اصلی ترین تفاوت بین POE injector و POE Splitter چیست؟

اصلی ترین تفاوت بین POE injector و POE Splitter چیست؟

تفاوت بین POE injector و POE Splitter را زمانی می‌توانیم برای شما به درستی بیان کنیم که با هر دو دستگاه آشنا باشید. براق تأمین برق دستگاه‌های گوناگون قطعاً می‌توان از دستگاه‌هایی کاملاً اختصاصی استفاده کرد. در این میان، POE injector و POE Splitter دو گزینه عالی به شمار می‌آیند. تفاوت این دو می‌تواند شما را برای خریدی مقرون به صرفه و مطابق با نیازی که دارید، به خوبی آگاه کند. شما میتواتنید برای خرید آداپتور poe نیز به دسته بندی مرتبط با آن مراجعه نمایید.

امروزه تکنولوژی‌های گوناگونی  روی کار آمده‌اند که مزایا و ویژگی‌های منحصر به فردی دارند POE یکی از همین تکنولوژی‌های ضروری به شمار می‌آید. برای آشنایی بیشتر با POE و تفاوت POE injector و POE Splitter در ادامه همراه ما باشید.

POE و کاربرد آن چیست؟

POE یک نوع تکنولوژی است و معمولاً با استفاده از این نوع تکنولوژی از طریق کابل اترنت می‌توان به انتقال برق پرداخت. ریپیترهای بی‌سیم از تکنولوژی PoE استفاده می‌کنند. برای منتقل کردن صدا، برق و داده قطعاً کابل اترنت می‌تواند با استفاده از این تکنولوژی مفید باشد. شما برای نصبی آسان و کم هزینه می‌توانید PoE را یک روش مقرون به صرفه و هوشمندانه در نظر بگیرید.

به این دلیل که نیازی به نصب انواع کابل‌های اضافی نخواهد بود. ناگفته نماند که ولتاژ PoE نسبت به برق شهر به مراتب پایین‌تر است و این گونه است که شما استفاده و کاربردی ایمن را می‌توانید انتظار داشته باشید. امروزه دستگاه‌های بسیاری برق خود را از آداپتور PoE تأمین می‌کنند. این دستگاه‌های در 2 دسته دستگاه‌های PoE با ولتاژ پایین و دستگاه‌های PoE با ولتاژ بالا جای می‌گیرند. با توجه به توضیحی که در مورد تکنولوژی POE ارائه داده‌ایم، تفاوت بین POE injector و POE Splitter را آسان‌تر درک خواهید کرد.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

۰۹۹۱۴۷۱۱۲۹۳۰۲۱۶۶۷۲۸۳۴۳

<< خرید آداپتور 12 ولت 5 آمپر مناسب برای دوربین های مداربسته >>

POE injector

POE injector(midspan) برای تجهیزاتی که دارای پورت POE نیستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ چراکه برای تأمین برق از POE injector استفاده به عمل می‌آید. اضافه کردن برق به اترنت از جمله وظایف اصلی POE injector است. با استفاده از این مدل به سادگی می‌توان حتی از کابل‌های داده قبلی نیز استفاده کنید. آن دسته از عزیزانی که قصد نصب پریز اضافی در محل موردنظر را ندارند نیز از این نوع POE استفاده کنند.

دستگاه‌های گوناگونی وجود دارند که به تکنولوژی PoE  نیاز دارند، اما ساختار آن‌ها این اجازه را نمی‌دهد. در این شرایط poe injector به‌عنوان یک تبدیل به کار می‌آید. اینجکتور برای منتقل کردن نیرو و داده به دستگاه برای استفاده از تکنولوژی PoE   کمک می‌کند. پشتیبانی poe injector از استانداردهای PoE IEEE802.3af ، IEEE802.3at یا IEEE802.3bt را نیز نباید از یاد ببرید. با توضیح ساختار POE Splitter قطعاً به  تفاوت بین POE injector و POE Splitter در ادامه پی می‌برید.

POE injector

POE Splitter

PoE Splitter در کنار اینجکتور POE مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای دستگاهی که با POE سازگاری ندارد، POE Splitter روش خاصی را پیاده می‌کند. به این شکل که برق را از داده جدا می‌کند و با استفاده از یک کابل جداگانه برق دستگاه مرتبط را تأمین می‌کند. دستگاه‌هایی که در نقاط دور نمی‌توانند  از تکنولوژی PoE بهره ببرند و حتی از AC هم نمی‌توانند استفاده کنند به استفاده از PoE Splitter نیاز دارند.

IEEE 802.3af و IEEE 802.3at استانداردهایی هستند که با PoE Splitter تطبیق داده‌شده‌اند. احتمالاً تا به این بخش با تفاوت بین POE injector و POE Splitter آشنا شده‌اید.

<< خرید ریسه شلنگی با تنوع رنگی بالا (قرمز-انبه ای- آبی- سفید و…) >>

POE Splitter

بطور کلی اینجکتور چیست؟

اینجکتور PoE وسیله ای است که برای افزودن برق به کابل اترنت برای تجهیزات PoE به کار برده می شود. یک اینجکتور PoE می تواند برای ایجاد یک سوئیچ سازگار با PoE با دستگاه های PoE برای به روزرسانی سوئیچ های شما ، کار کند.

به جای اینکه مجبور باشید کابل داده و کابل برق را از یک سوئیچ شبکه به یک دستگاه تغذیه شده (PD)اجرا کنید ، Power over Ethernet (PoE) با ارسال داده و برق از همان کابل در وقت و هزینه شما صرفه جویی می کند.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

چه تفاوتی بین POE injector و POE Splitter وجود دارد؟

حال می‌توان در مورد تفاوت بین POE injector و POE Splitter بسیار ساده‌تر صحبت کنیم. این دو دستگاه هرکدام کاملاً در جهت‌هایی متضاد یکدیگر کارایی خود را به نمایش می‌گذارند. Midspan یا به قول معروف همان POE injector، برق را از طرف سوئیچ هر داده‌ای که با PoE یا بدون PoE باشد، اضافه می‌کند.

کابل شبکه به POE injector کمک می‌کند که برق دستگاه مجهز به PoE را تأمین کند. درصورتی‌که PoE Splitter به جدا کردن برق از داده ارتباط دارد و باید از یک کابل مخصوص برای برق استفاده شود و حتی دستگاه‌های گوناگون بدون قابلیت PoE نیز می‌توانند از این کابل استفاده کنند.

<<کاربرد آداپتور poe در دوربین مداربسته چیست و چه مزایایی دارد؟ >>

 

کاربرد poe splitter

سخن پایانی

طبیعتاً حال که با تفاوت بین POE injector و POE Splitter آشنا شده‌اید، می‌توانید تصمیم‌گیری آگاهانه‌تری را داشته باشید. در عصر حاضر قیمت، سرعت و کیفیت مناسب حرف اول را می‌زنند. لطفاً برای خرید هرکدام از 2 دستگاه به کیفیت بیشتر از قیمت توجه کنید. به این دلیل که تنها کیفیت در طولانی مدت شما را از انتخابی که داشته‌اید، راضی نگه خواهد داشت. بسیاری از دستگاه‌های ارزان قیمت و بی‌کیفیت که عمر مناسبی هم نداشته‌اند، مسبب بسیاری از خسارت‌ها و مشکلات ریز و درشت شده‌‍اند.

تأمین برق کار ساده‌ای نیست و به همین خاطر، باید به کیفیت انتخاب و خرید خود دقت کنید تا در طولانی مدت بتوانید  از مزایای محصول به نحو احسن استفاده کنید. خرید آنلاین و اینترنتی هرکدام از این دو دستگاه می‌تواند خریدی مقرون به صرفه و البته بسیار هوشمندانه باشد؛ چرا که بدون واسطه محصول به فروش می‌رسد.درصورتی که قصد خرید این محصول را دارید میتوانید از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان ما در ارتباط باشید و یا درصورتی که نیاری به مشاوره نداشتید از طریق منوی سایت ایران آداپتور نسبت به خرید آداپتور مورد نیاز خود اقدام کنید.

مزایا و معایب ال ای دی نواری

مزایا و معایب ال‌ ای‌ دی نواری

نحوه تست ولتاژ آداپتور با مولتی متر

نحوه تست آداپتور با مولتی متر

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *