۵ نکته مهم برای خرید آداپتور لپ‌تاپ

۵ نکته مهم برای خرید آداپتور لپ‌تاپ

یکی از لوازم جانبی که برای استفاده از لپ‌تاپ نیاز است، آداپتور آن است. آداپتور همان شارژر است که با آن دستگاه شارژ می‌شود تا بتوان با آن کار کرد. در هنگام خرید این محصول باید نکاتی را مورد توجه قرار دارد. در ادامه مبحث به ۵  نکته مهم برای خرید آداپتور لپ‌تاپ می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات درباره این مطلب و خرید راحت‌تر این محصول بهتر است خواندن این مقاله را از دست ندهید.

آشنایی با آداپتور لپ‌تاپ

قبل از آنکه نکات مهم برای خرید آداپتور لپ‌تاپ را بررسی کنیم، بهتر است اطلاعاتی درباره خود این محصول داشته باشید. آداپتور لپ‌تاپ همان شارژر لپ‌تاپ است که برای دستگاه‌هایی که با باتری کار می‌کنند و یا منبع تغذیه دیگری ندارند، حکم یک منبع تغذیه خارجی را دارد. این محصول در اندازه و سایزهای مختلفی موجود است که ظاهرا همه شبیه هم هستند، اما سوکت آن‌ها و قطعات جزئی داخل آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. این قطعه از یک کابل برق تشکیل شده است که به پریز وصل شده و برق مورد نیاز برای شارژ لپ‌تاپ را فراهم می‌کند. قدرت آن مشخص بوده و به وسیله وات با ولتاژ اندازه‌گیری می‌شود.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

۰۹۹۱۴۷۱۱۲۹۳۰۲۱۶۶۷۲۸۳۴۳

نکات مهم در انتخاب آداپتور لپ‌تاپ

در زمان خرید آداپتور لپ‌تاپ باید به نکاتی توجه شود که در زیر به ۵ نکته مهم آن اشاره می‌کنیم:

ولتاژ و آمپر

یکی از نکات مهم برای خرید آداپتور لپ‌تاپ توجه به ولتاژ و آمپر آن است. توان خروجی آداپتور بایستی با شارژر سابق دستگاه یکسان باشد و حتی باید از یکسان بودن آمپر و ولتاژ مطمئن شوید. ولتاژ بالا ممکن است برای لپ‌تاپ مضر باشد که با توجه به مقدار بالا بودن ولتاژ میزان آسیب وارده متفاوت است. در صورتی که میزان ولتاژ از میزان مورد نیاز دستگاه بیشتر باشد، دستگاه زود داغ کرده و بوی سوختگی می‌دهد.

نکات مهم برای خرید آداپتور لپ‌تاپ

اطلاع از قیمت پاورسوئیچینگ

بررسی و تطبیق کانکتور و سوکت

باید آداپتوری که انتخاب می‌کنید، از نظر کانکتور با شارژر دستگاه مطابقت داشته باشد. معمولا کانکتور شارژ لپ‌تاپ استوانه و گرد بوده و اکثرا شبیه هم هستند. اما گاهی امکان دارد برخی از قسمت‌ها با هم متفاوت باشند، پس بهتر است حتما از انتخاب درست و تطابق آن مطمئن شوید. کانکتور گرد در دو مدل دارای سوزن میانی و دارای حفره میانی موجود است.

کیفیت

محصولات تقلبی زیادی در بازار وجود دارند که شباهت زیادی به آداپتورهای اصل دارند. معمولا به دلیل استفاده از قطعات زیاد وزن آداپتورهای اصلی سنگین‌تر است. اما نوع فیک سبک بوده و معمولا درون آن‌ها بیشتر فلز استفاده شده است. توجه کنید که جنس خریداری شده حتما اصل باشد، زیرا کیفیت ساخت و قطعات استفاده شده در آن تضمین شده است. بر روی بیشتر آداپتورها برند شرکت سازنده حک شده است و یکی از راه‌های تشخیص فیک از تقلبی همین راه است. در صورت استفاده از آداپتور فیک خیلی زود و زیاد گرم شده و دارای ضعف حفاظتی هستند. کیفیت لحیم‌کاری آن مناسب نبوده و مدار فیلترینگ آن نیز ضعیف عمل می‌کند.

ضمانت و گارانتی آداپتور

مدت زمان گارانتی محصول از زمان شروع استفاده تا زمانی که خود شرکت تعیین کرده است، درنظر گرفته شده است. تعویض و تعمیر می‌تواند شامل گارانتی باشد که در این صورت هزینه‌ها خیلی کاهش می‌یابد. محصولی که ضمانت دارد، معمولا مطمئن‌تر بوده و با خیالی راحت‌تر می‌توان آن را تهیه کرد. بنابراین یکی دیگر از نکات مهم برای خرید آداپتور لپ‌تاپ توجه به داشتن گارانتی است. ناگفته نماند که گارانتی شرایطی دارد و برخی آسیب‌ها را شامل می‌شود. مثلا پارگی یا قطع شدن کابل، صدمات ناشی از نوسانات برق، آب خوردگی، قرار دادن در معرض مایعات و استفاده در محیط‌های صنعتی که مخاطره آمیز است، شامل گارانتی نخواهد شد.

 نکات خرید شارژر لپتاپ

فروش ال ای دی نواری | LED کلاهی با قیمتی به صرفه

اندازه آداپتور

اندازه آداپتورها با یکدیگر متفاوت بوده و برخی کوچک و برخی در اندازه بزرگ‌تر هستند.‌ البته لازم به ذکر است که اندازه آن ربطی به کیفیت آن نداشته و بستگی به وات خروجی آن دارد. با توجه به نوع طراحی لپ‌تاپ و نیاز قطعات سخت افزار مقدار انرژی که مصرف می‌کنند، متفاوت بوده و در اندازه و سایز آداپتور تاثیر گذار است. معمولا لپ‌تاپی که پردازنده قوی دارد، انرژی بیشتری استفاده می‌کند.‌ کوچک بودن بعضی از شارژرها به این دلیل است که شاید طراحی لپ‌تاپ به آن صورت بوده و یا اینکه نیازی به شارژر بزرگ‌تر نبوده است.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

خرید آداپتور poe اورحینال و اصل از سایت ایران آداپتور

سخن پایانی

لپ‌تاپ یکی از وسایلی است که با پیشرفت تکنولوژی استفاده از آن در سال‌های اخیر گسترش یافته است. این وسیله برای کار نیاز به شارژ دارد که از طریق آداپتور که یک منبع تغذیه خارجی است، تامین می‌شود. در هنگام خرید این محصول باید دقت کنید تا محصول مناسبی تهیه کنید که علاوه بر کارایی به دستگاه نیز آسیبی وارد نشود. در این رابطه ۵ نکته مهم وجود دارد که حتما باید به آن توجه کرد. هر کدام از این نکات بسیار مهم بوده و به نحوی در انتخاب خوب موثر هستند. توجه کنید که اصل بودن کالا بسیار مهم است؛ در غیر این صورت به دستگاه آسیب جدی وارد می‌شود.جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه خرید شارژر لپتاپ و دیگر سوالات از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان ما در ایران آداپتور تماس حاصل نمایید.

همچنین جهت خرید ال ای دی و تجهیزات نوری و روشنایی نیز میتوانید از طریق فروشگاه سایت اقدام کرده و به راحتی از قسمت خرید ال ای دی نسبت به خرید محصول مورد نظر خود اقدام کنید.


مقالات مرتبط :

دلایل داغ شدن آداپتور لپتاپ و راههای مقابله با آن

تفاوت شارژر لیتیومی و دیگر شارژرهای لپ‌تاپ

دلایل انفجار آداپتور لپ‌تاپ چیست؟

مزایا و معایب ال ای دی نواری

مزایا و معایب ال‌ ای‌ دی نواری

نحوه تست ولتاژ آداپتور با مولتی متر

نحوه تست آداپتور با مولتی متر

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *