کاربرد و مزایای آداپتور poe در دوربین مداربسته

سوییچ poe و دوربین مداربسته

Poe چیست؟ چه کاربردی در دوربین‌های مداربسته دارد؟ این سوالات تنها بخشی از مواردی است که سعی داریم امروز به آن بپردازیم. به منظور کاهش هزینه‌های موجود، از سوئیچ‌های شبکه استفاده می‌شود. از سوی دیگر، در ادارات و سازمان‌ها، ایجاد یک شبکه منطقه‌ای و ارتباط با شبکه جهانی بسیار مهم است.

برای ایجاد یک شبکه داخلی بین دستگاه‌های کاملاً متفاوت، مانند تلفن، لپ‌تاپ و چاپگر، استفاده از نوعی سوئیچ می‌تواند خواسته‌های شما را برآورده کند. یکی از همین سوئیچ‌ها poe نام دارد.  این فناوری باعث می‌شود قیمت قرار دادن دوربین مداربسته به میزان قابل توجهی کاهش یابد. برای درک بیشتر این فناوری و کاربردهای آن و شناخت آداپتور poe، در ادامه همراه ما باشید.

دوربین مداربسته

Poe چیست؟

دوربین‌های مداربسته در انواع مختلف با کاربری‌های کاملاً متفاوت در دسترس هستند. یکی از اقسام دوربین‌ها به عنوان دوربین‌های شبکه شناخته می‌شوند و کاربردهای مختلفی دارد. این نوع دوربین تصاویر دیجیتالی تولید می‌کند؛ یعنی داده‌های تصویر را از حسگرها می‌گیرد  و آن‌ها را به داده‌های دیجیتال تبدیل می‌کند، سپس این داده‌ها را به شبکه زیر مجموعه‌ای از پروتکل‌های شبکه ارسال می‌کند. قرار گرفتن در زیر شبکه این نوع دوربین‌ها، poe نامیده می‌شود.

دوربین مداربسته تحت شبکه یکی از تجهیزاتی است که دارای فناوری poe است. دستگاه‌هایی که از فناوری و آداپتور poe پشتیبانی می‌کنند، هرکدام اطلاعات را منتقل می‌کنند و توانایی ارائه برق به  دستگاه را فراهم خواهند آورد. در  دوربین مداربسته، 2 کابل قرار داده‌اند؛ یک کابل شبکه برای  ارتباط با NVR استفاده می‌شود  کابل دیگر هم برق لازم را تهیه می کند. Poe موجب خواهد شد که هر دوی این کابل‌ها به یک کابل تبدیل شوند.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

۰۹۹۱۴۷۱۱۲۹۳۰۲۱۶۶۷۲۸۳۴۳

<<خرید آداپتور 12 ولت 5 آمپر مناسب برای انواع دوربین مداربسته >>

کاربرد poe در شبکه دوربین مداربسته چگونه است؟

منابع متعددی از این فناوری ایجاد شده که هر کدام با توجه به کاربردی که دارند مزایا و معایبی با آنها همراه است؛ در ادامه با این منابع بیشتر آشنا خواهیم شد:

 

Poe Injector

دستگاه تجهیز poe injector یک اجرای بسیار ساده را در بر می‌گیرد. این دستگاه موجب می‌شود تا منبع تغذیه به کابل شبکه اضافه شود. به صورت متداول از این وسیله زمانی استفاده می‌شود که یک محصول دارای پورت poe نباشد.

Poe mid-span

با استفاده از این منبع، به نظر می‌رسد که دستگاه POE Injector به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. این بدان معناست که دستگاه‌های کاملاً متفاوت به یک آداپتور  poe در  یک زمان وصل می‌شوند؛ علاوه بر این، اندازه کوچکی دارند و قرار دادن و راه‌اندازی آن ساده است.

آداپتور POE 24v 2a

Poe Switches

این دستگاه ترکیبی از انرژی و شبکه بوده که مستقیماً به دوربین مداربسته انتقال پیدا می‌کند. با استفاده از این دستگاه به راحتی می‌توان انرژی و شبکه را در یک زمان مدیریت کرد. نقطه ضعفی که ممکن است برای این دستگاه ذکر شود، این است که نمی‌تواند به شبکه‌هایی اضافه شود که از فناوری Poe پشتیبانی نمی‌کنند؛ علاوه بر این  محدودیت‌هایی در انتخاب اندازه منبع تغذیه هم وجود دارد.

دستگاه ضبط NVR

در برخی از دستگاه‌های ضبط NVR ، ممکن است که خروجی Poe  را قرار داده باشند؛ به این ترتیب کاربر دیگر هزینه‌ای برای افزودن سوییچ Poe  پرداخت نخواهد کرد. از طریق دستگاه ضبط NVR POE، دوربین‌ها به شکل جداگانه با کمک کابل به NVR وصل شده و برق لازم را به وسیله NVR  به دست خواهد آورد.

محصولات پرفروش ایران آداپتور

آداپتور 6 ولت 1 آمپر
آداپتور 12 ولت 2 آمپر رومیزی گرید A

مزایای poe در دوربین مداربسته

مزایای بسیار زیادی را می‌توان برای استفاده از فناوری poe بیان کرد، اما مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

  • به آسانی می‌توان شبکه و تجهیزات را گسترش داد و در راه‌اندازی دوربین‌های مداربسته سرعت ایجاد کرد. تنها کافی است که کابل شبکه را به دستگاه وصل کرد.
  • قیمت بسیار پایینی دارد و برخلاف سایر فناوری‌ها به هیچ نوع کابل‌کشی نیاز ندارد؛ بنابراین در هزینه‌های جاری صرفه‌جویی‌های لازم به عمل می‌آید.
  • با توجه به اینکه فناوری poe دارای اختلاف پتانسیل بسیار کمی است از طریق همین ویژگی، بسیاری از خطراتی که در زمینه نوسانات برق امکان دارد که به وجود بیاید، کاهش یافته و از بروز آنها جلوگیری می‌کند.
  • افرادی که مایلند نصب یا تغییر مکان دوربین به آسانی صورت بگیرد، از طریق این فناوری می‌توانند به هدف خود برسند؛ زیرا از طریق این دستگاه نیازی به نصب پریز برق و عبور کابل برق از مسیرهای متعدد وجود ندارد و همه این‌ها سبب خواهد شد تا جابجایی دوربین به آسانی صورت بگیرد.
  • استفاده از استانداردهای بسیار قوی در این فناوری موجب شده تا کاربران به راحتی بتوانند به آن اعتماد کنند و در شبکه‌های مختلف آن را به کار ببرند.

سوییچ poe

کاربردهای POE

کاربردهای مختلفی را می‌توان برای این فناوری خوب و منحصر به فرد نام برد. به صورت متداول افرادی که سعی دارند از این فناوری استفاده کنند آن را در مصارف تجاری صنعتی و مسکونی به کار می‌گیرند. افرادی که برای مصارف مسکونی  از آن استفاده کنند معمولاً درصدد هوشمند سازی منازل خود هستند.

poe  در صنعت، می تواند دوربین های مداربسته را به هم اتصال دهد و به مدیران کمک کند تا به آسانی کارکنان، تجهیزات و خط تولید را مشاهده کنند. این وسیله سرعت انجام عملیات‌های روزانه را افزایش داده و با توجه به این که بسیار کم هزینه است می‌تواند سود اقتصادی خوبی را نصیب صنایع کند.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

سخن پایانی

در این مطلب سعی داشتیم تا شما را بیشتر با آداپتور POE آشنا کنیم. کاربردهایی که برای این دستگاه بیان کردیم تنها بخشی از موارد مصرفی آن بود. استفاده از این دستگاه برای افرادی که سعی دارند، زودتر و بهتر به نتیجه برسند و کار خود را با پیشرفت بیشتری به جلو سوق دهند، توصیه می شود. در صورتی که برای تهیه  POE به مشاور نیاز داشتید، می‌توانید با کارشناسان ما در ایران آداپتور ارتباط برقرار کنید.

همچنین وبسایت ایران آداپتور موجودی کاملی ازبرند های مختلف آداپتور لپتاپ را دارا است که درصورت تمایل میوانید از طریق منو قسمت شارژر نسبت به خرید شارژر لپ تاپ دلخواه خود اقدام کنید.

 

مزایا و معایب ال ای دی نواری

مزایا و معایب ال‌ ای‌ دی نواری

نحوه تست ولتاژ آداپتور با مولتی متر

نحوه تست آداپتور با مولتی متر

2 نظر در "کاربرد و مزایای آداپتور poe در دوربین مداربسته"
  • […] <<کاربرد آداپتور poe در دوربین مداربسته چیست و چه مزایایی دارد؟ >> […]

    • مزایای POE
      صرفه جویی در هزینه در بستر سازی
      نصب راحت
      معایب POE
      بالا بودن قیمت تجهیزات POE
      محدودیت در توان خروجی

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *