… را مشاهده کرده و پس از بررسی جزئیات محصول اقدام به خرید آن کنید.

مزایا و معایب ال ای دی نواری

مزایا و معایب ال‌ ای‌ دی نواری

نحوه تست ولتاژ آداپتور با مولتی متر

نحوه تست آداپتور با مولتی متر

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *