نورپردازی آرایشگاه های زنانه و مردانه + عکس

نورپردازی آرایشگاه های زنانه و مردانه

در آرایشگاه ها و یا سالن ها زیبایی نوع لامپ، رنگ و نحوه‌ی قرارگیری لامپ‌ها باید طبق اصول و قواعد خاصی انجام شود. برای داشتن یک ایده می‌توانید از تصاویر دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه و مردانه، کمک بگیرید. طبیعتا باید در یک فضا از ترکیبی از نور‌های زرد و سفید استفاده کرد. نسبت این نورها به هم باید یک فضای متعادل از نظر نورپردازی را ایجاد کند.

لوگوی اصلی ایران آداپتور

برای خرید انواع منبع تغذیه و LED از ایران آداپتور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

۰۹۹۱۴۷۱۱۲۹۳۰۲۱۶۶۷۲۸۳۴۳

 

تاثیر لامپ ال ای دی بر فضای آرایشگاه

بهترین نور برای آرایشگاه را با توجه به نوع سلیقه و نظر طراح می‌توان انتخاب کرد. همانطور که گفته شد نوع لامپ روی زیبایی فضای سالن زیبایی تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. معمولا از لامپ‌های ال ای دی و ال ای دی نواری برای این کار استفاده می‌شود. برای عکاسی در این سالن‌ها به ویژه در آرایشگاه زنانه، رینگ لایت نیز به صورت جداگانه تهیه می‌شود. قبل از خرید لامپ باید به شاخصه‌های زیر توجه شود:

  • میزان و سطح روشنایی مورد نظر در آرایشگاه
  • طیف نوری رنگ مورد استفاده
  • مکان نصب آن در سالن زیبایی
  • نوع لامپ

تاثیر لامپ ال ای دی بر فضای آرایشگاه

خرید انواع شارژر ، شارژر لپ تاپ ، شارژر لیتیومی ، آداپتور از ایران آداپتور

اهمیت نورپردازی آرایشگاه چقدر است؟

ممکن است این سوال به ذهن شما خطور کند که چرا نورپردازی آرایشگاه اهمیت دارد؟ امروزه برخلاف گذشته برای دکوراسیون و نورپردازی مکان‌های تجاری، اهمیت زیادی قائل می‌شوند. معماران تاکید دارند که این کار می‌تواند روی رونق کسب و کار و جذب مشتری، تاثیرات مثبتی ایجاد کند.

اگر یک فضا بدون رعایت استانداردها نورپردازی شود، پرسنل و مراجعه‌کنندگان هر دو از بودن در آن فضا لذت نخواهند برد. در نتیجه فضا خسته کننده و دلگیر به نظر خواهد رسید. کمبود نور مناسب می‌تواند تمرکز کسانی که در آن‌جا مشغول به فعالیت هستند را کم کند. به همین علت نورپردازی فضاهای تجاری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بهتر است در این گونه فضاها از نورهای ترکیبی برای ایجاد جذابیت بیشتر استفاده کنیم. نور صدفی می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای این فضا باشد. نورپردازی قسمت‌های مختلف آرایشگاه را می‌توان به صورت متنوع و با طیف‌های نوری مختلف انجام داد.

اهمیت نورپردازی آرایشگاه چقدر است؟

 

بیشتر بخوانید: تاثیر نورپردازی بر بدن و احساسات چیست؟

انواع نورپردازی در سالن های زیبایی

همانطور که گفته شد بهترین نور برای سالن‌های زیبایی ترکیبی از نورها به صورت سرد و گرم است. نور سرد تا حدودی فضا را می‌تواند سرد و خشک جلوه دهد. این فضا باید فعال و پویا به نظر برسد. در این فضا می‌توان مسائل مختلفی را برای نورپردازی مد نظر قرار داد.

  • نورپردازی کلی در محیط

بدیهی است که نور کلی که در محیط باید وجود داشته باشد، به عنوان نور اصلی نباید موجب آزار چشم شود. از این رو می‌توان از نورهای آفتابی در کنار انواع نور مهتابی به عنوان نور کلی استفاده کرد.

  • نورپردازی فضای کار و فعالیت

یکی از فضاهای مهم در یک آرایشگاه، محل اصلاح و آرایش است. این مکان در آرایشگاه‌های مردانه و زنانه مشابه است. استفاده از آینه در این فضا می‌تواند موجب جلوه‌ی بیشتر نور متمرکز شود. در محل کار آرایشگر، نیز می‌توان از یک نورپردازی خاص استفاده کرد.

  • استفاده از نور تزئینی در آرایشگاه

با استفاده از نورهای تزئینی می‌توان در فضا تنوع ایجاد کرد. معمولا این نورها برای ایجاد زیبایی بیشتر، به دو مورد قبلی اضافه می‌شوند. گاهی اوقات از طیف رنگی خاصی برای نورپردازی استفاده می‌شود.

  • استفاده از لامپ و نورپردازی برای آینه

یک بخش مهم در یک سالن زیبایی، بخشی است که در آن آینه قرار دارد. مراجعه کننده در این آینه نتیجه کار را مشاهده خواهد کرد. بنابراین می‌توان در اطراف آن از نورهای مختلف استفاده کرد. این بخش‌ها ممکن است در آرایشگاه‌های مردانه و زنانه متفاوت باشند. گاهی بخش‌های اضافی در آرایشگاه زنانه وجود دارد. بنابراین نورپردازی قسمت های مختلف آرایشگاه، بستگی به نوع خدمات آن نیز دارد.

استفاده از لامپ و نورپردازی برای آینه

 

خرید آداپتور POE ، خرید منبع تغذیه با مناسب ترین قیمت

نورپردازی سقف آرایشگاه

درآرایشگاه ها جهت ایجاد دقت نیاز داریم حتما نور از سمت بالا (سقف) تابیده شود اما نکته ای که وجود دارد این است که باید میزان نور و میزان فاصله منبع نور تا زمین به حدی باشد که نه چشم را اذیت کند و نه سایه ایجاد کند . هنگامی که سقف ما بلند است میتوایم از آویزها استفاده کنیم و هنگامی که سقف ما ارتفاع چندانی ندارد میتوانی از منابع نوری استفاده کنیم که به سقف چسبیده اند و فاصله چندانی با سقف ندارند .

نورپردازی سقف آرایشگاه

 

نورپردازی آرایشگاه مردانه باید به چه صورت باشد؟

با توجه به توضیحات ذکر شده، اصول کلی نورپردازی در آرایشگاه‌ها به یک شکل است. اما گاهی بخش‌های کمتری در یک آرایشگاه مردانه وجود دارد. به دلیل کم بودن وسعت فضای آرایشگاه مردانه، نورپردازی آن نیز تحت تاثیر این ابعاد قرار خواهد گرفت. زیرا نحوه‌ی استفاده از لامپ در یک فضای کوچک با فضای بزرگ تفاوت دارد. به همین دلیل باید قبل از اجرای نورپردازی به این نکته توجه شود. معمولا نکات ذکر شده برای آرایشگاه مردانه نیز صدق می‌کند.

نورپردازی سالن زیبایی دارای تنوع بسیار زیادی است. زیرا طراحان برای نورپردازی یک فضا، تمام جزئیات را در نظر می‌گیرند. نوع لامپ‌ها و کیفیت آن می‌تواند تاثیر مستقیم روی کیفیت نورپردازی داشته باشد.

نورپردازی آرایشگاه مردانه باید به چه صورت باشد؟

 

نورپردازی مناسب آرایشگاه زنانه چگونه است؟

معمولا سالن زیبایی زنانه دارای وسعت بسیار زیادی است. افزایش تعداد آینه، سالن انتظار بزرگ، اضافه شدن بخش‌های متنوع به آن و …. از عواملی هستند که روی نور پردازی این فضا تاثیر خواهند داشت. می‌توان برای جذابیت بیشتر بخش کاشت ناخن را با استفاده از نوع نورپردازی متمرکز، از فضای آرایش و کوتاه کردن مو تفکیک کرد. زیرا معمولا این سالن‌ها به صورت سراسری ساخته می‌شوند. به گونه ای که بخش‌های مختلف را می‌توان با نورپردازی و مبلمان از یکدیگر تفکیک کرد. نور مناسب برای آرایشگاه زنانه را می‌توان از طیف نوری رنگی نیز انتخاب کرد.

نسبت نور زرد به سفید در آرایشگاه را می‌توانید بر اساس اصول نورپردازی به یک میزان انتخاب کنید. در هر صورت باید نوع نورپردازی با نوع چیدمان و دکوراسیون فضا همخوانی داشته باشد. نورپردازی قسمت‌های مختلف آرایشگاه تحت تاثیر نوع ارائه‌ی خدمات آن بخش قرار خواهد گرفت.

 

نسبت نور زرد به سفید در آرایشگاه

لامپ آرایشگاه می‌تواند دارای طیف نوری گسترده ای باشد. محدودیتی در انتخاب رنگ نور وجود ندارد. اما تصور کنید که این فضا به صورت نا متعادل و درهم نورپردازی شود. طبیعتا جلوه‌ی مناسبی نخواهد داشت. نسبت نور زرد به سفید در آرایشگاه نیز با توجه به عوامل گوناگونی تعیین خواهد شد. گاهی یک فضا با کاربری مشخص، تنها نیاز به استفاده از نور سفید دارد. در نتیجه یک فضای خشک ایجاد خواهد شد. بنابراین استفاده از ترکیبی از نورها با طیف متنوع می‌تواند گزینه بهتری باشد.

نورپردازی مناسب آرایشگاه زنانه چگونه است؟

کلام آخر

نورپردازی قسمت‌های مختلف آرایشگاه را با توجه به عوامل ذکر شده می‌توان انجام داد. استفاده از افراد با تجربه در این زمینه می‌تواند راهگشا باشد. انتخاب لامپ و رنگ آن نیز تاثیر زیادی بر جذابیت سالن زیبایی خواهد داشت. این موضوع معمولا توسط آرایشگرها نادیده گرفته می‌شود.جهت خرید انواع LED ، ریسه شلنگی ، ال ای دی خطی و دیگر موارد از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان ما در ایران آداپتور در ارتباط باشید.

 

مطالب مشابه: نورپردازی نمای ساختمان با ال ای دی نواری | رایج ترین علت سوختن لامپ ال ای دی چیست؟اجزای تشکیل دهنده ال ای دی

علت افزایش ولتاژ منبع تغذیه سوئیچینگ

علت افزایش ولتاژ منبع تغذیه سوئیچینگ

آموزش ساخت تابلو ال‌ای‌دی ثابت

آموزش ساخت تابلو ال‌ ای‌ دی ثابت

6 نظر در "نورپردازی آرایشگاه های زنانه و مردانه + عکس"
  • […] باشد که می تواند بازه ای از جواهر فروشی تا میوه فروشی و آرایشگاه های زنانه و مردانه را پوشش دهد که این امر سبب جذب بیشتر مشتریان و ترغیب آن […]

  • […] مرتبط : نورپردازی آرایشگاه زنانه و مردانه | ایده پردازی برای نورپردازی فروشگاه و […]

  • سلام با تشکر از مقاله شما . لطفا درباره نورپردازی سقف ارایشگاه هم بذارید .

    • سلام mahsa عزیز ، مطلب خواسته شما در سایت بارگذاری شد .

    • سلام جشم حتما پیگیری میشه

  • سلام و خسته نباشید مطلبی که درباره تناسب نور زرد و سفید گذاشتید بسیار کاربردی بود و سالن دار ها باید همیشه این نکات رو رعایت کنن

    • خواهش میکنم

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *