بلاگ

ایده‌های کاربردی برای نورپردازی مغازه و فروشگاه

نحوه نورپرذازی مغازه و فروشگاه

امروزه صاحبان فروشگاهای بزرگ و مغازه‌ها بدنبال راه حل‌های نوین و تاثیرگذاری برای جذب مشتری و فروش بیشتر محصولات خود هستند. یکی از این روش‌های کارآمد و موثر نورپردازی مناسب با استفاده از تکنولوژی ریسه شلنگی می‌باشد که می‌تواند باعث جذب مشتری و فروش بیشتر محصول خواهد شد.
یکی از مهم ترین عواملی که در هنگام تاسیس کردن یک مغازه یا فروشگاه باید به آن توجه شود نورپردازی مناسب و نحوه توزیع و نصب آن در نمای بیرونی و داخلی مکان مورد نظر است.

معرفی چراغ LED برای نورپردازی

امروزه اکثر افراد از تکنولوژی LED که جدیدترین تکنولوژی نورپردازی است، برای دیده شدن و جذاب تر شدن محصولات خود در فروشگاه یا مغازه خود از آن استفاده می‌کنند. این تکنولوژی دارای مزایای بسیاری است که باعث بالا رفتن فروش و جذب مشتری می‌شود. نورپردازی مناسب با استفاده از این تکنولوژی باعث زنده تر شدن رنگ‌ها، درخشان تر شدن محصولات و باعث مطبوع شدن فضا برای مشتری خواهد شد. با ما همراه باشید که در ادامه مقاله به اهمیت نورپردازی مناسب در فروشگاها و مغازه ها می‌پردازیم.

دیود ساطع نور (LED) یک دستگاه نیمه هادی است که با عبور جریان الکتریکی از آن نور ساطع می کند. لامپ LED یک چراغ الکتریکی برای استفاده در وسایل روشنایی است که با استفاده از یک یا چند دیود ساطع کننده نور، نور تولید می کند. طول عمر لامپ های LED چندین برابر بیشتر از لامپ های رشته ای مشابه است و به طور قابل توجهی کارآمدتر از اکثر لامپ های فلورسنت هستند، برخی از تراشه های LED قادر به انتشار تا 303 لومن در هر وات هستند.

 

مزایای استفاده از لامپ ال ای دی در نورپردازی مغازه

  • برجسته کردن ویترین‌ها

برجسته کردن ویترین از طریق نورپردازی مناسب اولین قدم برای افزایش فروش، جذب مشتری و تشویق او برای ورود به فروشگاه یا نمایشگاه برای خرید محصول است. نحوه نمایش محصولات از طریق پنجره ها نقش مهمی در جلب توجه رهگذران داردکه اینکار بهتر با ریسه های شیلنگی یا هالوژن انجام شود . نورپردازی مناسب در نورهای پایین، ابعاد مختلف و شدت نور بالا جهت برجسته سازی محصولات و برجسته نمودن جزئیات محصول می‌باشد که باعث جذابیت بیشتر محصول برای مشتری خواهد شد.

  • جهت نورپردازی مناسب

یکی از مزایای نورپردازی مناسب با استفاده از تکنولوژی ال ای دی این است که روشنایی آن مستقیم و جهت دار است. همچنین قابلیت کنترل مقصد بهتری نسب به نمونه های مشابه خود که نور را به صورت تصادفی ساطع می کنند، دارد.
این ویژگی به کارگران در فروشگاه‌ها و مغازه‌ها این امکان را می‌دهد تا مزایا و جزئیات محصولات را برجسته کرده و مشتریان را روی محصولات خاص هدایت کنند.

 

بیشتر بخوانید : نکات مهم و جالبی که در خرید ال ای دی نواری باید بدانید .

 

  • ایجاد یک فضای راحت و متمایز

 نورپردازی مناسب با استفاده LED نسبت به سایر واحدهای روشنایی برتری خاصی دارد یعنی مکان را برای ساکنان راحت تر می‌کند و باعث اذیت شدن چشم آنها نمی‌شود. لامپ‌های ال ای دی این قابلیت را دارند که نور را بهتر پخش کنند و همچنین یکنواختی نور در هنگام استفاده از واحدهای روشنایی LED افزایش می‌یابد.
یونیت های LED نیز مانند واحدهای فلورسنت به محض روشن شدن به صورت روان و بدون سوسو زدن که ممکن است به چشم مشتریان آسیب برساند بصورت مستقیم کار می‎‌کنند.
اما سایر واحدهای روشنایی که مقادیر بیشتری روشنایی تولید می‌کنند باعث افزایش دما و گرم شدن قابل توجه محیط می‌شوند.

  • شفافیت رنگ بالا

مشتریان مایلند محصولات نمایش داده شده را تا حد امکان از نزدیک و به رنگ طبیعی و زنده ببینند.  نشان داده شدن محصول در بهترین رنگ، باعث بیشتر شدن تمایل مشتری برای خرید محصول می‌شود. نورپردازی LED به دلیل درجات بالای شاخص رندر رنگ (CRI) می‌تواند باعث طبیعی و زنده نشان داده شدن محصولات خواهد شد، که بیانگر میزان توانایی واحدهای نورپردازی در ارائه رنگ ها در ماهیت و شکل واقعی آنها است.

  • ایجاد یک شخصیت خاص به فروشگاه یا مغازه خود

 نورپردازی مناسب به صاحبان مغازه‌ها و نمایشگاه‌ها کمک می‌کند تا شخصیتی خاص برای فروشگاه خود ایجاد کنند و علاوه بر آن برند را به شکلی متمایزتر برجسته کنند.  تکنولوژی LED یک فناوری الکترونیکی متشکل از مواد نیمه هادی جامد است و مدارهای الکترونیکی آن را می‌توان در تصاویر مختلف طراحی کرد، بر خلاف سایر واحدهای روشنایی که از تکنیک‌هایی مانند خلاء یا فیلامنت استفاده می‌کنند که کنترل و شکل دادن به آنها را به یک فرآیند دشوار تبدیل می‌کند.

  • یک طراح نور استخدام کنید و به مهندس یا معمار خود وابسته نباشید که طراح نور باشد 

برای بهتر نشان دادن محصولات و حمایت از برند خود، یک متخصص استخدام کنید! یک طراح روشنایی جدیدترین روندهای نورپردازی، آخرین فن آوری‌ها و بهترین محصولات نورپردازی را درک می کند. در حالی که مهندسان برق در نحوه سیم کشی یک فضا متخصص هستند و معماران تکنیک‌های ساختمانی را می‌دانند، آنها لزوماً در طراحی نور متخصص نیستند و یک کارشناس روشنایی خوب می‌تواند به راحتی فضای داخلی فروشگاه یا مغازه شما را متحول کند.

تاثیر نحوه قرارگیری نور بر روی دیوارها

آیا از تاثیر نورپردازی بر بدن و احساسات انسان چیزی می دانید ؟ ، چشم انسان به طور طبیعی به سمت نور کشیده می‌شود که معروف به “فتوتروپیسم” است. اولین چیزی که مردم هنگام عبور از کنار یک فروشگاه یا مغازه می‌بینند، نورپردازی داخلی آن است. با دانستن این موضوع، باید دیوارها و سایر سطوح عمودی را روشن کنیم تا مشتریان را وارد فضا کنیم. صرفاً پایین انداختن نورافکن ها روی محصول شما می تواند فضا را تاریک کند، در حالی که نورپردازی دیوارها باعث ایجاد حس بزرگ و روشنایی خوبی در داخل فروشگاه می‌شود.

تاثیر رنگ نورپردازی بر فضای فروشگاه

 اگر سقف و دیوارهای یک فضا را به رنگ سفید مات درآورید، احساس روشن و مطبوعی خواهید داشت. اما اگر می خواهید فضا دراماتیک و صمیمی باشد، سقف را مشکی کنید. فقط به یاد داشته باشید، با انجام این کار، باید نور بیشتری را در نظر بگیرید تا محصول خود را برجسته کنید. همچنین، مواد براق در مقابل مواد مات تفاوت بزرگی ایجاد خواهند کرد: مواد براق نور را منعکس می‌کنند و درخشش بیشتری به محصولات اضافه می‌کنند، اما ممکن است باعث انعکاس ناخوشایند نور نورافکن و LED نیز شوند.

نور طبیعی باعث جلوه بیشتر مغازه و فروشگاهتان می شود!

فروشگاها و مغازه ها دارای پنجره‌های بیرونی هستند که نور طبیعی را به داخل می‌رساند. نور روز نسبت به LED‌های سفید گرم و منابع رشته‌ای، دمای رنگ مایل به آبی دارد. برای اینکه محصول خود را در جلو و مرکز نگه دارید، باید نور پردازی ساختمان به گونه ای باشد که با نور روز رقابت کنید. نور پنجره‌های ویترین را با دمای رنگ سرد متناسب با نور روز در نظر بگیرید، یا بهتر از آن، ویترین را با یک چراغ سفید قابل تنظیم روشن کنید، که به شما امکان می‌دهد دمای رنگ را برای تکمیل روشنایی روز (سفید سرد) یا شب (سفید گرم‌تر) تنظیم کنید.

نتیجه گیری

  1. نورپردازی مناسب یکی از راه‌هایی است که صاحبان فروشگاه‌ها و خرده فروشان می‌توانند فضایی دلپذیر برای مشتریان خود ایجاد کنند.
  2. نورپردازی مناسب به صاحبان فروشگاه ها و مغازه ها اجازه می‌دهد تا محصولات خود را بصورت جذاب تر و طبیعی تری به نمایش بگذارند تا فروش خود را افزایش دهند.
  3. نورپردازی مناسب در فروشگاه‌ها در واقع می‌تواند باعث راهنمایی یعنی بهتر دیده شدن محصولات در چشمان مشتریان شود و میانگین خرید هر مشتری را افزایش دهد.
  4. احساس مردم هنگام ورود به فروشگاه هنگامی که مکان مورد نظر نورپردازی مناسبی داشته باشد، می‌تواند بر روحیه و درک آنها از یک برند و محصولات آن تأثیر بگذارد.
  5.  نورپردازی مناسب، سایه‌ها را از بین می‌برد و نوری دلپذیر برای مشتری فراهم می‌کند.

 

محصولاتی که به کارتان می آید :

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.