کفپوش ال ای دی یا استیج رقص چیست و چه کاربردهایی دارد؟

کفپوش ال ای دی

کفپوش ال ای دی یا استیج رقص

مجموعه ال ای دی یا ماژول­های نوری هستند که در مجالس عروسی، مهمانی ها، فروشگاه، بخش های تجاری و… استفاده می شود. این کفپوش­ها از ال ای دی های رنگی ساخته شده اند که با ساطع کردن نور در رنگ های مختلف از کف، محیطی جذاب و دوست داشتنی ایجاد می کنند. طراحی نورپردازی زیبا و متنوع برای مهمانی ها و جشن های خاص امروزه طرفداران بسیاری دارد.

با پیشرفت روزانه تکنولوژی، تنوع و قابلیت های این نوع کف­پوش ها افزایش یافته است. کفپوش هایی با پشتیبانی از 16 میلیون رنگ مختلف، مدل های سه بعدی و آینه ایی و بسیاری دیگر طراحی و ساخته شده است. همچنین قابلیت نمایش پخش ویدیوهای دلخواه شما از طریق اتصال به کامپیوتر را دارند. در ادامه انواع این کفپوش ها و قابلیت های متعدد آن را شرح خواهیم داد.

 

کفپوش ال ای دی

انواع کفپوش ال ای دی

کفپوش های ال ای دی به دو دسته عمده کفپوش ال ای دی ویدیوی با کفپوش ال ای دی نورانی تقسیم می شوند. کفپوش ال ای دی نورانی آن دسته از کفپوش هایی هستند که در مجالس عروسی یا مهمانی های خاص احتمالا دیده اید.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

۰۹۹۱۴۷۱۱۲۹۳۰۲۱۶۶۷۲۸۳۴۳

کفپوش ال ای دی ویدیویی

پنل های کفپوش ال ای دی معمولا به صورت مربع های یک در یک (مترمربع) تولید می شود. هر پنل از ال ای دی های بسیاری تشکیل شده است که همانند پیکسل های یک تلویزیون عمل می کنند. به عبارتی این ال ای دی ها پیکسل های کفپوش را تشکیل می دهند. در سه وضوح کم 1024 پیکسل، متوسط 1600 پیکسل و زیاد 2034 پیکسل در بازار موجود هستند. با استفاده از این مدل کفپوش ها هر ویدیویی را می توان به نمایش گذاشت. این کف­پوش ها معمولا از روکش پلاستیکی مقاوم در برابر فشار و ضربه ساخته می شود و ضخامتی در حدود 20 میلی­متر دارند.

کفپوش ال ای دی نورانی

این کف­پوش ها از مجموعه ال ای دی های رنگی تشکیل شده است که طبق برنامه خاصی نورپردازی می کنند. این ال ای دی ها می توانند از ال ای دی های معمولی در سه رنگ R, G, B (قرمز، سبز، آبی) باشند که با ترکیب مناسب رنگ های دیگری را تولید کنند. یا از مجموعه تک ال ای دی های چند رنگ ساخته شده اند که می توانند رنگ های متعددی مثل آبی، بنفش، نارنجی و … را تولید کنند. مزیت بزرگ این نوع پنل اسن است که به یک منبع تغذیه قوی نیاز ندارد، توان این پنل بسیار پایین تر از مدل کفپوش ال ای دی ویدیویی است.

کف پوش ال ای دی 2

میزان برق مصرفی کفپوش ال ای دی

شاید در نگاه اول با دیدن میزان نورپردازی کفپوش تصور کنید که برق مصرفی کفپوش زیاد خواهد شد. اما کفپوش از ال ای دی های ریز با ولتاژ کاری بسیار کم، در کنار هم تشکیل شده اند و با آداپتور مخصوص می توان برق کفپوش را تهیه کرد. مصرف انرژی و گرمای تولیدی این لامپ ها بسیار کم است از این­رو از لحاظ اقتصادی به صرفه هستند.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

قیمت کفپوش ال ای دی یا استیج رقص

پنل های کفپوش به طور معمول در ابعاد یک در یک (متر) ساخته می شود. استیج های رقص به دو نوع عمده ال ای دی ها نورانی و ال ای دی های ویدیویی تقسیم می شود که این دو استیج با هم تفاوت قیمتی دارند. عامل دیگری که قیمت یک پنل کفپوش ال ای دی به آن وابسته است؛ میزان پیکسل ها در یک پنل است. هر چقدر تعداد پیکسل ها در یک پنل بیشتر باشد؛ آن پنل از تعداد بیشتری ال ای دی در واحد سطح برخوردار است. در ال ای دی های ویدیویی افزایش تعداد پیکسل رزولوشن تصویر افزایش می یابد.

کفپوش های سه بعدی ال ای دی که در بستری از آینه های بی نهایت ساخته می شود به نسبت کفپوش ال ای دی های نورپردازی معمولی از قیمت بیشتری برخوردار است. هر چند که بسیار جذاب و چشم نواز هستند.

ال ای دی استیج

 

مقالات مرتبط : 

تفاوت ال‌ای‌دی‌های DOB، COB و SMD را می‌دانید | جدید ترین ال ای دی های دنیا |

بررسی بهترین سیستم نورپردازی محیط باز در فصل پاییز

مزایا و معایب ال ای دی نواری

مزایا و معایب ال‌ ای‌ دی نواری

نحوه تست ولتاژ آداپتور با مولتی متر

نحوه تست آداپتور با مولتی متر

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *