تفاوت شارژر فست و معمولی چیست ؟

تفاوت شارژ فست و معمولی

همانطور که می‌دانید نمیتوان از هرنوع شارژری برای گوشی موبایل خود استفاده کنیم به دلیل اینکه هر گوشی هوشمند برای شارژ باتری به ولتاژ مشخصی از جریان برق نیاز دارد و در صورتی که از شارژر های مختلف با ولتاژ های متفاوت استفاده کنیم باتری موبایل شما آسیب میبیند . لازم به ذکر است موارد زیادی در نگهداری درست شارژر و گوشی دخیل است که یکی از آنها انتخاب شارژر مناسب برای گوشی و دیگری کشیدن آداپتور از برق پس از اتمام شارژ گوشی میباشد

فست شارژ

به طور کلی باتری ها به دو نوع تقسیم میشوند

  • باتری معمولی
  • باتری فست‌شارژ

بنابراین باید دو نوع آداپتور و کابل شارژ داشته باشیم

  • فست شارژ
  • شارژر معمولی

در گذشته تنها یک مدل شارژ و باتری وجود داشت اما با پیشرفت تکنولوژی شرکت آمریکایی کوالکام (Qualcomm) اولین شرکتی بود که مفهوم شارژ سریع را ابداع کرد.

 برای مشاهده انواع ریسه های شلنگی و ال ای دی نواری وارد شوید .

شارژ سریع یا فست شارژ چیست ؟

نحوه شارژ سریع گوشی بدین گونه است که شارژر باتری را با بیشترین سرعتی که اجزای شیمیایی آن پشتیبانی می‌کنند شارژ میکند. برای این کار  اگر شارژر بیش از مقدار مشخص ولتاژ تأمین کند، جریان الکتریکی بیشتری تولید میشود و این باعث می‌شود که گوشی ما سریع‌تر از قبل شارژ شود. به این حالت شارژ سریع یا شارژ توربو می‌گویند.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

۰۹۹۱۴۷۱۱۲۹۳۰۲۱۶۶۷۲۸۳۴۳

از کجا بفهمیم شارژر فست شارژ است ؟

برای تشخیص فست شارژ بودن یا نبودن آداپتور باید دقت کنید به نوشته های روی آن ، روی برچسب تمامی آداپتورها ولتاژ و جریان خروجی نوشته شده است. اگر output یا خروجی نوشته شده 5 ولت (V) و ۱ آمپر (A) یا 5 ولت (V) و 1000 میلی آمپر (mA) باشد، آداپتور شما معمولی است. اگر آداپتور شما فست شارژ باشد، output یا خروجی نوشته شده با 5 ولت (V) و 2 آمپر (A) برابر یا بیشتر از آن خواهد بود.

به نشان روی آداپتور هم دقت کنید. اگر روی آن نشانه‌ی فست‌شارژ به شکل رعد و برق درج شده باشد و یا مستقیما روی آن کلمه Fast Charging نوشته شده باشد این آداپتور فست‌شارژ است.

راحت ترین راه و مطمئن ترین راه برای فهمیدن اینکه گوشی شما از فناوری فست شارژ پشتیبانی میکند یا نه ، پیداکردن علامت Quick Charge روی کارتن گوشی موبایل است همچنین هنگام شارژ علامت یا نوشته فست شارژ روی صفحه نمایش قابل روئت است. برخی از موبایل های شرکت هواوی درصد شارژ را به همراه دو علامت شارژ نشان می دهند تا مشخص شود شارژ سریع انجام می شوند همچنین شرکت اپل برای نشان دادن شارژ سریع ، بجای یک بار ، دو بار صدای اتصال شارژر را به صدا در می آورد.

اگر موبایل شما هیچ نشانه قابل مشاهده و یا شنیدنی نداشت ، میتوانید به آپ استورهای تلفن همراه ( بازار ، مایکت و … ) بروید و نرم افزار Ampere را نصب کنید. این برنامه مفید جریان و ولتاژ شارژ ورودی را اندازه گیری می کند ، که می توانید برای محاسبه وات استفاده کنید.

  عملکرد شارژر سریع به چه شکل است ؟

شارژ های سریع باتری را طی سه مرحله با سرعت های متفاوت شارژ میکنند

  • از صفر تا ۵۰ درصد با بیشترین سرعت ممکن گوشی را شارژ می‌کند.
  • از ۵۰ تا ۸۰ سرعت کمی کمتر می‌شود، اما همچنان نسبت به شارژر‌های معمولی سرعت بیشتری دارد.
  • از ۸۰ تا ۱۰۰ درصد سرعت آن کمتر می‌شود و با سرعتی مشابه یک شارژر معمولی شارژ می‌کند.

هر باتری‌ معمولا توان و ظرفیت خاصی دارد. وقتی توان بیشتر باشد، گوشی زودتر شارژ خواهد شد. پس جریان و ولتاژ بالاتر گوشی را سریع‌تر شارژ می‌کند.

 

شارژر فست

برای اطلاع کامل از انواع لامپ های مناسب دفترخانگی وارد شوید 

مزایا و معایب فست شارژ و معمولی و تفاوت‌ آن‌ها

در این قسمت قصد بررسی کامل مزایا و معایب شارژر های فست و معمولی را داریم .

مزایای فست شارژ

  • شارژ سریع گوشی

شارژ سریع گوشی می‌تواند در زمان صرفه‌جویی کند. مخصوصا زمانی که خیلی عجله دارید یا شارژ گوشی حین کار با آن تمام می‌شود

  • تنظیمات با ولتاژ

این ویژگی به این معنی است که زمانی که گوشی شما حین شارژ به دمای بسیار بالا می‌رسد، سطح ولتاژ کاهش می‌یابد. با کاهش ولتاژ، گرمای کم‌تری تولید می‌شود و دمای باتری را به سطح نرمال باز می‌گرداند.

جدیدترین اخبار : رونمایی اپل از شارژر جدید 35 ولتی

معایب فست شارژ

  • کاهش عمر باتری

اگر باتری گوشی شما مشکل داشته باشد کمنرل دما به درستی انجام نمیشود  بنابراین در این شرایط از فست شارژ استفاده نکنید. چون این کار باعث آسیب بیشتر به باتری شده و گوشی شما را از کار می‌اندازد.

  • پشتیبانی نکردن از همه گوشی‌ها

همه گوشی‌های هوشمند، قابلیت فست شارژ را ندارند. بر حسب مدل و نوع گوشی نوع شارژر متفاوت است.

آداپتور 12 ولت 2 آمپر رومیزی گرید A

جهت خرید آداپتور لپ تاپ تنها کافیست روی کلمه کلیک کنید

 مزایای شارژ معمولی

  • افزایش دوام و عمر باتری

 شارژ عادی مقدار مناسب ولتاژ را تأمین می‌کند و گرمای اضافی تولید نمی‌کند. بنابراین، یک باتری با شارژ عادی طول عمر طولانی‌تری از یک باتری با شارژ سریع دارد.

  •  استفاده معقول از گوشی:

  با شارژ معمولی زمان زیادی طول می‌کشد تا باتری به طور کامل شارژ شود؛ بنابراین شما به طور منطقی از گوشی خود استفاده می‌کنید.

  • ارزان بودن

  شارژر معمولی قیمت پایین‌تری نسبت به فست شارژ‌ها دارد.

معایب شارژ معمولی

  • زمان طولانی شارژ

در باتری هایی که طرفیت بالایی دارند استفاده از شارژ های معمولی مناسب نیست یا اگر استفاده کنید باید ساعت‌ها منتظر بمانید تا فول‌شارژ شود.

نحوه تشخیص کابل فست شارژ

اگر نیاز به تعویض کابل شارژ سریع داشتید و به دلیل وجود کابل‌های تقلبی در بازار نمیتوانید کابل فست شارژ را از معمولی تشخیص دهید تنها کافیست در ابتدا بدانید که کابل‌های فست شارژ از سیم‌های سایز ۲۴ گیج استفاده می‌کنند علاوه بر این موارد زیر را حتما به خاطر داشته باشید:

  1. روی بسته‌بندی را خوب چک کنید. باید روی آن درج شده باشد که کابل قابلیت فست شارژ دارد. همچنین باید نوشته شده باشد که از جریان 2.0A پشتیبانی می‌کند.
  2. ضخامت کابل شارژ سریع بیشتر از کابل عادی است. بنابراین می‌توانید آن را کنار یک کابل معمولی قرار داده و ضخامت را بررسی کنید.

تفاوت شارژر فست و معمولی

تفاوت آداپتور فست شارژ و معمولی

اما نکته بسیار مهم این است که چگونه شارژر معمولی را از شارژر فست تشخیص دهیم .در این قسمت نکات مربوط به آن را به شما آموزش میدهیم .

آداپتوری که برای شارژ گوشی استفاده می‌شود را بصورت علمی AC Adapterمی‌نامیم. همانطور که میدانید آداپتور وسیله‌ای است که جریان برق را از طریق رابط تامین می‌کند، سپس آن انرژی را به ولتاژ تغییر می‌دهد.

برای اطلاع از تشخیص آداپتور فست یا معمولی باید به برخی از اطلاعاتی که تولیدکنندگان روی برچسب آداپتور قرار داده اند توجه کرد. مهم‌ترین جزئیات نوشته شده راجع به ولتاژ (V) و جریان (A) هستند.

آداپتور‌های شارژ معمولی معمولا از جریان ۱ آمپر پشتیبانی می‌کنند بنابراین اگر آداپتوری از جریان ۲ یا بالای ۲ آمپر پشتیبانی کند، آداپتور فست شارژ است.

مورد دوم که میتوانید به کمک آن انواع شارژر را تشخیص دهید این است که آداپتور فست شارژ کوچک‌تر از آداپتور معمولی است.

ضخامت کابل سومین فاکتور است که میتوانید برای بررسی شارژر ها در نظر بگیرید . معمولا سیم‌های کابل شارژ سریع، ضخامت بیشتری دارند. این باعث ضخیم بودن خود کابل می‌شود. البته این به تنهایی نمی‌تواند روش موثری در خرید کابل باشد. چون کابل‌های شارژ سریع با ضخامت کم هم در بازار موجود است.

سخن پایانی

جهت خرید انواع آداپتور لپتاپ ، شارژر های برند های مختلف و شارژر لیتیومی  و دیگر محصولات این چنینی میتوانید از طریق شماره های درج شده در سایت ایران آداپتور با کارشناسان ما در ارتباط باشید و پس از مشاوره رایگان ، محصول مورد نظر خود را بصورت آنلاین خریداری نمایید.

از پروفروش ترین آداپتور ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد : 

 

آداپتور 6 ولت 1 آمپر

آداپتور 6 ولت 1 آمپر

مزایا و معایب ال ای دی نواری

مزایا و معایب ال‌ ای‌ دی نواری

نحوه تست ولتاژ آداپتور با مولتی متر

نحوه تست آداپتور با مولتی متر

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *